Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Blackbert »

Ha, ge hebt een cursus gevolg. Dat is al een ander verhaal.
Tegenwoordig kan je voor bijna alles, mits een beetje zoeken en gezond verstand, het goeie voorbeeld en "how to" vinden op het net. Je zal dan ook nog geen vakman zijn, maar je hebt een begin.
Een beetje aanleg en zelfkennis helpt dan ook nog wel uiteraard.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by duibhce Kaelann »

Als ik alleen maar zou doen waar ik voor opgeleid ben zou ik me waarschijnlijk bezig houden met het uitleggen van Herman Gorter's poëzie aan een stel ongeïnteresseerde pubers. :ugeek:
Ondertussen kan ik (een beetje) programmeren, linux machines opzetten en beheren, netwerken, routers en firewalls opzetten en beheren. Weet ik hoe een enterprise-grade datacenter in elkaar zit, weet ik hoe implantaten gemaakt en geplaatst worden, design ik zelf 3D printers, kan ik ondervloeren en massief houten planken vloeren leggen, elektriciteit installeren, 3-fase schakelkasten vervangen, security camera systemen samenstellen, programmeren en installeren, motorblokken tot op de krukas uit elkaar halen en weer in elkaar steken, ...
Ik weet dat ik dat allemaal niet even goed en zeker niet even vlot kan als een professional en onderweg maak ik regelmatig fouten. Maar dat zijn vaak de beste leermomenten :mrgreen:. Maar ik kuis doorgaans mijn eigen shit op ook (wel af en toe na het raadplegen van een expert).
Ik vind dat gewoon leuk om mee bezig te zijn en na een werkweek project management, business cases maken, presentaties aan directie geven en netwerken met partners en klanten is dat erg ontspannend.
Wipr mag zijn hart al vasthouden, mijn volgende plan is leren lassen. :peepwall: Maar gelukkig stond Product Manager niet in zijn lijstje :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 18 May 2019 10:27 Ik weet dat ik dat allemaal niet even goed en zeker niet even vlot kan als een professional
Denkt gij echt dat die dat (allemaal) zo goed en vlot kunnen? btw, ik zoek nog iemand die elentriek kan leggen... :mrgreen:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Raketman »

Voor de goeie verstaander...ik heb totaal niks tegen mensen die allerlei dingen zelf proberen in de wetenschap dat het misschien eens fout zou kunnen gaan. En ook niet tegen mensen die daarna hulp komen vragen omdat ze zelf niet verder kunnen. Maar als dat dan met de nodige arrogantie komt, ze beginnen mekkeren omdat het niet op een kwartier opgelost is en u bovendien nog eens "tips" staan te geven hoe dat zij vinden hoe ge hun gedester moet opkuisen dan wordt dat ineens een heel ander verhaal :evil: :veryangry: .

Mijnen overgebuur is een Italiaans brommerke aan't restaureren omdat hij hier in de garage de kriebels opgedaan heeft. Awel ik vind dat fantastisch. Die mens leest zich in en komt vragen stellen of hulp vragen VOOR hij iets probeert te vermoorden. Die is altijd welkom :) .
Nil volentibus arduum

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Wipr wrote: 18 May 2019 02:51
bompa wrote: 17 May 2019 20:08 Vandaag mijne Triumph scrambler gaan afhalen :ricky:
Fotooooo??? :rayof:
Ik sta er zelf ook bij op maar ik heb nog geen andere foto van.
Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

bompa wrote: 18 May 2019 23:03
Wipr wrote: 18 May 2019 02:51

Fotooooo??? :rayof:
Ik sta er zelf ook bij op maar ik heb nog geen andere foto van.
Image
Ziet er :thumbsup: uit Bompa! Is het de nieuwste versie met het Street Twin blok ingelepeld? Heb net voor de RnineT met de Street Twin gaan testrijden en ik was zeer gecharmeerd door het blok van de Street Twin.
De 1200 is het niet want die heeft toch dubbele schijfremmen voor vermoed ik.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Ik vind het geweldig als mensen zich bijscholen en willen leren, echt. Maar Raketman formuleert het duidelijker.

