Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
IK heb altijd gezegd dat ik nooit gene BMW GS zou kopen omdat iedereen daar mee rijdt, vandaar dat ik in 2013 de KTM 1190 Adv gekocht had. Om gezondheidsredenen daarna noodgedwongen overgestapt op een maxiscooter, maar een pilleke tegen jicht, 25 kg minder en een operatie om mijn buikhernia te herstellen later ben ik weer in staat om met de motor te rijden.
Dan maar eens alle merken afgelopen en veel testritten gedaan, Suzuki V-Strom 1000, Kawasaki Versys 1000, Honda Crosstourer en African Twin, Triump Tiger 1200, Yamaha Tenere, Ducatie Multistrada 1200S, KTM 1290S en BMW GS.....
Leukste speelgoed was ongetwijfeld de African Twin, echt een zalig machintje maar minder geschikt om met ons 2 ritten te gaan doen. En zo was er bij de meeste machines wel altijd iets waarom ik die niet wou behalve bij de KTM 1290S en de BMW R1200 GS.
Eigenlijk mogen die beide machines voor mij naast elkaar staan, ik vind de ene niet beter dan de andere dus aangezien de BMW dik 3000 euro duurder is dacht ik dat het een KTM zou worden.
Tot ik gisteren een prijsofferte voorgesteld gekregen heb voor een BMW R1200 GS Adventure MY '18... Full option, met o.a. het nieuwe TFT scherm, keyless ride en de GPS Navigator VI, die uiteindelijk zelf goedkoper uit kwam dan de gewone GS prijsofferte die ik voordien gekregen had
Deze morgen dan toch maar eens gaan kijken en niet getwijfeld en direct getekend
Zo zie je maar dat een mens nooit nooit mag zeggen hé
Groetjes,
Jopet
Zo zal hij er uit zien maar met de nieuwe zwarte alu bakken van BMW.
Dan maar eens alle merken afgelopen en veel testritten gedaan, Suzuki V-Strom 1000, Kawasaki Versys 1000, Honda Crosstourer en African Twin, Triump Tiger 1200, Yamaha Tenere, Ducatie Multistrada 1200S, KTM 1290S en BMW GS.....
Leukste speelgoed was ongetwijfeld de African Twin, echt een zalig machintje maar minder geschikt om met ons 2 ritten te gaan doen. En zo was er bij de meeste machines wel altijd iets waarom ik die niet wou behalve bij de KTM 1290S en de BMW R1200 GS.
Eigenlijk mogen die beide machines voor mij naast elkaar staan, ik vind de ene niet beter dan de andere dus aangezien de BMW dik 3000 euro duurder is dacht ik dat het een KTM zou worden.
Tot ik gisteren een prijsofferte voorgesteld gekregen heb voor een BMW R1200 GS Adventure MY '18... Full option, met o.a. het nieuwe TFT scherm, keyless ride en de GPS Navigator VI, die uiteindelijk zelf goedkoper uit kwam dan de gewone GS prijsofferte die ik voordien gekregen had
Deze morgen dan toch maar eens gaan kijken en niet getwijfeld en direct getekend
Zo zie je maar dat een mens nooit nooit mag zeggen hé
Groetjes,
Jopet
Zo zal hij er uit zien maar met de nieuwe zwarte alu bakken van BMW.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Proficiat met je aankoop Jopet.
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Proficiat Jopet, een ferme velo met vele volk in de stoasje.
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Hey Jopet,
goed om te horen dat ge weer een stukske gezonder zijt!
Gezond zijn is één van de allerbelangrijkste dingen in 't leven.
Uw nieuwe bolide ziet er prachtig uit, zeer mooie kleurstelling.
Ge gaat rap genoeg spijt hebben dat ge nooit eerder een GS gekocht hebt, denk ik.
goed om te horen dat ge weer een stukske gezonder zijt!
Gezond zijn is één van de allerbelangrijkste dingen in 't leven.
Uw nieuwe bolide ziet er prachtig uit, zeer mooie kleurstelling.
Ge gaat rap genoeg spijt hebben dat ge nooit eerder een GS gekocht hebt, denk ik.
-
- Posts: 367
- Joined: 23 Oct 2009 11:09
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
schoonder maken ze ze momenteel niet !
Perfecte keuze!!
Daar gaat ge geen spijt van hebben!
Perfecte keuze!!
Daar gaat ge geen spijt van hebben!
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Wat goed dat je terug ter moto kan ! En proficiat met uw nieuwe telg
sig nature
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Er staat hier op 't werk zo eentje (zij het dan een volledig witte versie) in de parking. Da's echt een slagschip, a zo groot! Maar iedereen die het kan weten zegt dat 't rijdt als een droom. Veel plezier ermee!
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Ene die past bij uw "karuur", Jopet ... zelfs al is daar "wat" vanaf gegaan Proficiat met de mooie keuze en goed om horen dat de gezondheidsweegschaal weer naar de goeie kant doorhangt.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
In verband met de gezondheid, hier een fotoke van waarschijnlijk mijn laatste rit met jullie samen en dan een fotoke van na de buikhernia operatie en 35 kg minder, ondertussen zijn er wel weer 10 kilootjes bij gekomen, zoals OzzePaa het noemt, ik ga natuurlijk altijd een fors karuur blijven hebben....
Groetjes,
Jopet
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Das een serieuze transformatie toch...
en kostelijk aan nieuwe broeken en tshirts waarschijnlijk ook :p
Alleszins, GSa, prachtige motor...
Ik rijd dan wel een iets ouder model, en de nieuwe zal wel pakken beter zijn op vele vlakken dus ik garandeer u dat da enkel plezier kan brengen
en kostelijk aan nieuwe broeken en tshirts waarschijnlijk ook :p
Alleszins, GSa, prachtige motor...
Ik rijd dan wel een iets ouder model, en de nieuwe zal wel pakken beter zijn op vele vlakken dus ik garandeer u dat da enkel plezier kan brengen
-
- Posts: 367
- Joined: 23 Oct 2009 11:09
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
ik ben juist terug van een weekje 'Dolle Mieten', en heb mij daar rot geamuseerd met de GSA!
Dat is een quasi perfecte machine! nooit een 'shit-moment' gehad, vol gas en daarna alles toe, die moto geeft geen krimp!
Ondanks het meergewicht, kon ik daar een mederijder (met circuit-ervaring) met een 'gewone' GS een beetje opjagen en zelfs losrijden,
Ik kan slechts een redelijk minpunt aangeven, en dat is het lawaai van de motor zelf, niet van de uitlaat... een echte pokkeherrie zouden de Ollanders zeggen, niet te berijden zonder oorstoppen!!
't is maar dat ge't weet...
Dat is een quasi perfecte machine! nooit een 'shit-moment' gehad, vol gas en daarna alles toe, die moto geeft geen krimp!
Ondanks het meergewicht, kon ik daar een mederijder (met circuit-ervaring) met een 'gewone' GS een beetje opjagen en zelfs losrijden,
Ik kan slechts een redelijk minpunt aangeven, en dat is het lawaai van de motor zelf, niet van de uitlaat... een echte pokkeherrie zouden de Ollanders zeggen, niet te berijden zonder oorstoppen!!
't is maar dat ge't weet...
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
terug gezond en met ne moto mogen rijden
klinkt bekend
en die zoektocht is tof hé...
zijt ge zeker dat die GSA u gaat blijven bekoren?
ik heb ne collega die al jaren GS rijdt en model na model mee opschuift...
behalve dat hij vindt dat op de laatste er teveel elektronische brol mee beslist over wat de moto doet
exit laatste model dus en terug naar den echten 1200GS
no ride by wire no nothing
en weer ne gelukkige motard
ma bon, da's heel persoonsgebonden allemaal natuurlijk
ik weet eerlijk gezegd ni hoe ik de 1290R ga vinden binnenkort
misschien vliegt die ook de deur uit voor nen "ouwe" 1190R
dat zien we dan wel....
plezier ermee
en dat blauw/wit patroon, daar ben ik zot van, nog van de 1150GS die zo een klein serieke had ooit
klinkt bekend
en die zoektocht is tof hé...
zijt ge zeker dat die GSA u gaat blijven bekoren?
ik heb ne collega die al jaren GS rijdt en model na model mee opschuift...
behalve dat hij vindt dat op de laatste er teveel elektronische brol mee beslist over wat de moto doet
exit laatste model dus en terug naar den echten 1200GS
no ride by wire no nothing
en weer ne gelukkige motard
ma bon, da's heel persoonsgebonden allemaal natuurlijk
ik weet eerlijk gezegd ni hoe ik de 1290R ga vinden binnenkort
misschien vliegt die ook de deur uit voor nen "ouwe" 1190R
dat zien we dan wel....
plezier ermee
en dat blauw/wit patroon, daar ben ik zot van, nog van de 1150GS die zo een klein serieke had ooit
KMK
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Heeft het spook dat echt zelf geschreven ?
De wonderen zijn de wereld nog niet uit !
@Jopet: Veel plezier met de GSA. Dat TFT-schermpje ziet er gelikt uit. Nu nog zien of dat de ontberingen zal doorstaan.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
mja, ook bij mijn 1100GS komt er behoorlijk veel gezoem en gezing vanonder de tank. De benzinepomp en de injectoren zorgen voor behoorlijk veel decibels en die worden dan nog eens akoestisch versterkt door de metalen tank waaronder alles zit. Mijn allereerste 1100GS was voorzien van een plastieken tank en het auditieve verschil was enorm.vet on wheels wrote: ↑14 Jun 2018 20:21 Ik kan slechts een redelijk minpunt aangeven, en dat is het lawaai van de motor zelf,
De stilste was natuurlijk de R80GS, met gewone carbs, en met gewoon de zwaartekracht die de benzine naar de carbs trok. Het tikken van de kleppen was zo wat het luidste van de hele motorfiets.
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Hoi t spook,
1 : die zoektocht was zeker leuk, veel testritten gedaan en de ene met veel meer plezier dan de andere, tot op het laatste getwijfeld tussen weer een KTM en dus nu de 1290S of toch die GSA, het is een keuze tussen 2 steengoeie producten en omdat ik al een KTM gehad heb dacht ik waarom dan niet eens een GSA.... Ik ben dus niet zo merktrouw als sommigen
2 : ik hoop het en laat die elektronica maar komen, geen probleem met bvb RBW, de KTM zat ook al vol met al die "brol" en dat stoort mij niet, ook in de auto mag dat voor mij er vol mee zitten, in mijn nieuwe Opel Insignia GSI dat ik besteld heb (levering augustus - september) heb ik ook alle elektronische toeters en bellen er bij genomen....
Er zijn inderdaad GS / GSA rijders die zweren bij de luchtgekoelde motoren maar dat is een verhaal dat ik al 30 jaar hoor dat de nieuwe modellen niet meer zo veel fun bieden als de oude modellen, maar volgens mij zit het ook voor een groot deel tussen de oren....
Waar is de tijd dat ze zeiden dat elektrisch starten voor mietjes was en dat echte mannen enkel kick starten
3 : Volgens mij is er veel minder verschil tussen de 1290 en 1190 dan bvb tussen de 1190 en 990, dus als die 1190 je beviel zal die 1290 je ook wel bevallen, had niet de indruk dat het rijwielgedeelte tussen die 1190 en 1290 zo groot was.
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
heb nen deal gesloten voor den 1290R waardoor ik hem pas begin oktober krijg
zit bomvol opties
ook quickshift...
waarom dat in godsnaam nodig is op ne moto met zo'n ongelofelijke boite is mij een raadsel ma bon
merktrouw?
ik was gaan zien bij HOnda voor de nieuwen AT, anniversary edition met grote tank en t'een en 't ander op maar da is niet doorgegaan
Honda pusht om enkel DCT modellen te leveren en da moet ik dus ni hebben
zit bomvol opties
ook quickshift...
waarom dat in godsnaam nodig is op ne moto met zo'n ongelofelijke boite is mij een raadsel ma bon
merktrouw?
ik was gaan zien bij HOnda voor de nieuwen AT, anniversary edition met grote tank en t'een en 't ander op maar da is niet doorgegaan
Honda pusht om enkel DCT modellen te leveren en da moet ik dus ni hebben
KMK
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
ik weur aat...
KMK
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Een rotherrie maken die BMW’s maar de oudere 1200 meer karakter dan de LC maar het is maar wat je wil he. Ik hou wel van de zeemzoete motorcultuur en nu is het goed maar met karakter.
Proficiat Jopet met deze klepper en je eigen gezondheid!
YOLO!
Proficiat Jopet met deze klepper en je eigen gezondheid!
YOLO!
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Inderdaad Wim, dat was ook wat ik tegen mijn vrouw zei toen ik mijn zoektocht naar een nieuwe motor startte... Wat zijn we met een mooie spaarrekening als we morgen onze kopjes neerleggen, dan zeggen onze kinderen merci papa en mama en kopen hun die auto of moto dat wij niet wilde kopen omdat we moesten denken aan onze ouden dag....
En t vrouwtje rijdt tot mijn grote verassing heel graag mee op de GSA dus gaan we begin september een weekje Alpen of zo doen.
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Allez, daar heb ik toch niet veel van gemerkt. 'k Heb ene met een gewone boite gevraagd en gekregen...Maar die van mij was in 2017, dus geen ride-by-wire. Enkel ABS met offroadfunctie en een tractiecontrole in 3 stappen. Die eigenlijk redelijk nutteloos is als ge de originele banden eraf zwiert en als uwe vorige moto ne KTM was.
Nil volentibus arduum