geen goesting

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

om aan het onderhoud van mijn BMW te beginnen
of
om aan het onderhoud van mijn KTM te beginnen

is dat slecht?

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: geen goesting

Post by fore »

om aan het onderhoud van mijn BMW te beginnen
of
om aan het onderhoud van mijn KTM te beginnen

is dat slecht?
't valt te bezien .. of ge aan de mijne wil beginnen ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: geen goesting

Post by Mario »

Bwa neen.
Begint met dat van den Duc. Plezier gegarandeerd. Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: geen goesting

Post by Blackbert »

nee, 't is de herfst, het vallen van de bladeren.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: geen goesting

Post by Cotthem »

...voor mij komt ook een periode aan, waarbij ik een extra efforke moet opbrengen om aan iets te beginnen.

Winterblues Image
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: geen goesting

Post by Muug »

ah
de KTM doet dat niet slecht om gene Jap te zijn. Vorig jaar heb ik om en bij de 20.000 km gereden zonder aan het onderhoud te denken. Echt waar ! Ik was twee kleine onderhouden vergeten. Image

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2906
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: geen goesting

Post by Stefke »

[color=#8030BF:1oogt5mx]Het Imaget van met een ("onpersoonlijke") Jap te rijden.
Da rijdt altijd, met minimum zorgen.
Ik hebt het onderhoud op de BB dit jaar gewoon "vergeten", en hij heeft nie geklaagd. Image
Ook de Fazer behoeft weinig kijks.

En 4-cylinder in lijn met weinig foefen aan...

Maar ja, liever wa karakter (lees troubles) Image [/color:1oogt5mx]
tja, als ge maar 5000km per jaar rijdt... Image Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: geen goesting

Post by TRooPER »

ah
de KTM doet dat niet slecht om gene Jap te zijn. Vorig jaar heb ik om en bij de 20.000 km gereden zonder aan het onderhoud te denken. Echt waar ! Ik was twee kleine onderhouden vergeten. Image
shame on you,

ik ben nu aan mijne ktm ook bezig met het onderhoud, na 5000km na aankoop half juli
tis met stukken en brokken, tussen de soep en patatten af en toe iets meer doen.
luchtfilter insmeren....

ge moet daar gewoon aan beginnen, dan moet ge het wel afwerken anders kunt ge niet rijden.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: geen goesting

Post by Muug »

wel,
ik heb al een paar stukskes en brokskes liggen. Nog ne keer met Raketman klappen en dan bijbestellen wat er nog ontbreekt en dan doe ik dat wel ne keer. Tijd genoeg de komende maanden, tussen middernacht en 7u 's morgens...

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: geen goesting

Post by Cotthem »

...ik had gisteren geen goesting om mijnen tracteur van stal te halen....uit schrik dat ik er af zou waaien
"...the path is the destination"

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: geen goesting

Post by zappa »

Ik had gister geen goesting om mijne otto van stal te halen, en 's morgens vroeg was't nog droog (maar dat was niet van lange duur) Nat tot op mijn ondergoed, kou tot onder mijn oksels Image
sig nature

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2906
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: geen goesting

Post by Stefke »


[color=#4070FF:3ufshn8m]Aha, is het "schakelpookmechanisme" van uw onderhoudsvriendelijk ubermashien al gerepareerd? Prachtig ontwerp moek zeggen, elke Jap kompleet vreemd... Image [/color:3ufshn8m]
't is bijna opgelost! Image ondertussen nog een paar andere kleinigheden bijgekomen Image

enfin gisteren de moed gevonden om eens een paar stukken te gaan kopen voor een onderhoud, en om 'm in wintertenue te zetten. En lap al rap weer 120 euro kwijt (filters, tellerkabel + meenemer, paar spuitbussen tectyl)

Toen dacht ik, dju dat is weer veel geld.. Image dat ik liever aan iets anders zou uitgeven.

Zo 'n moto waar ge 50000 km zonder omzien mee kunt rijden tussen twee beurten zou mij goed van pas komen. En bij elke beurt ook de banden vervangen. Image En tussendoor af en toe eens olie nakijken en bijvullen. Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: geen goesting

Post by Blackbert »

Hmm, bij de meeste gaat ge toch de olie eerst moeten aflaten eer ge (bij)vult.

ja, was eigenlijk te gemakkelijk, deze. maar ik snap uw verlangen wel. Eigenlijk wilt ge ne Blackbird. Om de 10K 4 liter olie en een filterke en om de 2 achterbanden ook eens naar de rest kijken. Image


Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: geen goesting

Post by Muug »

Zo 'n moto waar ge 50000 km zonder omzien mee kunt rijden tussen twee beurten zou mij goed van pas komen. En bij elke beurt ook de banden vervangen. Image En tussendoor af en toe eens olie nakijken en bijvullen. Image
Mijne ktm komt dicht in de buurt. Voor het vorige grote onderhoud was ik twee kleine beurten vergeten en nu merk ik dat ik er ook alweer ene vergeten ben, kortom, ik ben alweer bijna 20.000 km aan 't rijden zonder er naar te moeten kijken. En zeker weten dat ik nog wel een paar 10.000km zou kunnen rijden zonder er naar om te kijken. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er ??n dezer een ander voortandwiel op ga steken alsook een andere remschijf achteraan. En andere balhoofdlagers (voor de vierde keer, bizar)

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2906
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: geen goesting

Post by Stefke »

toch nog wat moed bijeen kunnen schrapen...
tellerprobleem voorlopig opgelost, elentrik eens uitgemeten, niks speciaal te zien, tellerverlichting vervangen, 3 lampkes kapot, schakelmechanisme nu eens volledig schoongemaakt en ingevet, nieuwe luchtfilter gestoken en 't belangrijkste van al ; een toerke gedaan Image .
'm rijdt nog steeds geweldig goed, nu weer boterzacht, hij kan er weer tegen voor de volgende 20000km.. Image

Post Reply