Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Beurs in Keulen of Milaan zou ik ooit wel eens doen. Maar tegen dan heb ik meestal niet genoeg verlof meer over.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 21 Oct 2018 09:59 Beurs in Keulen of Milaan zou ik ooit wel eens doen. Maar tegen dan heb ik meestal niet genoeg verlof meer over.
Ik heb den indruk dat de test niet helemaal geslaagd is? ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

die posts vantegenwoordig, niks mee aan te vangen, de stelt zich maar waar ze zin hebben? :mrgreen:
sig nature

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Gisteren bij heel schoon weer een goei 600km gebold, en de teller van de tiger op 10002km gezet :)

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

Muug wrote: 21 Oct 2018 09:57 "ik zie het wel als er eentje passeert"- fase.
ik stond erbij en keek ernaar.... :grin:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

Muug wrote: 21 Oct 2018 09:57 "ik zie het wel als er eentje passeert"- fase.
ik stond erbij en keek ernaar.... :grin:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

TRooPER wrote: 22 Oct 2018 10:12
Muug wrote: 21 Oct 2018 09:57 "ik zie het wel als er eentje passeert"- fase.
ik stond erbij en keek ernaar.... :grin:
bwof, afgelopen weken toch al gemaild en/of gebeld met een Fransman, een Brit en een Hollander... :whistling:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Muug wrote: 22 Oct 2018 21:33
TRooPER wrote: 22 Oct 2018 10:12
Muug wrote: 21 Oct 2018 09:57 "ik zie het wel als er eentje passeert"- fase.
ik stond erbij en keek ernaar.... :grin:
bwof, afgelopen weken toch al gemaild en/of gebeld met een Fransman, een Brit en een Hollander... :whistling:
En dat allemaal om dezelfde moto terug te kopen die je recent verkocht hebt . :w00t:

Zo iets zou ik nooit doen :peepwall: :oops:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Recent? Toch al twee jaar geleden. En de nieuwe eigenaar rijdt er maar 1000km/j mee.

Ah, we maken allemaal wel eens fouten. Het belangrijkste is er uit te leren. Wie niks doet, doet ook nooit fout.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Ik was er ook maar mee aan het lachen, en tegelijk met mezelf, want ook ik ben uiteindelijk teruggekeerd naar een RT, een motor die me best wel goed ligt.

En toch verlang ik soms weer naar iets anders. Mijn probleem is dat ik rechtop moet kunnen zitten, waardoor ik me moet beperken tot een RT of een hoogpoter. En hoogpoters zijn... hoog. Toch voor mij. Dus droom ik soms maar verder over een Multistrada, KTM Adventure, BMW GS of XR, maar weet ik dat de RT voor mij de beste optie is.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

F M wrote: 23 Oct 2018 08:48 En hoogpoters zijn... hoog. Toch voor mij.
Straf, ik geraak op mijn Tiger 800 beter met mijn voeten aan de grond dan op een RT ... (den RT heeft nogal een breed zadel he ...)

Volgens mij lijden velen van ons aan M.A.S. (motorcycle acquisition syndrome) :lol:
Vorige zondag heb ik nog eens 600km op de nieuwe tiger gezet. De ene moment was ik weer lyrisch over de verbeterde remmen, de verbterde windbescherming, de perfect doseerbare gas en het sportieve gebraaaaap uit dat carbon uitlaatje, maar er was toch ook weer een momentje waar ik mezelf bijna in het decor parkeerde omdat die voetsteun weer tegen de grond schuurde (de voelers op de nieuwe komen nog sneller tegen de grond dan op de oude). Ik geraak niet van die reflex vanaf om mijn moto dan recht te zetten ...

En dan zie ik die occasie tiger sport staan bij mijn triumph dealer ... :oops:

Nee, natuurlijk ga ik dat niet doen, ik heb deze nog maar 3 weken. Ik zie de blik op mijn vriendin haar gezicht al als ik dat probeer uit te leggen. Maar in het voorjaar zou er een "refresh" uitkomen van de tiger sport ... :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Davy78 wrote: 23 Oct 2018 09:43 Volgens mij lijden velen van ons aan M.A.S. (motorcycle acquisition syndrome) :lol:
Het is nu eenmaal één van de leuke aspecten van deze hobby, dat je met zoveel verschillende voertuigen kan rijden. En mijn ervaring is dat je een betere motorrijder wordt van met veel verschillende motorfietsen te rijden. Omdat je kan vergelijken hoe ze remmen en sturen bvb.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Davy78 wrote: 23 Oct 2018 09:43
F M wrote: 23 Oct 2018 08:48 En hoogpoters zijn... hoog. Toch voor mij.
Straf, ik geraak op mijn Tiger 800 beter met mijn voeten aan de grond dan op een RT ... (den RT heeft nogal een breed zadel he ...)
Oh ja, bij mijn wensen vergeten te vermelden dat ik een cardan wil. Dus geen Tiger 800. En de Explorer 1200 is toch echt wel hoger dan een RT. Wel lager dan een KTM Adventure of een BMW GS.

En by the way, ik heb de indruk bij een RT LC ook iets moeilijker aan de grond te geraken dan bij mijn 2010 RT.

Maar van M.A.S. heb ik ook geregeld opstoten :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

F M wrote: 23 Oct 2018 11:08hoogpoters.....cardan...
Effèm : ze hebben aan u gedacht :

http://discoverv85.motoguzzi.com/en/

Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 23 Oct 2018 11:52
F M wrote: 23 Oct 2018 11:08hoogpoters.....cardan...
Effèm : ze hebben aan u gedacht :

http://discoverv85.motoguzzi.com/en/
Volgens mij is een elektrisch verstelbaar windscherm ook een van de requirements... :lipsrsealed2:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Muug wrote: 23 Oct 2018 11:52
F M wrote: 23 Oct 2018 11:08hoogpoters.....cardan...
Effèm : ze hebben aan u gedacht :

http://discoverv85.motoguzzi.com/en/

Image
ja mooie hé ! (had ik ook in topic over motorsalon "gelinkt" (of hoe noem je zo'n link naar een site?)
sig nature

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Ik rijd met een GSa een motor die zo lelijk is dat hij weer mooi wordt,
maar die Guzzi vind ik een motor die zo lelijk is dat hij voorbij mooi schiet en terug gewoonweg lelijk is...
Voor mij klopt het plaatje niet...
En dit terwijl ik het blok zelf prachtig vind qua look (zoals de CX 500 & 650) dwarsgeplaatste V's hebben iets...
Een beetje een boxer met boob-correctie...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Ze hebben iets te hard naar de Honda SLR 650 van weleer gekeken. Ze mogen gerust een hoogpoter maken, maar dat ze dan gewoon eerlijk zijn en er een gewone straathoogpoter van maken, met een minder wild kleurenschema. Nu proberen ze dat weer te profileren als een pistehoogpoter, maar dat is totaal fout. Dat gaat niks komma nul niks verkopen. Het zou meer verkopen moesten ze een "zakelijker" kleurenschema hebben, iets minder pijnlijk voor de ogen. :grin:

Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Muug wrote: 23 Oct 2018 14:56 Ze hebben iets te hard naar de Honda SLR 650 van weleer gekeken. Ze mogen gerust een hoogpoter maken, maar dat ze dan gewoon eerlijk zijn en er een gewone straathoogpoter van maken, met een minder wild kleurenschema. Nu proberen ze dat weer te profileren als een pistehoogpoter, maar dat is totaal fout. Dat gaat niks komma nul niks verkopen. Het zou meer verkopen moesten ze een "zakelijker" kleurenschema hebben, iets minder pijnlijk voor de ogen. :grin:

Image
Smaken verschillen, gelukkig

En dat M.A.S. speelt me ook wel eens parten.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Wipr wrote: 23 Oct 2018 15:11 Smaken verschillen,
Heb je 't nu over de V85TT of over de SLR650? :mrgreen:
En welke vind je mooi of lelijk?

Zelf denk ik dat die V85TT een zeer goed gemaakte machine zal zijn. Als je er in slaagt voorbij de kleuren te kijken dan zie je een degelijke goed gemaakte machine die mogelijks eens heel goed en leuk zou kunnen rijden.

Locked