Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 20 Nov 2020 20:37 Koppeling kapot gefrot?
Als ge daar vervangt: het centreren ervan is zeer kritisch.
Meer weer ik er niet van.
Ja, ik zal toggis moeten leren wat meer de freins te gebruiken ter vertraging van de voortgang :oops: ;) :peepwall:
Heb Gertruud wel slechts één keer wat aan het roken en rieken gekregen, maar dat is al bijna 4 jaar geleden toen ze tot haar cardan in de blubber verzonken was en uiteindelijk een andere (vierwielige) tracteur redding moest brengen :tongue:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

OzzePaa wrote: 21 Nov 2020 16:03
Blackbert wrote: 21 Nov 2020 06:03 Is dat, zoals bij een auto, het uitgelezen moment om de krukasdichting preventief te vervangen?
Kwestie van Murphy op snelheid te pakken.
Daar zijn de meningen van mensen die met niks anders bezig zijn en er derhalve wat kunnen van weten (tis een voordeel dak' mijn Duits redelijk goed ken ;) ) enigszins verdeeld :? "Sowieso, ja : vervangen !" t.o.v. "Als de boel gortdroog staat, stillekes afblijven".
ik zou gewoon opzoeken wat Gerd Sperber ( van powerboxer.de ) ervan denkt.

Bij twijfel eventueel foto´s van de twijfelgevallen opsturen naar hem.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

Aan de brommers vandaag niks gedaan.

Maar ne remorque gekocht om moto's te transporteren.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by zappa »

:thumbsup:
TuttoTerreno wrote: 21 Nov 2020 20:12 Aan de brommers vandaag niks gedaan.

Maar ne remorque gekocht om moto's te transporteren.
:thumbsup: nu nog goei spanbandjes ! :mrgreen:
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 21 Nov 2020 20:09
ik zou gewoon opzoeken wat Gerd Sperber ( van powerboxer.de ) ervan denkt.

Bij twijfel eventueel foto´s van de twijfelgevallen opsturen naar hem.
Gerd is er ene van de mannen "die met niks anders bezig zijn" hé Tutto ;) Powerboxer.de en de 1150-sectie van het gs-forum.eu zijn vaste stek om bij te leren. Ik hoop alleen dat ik "der Bonner" Michael Giering weer geen pakketje moet sturen omdat er deze keer lijken uit de versnellingsbak gaan vallen ... Dat onderdeel in realiteit zelf tot exploded view om te toveren gaat me wat te ver :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

tja, blijkbaar is Boxer-Forum.de tenonder gegaan, ik ging destijds regelmatig naar hun "Stammtisch" hier in de buurt en daar ben ik Gerd een paar keer tegen het lijf gelopen.
Blij te horen dat hij nog niks veranderd is.


ze waren toen al met powerboxer.de bezig en het is kennelijk almaar beter geworden.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

zappa wrote: 21 Nov 2020 23:38 :thumbsup:
TuttoTerreno wrote: 21 Nov 2020 20:12 Aan de brommers vandaag niks gedaan.

Maar ne remorque gekocht om moto's te transporteren.
:thumbsup: nu nog goei spanbandjes ! :mrgreen:
Goh, en nog wat meer ook. na verkoop van de MX, had ik ook mijn kledij stal uitgemest. die mag ik weer gaan opvullen... botten, helm, protectoren...

ach ja, en nen extra brommer is ook nog vandoen.

:mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 21 Nov 2020 16:11 Ja, ik zal toggis moeten leren wat meer de freins te gebruiken ter vertraging van de voortgang :oops: ;) :peepwall:
Bah nee, misschien hooguit de koppeling (nog) wat subtieler bedienen. Ik hoop dat mijn koppeling het nog wat jaren uit kan houden, ik sta niet te springen om die te vervangen... 8-)
De eerste koppeling heeft het 17000 km uitgehouden. Ttz, de keerring van de krukas heeft het 17000 km uitgehouden... :veryangry: Nu 180000km met de nieuwe set. 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Gertruud uitgekleed en haar achterwerk omhoog gestoken ... Dat ging redelijk vlot 8-) :thumbsup:

Image

... maar dan 2 uur trekken, kloppen, sleuren en vloeken om de boîte van de motor af te krijgen :furious3:
De twee dowels waren af-fabriek natuurlijk niet van een laagje anti-seize voorzien :wall:
Na 18 jaar zaten die bijgevolg zo vast als wat :stars: ...

Image

Behalve de stoffelijke resten van de halve koppelingsplaatbekleding en wat smurrie omwille van het na 50.000km toch opnieuw ietsie-pietsie lekkende Magura koppelingspompje, ziet dat er opt eerste zicht niet slecht uit. Dat laatste zullen we dan ook maar weer vernieuwen, en tevens een nieuwe (wegens ingelopen) push-rod en een kapotgetrokken want vergeten af te koppelen :wall: vitesse-sensor bij op het boodschappenlijstje gezet.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

De koppelingsschijf blijkt inderdaad redelijk kaduuk ...

Image

Ook de drukplaten zijn ingelopen, dus een SACHS-setje met alle benodigde onderdelen staat op het boodschappenlijstje.

Na verwijdering van het met DOT-4 vermengd koppelplaatstof kwam onder dat zwarte gruis dit prentje tevoorschijn :

Image

De prise-as is nog in pico-bello staat, en ook de asdichtingen voor- en achteraan lijken me echt nog wel OK ...
Wel heeft het vilt-ringetje op de voorste bourage wat te lijden gehad van rondvliegende koperdraadjes en is een stukje losgekomen van de dichtring zelf.
Ik vermoed dat dit met wat lijm weer op z'n plaats blijft en verder dus geen (voor de leek toch altijd wat risico-inhoudende) vervanging nodig is van die dichtringen.
Of is een 100% intacte viltring op die plek toch onontkoombaar :? :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Erg netjes die prise-as. Ik zou denken dat dat viltje erop zit om miniscuul slijtagevijlsel van de prise*as tegen te houden. Dat vijlstof/stof direct in de lager laten draaien is geen goed plan. Dus misschien toch een nieuw viltje steken dt netjes strak p zijn plaats blijft zitten?

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Zelf heb ik natuurlijk niets gedaan aan mijn moto.
Ik heb hem wel teruggehaald van onderhoud - installatie middenbok - terugroepactie.
  • Terugroepactie: vervanging achterste remleiding. Zal wel OK zijn.
  • installatie middenbok. Waarom heb ik dat eigenlijk gekocht? Bij de vorige moto's was dat altijd standaard, en daardoor kon ik ze korter bij de muur in de garage zetten. De deze neemt echter minder plaats in op de zijpikkel...
  • Onderhoud. De kiekens van Motocare hebben de software van het display upgedateted. En daardoor is de quicksihfter niet meer actief. Ik mag nog eens terug gaan... :evil:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

F M wrote: 30 Nov 2020 15:43
  • Terugroepactie: vervanging achterste remleiding. Zal wel OK zijn.
  • installatie middenbok. Waarom heb ik dat eigenlijk gekocht?
Omdat dat handig is om de ketting te smeren en te stellen
omdat de moto zo meestal stabieler staat
omdat de koffers zo makkelijker te bedienen/ te vullen zijn
omdat dat gemakkelijk is bij schoonmaak/ onderhoud
omdat die idd minder plaats inneemt zo rechtop
omdat dat de grondspeling lelijk beperkt bij een dynamische rijstijl... :veryangry:
omdat de moto zo rap helemaal om te draaien is (maar op de zijpoot lukt dat ook wel maar veel moeilijker...)

Ik gebruik die middenbok eigenlijk altijd overal... 8-)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

OK, je hebt gelijk. Kan ik toch tevreden zijn met de aankoop. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

De acculader op de kleine GS aansloten :?
De KTM bewonderend en vol liefde bekeken. :smitten:
Hunkerend gedacht aan de modderbrommer, in zijn donkere hoekje geparkeerd. :sideways:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Daarstraks mijne motobatterij aan de lader gehangen, denk dat ik in kosten zal vallen voor een nieuw batterij :? , maar dat zal pas na de winter zijn , ik zal de deze nu en dan wel wat opladen tot na de winter. 8-)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

'k heb nog eens een uitlaat gepoetst om iemand te plezieren...

Image
Image

en kerst op de taart de binnenkuip een nieuw leven gegeven
Image
Image
(jom jom, tegen morgenvroeg heeft die nog eens een kwakje van dat product nodig, maar 't zal er sowieso pakken beter uit zien)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Koeno,

weest gerust dat ge daarmee schoon uw boterham kunt verdienen hoor! Het resultaat is echt indrukwekkend. :shock: :shock: :shock:
Ik heb dat nog nooit gezien.

Maar gaat die schoon blinkende plastiek blijven blinken? Of verdwijnt dat na een paar weken/regenbuien?

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Dieje plastiek overleeft normaal weer een tijdje, en zelfs na enkele regenbuien gaat het er nog beter uit zien als wat het was...
Maar 't is natuurlijk geen tovermiddel he, dit zal herhaald moeten worden...
Mijn probleem is dat ik geen enkele motor momenteel lang genoeg hou (of genoeg in de regen rij) om het resultaat op lange termijn te zien :oops:

Den uitlaat daarentegen, dat blijft natuurlijk zo goed.... als het nu terug onderhouden wordt...
Als alles terug mag blijven aankoeken en inbranden voor enkele jaren dat moet het opnieuw gebeuren...
'k had niet verwacht dat die uitlaat nog zo mooi ging worden, dat was zelfs voor mij een verrassing :p

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Muug wrote: 11 Dec 2020 08:22 weest gerust dat ge daarmee schoon uw boterham kunt verdienen hoor! Het resultaat is echt indrukwekkend. :shock: :shock: :shock:
Ik heb dat nog nooit gezien.
bof, ik ben niet zo onder de indruk...
Van een ander nivo, maar toch... (die Rick zijn uitleg moet je er helaas bijnemen....)

Locked