bijna een kinderkoets in twee....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

afgelopen donderdag keer ik terug naar huis via een binnenbaantje, lekker rustig snorren.

Wel tegen de zon in, maar bon, da's maar af en toe en bovendien heb ik een superhelm op met ingebouwd vizier. Image

Op een gegeven moment neem ik een rechterbocht en vlak daarna zat de zon toch wel h??l erg in mijn ogen te mikken. Bon, niks aan de hand, ik pruts nog wat aan het zonnescherm en rij rustig verder. Image

En rij aan zo'n zestig km/uur op een meter langs een oma die haar kleinkind aan 't voortduwen was. Image

Ik sprong wel een meter hoog in mijn zadel, want die had ik helemaal niet gezien Image Ik zag ze pas toen ze langs me heen schoten.

Blij dat mijn positie op de weg goed gekozen was, vervolgde ik mijn weg zonder problemen, maar wel met een hartslag van tegen de 200.... Image

Had ik d??r meer naar rechts gereden, wel, dan had mijn 21"-voorwiel frikassee gemaakt van dat kindje, van die buggy ?n van die oma....

Ne mens moet af en toe chance hebben in 't leven....

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: bijna een kinderkoets in twee....

Post by fore »

't Is inderdaad dubbel oppassen geblazen met die laaghangende zon ...

Ten eerste zoals ge vertelt, maar 'hetzelfde' verhaal geld ook voor diegene die achter U rijden ... die zien U meestal ook slecht/telaat/niet ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: bijna een kinderkoets in twee....

Post by F M »

Deze morgen had ik het ook voor. 100 km lang de laagstaande zon in mijn ogen. Mijn tempo was daardoor serieus laag.
Ik zag ze pas toen ze langs me heen schoten
Was dat Superoma? Image Of schoot jij langs hen heen ? Image

Allee, een geluk dat we ermee kunnen lachen ...
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: bijna een kinderkoets in twee....

Post by TRooPER »

het leven draait allemaal om place/timiming , goed of verkeerd

deze keer kon het verkeerd zijn, maar uw plaats was goed
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: bijna een kinderkoets in twee....

Post by Cotthem »

Ik vraag mij eigenlijk af hoe dat ne mens met zoiets omgaat, all?, indien ge werkelijk die kinderkoets in twee had gereden.
Moet nie leefbaar zijn peizik
"...the path is the destination"

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: bijna een kinderkoets in twee....

Post by Raketman »

Ik denk niet dat ge u dat nog maar wilt beginnen voorstellen Image ...
Nil volentibus arduum

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: bijna een kinderkoets in twee....

Post by TRooPER »

awel,
vorige week ook bijna ne student-fietser in merelbeke/gent bijna ferm omgemaaid.

ik rij iets te vlot in paar bochtjes met duidelijk zicht over wat er komt,
rechts is een fietspad, en sinds kort eindigt het fietspad daar. fietsers moeten oversteken, maar zonder wegmarkering (zal nog moeten geverfd worden).
En hop, zonder dat de fietser achter zich om kijkt om te zien of veilig is van over te steken, zwiept die van rechts op de baan,
volledig over naar het fietspad aan de andere kant.

Gelukkig had ik dat van 30m vooraf beetje zien aankomen. toch nog vlot mogen remmen.

Effe mijn vizier open en richting student ne keer ferm hard al roepend gevloekt. Die heeft het zeker gehoord en die zal hopelijk
op die plaats ne keer achter zich kijken.
Ik sta er zelfs verbaasd van dat ze mij niet horen komen.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: bijna een kinderkoets in twee....

Post by Kwakkel »

awel,
vorige week ook bijna ne student-fietser in merelbeke/gent bijna ferm omgemaaid.

ik rij iets te vlot in paar bochtjes met duidelijk zicht over wat er komt,
rechts is een fietspad, en sinds kort eindigt het fietspad daar. fietsers moeten oversteken, maar zonder wegmarkering (zal nog moeten geverfd worden).
En hop, zonder dat de fietser achter zich om kijkt om te zien of veilig is van over te steken, zwiept die van rechts op de baan,
volledig over naar het fietspad aan de andere kant.

Gelukkig had ik dat van 30m vooraf beetje zien aankomen. toch nog vlot mogen remmen.

Effe mijn vizier open en richting student ne keer ferm hard al roepend gevloekt. Die heeft het zeker gehoord en die zal hopelijk
op die plaats ne keer achter zich kijken.
[color=#FF4000:j06krfgf]Ik sta er zelfs verbaasd van dat ze mij niet horen komen[/color:j06krfgf].

moet ge niet van verschieten he, ze rijden tegenwoordig allemaal met een ganse discobar in hun oren, ze rijden potdoof rond...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: bijna een kinderkoets in twee....

Post by Blackbert »

Awel, in zo'n geval denk ik dat 'm zijn discobar kwijt zou zijn ...
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply