Wat ze er allemaal niet door laten....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by diskeletloetje »

En welke minister/groot licht heeft ervoor gezordg dat ge nu 3 jaar met een VR kunt rondrijden? Laat me raden...., ne socialist? Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by Kwakkel »

Dus eigenlijk zou het systeem met begeleider (zoals ouders) moeten afgeschaft worden en moet iedereen, zonder uitzonderingen, naar een rijschool gaan om deftig les te krijgen.
Dan moeten er wel meer rijscholen komen, meer instructeurs en een vaste opleiding, net zoals in een gewone school per studiekeuze.
En een beoordeling wordt gegeven voor de instructeur en examinator.

Zou dat dan 't ideale zijn? klinkt eigenlijk wel goed denk ik...


Wat ik eigenlijk helemaal niet snap, is dat Belgi? 't slechtst scoort qua rijopleiding. Als ge nu Finland als voorbeel pakt, die gaan v???l verder in hun opleiding (slipcursus, complete controle, driften,...). Is dat dan zo moeilijk om dat systeem te kopi?re?
Belgi? doet toch altijd alles volgens "europese normen", dus kan dat niet zo moeilijk zijn om een deftige opleiding uit te dokteren. Een die de instructeurs de kans geeft hun job deftig te doen, dat iedereen dezelfde opleiding krijgt (nu kunt ge kiezen, dat is toch iets onnozel? hebt ge gene poen voor een rijbewijs, pech, koopt nen brommer a-klasse) en dat ge beoordeelt wordt door mensen die u langer hebben zien rijden dan een half uur..
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by Blackbert »

Euh, Raket, lats van strets? Image

Ik ben volledig mee jong. Ge begint daaraan uit idealisme, ge wilt dat perfect doen, maar al degenen die u de mogelijkheid daartoe zouden moeten geven, doen niks anders dan tegenwerken...

10 jaar geleden ook vol enthousiasme begonnen op dat fabriekske. Studeren, zien dat ik alles onder de knie heb, idee?n aandragen... Nu: klikklak door 't poortje, minimale inspanning, zorgen dat ik en mijn collega's daar ongeschonden weer buitengaan, onder elkaar ne keer zagen en ne keer goe lachen, na 12h klikklak door 't poortje en profiteren van mijn vrije tijd ...

En wij maken gewoon col. who cares, wie heeft er last van. Gij moet mensen opleiden om een machien te bedienen waarmee ze in een vingerknip een paar levens kunnen verwoesten omdat ze het niet de baas zijn. En 't is in de stenen tafelen van de wetstraat gegrift dat ge dat niet deftig moogt doen ...
grease up your baby for a ball on the hill

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by TRX »

Ik doe vrij veel km's op een jaar (80 ? 90.000km) met vooral bestelwagen maar ook auto en moto en is het soms (vaak) bedroevend wat je allemaal ziet gebeuren Image .

Verleden week nog bijna in ene haar gat (allez, van hare auto) gereden toen ze opeens begon te remmen op nen oprit van een autostrade). Je moet wel weten dat de autostrade quasi leeg was, niet het minste probleem om in te voegen. Ik keek in mijne spiegel waar die ene wagen was (letterlijk dus maar 1 wagen te zien achter ons), toen ik terug voor mij keek was die wagen voor mij serieus aan het remmen, god weet waarom Image Image .
Soit, ik had gelukkig genoeg afstand gehouden, dan ook maar effe geremd, nog eens in de spiegel gekeken en dan maar de autosnelweg opgereden.
Als je dan ne keer claxoneert naar die koe kijkt ze alsof ik een moordenaar ben terwijl zij het lomp kieken is Image .

Je vraagt je soms af waarom ze allemaal net TD(I) moeten hebben met +100pk, ze durven begot gene gas te geven om toch maar aan een redelijke snelheid de autosnelweg op te rijden. Verleden week nog ene zien invoegen aan max. 50km/h Image . Ik moet er geen tekeningske bij maken wat de aankomende vrachtwagens dan allemaal moeten doen om die te ontwijken ? Image .


En tja, de 2evakrijders..... kill them all Image (figuurlijk ?, niet letterlijk). Tientallen, iedere dag weer..... en ze beseffen het niet ?. Je haalt ze in, voegt voor hen in en gaat door tot het 1e vak maar nee, kilomters verder nog altijd op dat 2e vak.
Omgekeerd ook h?, je rijdt op het 1e vak, je pinkt omdat er een eindje voor je bv een vrachtwagen rijdt, op het 2e vak nadert er ene, het 3e vak is leeg, echt leeg. Je moet niet vooral niet hopen dat ze dan naar het 3e vak gaan zodat jij die vrachtwagen kan inhalen, neeje, meestal gaan ze naast je hangen en mag je in de remmen gaan. En als het dan helemaal meezit gaan ze nog eens vertragen ook zodat je nog meer mag remmen.
Aja, een beetje constant rijden is ook moeilijk voor de meeste....


Oh godverdikke..... als ik ook last heb aan mijn hart is het omwille van al die mensen die
- GEEN, maar dan ook 0,0 verkeersinzicht hebben
- absoluut geen talent hebben om te rijden
- denk dat ze alleen op baan zijn
- precies geen goesting hebben om ook maar een beetje vlot te rijden

Aja, nog zo'n frustratie op baan.... aanschuiven in een file en de zijstraat blokkeren waardoor de tegenligger niet kan indraaien waardoor achter hem een file ontstaat waardoor diegene die ergens vooraan in je eigen file niet kan links indraaien en zo staat het helemaal vast....
Maar ja, das iets met verkeersinzicht, das moeilijk, je moet nadenken, inschatten, ..... Mmmm, neeeee, veel te lastig, doen we niet aan mee Image Image .


Man man man, bij momenten is het ??n doffe ellende. Ben soms content dat ik 's nachts opgeroepen wordt, kan ik tenminste eens bijna alleen op de weg rijden en me niet ergeren Image Image .


Voila, dat lucht op, het is bijlange niet alles maar toch....


Ohja, nu je het zegt.....
Als ik voor mij een tegenligger zie die iemand in haalt en het wordt nipt, dan vertraag ik wat, ga eventueel nog meer naar rechts uitwijken als dat veilig kan zodat die persoon veilig kan inhalen en invoegen. Iedereen kan een inschattingsfout maken en ik kom soms wel vlugger aangereden met mijn bestelwagen dan sommigen veronderstellen.
Maar heeeeeeeeeel af en toe ben ik diegene die eens een inschattingsfout maak waardoor het wat nipter wordt dan voorzien, wat krijg je dan ?

- heb al eens ene gehad die meer naar het midden ging rijden en duidelijk sneller ging rijden, die had zelfmoordneigingen denk ik...
- beginnen te flikkeren met hun grootlicht, heel verstandig als het al donker wordt, zie je geen steek meer....
- allerlei obscene gebaren maken Image

Voor alle duidelijkheid, in de afgelopen 500.000km heb ik nog maar (of reeds?) 2 keer gehad dat er een tegenligger effectief moest remmen. I know, mijn fout, omgekeerd heb ik het in die 500.000km al veel meer gehad. Ik maak daar geen probleem van, zolang het geen idiote actie was van die tegenligger maar gewoon een foutief ingeschat maneuvre vermijd ik gewoon een ongeval en vervolg mijne weg, waarom daar zo'n ophef van maken en zitten flikkeren met uw lichten en middenvingers opsteken enzo Image .

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by Raketman »

Euh, Raket, lats van strets? Image ...
Nee, bizar genoeg totaal niet zelfs Image ...
Nil volentibus arduum

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by Kwakkel »

TRX, ik volg u volledig, ervaar zo'n dingen ook dagelijks en ik denk ook constant "moest ik nu flik zijn he..."
Maarja, lost toch niks op...

't ergste is idd dat er zeer weinig mensen vlot kunnen rijden en inschatten.
Daarnet nog, op weg naar huis.
Groot kruispunt.
Degene die rechtdoor en linksaf moeten staan voor het rood licht, ik mag rechts afslaan, maar moet wel voorrang verlenen aan het kruisende verkeer. Er staan enkel haaietanden. Dus ok, ik kom aangereden tegen een constante snelheid, schat de snelheid in van de enige auto die in moet doorlaten en vertraag juist genoeg om vlot in te voegen achter hem.
Wat doet die lompen? die remt vollenbak, claxoneert en zit van zijne tak te maken tegen mij. WTF? waarom? als die gewoon had doorgereden had ik zonder moeite proper kunnen invoegen. Nu moest ik ook remmen en weer optrekken. Nutteloos...
Moest ge nu zeggen dat ik op 5 meter van hem zat met mijne snuit zou ik nog zeggen ok, dat ge op safe speelt kan ik inkomen. Maar mijn afstand was nog zo groot dat ik hem onmogelijk had kunnen rammen tegen die snelheid.
Zo'n jong ventje, de paljas in zijne ford fiesta en maar lawijten....
Ben zelf ook maar 23 maar als ge alleen nog maar met echt trage auto's hebt gereden (peugeot boxer 2.5l diesel 90pk, camionet voor 1700kg en dubbelverhoogt en nu nen nissan pick up D21 2.5 diesel, ook ongeveer 90 pk voor 1850 kg waarvan 30 muilezels... ik kan absoluut niet meer mee met de huidige tdi's en naften) dan leert ge wel zo weinig mogelijk op uwe rem te staan om vlot in te voegen. Doe ik dat niet kan ik beter per velo gaan, zal sneller zijn. 'k zou mij telkens voor iemand kunnen schieten en heel 't verkeer ophouden, maar dat doe ik dus niet.


achja...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by fore »

Ik kan alle 'experts' in hun redenering volgen ...

en toch blijf ik van mening:
In de huidige context ... Dat 'rijbewijs' heeft weinig zin ... ik zou dat gewoon afschaffen.

Een rijbewijs bewijst, imho, niet/zelden dat ge kunt rijden.
Dat is een bewijs, dat enkel bewijst dat je een gemotoriseerd 'transportmiddel' wenst te gebruiken en dat ge daar geld voor wil spenderen om dat te krijgen/mogen.

-> we staan 'inhoudelijk' nog even ver als vroeger (-40j), alleen moeten we er vandaag veel geld voor overhebben ...

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by Kwakkel »

Is't dan niet beter van het rijbewijs wel nuttig te maken door het up to date te maken i.p.v. het af te schafen?

Want ik denk dat ge ook 1 factor vergeet: drukte.
40 jaar geleden was het belange niet zo druk op de baan en had ge (denk ik, ben maar ne snotneus die nog moest gemaakt worden) meer tijd en ruimte om op uw eigen te leren rijden.
Nu moet ge dat niet eens riskeren of ge ramt iemand binnen de 50m , als ge al zover raakt...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by diskeletloetje »


Verleden week nog bijna in ene haar gat (allez, van hare auto) gereden toen ze opeens begon te remmen op nen oprit van een autostrade). Je moet wel weten dat de autostrade quasi leeg was, niet het minste probleem om in te voegen. Ik keek in mijne spiegel waar die ene wagen was (letterlijk dus maar 1 wagen te zien achter ons), toen ik terug voor mij keek was die wagen voor mij serieus aan het remmen, god weet waarom Image Image .
Soit, ik had gelukkig genoeg afstand gehouden, dan ook maar effe geremd, nog eens in de spiegel gekeken en dan maar de autosnelweg opgereden...
Ik heb zo ooit eens een ongeval gehad...Die voor mij stopt op de invoegstrook, net op het moment dat ik in mijn spiegel keek om te zien of er niets afkwam (wat niet het geval was aangezien ik nog vooruit reed), dus net in die fractie van een seconde dat ik niet voor mij keek, smeet die koe haar boel dicht, ik in fout natuurlijk, al vind ik tot op de dag van vandaag dat dit niet gerechtvaardigd was, tenslotte smeet dat mens zonder enige reden haar boel toe...En maar roepen en tieren tegen mij, probeer op dat moment maar eens koelbloedig te blijven....
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by zappa »