Zelf zal ik de eerste zijn om iemand tips te geven daar waar ik kan. Dus Duib, als je iets wil weten over het lassen ;). Nee totaal geen moeite mee, er zijn duizenden die lassen en honderden die het lassen gebruiken zoals ik het doe. De specialekes zijn dus niet zo speciaal meer want er zijn er veel. Het leuke is dat je van elkaar kan leren en geïnspireerd kan worden zonder te gaan kopiëren en uiteindelijk heeft iedereen toch zijn specifieke stijl en richting.

Eneuhm, nogmaals, niets mis mee he met proberen. Iemand zei me ooit: “wa leren, hoe leren, niks te leren makker, gewoon u ervoor zetten, boerenverstand (logica) gebruiken en doen! Zo leer je het meeste want je gaat ook de meeste fouten maken.”
(Tenzij je geen bommen wil leren maken en het beperkt tot voorgenoemde is dat geen slechte mindset)

Op school leer je iets maar een vak leer je toch maar eens je bezig bent toch!
Logica of boerenverstand zoals ze dat wel eens zeggen he en daar kom je al een heel eind mee.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Wipr wrote: 19 May 2019 00:07
bompa wrote: 18 May 2019 23:03
Ik sta er zelf ook bij op maar ik heb nog geen andere foto van.
Image
Ziet er :thumbsup: uit Bompa! Is het de nieuwste versie met het Street Twin blok ingelepeld? Heb net voor de RnineT met de Street Twin gaan testrijden en ik was zeer gecharmeerd door het blok van de Street Twin.
De 1200 is het niet want die heeft toch dubbele schijfremmen voor vermoed ik.
Het is de 900 cc, ik heb gisteren hierachter al is een ritje gereden,en ik ben er zeer tevreden over , dat gaat zeer vlotjes vooruit als je wil, nu nog wachten dat ze de papieren in orde maken en de plaat van den bandit op den deze overgezet is,

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 18 May 2019 15:30 Denkt gij echt dat die dat (allemaal) zo goed en vlot kunnen? btw, ik zoek nog iemand die elentriek kan leggen... :mrgreen:
Een professional had hopelijk wat sneller doorgehad dat een hoofdschakelaar met geintegreerde verliesstroomschakelaar voor een 3-fase zonder nulleider alleen maar werkt op een 3-fase met nulleider zolang er geen belasting op het circuit zit :mrgreen: :whistling:
Gelukkig na een kort telefoontje met een expert geleerd dat je die ook kan bypassen. Was het overzetten van de oude kast naar de nieuwe aan het afronden bij invallende duisternis. Het zou niet zo leuk geweest zijn om zonder elektriciteit en licht de nacht in te moeten gaan. :peepwall:
Leermomentjes zijn niet altijd even leuk :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

Wipr wrote: 19 May 2019 00:27
als je iets wil weten over het lassen ;)
alles ! Misschien is mijn "beeld" van lassen te licht en te verbloemd, maar ik denk dat kunnen lassen de max is :mrgreen: (spijtig dat avondscholen gewoon al voor 2 jaar "vol" zitten en dat combineren met ne zob ook zeker niet aan te raden is :|
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

zappa wrote: 19 May 2019 22:33
Wipr wrote: 19 May 2019 00:27
als je iets wil weten over het lassen ;)
alles ! Misschien is mijn "beeld" van lassen te licht en te verbloemd, maar ik denk dat kunnen lassen de max is :mrgreen: (spijtig dat avondscholen gewoon al voor 2 jaar "vol" zitten en dat combineren met ne zob ook zeker niet aan te raden is :|
Wat je zeker moet weten, het is eender wat je last ,maar als je iets last las het goed want er kunnen mensenlevens van afhangen,maar bij mij is het wat verwatert , te lang geleden,want dat lassen moet je toch wel onderhouden wil je het goed blijven kunnen 8-)

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by petervdc »

De Rottweiler fueling dongles geinstalleerd, en een stop voor de O2 plug. Kabelke over dus.

Wel de tank moeten afnemen, en k krijg em er niet helemaal terug netjes op, mss is da ding wat uitgezet ? Nog efkes foefelen dus.

Verder de atlas cruise control besteld, en een smartfoon houder.
En de gps tracker van followfast. Die ik niet aan de praat krijg, dus effe mailen met die mensen...

(lang geleden dat ik nog gadgets besteld heb voor de moto)
Keep going

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

petervdc wrote: 23 May 2019 10:02 En de gps tracker van followfast. Die ik niet aan de praat krijg, dus effe mailen met die mensen...
Heeft dat zin zo een ding? Ik heb mij eens laten wijsmaken dat bij diefstal de politie u toch niet kan helpen. Ook al weet ge waar hij staat.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by petervdc »

Davy78 wrote: 23 May 2019 12:50 Heeft dat zin zo een ding? Ik heb mij eens laten wijsmaken dat bij diefstal de politie u toch niet kan helpen. Ook al weet ge waar hij staat.
Kweetetnie. Dan kan ik er zelf om gaan ook ;-) Enfin, beter iets te weten dan niks vind ik. En twas 85euro, wat ik wel betaalbaar vind.
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by petervdc »

petervdc wrote: 23 May 2019 10:02 De Rottweiler fueling dongles geinstalleerd, en een stop voor de O2 plug. Kabelke over dus.
Die zou de motor wat rijker laten lopen in lage toeren, dus minder gestotter in vb stadsverkeer. Vooral te merken rond 3-4k toeren.
Powercommander is me te duur, dus deze tryout...

En idealiter wat minder warmte tegen mijn benen vd motor.

https://www.rally-motor.nl/Rottweiler-P ... /1190/1290
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Aartsmoeilijke klusjes vandaag :
deze morget na het buitenduwen van de FJR voor een toerke Voer-Limbourg-Pepinster enzo moeten vaststellen dat bij het omdraaien van de sleutel geen enkel lampje brandde :w00t: ... dus de Optimate maar aangesloten en Gertruud gepakt.
Bij thuiskomst vastgesteld dat die haar PIAA's niemeer brandden :roll:
Zonder meten besluiten om de relais te vervangen heeft dus geen effect ... als gewoon het stuurdraadje aan het knoppeke losgekomen is :oops: :whistling:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Daarstraks stofhoezen voor de K&N filters aan het zoeken geweest op 't internet en gevonden, dat is normaal niet noig ,maar dat geeft toch iets meer zekerheid op zo een zandweg ,volgende week ze is gaan halen,en ook nog een langere DB killer voor de Arrow uitlaat , nu zit er de korte in,,hij heeft nu wel een mooi geluid maar ik weet niet zeker of hij nu onder de 90 DB blijft :mrgreen:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Blackbert »

Denk dat die hoezen ook helpen als 't regent, om geen water mee binnen te trekken.
grease up your baby for a ball on the hill

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Blackbert wrote: 25 May 2019 07:27 Denk dat die hoezen ook helpen als 't regent, om geen water mee binnen te trekken.
Da is goed om te weten :thumbsup: , die filters zitten wel wat verscholen achter een zijdeksel ,maar ik zou me toch wat geruster voelen als die hoezen erover zitten ,om de verharde weg te verlaten .maar met den tijd ga ik toch is achter zo een dubbele moes filter zoeken die je moet in oliën gelijk bij een enduro, maar eerst zo twee hoezen halen .

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

bompa wrote: 24 May 2019 17:32 Daarstraks stofhoezen voor de K&N filters aan het zoeken geweest op 't internet en gevonden, dat is normaal niet noig ,maar dat geeft toch iets meer zekerheid op zo een zandweg ,volgende week ze is gaan halen, ...
Pik nylonkousen van de lady of the house; wordt wel vaker gebruikt bij old timer-races met carbu's met open kelken ;)

Locked