Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

TuttoTerreno wrote: 01 Jun 2020 20:53 Proefgereden met zijkoffers.


Bij thuiskomst de zaak nog eens losgevezen ... En zo waar: nog een schroef volledig kunnen indraaien/bevestigen.

En een derde houdt nu ook eea. vast met een extra rondel/huls. Onorthodox maar effectief.

Dat moet volstaan.

Vandaag mijn brommer afgehaald van de onderhoudsbeurt plus de USB poort vernieuwen.

Blijkbaar werkte de USB poort ineens weer, zonder iets te doen :shock:
Ze geeft zelfs ietske te veel stroom 8-)

Onderhoudsbeurt dus , en ze hebben nog enkele dingen moeten doen die de vorige service partner bij de grote terugroepaktie kennelijk vergeten was (software updaten en wat vijzen vaster zetten).

En dan had de mechanieker dus mijn geknoei met die linkse kofferhouder gezien en het moet pijn aan zijn ogen gedaan hebben.
Hij heeft zowaar de afgebroken vijs eruit gekregen (respect!) , de andere 3 ook. Dan 4x nieuwe schroefdraad erin gedraaid en de kofferhouders volgens de regels van de kunst eraan gevezen.
Daarvoor heeft ie dus ook wel de einddemper moeten verwijderen e.d.

Aan de rekening te zien, heeft die aktie ook wat tijd gekost, maar ik ben mega-content dat ze willen dat het goed gedaan is.
Waar vind je dat nog, iemand die initiatief neemt om dingen beter te maken?


Geen wonder dat die gast verzuipt in het werk, en dat in een schuur tussen de maïs in the middle of nowhere - geen verkoop, enkel Guzzi service.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Nu ik terug thuis zit met een ijspack in de zetel... kan ik mijn verhaal even van mij afschrijven...

Even een rewind naar vorige jaar:
Natte dag op croix, naar alle waarschijnlijkheid onderuit geremd, pols gebroken, in januari & februari 18 bezoeken bij kinesist.
Mentaal een tikje gekregen die even zwaar / zwaarder was als de fysieke schade.

Fast Forward naar gisteren:
S'ochtends nog nieuwe Power 5 bandjes laten monteren.
Alles opgeladen en s'avonds naar Mettet gereden voor een overnachting.

Deze ochtend kameraad toegekomen die samen met mij bij de 'beginners' groep mee reed.

De eerste sessie was stressvol, al kende ik het circuit al een ietsie pietsie beetje, ik heb nooit echt op mijn gemak kunnen rijden...
Telkens op het einde van het rechte stuk een vorm van paniek... Voelde niet echt goed aan...
En dus... na de eerste sessie twijfel: moet ik wel verder proberen, forceren is risico lopen op fouten, is risico lopen op nog eens vallen?

Maar goed, Koeno zou gene Koeno zijn als hij niet nog eens zou proberen...
En zowaar, 2de sessie lag mij al beter... bochten gingen beter, maar het rechte stuk bleef mijn spreekwoordelijke kryptonite... een zwak punt...

Derde sessie heb ik vroegtijdig gestopt, de pols begon te zeuren, en ik wou mijn geluk niet testen...

Na de middag ging het telkens beter om beter.
Enkel in sessie 5 bijna van de baan gereden door iemand die zijn bocht had gemist... Hij mikte naar de zandbak maar passeerde vrij kort op mijn voorwiel, terwijl ik toch al onder hellingshoek lag...
Maar 't komt er op neer: Mijn personal best vorig jaar was 1:28:xx (yes yes traag enzo) en dit jaar was mijn allerbeste... 1:38:xx (Yes nog trager zowaar, gelukkig niet de traagste op de track vandaag)...

Ik laat gigantisch veel tijd liggen op het lange rechte stuk, en het stuk voor de korte rechtse... (natuurlijk kunnen mijn bochten beter, maar ik merkte op't laatste dat mijn bochtensnelheid niet zoooooo veel trager was als de rest van de groep)
waar vorig jaar ik een topsnelheid had gezien van +/-200, was dat vandaag.... +/-160km/u...

Samengevat: 't was een succes, geweldig geamuseerd...

Door de hitte wel ongeveer 6liter water naar binnen gewerkt, 3liter aquarius en 2 rode stieren.

En het ijspack?
Wel mijn voorwiel zat echt klem in de wielklem, te hard zitten aan sleuren om hem eruit te krijgen en zo mijn elleboog wat geforceerd...


Image

Image

Image

Online
User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Mooi zo. Stom eh, dat een mens eerst over zijn grenzen moet gaan eer ie voorzichtig wordt... :grin:
Het is gek, maar sinds mijn 2daagse training bij Stephane Mertens is mijn circuitgoesting volledig opgedroogd.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Bij mij blijft enkel de vraag, ga ik nog leren om opnieuw harder te durven remmen... en zo toch iets sneller terug te worden...
't is niet dat ik records wil vestigen, maar ergens voelt het ongemakkelijk aan om tegen 150km/u het rechte stuk af te tuffen om dan nog steeds met een ei in de broek te beginnen remmen...

maar ik vrees (zoals FM vorig jaar al ergens al grappend zei) dat ik het enkel kan leren door te blijven remmen :p

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Raketman »

Dat, of ge schaft u ne recentere CBR aan met ABS...
Nil volentibus arduum

Online
User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Koeno wrote: 08 Aug 2020 09:19 Bij mij blijft enkel de vraag, ga ik nog leren om opnieuw harder te durven remmen... en zo toch iets sneller terug te worden...
Al rijdend zal je natuurlijk weer harder leren remmen. Maar de meeste winst zit ongetwijfeld in uw bochten...

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Muug wrote: 08 Aug 2020 14:32 Al rijdend zal je natuurlijk weer harder leren remmen. Maar de meeste winst zit ongetwijfeld in uw bochten...
Zéér zeker dat de bochten ook nog heel wat beter kunnen, daar twijfel ik niet aan.
Maar ik vergelijk met vorig jaar... waar ik vlot 200km/u op de teller haalde op het rechte stuk...
En nu moet ik mijzelf 'overtuigen' om 150km/u te halen (en dan ver voor de 150meter de gas alweer te lossen).
ik ben wiskundig niet sterk genoeg, maar ik vermoed dat ik daar toch héél wat seconden verlies...
(vorig jaar zonder te overdrijven 1:28:xx op een CBR dat ik niet kende, dit jaar 1:38:xx)

maar again, de bochten moeten beter, en ik overweeg om volgend jaar toch eens echt les te gaan volgen.
want hoe cool ik de foto's ook vind, ze tonen (volgens mij) ook dat zitpositie nog niet dat is.
Maar goed, we geven dus nog niet op :D

Online
User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Verbijt de pijn en doe die tweedaagse bij de Stephane.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

Namiddagritje gemaakt om wat uit te waaien.

De USB poort werkt idd opnieuw.


Bizar moment: zag een motor naast de weg in de gracht/lagere berm liggen. Gestopt, teruggekeerd:

Het was zo'n bmw F GS , nagelnieuw peins ik. Hing een briefke aan dat de eigenaar na de crash medisch verzorgd wordt. De motor zou later worden opgehaald.


Dubbel bizar, dat is al de tweede keer dat ik op dat baantje ne motor in de berm zie steken. De vorige keer was het medisch personeel nog aan het zoeken naar een manier om bij de piloot te raken die meters dieper in de vallei lag/hing.

Drievoud bizar: beide waren van de weg geraakt op een recht stuk, ver van de "gevaarlijke bochtjes" verwijderd.

Online
User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Laat de journalist in u los en ga op onderzoek!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

TuttoTerreno wrote: 09 Aug 2020 22:10 ...

Bizar moment: zag een motor naast de weg in de gracht/lagere berm liggen. Gestopt, teruggekeerd:
...

Dubbel bizar, dat is al de tweede keer dat ik op dat baantje ne motor in de berm zie steken. De vorige keer was het medisch personeel nog aan het zoeken naar een manier om bij de piloot te raken die meters dieper in de vallei lag/hing.