komt zo eens een van een oprit naaste een huis gereden, knal tegen mij (voertuig v m'n werkgever Image ) reactie van die vent: edde mij nie gezien dan!!
Image Image Image

Vroeger kwam ik thuis, stond ik nog een half uur te springen en van die zo en den dien alginder, nu zie ik al die stomme, dwaze, egoistische toestanden en 2 minuten later ben ik ze al vergeten, zou d'r anders ziek van worden.

Alhoewel ik 't soms nodig heb om enkele dagen in de ardennen te gaan bekomen, in 't rustige groen, geen auto's juist de vogeltjes en een kabbelende beek,
sig nature

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by fore »

Is't dan niet beter van het rijbewijs wel nuttig te maken door het up to date te maken i.p.v. het af te schafen?
Nope ... afschaffen ... een rijbewijs kun je niet 'nuttig' maken.
Alles via de 'verzekering' bewijzen dat je 'kan/mag rijden. Soort van dynamisch bonus malus-systeem ... te veel 'strafpunten' ... geen verzekering, niet meer rijden.
Want ik denk dat ge ook 1 factor vergeet: drukte.
40 jaar geleden was het belange niet zo druk op de baan en had ge (denk ik, ben maar ne snotneus die nog moest gemaakt worden) meer tijd en ruimte om op uw eigen te leren rijden.
Nu moet ge dat niet eens riskeren of ge ramt iemand binnen de 50m , als ge al zover raakt...
Daar ben ik niet van overtuigd ... ook in die 'minder drukke' periode vond je reeds van die sensibiliserings-borden ... ' denk aan onze kinderen, rij voorzichtig ...'
Image toen waren er dus ook al ... 'hooligans'/egoisten/kiekens ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by Raketman »

Is't dan niet beter van het rijbewijs wel nuttig te maken door het up to date te maken i.p.v. het af te schafen?
Nope ... afschaffen ... een rijbewijs kun je niet 'nuttig' maken.
Alles via de 'verzekering' bewijzen dat je 'kan/mag rijden. Soort van dynamisch bonus malus-systeem ... te veel 'strafpunten' ... geen verzekering, niet meer rijden.
Hmmm....dat kan ik nu totaal niet volgen zie. Waar zit hier uw preventief aspect ? Daar schiet gewoon niets van over !
Geef iedereen een geweer, schiet er maar op los en als het te vortig wordt dan pakken we uw geweer terug af ?
Allez For?, dat kan toch niet h?...
Er moeten op zijn minst mechanismen blijven bestaan om de grootste dutsen radicaal uit het gemotoriseerd verkeer te houden, door
middel van rijexamens. Die mogen toch zelfs niet eens de kans krijgen om eerst slachtoffers te maken ? Moet dan iedereen mobiel worden ten koste van gelijk wat ? Veiligheid bvb ? Moet iedereen dan in't school ook ineens 90% halen voor talen, of wiskunde ?
Dat verwachten we toch ook niet dacht ik zo...waarom dan van iedereen verwachten dat ze in staat zijn om op een deftige manier een voertuig te besturen ? Er zijn er echt, die er niet toe in staat zijn en die het nooit zullen zijn.

Feit is dat we in B steeds verder afdwalen van het "nuttig" maken, maar als je kijkt in de buurlanden dan zie ik toch stevige bewijzen dat je het weldegelijk nuttig KAN maken. Maar wederom : dit impliceert een gigantische mentaliteitswijziging. Zie noorderburen, die zijn daar al 20 jaar mee bezig. Bezie daar de prijzen van rijopleidingen eens, en zeg dan nog eens dat het hier duur is. Hun uurprijzen zijn misschien minder, maar ze volgen gemiddeld drie keer zoveel uren voor de auto, tot 6-10 keer meer uren voor de motor (!). Hun ongevalsstatistieken zijn er dan natuurlijk ook naar...Als je daar beschrijft hoe wij onze rijopleidingen hier (moeten) aanpakken, dan gaat dat van grote verbazing over in slappe lach Image Image .

De uitwassen gaat ge er met geen enkel systeem uitkrijgen, behalve keihard in de portemonnee raken. En controleren op andere dingen naast snelheid en roodrijden, met veel anonieme videowagens (Zweden bvb). De mensen ter plekke confronteren met hun geklungel. Dan krijgt ge op den duur de mentaliteit die wenselijk is om minder slachtoffers te hebben in't verkeer. En de mensen worden dat ook gewoon hoor.
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by F M »

En controleren op andere dingen naast snelheid en roodrijden, met veel anonieme videowagens (Zweden bvb). De mensen ter plekke confronteren met hun geklungel. Dan krijgt ge op den duur de mentaliteit die wenselijk is om minder slachtoffers te hebben in't verkeer. En de mensen worden dat ook gewoon hoor.
Daar ga ik 100 % mee akkoord. Van mij mag er veel meer verkeerspolitie de weg op ipv alsmaar meer flitspalen. En pak inderdaad de mensen eruit die 'associaal' rijgedrag vertonen. Die geen rekening houden met de andere weggebruikers.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by zappa »

Denk dat ze hier in B het warm water nog moeten uitvinden, ter vergelijking met de buurlanden
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by Blackbert »

Denk dat ze hier in B het warm water nog moeten uitvinden, ter vergelijking met de buurlanden
warm watte Image

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by Muug »

wel, mpeewee, we kunnen je niet geheel ongelijk geven, die Hollanders vertonen eigenaardig rijgedrag. Ik verklaar me nader.

Raketman en ik hebben in NL een zevendaagse rijopleiding gevolgd die enkel aan rij-instructeurs wordt gegeven. Tamelijk intens, dat kan ik je zeggen. Daarbij hebben we natuurlijk elkaars manier van rijden en leren rijden vergeleken. Er vielen ons twee zaken op: 1) de rijopleiding is ZEER strikt geregeld en men daat daar z??r ver in. Een leerling kan pas naar het examen als de instructeur hem of haar goed genoeg vindt. Je zou dus verwachten dat iedereen daar perfect kan rijden.
en 2): Maar toch is dat niet zo. Image Zo hebben we zelf mogen ondervinden dat ze zich z??r bizar gaan gedragen in moeilijke verkeerssituaties. Die gasten kunnen niet overweg met extreme drukte en met moeilijke - lees : slecht ingerichte en dus onduidelijke - kruispunten.

Mogelijke verklaring : ze zijn ZO hard getraind in het rijden op perfecte wegen en perfect georchestreerde kruispunten dat ze helemaal tilt slaan op mindere wegen en slechte kruispunten. Dan gaan ze zich zeer bizar en onvoorspelbaar gedragen.

Wij daarentegen zijn opgegroeid in een woud van slechte wegen. Wij weten van niet beter of er bestaan geen goed ingerichte kruispunten. Wij overleven op de belgische wegen dankzij ons survival-instinct, en daarmee overleef je alles!

Dus ja, je hebt gelijk, die gasten kunnen nogal gek uit de hoek komen, maar toch verdient hun opleidingssysteem het nodige respect hoor!

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Wat ze er allemaal niet door laten....

Post by fore »

Hmmm....dat kan ik nu totaal niet volgen zie. Waar zit hier uw preventief aspect ? Daar schiet gewoon niets van over !
Geef iedereen een geweer, schiet er maar op los en als het te vortig wordt dan pakken we uw geweer terug af ?
Allez For?, dat kan toch niet h?...

