Wat ze er allemaal niet door laten....
Allez hop,
en w??r een ramptoerist met een rijbewijs....
Ne mens maakt zo van tijd op 't autorijexamen toch wonderlijke dingen tegen...
Vandaag was het weer zover. Op een half uur tijd:
- te hard rijden en dan hard remmen om te kunnen rechtsafslaan
- aan veertig per uur een bord van 30 voorbijrijden
- voorrangen aan rechts rats voorbij rijden zonder te kijken of te vertragen
- bij 't voorbijrijden van geparkeerde wagens moesten de tegenliggers vertragen omdat hij niet uitweek
- zeven keer zijn derde gemist. Hij zat ofwel in eerste, ofwel in vijfde, ofwel in neutraal. Op den duur dierf hij niet meer naar derde...
en hij was er door.
en w??r een ramptoerist met een rijbewijs....
Ne mens maakt zo van tijd op 't autorijexamen toch wonderlijke dingen tegen...
Vandaag was het weer zover. Op een half uur tijd:
- te hard rijden en dan hard remmen om te kunnen rechtsafslaan
- aan veertig per uur een bord van 30 voorbijrijden
- voorrangen aan rechts rats voorbij rijden zonder te kijken of te vertragen
- bij 't voorbijrijden van geparkeerde wagens moesten de tegenliggers vertragen omdat hij niet uitweek
- zeven keer zijn derde gemist. Hij zat ofwel in eerste, ofwel in vijfde, ofwel in neutraal. Op den duur dierf hij niet meer naar derde...
en hij was er door.
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
Hoeveel van dergelijke verhalen wilt ge dat ik hier zet ?
Nil volentibus arduum
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
zoveel als ge u kunt herinneren !
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
Ik versta niet goed hoe dat komt.
Hangt het resultaat dan af van het humeur en de goedwil van de examinator?
want blijkbaar zijn er h??l strenge en h??l soepele bij.
Bestaat er dan geen richtlijn waar ze zich aan moeten houden?
Ok, bij sommige situaties moet een examinator zich eens in de plaats van de bestuurder stellen om te oordelen, maar 't mereldeel is toch zo klaar als water?
Hangt het resultaat dan af van het humeur en de goedwil van de examinator?
want blijkbaar zijn er h??l strenge en h??l soepele bij.
Bestaat er dan geen richtlijn waar ze zich aan moeten houden?
Ok, bij sommige situaties moet een examinator zich eens in de plaats van de bestuurder stellen om te oordelen, maar 't mereldeel is toch zo klaar als water?
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
De wegcode is de richtlijn voor wat betreft het verkeersreglement
Maar is is ook nog:
- hoe voorzichtig rijdt hij of zij?
- hoe goed is hij of zij het voertuig meester?
En voor die twee laatste moeten ze een beroep doen op het buikgevoel ja.
Ik heb al sukkels weten slagen omdat ze voorzichtig genoeg zijn en geen overtredingen maken. Ik heb al supergoeie rijders weten buizen omdat ze een verboden richting inrijden.
Grootste probleem is de stressfactor. Die zorgt ervoor dat de beste rijders rampen op wielen worden. Da's spijtig want zo buizen er veel zonder dat het eigenlijk nodig is. Eigenlijk zou de instructeur een soort van beoordelingsrecht moeten krijgen. Wij weten immers veel beter wat iemands capaciteiten zijn.
Maar is is ook nog:
- hoe voorzichtig rijdt hij of zij?
- hoe goed is hij of zij het voertuig meester?
En voor die twee laatste moeten ze een beroep doen op het buikgevoel ja.
Ik heb al sukkels weten slagen omdat ze voorzichtig genoeg zijn en geen overtredingen maken. Ik heb al supergoeie rijders weten buizen omdat ze een verboden richting inrijden.
Grootste probleem is de stressfactor. Die zorgt ervoor dat de beste rijders rampen op wielen worden. Da's spijtig want zo buizen er veel zonder dat het eigenlijk nodig is. Eigenlijk zou de instructeur een soort van beoordelingsrecht moeten krijgen. Wij weten immers veel beter wat iemands capaciteiten zijn.
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
Ik versta heel goed hoe dat komt...moesten die mensen iedereen buizen die dat verdient, dan werden er vanaf morgen haast geen nieuwe rijbewijzen meer uitgereikt. Het niveau van de gemiddelde kandidaat is veel en veel te laag in ons land. Waarom denkt ge dat er zoveel dutsen rondrijden in ons verkeer ?Ik versta niet goed hoe dat komt.
Hangt het resultaat dan af van het humeur en de goedwil van de examinator?
want blijkbaar zijn er h??l strenge en h??l soepele bij.
Bestaat er dan geen richtlijn waar ze zich aan moeten houden?
Ok, bij sommige situaties moet een examinator zich eens in de plaats van de bestuurder stellen om te oordelen, maar 't mereldeel is toch zo klaar als water?
Ik heb daar ooit eens statistiekskes van bijgehouden, van mijn praktijkexamens B. Ooit maar 2 gehad waarvan ik vond dat de examinator onterrecht gebuisd had (1 geval van bot racisme, 1 welgemeende misser van de examinator). Een honderttal waarvan ik vond dat ze terrecht geslaagd waren, en minstens dubbel zoveel waarvan ik vond dat ze onterrecht geslaagd waren. Maw dat de examinator een oogje dichtgeknepen had.
Ze moeten er gewoon doorlaten die het niet verdienen, anders komt de bevolking gewoon in opstand . Ik kan u verzekeren : 95% van al die "buisverhalen" die ge hoort zijn dikke kwatch en verdraai?ng van de werkelijkheid door gefrustreerde mensen die niet geslaagd zijn. Let wel : ik spreek voor het gedeelte op de openbare weg h?, niet over maneuvers.
Heb er zo genoeg geweten, die na terrecht gebuisd te zijn tegen hun ouders/begeleiders verhalen gingen ophangen over de "buissitutatie" die, op zijn zachts gezegd, zwaar verkleurd waren om hun eigen geduts te verbergen...
Nil volentibus arduum
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
Eigenlijk zou de instructeur een soort van beoordelingsrecht moeten krijgen. Wij weten immers veel beter wat iemands capaciteiten zijn.
Misschien geen goed idee in mijn geval, er zouden er een pak meer gebuisd zijn op de baan. Dat kan ik u verzekeren ....
Nil volentibus arduum
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
geheel correct !
-
- Posts: 651
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
Ik heb een prangende vraag...maar durf ze niet meer te stellen
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
Gij, mpeewee, zijt ne mens gelijk nen anderen, dus gij hebt evenveel recht als een ander om daar uw gedacht over te hebben.
Sinds "Man bijt hond" bestaat, weet ik dat er bij iedereen nen hoek af is, niet alleen bij mij. Anders gezegd : iedereen is gelijk, want even zot. Dus, bij deze, gij moogt oordelen, want anderen doen dat ook !
Sinds "Man bijt hond" bestaat, weet ik dat er bij iedereen nen hoek af is, niet alleen bij mij. Anders gezegd : iedereen is gelijk, want even zot. Dus, bij deze, gij moogt oordelen, want anderen doen dat ook !
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
Hey ... we zijn allemaal 'van nul' moeten beginnen he ...
Maar inderdaad ... ik denk ook dat rijbewijs-examen/resultaat meer zegt over 'de stress-beheersing' van de persoon in kwestie dan over z'n voertuig-beheersing ...
Maar inderdaad ... ik denk ook dat rijbewijs-examen/resultaat meer zegt over 'de stress-beheersing' van de persoon in kwestie dan over z'n voertuig-beheersing ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
zal ik efkes inspringen?Ik heb een prangende vraag...maar durf ze niet meer te stellen
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
Kwil ook wel helpen hoorzal ik efkes inspringen?Ik heb een prangende vraag...maar durf ze niet meer te stellen
Keep going
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
.....Toen ik vroeger examens moest doen (school, rijschool, hoge school, 25 m schoolslag, F16 piloot, GI-joe-specialist, doktoorraad "nucleaire kernsplitsing mbt het gebruik van isotopen voor vernieuwde energie", kruiskessteek voor gevorderden,.... Heb ik thuis altijd gezegd -toen ze vroegen hoe het was- dat het nie goe gegaan was. Altijd veel slechter voorgesteld. uiteindelijk viel alles goed mee, waardoor mijn ouders nog supercontenter waren. Tis psiechoologisch, maar zo slecht ben ik nu eenmaal
Bon over rijbewijzen. Ik vind dat men verplicht om de 4 jaar een praktische proef (gratis) moet inlassen voor "behoud van rijbewijs" en dit voor eender welke categorie en vanaf een bepaalde leeftijd om de 2 jaar.
Voila olie opt vuur
Bon over rijbewijzen. Ik vind dat men verplicht om de 4 jaar een praktische proef (gratis) moet inlassen voor "behoud van rijbewijs" en dit voor eender welke categorie en vanaf een bepaalde leeftijd om de 2 jaar.
Voila olie opt vuur
"...the path is the destination"
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
'k vind dat zo slecht nog niet!Bon over rijbewijzen. Ik vind dat men verplicht om de 4 jaar een praktische proef (gratis) moet inlassen voor "behoud van rijbewijs" en dit voor eender welke categorie en vanaf een bepaalde leeftijd om de 2 jaar.
Voila olie opt vuur
En direct den theorie nog een overlopen, want hoeveel mensen ik doorlaat voor hun voorrang van rechts en die mij dan dwaas aankijken van "al?, waarom stopt die nu?", 't is er echt over!
En dat is dan maar 1 voorbeeld, kan er tientallen opsommen.
Veel mensen die gewoon niet up to date zijn als er iets veranderd in't reglement.
Ik denk dat ik gerust mag zeggen dat ik een pak beter rij dan de gemiddelde bestuurder. Zowel op vlak van besturing van't voertuig, als inzicht in't verkeer (Komt automatisch als ge eerst met de moto hebt gereden).
Ik ben dan ook niet bang voor eventuele proeven na x aantal jaar.
Een grote kuis houden en allemaal die triestige gevallen eruit halen.
't zou al een pak ongevallen minder opleveren en voor de rest heel wat minder stresserend...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...
-
- Posts: 651
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
ja, maar om de 10 jaar graag....Trouwens, het is niet omdat iemand zich voorbeeldig gedraagt op het examen, dat het daarom een goeie chauffeur is...
Dat ze alvast eens beginnen met mensen die grove fouten maken (onder invloed rijden,vluchtmisdrijf, onverzekerd rondbollen, enz...) hun rijbewijs af te pakken en deze opnieuw hun proeven te laten doen....En voor de rest ben ik van het principe vrijheid= blijheid, we leven hier al meer dan genoeg in een land met overdreven regelneverij en opgestoken vingertjes...
Dat ze alvast eens beginnen met mensen die grove fouten maken (onder invloed rijden,vluchtmisdrijf, onverzekerd rondbollen, enz...) hun rijbewijs af te pakken en deze opnieuw hun proeven te laten doen....En voor de rest ben ik van het principe vrijheid= blijheid, we leven hier al meer dan genoeg in een land met overdreven regelneverij en opgestoken vingertjes...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: Wat ze er allemaal niet door laten....
Moesten ze eens via duidelijke filmtjes sommige veel "vergeten" verkeersregels op tv uitzenden, dan evenveel herhalen als fc de kampioenen, d'r zouden velen hunne cent vallen dat ze al lang niet goed bezig zijn. (Of via een folder in de bus)
Bij vb 2 ongevallen/jaar terug naar een "opfrissing" / defensief rijden cursus ?
Als ik er teveel met mijn klak naar smijt, vlieg ik buiten ik let wel op in't verkeer, ook voor een ander zijn fouten
Bij vb 2 ongevallen/jaar terug naar een "opfrissing" / defensief rijden cursus ?
Als ik er teveel met mijn klak naar smijt, vlieg ik buiten ik let wel op in't verkeer, ook voor een ander zijn fouten
sig nature