Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Muug wrote: 24 Apr 2018 11:42
Davy78 wrote: 23 Apr 2018 17:08
Muug wrote: 23 Apr 2018 08:41 ah. Ge hebt dan toch nog een reden kunnen vinden om weer een andere moto te gaan zoeken. ;-)
pot-die-de-zwarte-van-de-ketel-roept-9416841.jpg
:laugh3:
Het verschil tussen wipr en ik is dat wipr nog nooit ne moto langer dan twee jaar gehouden heeft (denk ik :lipsrsealed2: ) terwijl ik van tijd al moto's tot wel 5 of 8 jaar gehouden heb. :grin:
Klopt als een bus!
;)

Ik denk dat de kans wel zou bestaan als ik meer dan 1 motor zou hebben dat ik ze langer zou bijhouden maar als, bijna en misschien zijn woorden die ik verafschuw.

Ik kan me goed voorstellen dat als je 2 verschillende types hebt je een periode de ene gebruikt en daarna weer eens zoveel geniet hebt van de andere.

Maar effectief, verandering troef ten huize Wim wat motoren betreft. En ik zit er bijlange niet mee als mensen dat opmerken en kan me nog minder schelen dat ze er een mening over hebben.

Goh, als het goed zit, zit het goed he en als het tegenslaat dan is dat maar zo en verander je toch! En de verzuchting dat je op deze korte rijd en km-stand je motor niet door en door kent, veeg ik ook aan de kant. Het volledige potentieel benutten tot daar aan toe, weten of het iets voor jou is of niet kan je deels te weten komen met een testrit maar deze zijn meestal net te kort om alles te weten te komen.

Dus Muug, gij moogt dat gerust opmerken ;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Wipr wrote: 24 Apr 2018 20:13weten of het iets voor jou is of niet kan je deels te weten komen met een testrit maar deze zijn meestal net te kort om alles te weten te komen.
Je slaat de nagel op de kop. Tot die constatatie ben ik ook al gekomen. :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

JAH DE PAPIEREN ZIJN BINNEN ! :pom: :pom: :pom:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Na vastgesteld te hebben dat de Victoria letterlijk verzoop in zijn eigen naft (de bougie was dichtgeklonterd na amper 10 km :? ) eindelijk een setje kleinere sproeiers gevonden en besteld in Duitsland. Never ending story :mrgreen: ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Bij »

Muug wrote: 25 Apr 2018 12:52 JAH DE PAPIEREN ZIJN BINNEN ! :pom: :pom: :pom:
Allez roulezz :ricky: :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

de GS zwabberend door de bochten sleuren... :roll: en jawel achterband lek... :?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Met een jaloerse blik naar andere motards gezien. Ik vind gewoon de tijd niet om te rijden. Mor ale, ben toch content met mijnen nieuwe trekhaak op de auto. Uiteraard wou de garage me nog een busje speciale trekhaakolie verpatsen en direct maakte hij de melding dat WD40 niet geschikt is. :roll:
Beetje vet of toch nu en dan eens WD40 zal het moeten doen.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Hem ne nieuwe voorband besteld, wel ne michelin PR 3 of 4 of dunlop roadsmart 3 wat te krijgen is. Vanachter die ligt er nog maar goei 1000 km op die mag nog wat blijven, en de volgende keer ook deze naar meer ne straat band. In de hoop dat die wat langer meegaan, nu op goeie 12d km vooraan al kaal en al de tweede achteraan :pillepalle:
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Stefke wrote: 26 Apr 2018 19:15 de GS zwabberend door de bochten sleuren... :roll: en jawel achterband lek... :?
vandaag eens gezocht en gevonden...
Image
Last edited by Stefke on 27 Apr 2018 10:25, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

zappa wrote: 26 Apr 2018 23:20 Hem ne nieuwe voorband besteld, wel ne michelin PR 3 of 4 of dunlop roadsmart 3 wat te krijgen is. Vanachter die ligt er nog maar goei 1000 km op die mag nog wat blijven, en de volgende keer ook deze naar meer ne straat band. In de hoop dat die wat langer meegaan, nu op goeie 12d km vooraan al kaal en al de tweede achteraan :pillepalle:
Mo gij rijdt wild :devil: :pillepalle:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Stefke wrote: 27 Apr 2018 10:23 Imageimage hosting over 5mb
uw bandje zit ook al over de slijtblokskes :whistling:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Muug wrote: 27 Apr 2018 10:24 Mo gij rijdt wild :devil: :pillepalle:
Op de rijschoolbrommers gaat zo'n PR4 vooraan toch 12000 km mee. Een nieuwe Z650 werd geleverd met Dunlop Sportmaxxen op, voorband op slijtblokken na 4600km... :roll: Zachte banden denk ik zo. En wild rijden kan idd ook helpen 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Muug wrote: 27 Apr 2018 10:25
uw bandje zit ook al over de slijtblokskes :whistling:

Zit in't midden zo goed als gelijk, ging 'm volgende week toch vervangen. Aardig bandje zo'n Tourance Next, warmt goed op, geen problemen mee gehad. Wel snel versleten heb ik de indruk, geen idee hoe snel want ik heb dit setje gekregen van de Faan die er een rondje Spanje mee had gereden. Voorband heeft wel nog veel profiel.
Last edited by Stefke on 27 Apr 2018 10:38, edited 1 time in total.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Vandaag 2 batterijen voor mijne Hero Gopro HD besteld . Hopelijk val ik dan niet meer na 1/2 u zonder stroom om fotokes te nemen tijdens een toerke met de moto :mrgreen:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Stefke wrote: 27 Apr 2018 10:31
Muug wrote: 27 Apr 2018 10:24 Mo gij rijdt wild :devil: :pillepalle:
Op de rijschoolbrommers gaat zo'n PR4 vooraan toch 12000 km mee. Een nieuwe Z650 werd geleverd met Dunlop Sportmaxxen op, voorband op slijtblokken na 4600km... :roll: Zachte banden denk ik zo. En wild rijden kan idd ook helpen 8-)
ik rij zeker niet wild, eerder gelijk een plank :mrgreen:

Vroeger had ik op smt-je de PR3 en was daar toch dik tevreden van, die dunlop SPORTmax zal wat vlugger slijten dan de road versie?
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

bompa wrote: 28 Apr 2018 11:50 Vandaag 2 batterijen voor mijne Hero Gopro HD besteld . Hopelijk val ik dan niet meer na 1/2 u zonder stroom om fotokes te nemen tijdens een toerke met de moto :mrgreen:
:shock: 1/2 = half uur ? of bedoel je 1 a 2 uur ?

Kan je dat niet instellen dat die om de zoveel minuten ne foto neemt ? Dat deed ik vroeger met de enduro, en dan gebruikt uw batterij niet zo veel.
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

zappa wrote: 29 Apr 2018 10:40
bompa wrote: 28 Apr 2018 11:50 Vandaag 2 batterijen voor mijne Hero Gopro HD besteld . Hopelijk val ik dan niet meer na 1/2 u zonder stroom om fotokes te nemen tijdens een toerke met de moto :mrgreen:
:shock: 1/2 = half uur ? of bedoel je 1 a 2 uur ?

Kan je dat niet instellen dat die om de zoveel minuten ne foto neemt ? Dat deed ik vroeger met de enduro, en dan gebruikt uw batterij niet zo veel.
Inderdaad een halfuur ongeveer . Ik heb die batterij Is opgeladen met een batterijlader van een fototoestel :whistling: en blijkbaar is ze dat niet heel goed bekomen ,nadien ging ze ongeveer nog een halve dag mee ,maar nu nog ongeveer een halfuur of ietsje langer , ik heb die GoPro zo ingesteld dat hij om de dertig seconde een foto neemt , dat heeft altijd goed gewerkt maar een batterij was te weinig om dat toestelletje een hele dag te kunnen gebruiken dus kon ik er evengoed twee bestellen , ' t was de moment nu er ging 50 procent af nu :mrgreen:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

bompa wrote: 29 Apr 2018 11:27
zappa wrote: 29 Apr 2018 10:40
bompa wrote: 28 Apr 2018 11:50 Vandaag 2 batterijen voor mijne Hero Gopro HD besteld . Hopelijk val ik dan niet meer na 1/2 u zonder stroom om fotokes te nemen tijdens een toerke met de moto :mrgreen:
:shock: 1/2 = half uur ? of bedoel je 1 a 2 uur ?

Kan je dat niet instellen dat die om de zoveel minuten ne foto neemt ? Dat deed ik vroeger met de enduro, en dan gebruikt uw batterij niet zo veel.
Inderdaad een halfuur ongeveer . Ik heb die batterij Is opgeladen met een batterijlader van een fototoestel :whistling: en blijkbaar is ze dat niet heel goed bekomen ,nadien ging ze ongeveer nog een halve dag mee ,maar nu nog ongeveer een halfuur of ietsje langer , ik heb die GoPro zo ingesteld dat hij om de dertig seconde een foto neemt , dat heeft altijd goed gewerkt maar een batterij was te weinig om dat toestelletje een hele dag te kunnen gebruiken dus kon ik er evengoed twee bestellen , ' t was de moment nu er ging 50 procent af :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Met de bijna-old-timer naar 't werk gereden. :ricky:

Door die leute op de E40 wel een half uur lang bezig geweest om aan de oprit in Aalst te geraken. 't was nogal druk op de binnenwegskes. :pillepalle:
Zo'n boxer is ook een pakske breder dan een TRX, dus 't was een beetje meer opletten met filteren. 8-)

Verder is het een beestje met korte vitessen :!: Toen ik vorige week wat achtjes aan 't draaien was, vond ik toch dat ik mijn koppeling nogal neig moest laten slippen. Dus ik probeerde terug te schakelen en jawel hoor, ik zat een vitesse te hoog :laugh3: . Na wat achtjes en cirkeltjes reed ik weer naar huis en een beetje verder zag ik dat ik in tweede stond... :whistling: Toen besefte ik dat ik dus een hele tijd 8tjes gedraaid had in derde en nadien in 2de . :shock: Dus ik zal nog eens moeten oefenen op achtjes in eerste :lol:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Gisteren nog een toerke gedaan en morgen wellicht weer. Sturen vraagt meer input dan pakweg met een SV’tje.
Nu staan er een 5500km op de teller en ik kijk precies op een vierkante achterband? Al lijkt me deze nog niet versleten te zijn. Gisteren wel in geslaagd om het achterwiel te doen zwabberen tijdens een ferme stop. Wiel blokkeerde zelfs effe vooraleer er ABS werking was. Nadien expres een paar x op de achterrem gaan staan maar telkens ineens ABS.
Deed effe aardig het wiel voelen glijden.

Locked