[color=#BF0040:nq60kh4u][b:nq60kh4u]'t Is nogal een cru vergelijk, maar daar komt het op neer ... [/b:nq60kh4u][/color:nq60kh4u]

Er moeten op zijn minst mechanismen blijven bestaan om de grootste dutsen radicaal uit het gemotoriseerd verkeer te houden, doormiddel van rijexamens. Die mogen toch zelfs niet eens de kans krijgen om eerst slachtoffers te maken ?
Moet dan iedereen mobiel worden ten koste van gelijk wat ? Veiligheid bvb ? Moet iedereen dan in't school ook ineens 90% halen voor talen, of wiskunde ?
Dat verwachten we toch ook niet dacht ik zo...waarom dan van iedereen verwachten dat ze in staat zijn om op een deftige manier een voertuig te besturen ?

[color=#BF0040:nq60kh4u][b:nq60kh4u]Ik volg uw redenering ... maar niet om hen 'uit het verkeer' te houden.

- Een dustske schijt in z'n broek van schrik en zal op 'zijn gevoelen' proberen zo veilig mogelijk te rijden ... en anderen (onwetend) in gevaar brengen.
Het is aan de rij-opleidingen om hen zo efficient mogelijk 'op de goede baan' te begeleiden.
echter de rij-opleidingen houden deze personen, met gezond verstand, van de baan.

- Een macho, met onverantwoord rij-gedrag, zal heel vlot zijn rijkunsten vertonen, een paar uur 'op zn tanden bijten' en het spelleke (examen) meespelen ... de rij-opleiding keurt deze mensen met 'ongezond verstand' goed en stuurt hen de baan op.[/b:nq60kh4u][/color:nq60kh4u]

Er zijn er echt, die er niet toe in staat zijn en die het nooit zullen zijn.

[color=#BF0040:nq60kh4u][b:nq60kh4u]Dat is waar, maar daar is het 'punten-systeem' veel beter voor geschikt om dat bepalen. Dat controleert continue ... en werkt corrigerend.
'het kunnen rijden' bewijs je na verloop van tijd (ervaring/kms) en niet op 10 uur.[/b:nq60kh4u][/color:nq60kh4u]

... knipperdeknip ...

De uitwassen gaat ge er met geen enkel systeem uitkrijgen, behalve keihard in de portemonnee raken.

[color=#BF0040:nq60kh4u][b:nq60kh4u]Nope ... daar filtert ge begoede en de minder begoede burger mee ... niet de 'gezonde' en de 'ongezonde' mentaliteit.

Met zo'n puntensysteem, pak je gewoon hun 'rijbewijs' (tijdelijk) af ... punt ...

[/b:nq60kh4u][/color:nq60kh4u]

En controleren op andere dingen naast snelheid en roodrijden, met veel anonieme videowagens (Zweden bvb). De mensen ter plekke confronteren met hun geklungel. Dan krijgt ge op den duur de mentaliteit die wenselijk is om minder slachtoffers te hebben in't verkeer. En de mensen worden dat ook gewoon hoor.

[color=#BF0000:nq60kh4u][b:nq60kh4u]DAAR zijn we het 100 percent eens ...

Voor mij zou een rijbewijs een papier moeten zijn dat verklaart dat ge een 'basis-rijopleiding' hebt gekregen (zonder examen) en dat je 'de verkeersregels' kent (met examen). Niet meer, niet minder ...

En stuur nu iedereen de baan op ... corrigeer/vul aan met 'confrontaties ... maar pas consequent dat puntensysteem toe. De personen met 'gezonde' mentaliteit zullen blijven rijden ... en die met ongezond verstand halen 'hun eigen' van de baan ...

maw ... schaf dat 'rijbewijs_voor_het_leven' af en integreer dat met een puntensysteem ... 'gezond_verstand_bewijs' ...[/b:nq60kh4u][/color:nq60kh4u]
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply