Yasutomo Nagai

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Post by Mario »

Gisterenavond was ik naar een stuk van de overzichtsvideo van het WSBK 1995 aan het kijken, zoals al elke avond deze week en de races in Assen kwamen aan bod.
Blijkbaar werd de 2de race stilgelegd vanwege een ongeval van Yasutomo Nagai.
't Was daarna even schrikken/slikken toen de commentator zei dat Nagai twee dagen later overleed aan zijn verwondingen.
Hij zou geslipt zijn over een oliespoor, en is zijn motorfiets is tijdens het rondtollen bovenop hem geland. Dat lijkt zo'n 'freak accident' zoals ook de zoon van John Surtees onlangs er een voor had. Image
Ik had eigenlijk nog nooit van de man gehoord (ben me pas rond 2001 wat in superbikes beginnen interesseren).

Enfin, hier een mooie foto.
Image

Mijn auto/motorsportinteresse heeft een nogal grillige geschiedenis.
Die is echt begonnen rond 1984, maar vooral 1985, toen ik als puber van meet af zware fan van Ayrton Senna was.
En van't een kwam 't ander en onder meer via het Franse programma Auto-Moto (op TF1 ; bestaat nu nog geloof ik, maar heeft niets meer te maken met wat het toen was) ook naar motorraces beginnen kijken, vooral vanaf 1988, toen een zeker Kevin Schwantz furore begon te maken in het WK 500cc.
Tot '94 zoveel 500cc GP's proberen te volgen en natuurlijk zowat elke GP F1. Toen kwam Imola '94 en tegelijk ging ik na m'n licenties samenwonen met iemand, geen kabel, geen Eurosport en eigenlijk geen interesse in tv-kijken en met de jaren is de interesse wat vervaagd.
Daardoor zowat het hele Doohan-tijdperk 'gemist' en de overgangsjaren totdat Rossi de topklasse domineerde.
Vanaf zowat 2001-2002 terug beginnen kijken, want het nieuw van het lief was er toch wat af Image en intussen weer kabeltv en uitzendingen op BBC.
Daarmee ook tegelijk beginnen kijken naar superbikes. Image

F1 is voor mij na '94 nooit meer echt boeiend geweest. Vroeger kwam ik mijn deur niet uit als er een GP was, stond ik om 4 uur 's nachts op als ze in Japan of Australi? reden enz. Maar da's toch definitief gedaan.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Yasutomo Nagai

Post by Muug »

ha
ik ben ook mijn "sport"hoogtepunt voorbij. Da's zowat uitgedoofd samen met het verdwijnen van de GP500. En 't was begonnen met de hero?sche tweetaktgevechten tussen mannen als Rainey, Schwantz, Gardner, Lawson, Kocinsky, Cadalora, Doohan en nog vele vele anderen. Toen moest je niet alleen ballen aan je lijf hebben, maar ook liefst nog tamelijk krankzinnig. Op geen enkele andere wijze kon je anders dat motorbeest controleren. Rossi kwam nog in de buurt qua genialiteit, dus die kon mijn interesse ook nog enkele jaren rekken, maar van 'tjaar heb ik bvb geen ?nkele race gezien, zelfs geen twee seconden ervan. Geen tijd, geen goesting, totaal andere prioriteiten.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Yasutomo Nagai

Post by Mario »

Awel, ik heb het nooit speciaal voor Rossi gehad eigenlijk.
Ik heb er geen moeite mee te erkennen dat hij haast buitenaardse prestaties (heeft) neergezet, dat hij door zijn gedrag op en naast de piste mij ook wel doet glimlachen, enfin, heel veel respect en al en chapeau en zo, maar ik heb er nooit voor gesupporterd.
Jerry Burgess ziet er wel een sympathieke pee uit.
Ik denk dat het komt omdat ik het te gemakkelijk vind om zomaar voor de beste te supporteren.
Dus dat Lorenzo of nog liever Stoner of Melandri ( Image ) Rossi volgend jaar nog maar eens van zijn voetstuk halen. Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Yasutomo Nagai

Post by Blackbert »

Ik volg het ook niet meer, echt. Eurosport dat we een tijd kwijt geweest zijn, en er niet voor blijven of gaan zitten...
Nu is er een collega die zo 3 of 4 motormagazines koopt, en ik mag ze in de vuilbak gooien. Dan lees ik dat wel, en spijtig genoeg krijg ik sterk de indruk dat al die motorace klassen de weg opgaan van de F1: $$$ en ??? en ???, daarna de rest. Spijtig.
grease up your baby for a ball on the hill

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Yasutomo Nagai

Post by TRX »

Kom ne keer af naar de NBC ? Image Image .

Daar is het nog niet te doen om de ???'s maar wel om de leute Image . En dat meen ik Image .
Plezante boel, in en uit elkaars pitbox lopen, helpen met andere als je kan, ....

Post Reply