Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Wipr wrote:
Dus zappa, wat was de oorzaak aub? :)
allleé omdat ge zo schoon vraagt :grin:

iets mee 1.7 dat eigenlijk 2.5 moest zijn?? :oops: :oops:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

:grin: :grin: :grin: :grin:

Tja, heb ik ook al voorgehad, dus ik lach niet te hard. :lipsrsealed2:
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

zappa wrote:
Wipr wrote:
Dus zappa, wat was de oorzaak aub? :)
allleé omdat ge zo schoon vraagt :grin:

iets mee 1.7 dat eigenlijk 2.5 moest zijn?? :oops: :oops:
dus ge waart het ventieldopje vergeten opzetten en uw band vond uw werkdruk te hoog en heeft zichzelf beetje aangepast aan de werkomstandigheden :lol:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Jawel, en al serieus lang, want er zit al een lelijk zaagtandprofiel op, terwijl de band maar max 2000km heeft volgens de eigenares. En mogelijks heeft zich hetzelfde voorgedaan met de vorige voorband, want 't is dezelfde binnenband. Conclusie: de ventiel sluit niet goed, voorband loopt veel rapper leeg dan goed is, met onstabiel rijgedrag en onregelmatig slijtende voorband en schudden tot gevolg. De spanning staat nu dus goed, maar die zaagtand zit er natuurlijk in eh.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

F M wrote:Band achterstevoor ?
Als zem er zelf niet heeft opgelegd : 't zou nogal een blunder van de bandeboer zijn :shock: :o ... en of Zappa dat dan zelf op den duur zou moeten gezien hebben, is mijgedacht nie zo evident en daar moet ze dan ook niet :oops: om zijn.
Off-Topic : De meningen zijn trouwens verdeeld over het feit ofdagge een (althans aan de buitenkant :!: ) volledig symmetrisch opgebouwde TCK80 voorslof in de helft van z'n leven kunt omdraaien om de andere kant van de noppekes te verslijten ...

Aaahhh da's raar : zag de laatste posts (en het antwoord van Zaapa dus) derjust niet staan... :?: :? :dontknow:
EDIT dus : Ja teweinig pres erin is natuurlijk iet dagge wel zou kunnen nazien :whistling: ;) ... doe ik elke keer voor een langer rit. En toch zit er na een tijd bij mijn moto's ook altijd een zaagprofiel(ke) = cupping toch :?: op zenne Muug ... maar zezegge dat dat van iet anders komt :lipsrsealed2: :mrgreen:

Maar bij Zappa ist misschien omdat ze zoveel met Tuur opt onverhard rijdt ... dan kan wat minder lucht in den tuub wel beter zijn. ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

OzzePaa wrote:
F M wrote:Band achterstevoor ?
Als zem er zelf niet heeft opgelegd : 't zou nogal een blunder van de bandeboer zijn :shock: :o
:shock: jaren terug, met mijne volvo naar de keuring = afgekeurd, een van de nieuw gestoken banden zat in de verkeerde richting !!! :shock:

de bandencentrale heeft die blunder kosteloos opgelost, maar ik mocht wel nog mijn herkeuring betalen :twisted: en nog wat overenweer gerij en verloren tijd !! De stommiteiten zijn de wereld nog niet uit :( ( knipoog naar mezelf :mrgreen: )
sig nature

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Werner »

zappa wrote:
Wipr wrote:
Dus zappa, wat was de oorzaak aub? :)
allleé omdat ge zo schoon vraagt :grin:

iets mee 1.7 dat eigenlijk 2.5 moest zijn?? :oops: :oops:
You stupid woman :!:
Zappatje, neem het mij niet kwalijk maar ik kon het echt niet laten :peepwall:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by vet on wheels »

zappa wrote:
Wipr wrote:
Dus zappa, wat was de oorzaak aub? :)
allleé omdat ge zo schoon vraagt :grin:

iets mee 1.7 dat eigenlijk 2.5 moest zijn?? :oops: :oops:
.
Ik ben al lager gegaan....1,2 achteraan, ik vond dat hij zwaarder geworden was om te duwen.... :o :wall:

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Werner »

vet on wheels wrote:
zappa wrote:
Wipr wrote:
Dus zappa, wat was de oorzaak aub? :)
allleé omdat ge zo schoon vraagt :grin:

iets mee 1.7 dat eigenlijk 2.5 moest zijn?? :oops: :oops:
.
Ik ben al lager gegaan....1,2 achteraan, ik vond dat hij zwaarder geworden was om te duwen.... :o :wall:
eeeuuuuh.... stupid man ? :mrgreen:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Vroeger op mijne enduro 1kg en 1,200kg , nu met mijne TEN. als ik zo is hierachter de zandbaandjes rij zonder verharde baantjes doe ik 1kg en 1,200kg , alleen op de baan met den Ten 2,3kg en 2,5 kg , en gemengde baandjes gelijk het kemperitje 1,8 en 2 kg.

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by tarn »

bompa wrote:Vroeger op mijne enduro 1kg en 1,200kg , nu met mijne TEN. als ik zo is hierachter de zandbaandjes rij zonder verharde baantjes doe ik 1kg en 1,200kg , alleen op de baan met den Ten 2,3kg en 2,5 kg , en gemengde baandjes gelijk het kemperitje 1,8 en 2 kg.
met de 640 gemonteerd met trailattacks rij ik constant 1,8 voor en 2 achter maakt niet uit welk terrein.
men kan er natuurlijk niet mee rijden zoals als echte noppekes, maar voor een baan band heeft deze nog uitzonderlijke grip op verschillende ondergronden.
enkel modder en slijk is wat lastiger.
veels beter dan een tkc80 bv, heb deze een keer geprobeerd en daar zal het bij blijven.
waar ik met de trailattacks gewoon doorreed stond ik gewoonweg still met de tkc80.
en op droge asfalt amper bruikbaar, en op nat asfalt levensgevaarlijk.
had ik heel mijn leven nog nooit zoveel geschoven als met de tkc80’s op nat asfalt.
:shock:
met daadwerkelijke noppekes(geen tkc80 en consoorten, zijn gewoon baanbanden met grof profiel), is het idem als bompa 1 voor en 1,5 achter.
achter durf ik wel eens naar 1 bar tot 0,8, nog lager vindt ik gevaarlijk zonder bandenklem.

om mijnen trial ist 0,7 tot 0,3 en lager, maar die heeft dan ook een bandenklem voor en achter.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Beetje olie kunnen bijvullen, we kunnen weer een maandje verder... 8-)
Last edited by Stefke on 26 Apr 2016 21:58, edited 1 time in total.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

tarn wrote:
bompa wrote: gemengde baandjes gelijk het kemperitje 1,8 en 2 kg.


om mijnen trial ist 0,7 tot .
Heb zo is op mijne enduro achter 0,6 gehad, allee nadien thuis gemeten, voor het vertrek de moto genomen en zo is tegen de banden gesjot o ze zullen wel op druk staan :? was op een kempenritje het begon wat te regenen , en in een bocht op een asfaft baantje rits en onderuit :grin: nadien altijd de bandendruk gemeten voor ik met de moto vertrek.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

vandaag de varadero nog is buitengelaten voor een "serieus" toerke...
rond 14u vertrokken en rond tongeren/hoegaarden/sint truiden een toerke gedaan...
300tal km later weer thuis gekomen...

onder de baan de varadero is gewisseld voor nen Z750, was ook wel een vree plezant beestje....
het stevigere zadel was een groot plezier feitelijk....
da van de varadero is toch eigenlijk feitelijk wat te mals

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Niet gereden met de moto, want mijn schoonouders waren hier al sinds gisterenmiddag en ook vandaag de hele dag :lipsrsealed2:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Muug wrote:Niet gereden met de moto, want mijn schoonouders waren hier al sinds gisterenmiddag en ook vandaag de hele dag :lipsrsealed2:
Ja, dan hedde al een vree goed ekskuus te bedenken om te gaan bollen :lol: :tongue:
Temorgent omde negenen aangezet om te gaan zien of Frahan nog op zijn plek licht en 470km later om de zevenen weer opt erf
't Deed deugd :grin: 8-) :rayof:
Na het tripke naar de Rijn volgende week, Gertruud wel eens voorzien van nief frein-blokjes schat ik ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Mini toertje om te kijken of de eend nog in de motor zat. Tussen 3500-4000 toeren resoneert er iets. Kan het zelf niet vinden dus volgende vrijdag eens binnen voor te kijken hoe of wat. Dan maar ineens een testrit met de 690 en de adventurer 1050 geboekt :mrgreen:
Nu nog een testrit met de nieuwe Harley Davidson Roadster regelen en dan kan ik elke avond inneminemute doen ipv schapen te tellen. :mrgreen:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

Wipr wrote:Mini toertje om te kijken of de eend nog in de motor zat. Tussen 3500-4000 toeren resoneert er iets. Kan het zelf niet vinden dus volgende vrijdag eens binnen voor te kijken hoe of wat. Dan maar ineens een testrit met de 690 en de adventurer 1050 geboekt :mrgreen:
Nu nog een testrit met de nieuwe Harley Davidson Roadster regelen en dan kan ik elke avond inneminemute doen ipv schapen te tellen. :mrgreen:
O-o, dat belooft weinig goeds voor de moto-met-eend :)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

vanaf vandaag alle dagen met de moto naar 't werk, dat 'm zo rap mogelijk uit rodage is ! :blob1:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Wipr wrote:Mini toertje om te kijken of de eend nog in de motor zat. Tussen 3500-4000 toeren resoneert er iets. Kan het zelf niet vinden dus volgende vrijdag eens binnen voor te kijken hoe of wat. Dan maar ineens een testrit met de 690 en de adventurer 1050 geboekt :mrgreen:
Nu nog een testrit met de nieuwe Harley Davidson Roadster regelen en dan kan ik elke avond inneminemute doen ipv schapen te tellen. :mrgreen:
Wippr vent, gij doedegij meer killemeters met testbrommers dan met diene van u, gij :mrgreen: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked