Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Cooper »

Niets aan de moto maar wel voor de moto. :-) Bij Top sellerie in frankrijk nieuw zadel besteld voor't Wingeske. Pfff... nu nog een dikke maand wachten ! :o
Once you ride a Wing, you never want another thing !

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Begint terug op ne volwaardige gemotoriseerde loopfiets te trekken...

Image
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Zitten geelogen op nen XT660R met veel opties.....
Zitten nadenken hoe ik die ouwe TA in mijn kot naar mijn hand ga zetten....
Zitten dromen van een BMW R80/7 of R100/7, liefst in een schoon kleurke, bvb goudgeel of zo ...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

den taaienberg, den koppenberg,den kapelleberg, den patersberg, den stationsberg, den kwaremont af gedodderd ....Dààr mogen ze nu eens staan flitsen se, mijn nr plaat gaan ze toch niet kunnen lezen :mrgreen: zo trillen (volgens de achterrijder, alsof ze d'r wel eens gaat af liggen :? )
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Mijnen boxer eens aan de twinmax gehangen om te synchroniseren. Had mijn nieuwe gaskabels raprap op de lossen boef geïnstalleerd wat zorgde voor een nogal mottige draaicultuur. loopt nu weer netjes zonder al te veel te ploffen. 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

nieuwe afspraak voor de varadero,
dichting van de uitlaat vervangen (vandaar de backfires) en kettingset vervangen...
dan mag de varadero wel eens klaar zijn zenne...

Al komen mijn 1000-bochten-weekend wel in gevaar...
13e binnendoen, 17e 1000 bochten...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Stefke wrote: 01 Jun 2017 15:58 mottige draaicultuur.
:o

ik ken al de graaicultuur, hangcultuur, maar dat is nieuw :thumbsup:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

graaicultuur : dat zijn venten die naar de borsten grijpen
hangcultuur : dat doen de borsten van oudere vrouwen :mrgreen:
draaicultuur : dat doen de jongere vrouwen met hun borsten :laughing:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Muug wrote: 01 Jun 2017 21:08 borsten grijpen
doen de borsten van vrouwen draai en
met hun borsten :laughing:
zeker dat ge vandaag geen jaartje ouder geworden zijt ? :wink3:
sig nature

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Maandag nog een Skytrack dagske gedaan. Carburateur en kabels terug in orde gezet en op slot (kloeke ketting) op den trottoir gezet zodat den eigenaar hem kon komen oppikken (was zelf daarna naar Herne gebold). Foontje van de eigenaar enkele uurtjes daarna: "Heu Jean, 't stuur draait wel, maar 't voorwiel volgt ni" 😨

Hebben ze dus een half daarvoor Da spel willen pikken 😬

Stuurstang kapot 😢

Rinkytoys al gecontacteerd voor een nieuw T-stuk ...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

den Bullet wrote: 07 Jun 2017 20:01 Maandag : "Heu Jean, 't stuur draait wel, maar 't voorwiel volgt ni" 😨

Hebben ze dus een half [uur (?)] daarvoor Da spel willen pikken 😬

Stuurstang kapot 😢

Rinkytoys al gecontacteerd voor een nieuw T-stuk ...
Image
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Beetje olie bijgevuld. 8-) En ook nog is volgetankt. En gisteren de banden op de juiste druk gezet. 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 14 Jun 2017 19:31 Beetje olie bijgevuld.
Doet er mij aan denken dat ik es een olie/oliefilterwissel mag doen.
Na 25K km zal dat mogen.
Vooral dat ik daar nog gene ml heb moeten bijkappen 😮
VanVans rule!!!
(en diene van de Fé is al ni beter ...)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Gertruud uitgekleed ...
Ze staat achter een beetje scheef en ik hoop dus dat subframe met wat gericht geweld te kunnen terugplooien naar de originele stand :? . Iemand ervaring mee :?: Eerst goed heet stoken :?: :dontknow:
Vooraan ook heel de santaboetiek eraf gehaald en vastgesteld dat kwaazie alle plastiek en ABS gebarsten/gescheurd/afgebroken is ... dat worden dus allemaal nief (of 2de hands) stukken.
Die laatste totter overkop heeft dus toch wel wat meer aangericht dan eerst gedacht :(
Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

OzzePaa wrote: 15 Jun 2017 21:50 Die laatste totter overkop heeft dus toch wel wat meer aangericht dan eerst gedacht :(
O ik heb iets gemist... je bent overkop gegaan ?

Was Lietjen zijn achterbrug een tijd terug ook niet zo scheef ?
Last edited by petervdc on 16 Jun 2017 11:10, edited 1 time in total.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 15 Jun 2017 21:50 Gertruud uitgekleed ...
Ze staat achter een beetje scheef
kwaazie alle plastiek en ABS gebarsten/gescheurd/afgebroken is ...
totter overkop
Tja Pa, wat verwacht ge nu eigenlijk? :dontknow: Een object dat 250kg weegt bij stilstand, en dat in beweging nog wat kilo's bij krijgt (kinetische energie weet je wel) en dat eigenlijk maar uit plastiek en wat aluminium is opgebouwd, dat zal sowieso zwaar beschadigd geraken bij een koprol. Mijn allereerste stuik met mijn Bol d'Or was een koprol, op kiezeltjes in de bergen achter Nice. Die bolide is met de kamion naar huis gebracht moeten worden hoor.
Schuiven is van tijd nog ça va, maar rollen, tollen en botsen is heel erg slecht voor moto's. :devil:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Het zal wel een hangstaas-reactie zijn maar:
Het frame is al eens verbogen, nu ga je het nog eens recht buigen... Geen schrik dat het daardoor teveel verzwakt?
Uiteindelijk moet je daar wel je gewicht op zetten, en komen daar toch wat krachten op terecht...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

@Petervdc : 't is maar ergens tussen de lijnen door vermeld (vooral ook om het feit dat het enige gevolg voor bibi een dikke rechtervoet was ;) )
Ikzelf had niet dat gevoel, maar mijn compagnon op die rit vertelde dus dat het ne zuivere overkop was :arrow: eerst nen doenk op de voorpartij en dan geland op de topkoffer. Zal dus best wel zo zijn, Muug, dat zelfs ook een nog echte ijzeren GSA daar nie zo goed tegen kan ;) :mrgreen: Nochthans zou ik hem naar huis hebben gereden als de koppeling niet wat lucht had gahapt en dus pas na wat pompwerk ontkoppelde. Voor de rest draaide en reed da spel normaal.
Daarstraks wat teruggeplooid en dat ging eigenlijk wel redelijk goed met OsMaa als tegengewicht : staat weer achter weer waterpas en "in het midden" maar als ge dan één en ander weer provisoir monteert (zadel, kofferdragers, achterlicht ...) blijft het toch wringen. Blijkt bovendien dat de achterkant nog zo'n dikke 2cm lager staat dan zou moeten. Denk dus dat met 150€ voor een okkazie subframe de achterkant rapper en beter weer toonbaar is :mrgreen:
@Koeno : alst een subframe is valt dat wel mee denk ik ... eigenlijk hangen daar alleen de koffers en de passagierszit met voetsteunen aan.
Bij een GS vormt het blok eigenlijk het dragend gedeelte ... extreem uitgedrukt zou je zo'n GS zelfs zonder achterframe kunnen rijden 8-)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 15 Jun 2017 21:50 Gertruud uitgekleed ...
Ze staat achter een beetje scheef en ik hoop dus dat subframe met wat gericht geweld te kunnen terugplooien naar de originele stand :? . Iemand ervaring mee :?: Eerst goed heet stoken :?: :dontknow:
Vooraan ook heel de santaboetiek eraf gehaald en vastgesteld dat kwaazie alle plastiek en ABS gebarsten/gescheurd/afgebroken is ... dat worden dus allemaal nief (of 2de hands) stukken.
Die laatste totter overkop heeft dus toch wel wat meer aangericht dan eerst gedacht :(
Image
Is goed kijken waar het juist geplooid is , en dan een baar of buis maken met een paar stukken op op de juiste plaats
om het terug te plooien , dan nakijken of het nergens gescheurd is en anders terug lassen, maar ik zou dat niet warm stoken. Bvb zoiets maar dan met de stukken op de juiste plaats https://lh3.googleusercontent.com/o6YWV ... 64-h498-no deze baar was om een paar latten van mijn zelf gemaakte tuinschermen recht te vringen toen ik ze ineen vees .

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by fore »

De 35k streep overschreden ... :ricky:

Monschau in 't centrum eens gaan verkennen ... ipv ne fly-by .
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Locked