Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

1jaar en bijna 10.000km...

Bij de verkoop van de vfr vroeg ik mij 1 ding af, zouden er nog mensen zo emotioneel zijn bij het verkopen van ne moto?
Toen ik naar de koper reed, heb ik een paar keer gedacht mij om te keren... :p

't Is mooi geweest, en als ik hem ooit te neig mis, koop ik mij nog is enen...
om dan na een jaar terug te klagen over de zitpositie :p

Ach, Ik hoop dat de varadero zichzelf genoeg bewijst, en dat ik die lang genoeg kan houden :D

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Werner »

[quote="Koeno"]1jaar en bijna 10.000km...

Bij de verkoop van de vfr vroeg ik mij 1 ding af, zouden er nog mensen zo emotioneel zijn bij het verkopen van ne moto?
Toen ik naar de koper reed, heb ik een paar keer gedacht mij om te keren... :p

Ja hoor, toen ik na het ongeval voor het eerst mijn moto terug zag kreeg ik een krop in de keel. :oops:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

VFR = 1 jaar = 10.000km gereden
Varadero = 2jaar en 3 maand = 27.000km gereden
GS = .....

Even mijn topic recycleren (omdat het kan).
Ondertussen geen moto remork ter beschikking,
wel een gewone remork.

Verzekering wilt geen voorlopige/1 dag verzekering op chassisnummer geven.
Dus opties om op te halen:

1. illegaal naar huis: nummerplaat varadero erop en gewoon kortste weg naar huis.
2. Varadero op de remork proberen te krijgen, en in terugkomen gs erop proberen krijgen.
3. GS daar nog enkele weken laten staan tot ik juiste papieren heb...

1 & 3 zijn simpel.
3 heeft geen voorkeur omdat ik als een klein kind ben, die zijn speelgoed direct in de garage wilt hebben.
2 heeft voorkeur, al weet ik niet hoe een motor op gewone remork te zetten (kheb geen wielgoot, inrijklem, ...)

mijn idee voor remork zou zijn:

Motor schuin in de remork zetten (voorwiel in de hoek), in 1e vitesse en op zijpikkel + een spanbandje rond remhendel (niet té hard natuurlijk).
spanband over het zadel.
spanbanden aan de valbaren om zo motor beetje in de vering te trekken...
Maar is da vast genoeg?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Stefke »

Koeno wrote: 21 Dec 2017 09:24 3. GS daar nog enkele weken laten staan tot ik juiste papieren heb...
3 heeft geen voorkeur omdat ik als een klein kind ben, die zijn speelgoed direct in de garage wilt hebben.
hoog tijd om dat klein kind zijn efkes aan iemand anders in huis over te laten... :mrgreen: Die zal daar trouwens veel beter in zijn.. :laugh3:

En dus optie 3 kiezen. Misschien een week wachten? En verder geen halfslachtig gedoe met de verkeerde aanhangers enzomeer... 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Stefke wrote: 21 Dec 2017 09:34 hoog tijd om dat klein kind zijn efkes aan iemand anders in huis over te laten... :mrgreen: Die zal daar trouwens veel beter in zijn.. :laugh3:

En dus optie 3 kiezen. Misschien een week wachten? En verder geen halfslachtig gedoe met de verkeerde aanhangers enzomeer... 8-)
volgende week zit ik in de Ardennen met mijn echt kind (die echt maar een klein beetje beter is in klein kind zijn).
dus dan is het zoiezo 2 weken wachten en hopen dat de KBC in de buurt werkt tussen oud/nieuw/kerst/pasen ;)

Wat is er zo mis aan een gewone aanhanger?
enige investering die dan misschien nut heeft is een wielkem gaan halen?
dan ist allemaal wa veiliger?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Stefke »

Koeno wrote: 21 Dec 2017 09:37 Wat is er zo mis aan een gewone aanhanger?
enige investering die dan misschien nut heeft is een wielkem gaan halen?
dan ist allemaal wa veiliger?
Bof, ik weet niet hoe groot die aanhanger is. Misschien kan ie der met een wielklem zelfs niet op. En dan moet de moto diagonaal in de aanhanger. En op de zijpoot is dikwijls niet stabiel, al zeker niet als de bodem van de aanhanger maar zozo is. Zo'n moto dribbelt gewoon weg omdan soms nog is onderuit te kantelen. Het is ook niet de eerste keer dat zo'n poot door de houten vloer schiet. Om de moto diagonaal te krijgen sleurt ge u werkelijk een breuk en dan nog is het moeilijk om die echt klemvast te krijgen. En dan gaan we er van uit dat je een deftige oprijplaat hebt, je moet de moto eerst nog op de aanhanger krijgen natuurlijk... :mrgreen: Nee voor mij is het gebagger met een gewone aanhanger. Dus gewoon rijden of een echte deftige motoaanhangwagen gebruiken. Ik reed vroeger elke week met aanhanger en een paar moto's, dus ik weet ongeveer waar ik over spreek... :ricky:


Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Aanhangwagen is 2.5meter in lengte.
Wielklem zou ik kunnen gaan halen.
Oprijplaten zijn zwaar genoeg om ne varadero + mij erop te verdragen... 2 stuks van 30cm ofzo breed.

Maar goed, met dat ik zo aanmezelf twijfel, is het waarschijnlijk geen strak plan...
dus zal geduld alweer een schone deugd moeten worden...

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Stefke »

Koeno wrote: 21 Dec 2017 10:29 dus zal geduld alweer een schone deugd moeten worden...
ik denk het wel. :thumbsup: maar van mij moogt ge doen wat ge niet laten kunt hé :lol:


TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by TRooPER »

is dat een inruil met de garage?

vraag aan de garage om met hun 'Z' motorplaat uw moto te brengen / op te halen
dan kan het kwijlen als een klein kind al starten,

indien geen Z garagist..... zou mijn advies ook zijn om die schoon deugd op de proef te stellen,
een uitschuiverke op remork gaat u alleen meer frustraties en geld kosten.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Testrit was met een Z-plak.
maar naar mijn weten is dat niet 100% legaal daar een garagist enkel met zijn Z-plak mag rijden.
Dus dan zou hij een 2 uur verliezen aan over en weer rijden..

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by duibhce Kaelann »

Optie 4: moto remork lenen van iemand (er staat er eentje iets te doen naast onze garage momenteel)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Davy78 »

Koeno wrote: 21 Dec 2017 09:24 1. illegaal naar huis: nummerplaat varadero erop en gewoon kortste weg naar huis.
:thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Muug »

Koeno, laat u niets wijsmaken! Ne motoremork is een karretje dat ge achter de moto hangt!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by F M »

Ikzelf heb tot nu toe altijd optie 1 of 3 gebruikt.

In jouw geval adviseer ik helemaal optie 3.

Als je al ongeveer 35 jaar hebt gewacht tot je eindelijk een keuze gemaakt hebt, wat kunnen een paar weken wachten nu problemen geven ? :roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Ik krijg langzaamaan het gevoel een beetje uitgelachen te worden.
Zal wel een illusie zijn.

I shall tirer mon plan. :lipsrsealed2:

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Bij »

Koen,
Ik weet niet in welke regio gij woont maar ik heb den dezehttp://www.louben.eu/v4/article.php?id=1027
al eens achter mijne otto gehad en voor 29€/dag kan je niet sukkelen. ;)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Muug »

Koeno wrote: 21 Dec 2017 13:11 Ik krijg langzaamaan het gevoel een beetje uitgelachen te worden. Zal wel een illusie zijn.
Vanzelfsprekend is dat een illusie. Geen idee waarom je dat gevoel krijgt. Zó erg zijn de grappen toch niet? :dontknow:
Maar goed, we stoppen met de grappen dan.
De beste optie is die van duibchek, die zijn motoremork aanbiedt. Verder weet ik er nog ene in Burst en in Oombergen ene staan (niet dat ik die mensen ken).
En misschien zijn er op 2fast4u wel gasten die u ene kunnen lenen? Daar zitten er per slot van rekening meer dan hier. ;)
En huren gelijk Bij zegt kan ook altijd.
Afin, als uw schoon nief spel bij u thuis staat, laat ne keer iets weten en dan kom ik hem bewonderen! :thumbsup:

Trouwens, ik heb ooit vanuit Ysselsteyn naar huis gereden met een geel stuk karton als nummerplaat :whip: Ik had mijn GS bij de boxertoko binnen gestoken en toen ik 'm ging halen was ik mijn nummerplaat vergeten. :whistling: Gelukkig had 'm dat stuk karton nog. En een dikke alkoolstift. Maar die moto stond natuurlijk wel al op mijn naam en was ook verzekerd.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

't zal dan echt een illusie zijn ;)

Ik dacht Duibche vrij ver verwijderd was van mij,
evenals de link door Bij gedeeld.

Ik heb wel contact gezocht met iemand uit aalst die voor 12eur een motoremork verhuurd,
moet enkel zekerheid hebben dat een 19inch wiel past in die wielklem... (meestal is dat blijkbaar 16-18inch).
Die geeft dan ook nog stuurharnas en andere spanbanden mee...

als alles tegenslaat rij ik er gewoon mee naar huis (10 minuten steenweg +30minuten autosnelweg + 10minuten steenweg en ik sta thuis, pakkans is volgens mij al vrij klein dan).

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Stefke »

Koeno wrote: 21 Dec 2017 14:27 als alles tegenslaat rij ik er gewoon mee naar huis (10 minuten steenweg +30minuten autosnelweg + 10minuten steenweg en ik sta thuis, pakkans is volgens mij al vrij klein dan).
Over de pakkans zou ik mij geen zorgen maken en dat is ook niet het echte probleem... :roll:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by F M »

Ik was wel aan het lachrn...
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply