onbedachtzame kloot?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: onbedachtzame kloot?

Post by Muug »

mo ba neent gij. Image Allez, toch niet op dat gebied tenminste Image

Ooit heb ik ne keer ergens gelezen dat het starten van uw motor even vervuilend is als 50km rijden. Vanuit dat standpunt bekeken denk ik dat diene mens niet goed bezig is. Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: onbedachtzame kloot?

Post by fore »

Hmmm ... Image interessant sujet voor ne laatste-jaars student aan de universiteit ... Image

Vanaf hoeveel sekonden word het interessant om uw motor stil te leggen vanuit de volgende standpunten:
- energetisch
- economisch
- bedrijfszekerheid

De enige , voor mij, begrijpbare reden zou zijn om te vermijden dat'm in 't 'rood' komt te staan ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: onbedachtzame kloot?

Post by F M »

Ben ik nu nen obedachtzame kloot?
Kweetnie, ik ken u nie. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: onbedachtzame kloot?

Post by Kwakkel »

Als ik aan de slagbomen van ne spoorweg sta durf ik dat wel eens doen. Meestal duurt dat wel een tijdje, zeker als er een eindje verderop een station is. Maar voor een rood licht, ookal duurt dat iets langer dan een normaal, das toch te stom? wa verbruikt nu ne moto op relantie? bitter weinig.
't enige waarvoor da nuttig kan zijn is als ge een koelprobleem hebt...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: onbedachtzame kloot?

Post by Raketman »

Ik durf dat toch ook doen, als't wat langer gaat duren om stil te staan.

Met den auto doe ik dat heel veel zelfs. Maar dat zit dan meer in het algehele kader van eco-driving.
Nil volentibus arduum

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: onbedachtzame kloot?

Post by fore »

Ben ik nu nen obedachtzame kloot?
Kweetnie, ik ken u nie. Image
Image ... houden zo ... Image Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: onbedachtzame kloot?

Post by TRX »

mo ba neent gij. Image Allez, toch niet op dat gebied tenminste Image

Ooit heb ik ne keer ergens gelezen dat het starten van uw motor even vervuilend is als 50km rijden. Vanuit dat standpunt bekeken denk ik dat diene mens niet goed bezig is. Image

Denk dat het starten van een warme motor behoorlijk schoon is en niet veel energie vraagt (energie komt van batterij die toch continu bijgeladen wordt als je rijdt). Dat je al vrij vlug 'winst' maakt dus Image .
Als ik moet wachten aan een overweg leg ik em ook stil (wagen/camionette/moto).

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: onbedachtzame kloot?

Post by Blackbert »

Nee, op dat gebied niet.
Ik verklaar mij nader (nee, geen verklaring van de psychologie van DenBen Image )
Ooit eens, op een screening van de MAG (instrukteurs van STAM) legde die mens er de nadruk op om voor 't rood altijd het achteropkomend verkeer in 't oog te houden en
-in eerste te schakelen en koppeling in te houden
-in neutraal te schakelen maar dan met de linkervoet klaar om hem in eerste te zetten.
gewoon om nog een kans te maken uit de weg te zijn wanneer die ene die niet gaat stoppen achter u verschijnt.
als uw motor stilligt gaat dat weinig zin hebben.
'k weet het, misschien vergezocht, heb het ook nog maar 1 keer meegemaakt dat een auto naast mij, half op den trottoir, stilstond ipv achter mijn auto.

aan een spoorweg leg ik hem ook wel eens stil.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: onbedachtzame kloot?

Post by zappa »

Heu als ik achteruit moet "pikkelen" hou ik "hem" ook in eerste met de ontkoppeling ingetrokken, misschien zit dat ook tussen mijn oren, Image maar stel dat ik voel "hem" kwijt te geraken, zou ik proberen weer voorwaarts in aandrijving me uit de nood te helpen.

In mijn spiegels kijken als ik stil sta is als een tweede natuur, van sinds er bijna op een haar na een vrachwagen in mijn achterwerkje ramde ( doordat ik op de pechstrook ging staan werd die kamioneur wakker Image) of in NL hadden ook een serieuse kettingbotsing met geplette auto's tussen kamions Image Image
sig nature

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: onbedachtzame kloot?

Post by fore »

Nu... hou er wel rekening mee dat de meeste moto's maar een klein batterijke hebben en dat veelvuldig starten veel van uw batterij vergt (zeker in de winter) Image
Da's enkel voor salon-motards (diegene die weinig km's doen ) ... Image __________ Image



Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply