geen goesting

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: geen goesting

Post by Blackbert »

Meer moet da nie zijn zeker.

Goeting om uw tellerprobleem dat provisoir opgelost is, in de groep te gooien? Leer ik ook nog iets over BMW. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: geen goesting

Post by Stefke »

Niet moeilijk.
De meenemer is gemaakt uit plastic, terwijl het wormwiel dat het moet aandrijven van metaal is. Dat ziet ge van ver dat die plastiekspullen gewoon kapot draaien als het wormwiel wat weerstand heeft. Drie keer gezien bij Honda. Dus dacht ik dat ik hier nu ook weer prijs had.

Maar neen, na demontage bleek alles intakt en te werken. Alleen in het wiel naast de lager zit dan weer een ring met 2 nokken die de plastieken meenemer moet aandrijven. Die ring was geplooid en dieper naar binnen gedrukt waardoor het plastieken wiel niet meer meegenomen werd. Geen flauw idee hoe dit kon voorvallen? Image

plastieken meenemer, wit, met twee nokken
Image

ring met nokken
Image

Heb de metalen ring met nokken terug rechtgeplooid en alles werkt voorlopig terug. Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: geen goesting

Post by Blackbert »

yup identiek aan het Transalpsysteem. zelfde oplossing ook, tot de plastieken nokken afgesleten zijn. dan is 't tijd voor een nieuw plastiekske. (afzo,derlijk te koop). ik denk ook dat er niet te veel vet in mag zitten, geeft teveel weerstand.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: geen goesting

Post by Raketman »

Identiek hetzelfde probleem gehad met den XJR, na iets van een 75.000km.
De enige, blijvende oplossing was alles vervangen. De rest bleek maar lapmiddel.
Nil volentibus arduum

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: geen goesting

Post by Kwakkel »

ook 't zelfde probleem gehad met mijne nsr.
Ge kunt dat blijven plooien tot heel de nest afbreekt, zal blijven mankeren.
Best direct nieuw kopen want ge wordt er om den duur onnozel van.
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: geen goesting

Post by TRX »

yup identiek aan het Transalpsysteem.
En africa twin.... stom dat het ene in kunststof en het andere in metaal is. Of heeft dat een specifieke reden ?

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: geen goesting

Post by Blackbert »

ik denk (soms gebeurt dat ja) om een 'weakest link' in het systeem te hebben. zodat het voorwielgeen last ondervindt van een vastgelopen telleraandrijving. Image Image

De aandrijving op de ZZR was eraan op 50000km, in een pekelwinter.
Die op de TA iets vroeger, maar eigenlijk redelijk snel na de eerste modderbaden.
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: geen goesting

Post by Tom Thumper »

Ondertussen hangt de Rudy ook aan de Optimate. Sinds 14 december niet meer op de moto gezeten. Image Image Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: geen goesting

Post by Blackbert »

mja, 't zelfde als bij mijnen Transalp, maar daar is 't wormwieleke da nie vlot draait.
'k Hem precies al genoeg plastieken tandwielekes versleten, 'k ga da wormke der ies proberen uittrekken Image
Niet trekken, kloppen. (zachtjes)
[url]
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: geen goesting

Post by Stefke »


alles werkt voorlopig terug. Image
tot ik vandeweek ging tanken, dagteller op nul en niks meer, zal het morgen weer eens moeten bekijken... Image
anderzijds wel goed voor de wederverkoopwaarde, een teller die blijft staan op bijna 102000... Image

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: geen goesting

Post by Stefke »

Bon, vandaag een halfuur tijd gemaakt om et vervangen. nieuw plastikske erin en ander metalen meenemer geplaatst. een gewone, nieuwere ?n rechte meenemer. Ben eens benieuwd. Image Image

Post Reply