Lunchpauze ingepland in lestijd

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Kortcbfje500
Posts: 2
Joined: 22 Sep 2021 15:00

Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Kortcbfje500 »

Goeiendag ik heb nog een examen voor de boeg met vooraf 3 lesuren.
Nu vroeg ik me af ik heb iedere x blokken van 3 uur les gekregen maar ergens tussen het 2en 3e uur moesten we ( andere leerlingen en ik ) afstappen want de heren instructeurs gingen lunchen. We kregen allemaal tas koffie daar niet van. Maar is dit normaal?
Wij betalen ieder 74€ per uur en zitten zo half uur te wachten tot we weer mogen op stappen?
Ben benieuwd naar ervaringen

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Stefke »

Lijkt mij toch normaal dat een mens moet eten... :)

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Schussboelie »

Ik vind het abnormaal dat je daarvoor moet betalen.
Meer zelfs, op die manier kom je eigenlijk niet aan je vereiste lesuren.
Als dat eens 10' koffiepauze is, tot daaraan toe, maar een half uur pauze die je moet betalen? Nee, dat is mijn ogen niet normaal.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Muug »

Eens gaan praten met de rijschool. Dat zou ik doen. Ze zullen uw kop niet afbijten. :thumbsup:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Raketman »

Als dat midden in officiële lestijd is dan lijkt mij dat toch niet zo normaal...er is idd wel een verschil met een plas-of drinkpauze, maar een vol half uur lijkt mij toch niet zo ok.

Wat ik bijvoorbeeld wel durf doen is de lunchpauze bij een examenvoorbereiding een uur vervroegen om dan bvb al naar Gent te kunnen rijden en daar nog eens een toerke te kunnen doen, waarna het examen kan aansluiten. Maar dan gaat er uiteindelijk geen betaalde lestijd verloren.
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Blackbert »

Ik lees nergens dat het 3de lesuur dan maar 30 minuten duurt.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Koeno »

1 post.
Geen "Hallo ik ben".
8 minuten actief op het forum.
Een verhaal waar enkele details in zitten, maar geen volledig verhaal.

Nowp ik zie geen probleem.
[Telenovelle modus aan]Tenzij Stefke de instructeur was met een sticker van motorpraat.be op zijn motor en dit gewoon een wraakactie is van een student die niet geslaagd is op zijn examen.[Telenovelle modus uit]

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Muug »

Blackbert wrote: 23 Sep 2021 08:18 Ik lees nergens dat het 3de lesuur dan maar 30 minuten duurt.
Ik wel: "Wij betalen ieder 74€ per uur en zitten zo half uur te wachten tot we weer mogen op stappen?"
;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Muug »

Koeno wrote: 23 Sep 2021 08:28 1 post.
Geen "Hallo ik ben".
8 minuten actief op het forum.
De jeugd van tegenwoordig eh.
Niet meer gewend van op een forum te zitten.
Kennen de etiquette niet.
Zitten tientallen uren per week op snapchat, instagram en andere smartphone-apps maar daar werkt men niet met introducties. Da's tijdverlies. :mrgreen:

Kortcbfje500
Posts: 2
Joined: 22 Sep 2021 15:00

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Kortcbfje500 »

:dontknow: Sorry Muug
Ik geef ( dacht ik ) netjes aan dat ik nog examen moet doen en f.y.i. Ik zit niet de hele dag op sociaal media. Het is ook geen wraak actie zoals iemand ook schrijft.
Ik stel (dacht ik )een heel normale vraag.
Als wij als leerling ieder voor 3 uur les betalen vind ik het vreemd dat er een lunch in wordt gepland. Na ons komt ook weer een groep leerlingen. Dus die tijd wordt niet ‘ingehaald’.
Er is ons ook een keer gevraagd of we eerder konden stoppen want de instructeur had het koud ( wij zaten ook soppend op de motor) Iedereen was al doorweekt en we wilden gewoon door met de les.
Vond hij niet zo fijn ‘maar ja jullie hebben betaald’.
Dus plane and simple heeft iemand dit ook ervaren bij zijn rij school?
Ja instructeurs moeten ook eten en de 1e x deed meneer dat gewoon tijdens de les tussen instructies.
Maar de volgende rondes kwamen alle instructeurs samen om gezamenlijk te lunchen in de lestijd.
Greetings

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Koeno »

Ge mist het punt waar ik "telenovelle modus" aan/uit zet. Dat was dus een mopke. Sorry daarvoor!

Neen, toen ik rijlessen deed (waren wel maar blokken van 2h) is er nooit pauze ingepland tijdens de lessen.
Niet om te drinken, niet om te plassen, niet om te tanken...

De Werner hield mij 2u goe bezig zo dat ik in't zweet naar huis kon.
mogelijks hebt ge malchance en moet ge gewoon die mens eens aanspreken...

Qua "geen tijd hebben", op een forum u eens voorstellen hoeft geen biografie te zijn van 10.000 woorden.
Maar 't komt nog zo sympathiek over ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Muug »

Kortcbfje500 wrote: 23 Sep 2021 10:43 :dontknow: Sorry Muug
Ik geef ( dacht ik ) netjes aan dat ik nog examen moet doen en f.y.i. Ik zit niet de hele dag op sociaal media. Het is ook geen wraak actie zoals iemand ook schrijft.
Ik stel (dacht ik )een heel normale vraag.
:thumbsup:
no offense jong ;)

Voor mij klopt dit niet. Eten kan in de les die gewoon doorgaat, of er moet aparte lunchpauze zijn. Maar een lunchpauze - en dus lespauze - TIJDENS de les kan niet. Niet als elke minuut méér dan één euro kost.
Zoals ik al zei: verhaal halen bij de directie van de rijschool.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Blackbert »

Kortcbfje500 wrote: 23 Sep 2021 10:43 :dontknow: Sorry Muug
Ik geef ( dacht ik ) netjes aan dat ik nog examen moet doen en f.y.i. Ik zit niet de hele dag op sociaal media. Het is ook geen wraak actie zoals iemand ook schrijft.
Ik stel (dacht ik )een heel normale vraag.
Als wij als leerling ieder voor 3 uur les betalen vind ik het vreemd dat er een lunch in wordt gepland. Na ons komt ook weer een groep leerlingen. Dus die tijd wordt niet ‘ingehaald’.
Er is ons ook een keer gevraagd of we eerder konden stoppen want de instructeur had het koud ( wij zaten ook soppend op de motor) Iedereen was al doorweekt en we wilden gewoon door met de les.
Vond hij niet zo fijn ‘maar ja jullie hebben betaald’.
Dus plane and simple heeft iemand dit ook ervaren bij zijn rij school?
Ja instructeurs moeten ook eten en de 1e x deed meneer dat gewoon tijdens de les tussen instructies.
Maar de volgende rondes kwamen alle instructeurs samen om gezamenlijk te lunchen in de lestijd.
Greetings
Da's al duidelijker.
Als er dan tijdens die pauze niks leerrijks verteld wordt (tips & tricks sessie zeg maar) is dat een dure koffie.
Zou het er ook niet bij laten. Misschien rekenen ze erop dat 'die jonge gastjes' niet mondig genoeg zijn om te reageren. Proof them wrong.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Raketman »

In ieder geval geen praktijk bij ons op de rijschool. Meestal zijn wij het die onze lunchpauze opofferen voor de leerlingen. Ik sta wel eens mijn boterhammen in mijn gezicht te proppen terwijl de kandidaten hunne proef op terrein aan't doen zijn. Da's dan meestal 5 minuten dat ik eens iets kan eten, en in die fase is er ook geen sprake meer van nog veel instructie te moeten geven.

Gaan tanken is natuurlijk iets anders, dat kan volgens mij zonder enig probleem tijdens begin of einde van een rit op de openbare weg. Als we dat ook nog eens buiten de lesuren moeten gaan doen...
Nil volentibus arduum

User avatar
tandwieleke.
Posts: 34
Joined: 31 Mar 2016 03:53

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by tandwieleke. »

Bij Johan zijn het ontbijt en de lunches zelfs inbegrepen in de prijs. ;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Muug »

tandwieleke. wrote: 25 Sep 2021 23:18 Bij Johan zijn het ontbijt en de lunches zelfs inbegrepen in de prijs. ;)
Wel ja, en reken eens uit hoeveel minuten persoonlijke les ge van hem krijgt. Dus enkel de tijd rekenen dat hij met u bezig is en niet met de rest.

User avatar
tandwieleke.
Posts: 34
Joined: 31 Mar 2016 03:53

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by tandwieleke. »

Daar hebt ge natuurlijk een punt.

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Lunchpauze ingepland in lestijd

Post by Boysnoize »

Bij ons was dat ook tien minuten pauze tussen de drie uren les.. Maar daarvoor moesten we van het oefenplein in eine naar het lokaal in Oudenaarde terug rijden al kon je dan wel eens in t verkeer rijden ipv enkel manoeuvres.. Maar toch..
en dan moesten we ook nog vijf minuten vroeger terug zijn zodat de volgende groep zeker op tijd kon beginnen en de kegels weer opruimen enal want dat was openbaar gebied waar ze oefenden..
Die drie uur zouden ze toch wel zonder pauze kunnen overbruggen..
Magoed, den deze was erdoor dus ik kan niet klagen :whistling:

Post Reply