Drievoud bizar: beide waren van de weg geraakt op een recht stuk, ver van de "gevaarlijke bochtjes" verwijderd.
Misschien zitten er knikjes of bubbels op het wegdek waardoor je (meestal bij hogere snelheden) even van het wegdek loskomt met alle gevolgen erbij :?:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Bij »

Vandaag de italiaanse schone van wat accessoires voorzien.
De Topkoffer erop gezet en de GPS steun voorzien en aangesloten in het dashboard
Attachments
IMG-2677.JPG
IMG-2678.JPG
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Davy78 wrote: 21 Jul 2020 20:19 30.000? Hebt ge geen nulleke teveel gezet?
de eerste set (Dunlop) werd vervangen op 27000km door deze Road5. Volgende week zal er een nieuwe Road5 op komen bij kmstand 60000. De huidige heeft er dus 33000km opzitten. Inderdaad een nulleke teveel dus... :mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Nieuwe achterband en nieuwe balhoofdlagers laten plaatsen. En die laatste heb ik nu net zelf op de min of meer juiste spanning gemonteerd... :twisted:

Online
User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Het uurloon bij de betere BMW dealer is ongeveer 110€. :pillepalle: Voor die prijs vervangen ik de lagers met plezier zelf.

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Muug wrote: 28 Aug 2020 12:08 Het uurloon bij de betere BMW dealer is ongeveer 110€. :pillepalle: Voor die prijs vervangen ik de lagers met plezier zelf.
Ja natuurlijk, maar niet als het een firmamoto is.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Hoe kan je eigenlijk weten of een knipperlicht ok is voor Lux/Duitsland?
bv mijn Sevenfifty heeft 4 goedkope dingen erop staan... knipperen duidelijk, volgens mij zelfs op een vrij ok ritme...
De CBR hetzelfde, achteraan & vooraan andere dan origineel, maar vrij duidelijke & goed ritme...

'k ga dit weekend op weekend naar Lux... zou feitelijk eens met CBR willen gaan, maar hoe ben ik zeker dat ze daar niet gaan vallen over niet originele knipperlichten?

Online
User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Koen,
ik zou het mij niet echt aantrekken.
Ze staan er op, ze werken. Wat kan het probleem zijn?
Twee weekends geleden hebben we twee dagen door de Ardennen gereden. 850km op twee dagen, aan een hoog tempo. Omdat de achterband van de KTM nogal kort bij de slijtblokjes zit, omdat de uitlaat niet CE-gekeurd is, omdat er van die ambetante berichten zijn dat ge wordt tegengehouden en gekeurd... ben ik met de R100R gegaan.
We hebben nul komma nul niks van politie gezien... :|

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 31 Aug 2020 10:51 Koen,
ik zou het mij niet echt aantrekken.
Ze staan er op, ze werken. Wat kan het probleem zijn?
Twee weekends geleden hebben we twee dagen door de Ardennen gereden. 850km op twee dagen, aan een hoog tempo. Omdat de achterband van de KTM nogal kort bij de slijtblokjes zit, omdat de uitlaat niet CE-gekeurd is, omdat er van die ambetante berichten zijn dat ge wordt tegengehouden en gekeurd... ben ik met de R100R gegaan.
We hebben nul komma nul niks van politie gezien... :|
Me neither ... maar toch : 2 weken geleden op zaterdag toerke Monschau gereden. In de afzink van Steckenborn naar de Ruhrsee had de voorrijder het bordje niet gezien dat moto's int weekend op die "Strecke" verbiedt. We wilden paar 100 meter verder terugdraaien, maar een strategisch opgestelde Polizei-motard wenkte ons het tiental motoren te komen vervoegen die nog een beetje verder al naast de weg stonden :roll:
20Euro "Verwarnungsgeld" per stuk en we mochten onze afdaling verderzetten ... precies een ticket voor een rollercoaster in het pretpark :lol:
Bij twee Duitse apparaten werd er tevens aandachtig naar de knalpot gekeken. Wij kregen enkel nog de tip mee onze "Geschwindigkeit" int oog te houden want er waren "heute viele Kontrolle in die Gegend". Al bij al een mooie rit, maar in dat stuk van de Eifel is het plezier er toch zowat af : kilometers bijartwegen waar je slechts 50/70 mag is op den duur eerder saai.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Mij nog maar eens mateloos zitten ergeren aan de vorm/inhoud/sluitmechanisme van de smalle yamaha koffers... Er komt wel eens een dag dat ik ze ter plekke uit elkaar ram... :furious3:

Locked