Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

- BMW R1100GS : nieuw lampeke pinker, nieuwe remlichtschakelaar geplaatst (stom prutswerk, idiote ingenieurs!), hoofdremcylinder eruit wegens lek
- R6: stompgrip op de tank gekleefd, speling gaskabel geregeld
- KTM 950 Adventure : beslist om die stoere modder er nog wat langer op te laten

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Kheb ermee gereden, en na 70km besloten om naar huis te gaan vanwege ne pijnlijke knie... fokkerdefok :)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Nekeer gewassen. Was nodig :)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Een ritje van 10km. DE ritten waarvoor ik hem gekocht heb! Richting sinksefoor voor het begin van een dagelijkse max om de dag een dosis van mijn verslavingsproduct met name softijs tot mij te nemen. :pom: :sweeet: :gieren:

Een genot om daar tussen de menigte een plekje voor dit mini motortje te zoeken en dan naar de softijs-dealer en terug weg. Wa moet ne mens meer hebben in t leven :mrgreen:
Dat heb ik met de motor gedaan.

Muug: das er wreed over, drie motoren hebben :thumbsup: :rayof:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by the riding man »

Wipr wrote: Wa moet ne mens meer hebben in t leven :mrgreen:
Een hoorntjeshoudertje voor onderweg?
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

the riding man wrote:
Wipr wrote: Wa moet ne mens meer hebben in t leven :mrgreen:
Een hoorntjeshoudertje voor onderweg?
:gieren:

Nee nee hoor. Tijdens het kwartiertje naar daar denk ik al na of ik nu ene grote neem of twee kleinere. Bij twee kleintjes pak ik bij het dichtste kraam een eerste softijs en loop rustig naar een ander kraam aan de andere kant van de foor en dan neem ik daar een andere kleine. Vandaag was het druk want ik wil het liefst van al vanille-mokka softijs gemengd en het kraam dat dit heeft heb ik nog niet gevonden. Dus op dit eigenste moment ben ik aan t overwegen om nog eens terug te rijden want die 2,5? jeukt in mijne zak en mijn smaakpappillen zijn droog.

Als echt goeie is, dan staat het machien net iets te koud en het tempo dat ik dat opeet krijg je van die hoofdpijn van de koude. :mrgreen: :sweetheart:
De kleine dingen des leven toch he :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote:Kheb ermee gereden, en na 70km besloten om naar huis te gaan vanwege ne pijnlijke knie... fokkerdefok :)
Allez moet da's ?cht wel een probleem bij u! Probeer ne keer een setje verstelbare voetdteunen?

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

nog ne keer naar gekeken.....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Muug wrote:
Koeno wrote:Kheb ermee gereden, en na 70km besloten om naar huis te gaan vanwege ne pijnlijke knie... fokkerdefok :)
Allez moet da's ?cht wel een probleem bij u! Probeer ne keer een setje verstelbare voetdteunen?
Ben aant twijfelen wat te doen...
of eraan beginnen prutsen om de zithouding te verbeteren...
of ergens kijken voor nen inruil, maar kvrees da ne vfr uit 2000 ni te veel meer zal opbrengen...

kbegin langzaam aan te denken om naar iets allroad achtigs te gaan...
maar ook daar weer twijfels he (varadero met abs? vstrom 1000 zonder abs? dat zijn de dingen die in het budget passen).

op dat motorcycle ergo ding eens gekeken:
kniehoek op de sevenfifty = 81?
op de vfr = 71?

kan mij bij god ni inbeelden dat dat zo'n verdomd verschil geeft...
of toch maar is laten onderzoeken bij nen doktoor :)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

hoe groot ben je?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Wat Muug vraagt is van belang : in die "ergo"- tool moet je o.a. je lengte, maar ook correct je "inseam" aangeven : je beenlengte dus ...10? zijn 10? ... die kunnen zeker het verschil maken. Maar ik heb zelf het gevoel dat ook de DIJ-hoek t.o.v de romp in combinatie met hoezeer je voorover leunt op de stuurhelften, een rol speelt ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Wat prutsen gisterenavond met draadjes aan mijn contactslot, vanavond poging tot solderen.

Vering op comfort gezet vd ktm.
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

1.82 met een binnenbeenmaat van 84cm.
tis niet dat ik ne gigantische mens ben he (Muug heeft mij al ne keer zin rondhuppelen, ben verre van ne reus ofzo :p)

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Koeno wrote:1.82 met een binnenbeenmaat van 84cm.
Ik meet 1m180, kan met de bal van beide voeten ad grond op mijn 990.
Net voldoende vind ik...
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Koeno wrote:1.82 met een binnenbeenmaat van 84cm.
tis niet dat ik ne gigantische mens ben he (Muug heeft mij al ne keer zin rondhuppelen, ben verre van ne reus ofzo :p)
Je hoeft ook niet een echte "lange" te zijn om die knieproblemen te hebben, denk ik Koen ... tis meer de combinatie van hoe uw ledematen en romp zich tot elkaar verhouden in lengte. En denk nu niet dat ik me jou voorstel als een volledig uit proportie gegroeide sagentrol ofzo :wink: :mrgreen: :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

De VFR was al veel beter dan de vorige sporttoerder die ik heb gehad met name de Ducati ST2 maar na een tijdje had ik ook op de VFR problemen met de zithouding. Er bestaan wat accessoires van Genmar die de zitpositie kunnen verbeteren maar die zijn niet voor niets en je moet het er nog opkrijgen enz.

Jaren later tot de constatatie gekomen dat je er gewoon aan moet beginnen om die dingen te plaatsen of een goede garagist moet hebben die je niet in de zak wil zetten en je blazen wijsmaakt dat het 1000?+ gaat kosten.

Als je knieprobleem verholpen kan worden dan zou ik niet te snel de VFR wegdoen. De aanpassingen zijn wellicht goedkoper dan iets anders maar die opties krijg je niet terug in een wederverkoop.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote:1.82 met een binnenbeenmaat van 84cm.
tis niet dat ik ne gigantische mens ben he (Muug heeft mij al ne keer zin rondhuppelen, ben verre van ne reus ofzo :p)
Desnoods het zadel verhogen eh, ge zult niet de eerste zijn die dat doet.

Of de voetsteunen lager : http://vfrworld.com/forums/showthread.p ... iiiiiiiice

ga je bij sportief rijden natuurlijk sneller de grond toucheren

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Hem zonder moeite op zijne middenbok gekregen :sweetheart: dankzij Bompa en zijn uitleg over het plankje (in mijn geval een stuk treinbiels) hup voorwiel erop, voet op de bokpedaal en klong! hij sprong er als het ware van zelf op :headbang:

Merci Bompa ! :wink: :thumbsup:


just dat terug op zijn wielen zetten zonder zij opvang van iemand :confused2: ik lag haast bovenop Tuur bij de kippen, :foutje: net op 't nippertje een voetje kunnen zetten :stop: ter stabiliteit, wel met mijn scheenbeen tegen de voetstep :sterrekes: maar we bleven beiden recht :P

oja terwijl hij toch op de middenbok stond, de ketting gesmeerd :ipisonjoe:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

zappa wrote:Hem zonder moeite op zijne middenbok gekregen :sweetheart: dankzij Bompa en zijn uitleg over het plankje (in mijn geval een stuk treinbiels) hup voorwiel erop, voet op de bokpedaal en klong! hij sprong er als het ware van zelf op :headbang:

Merci Bompa ! :wink: :thumbsup:


just dat terug op zijn wielen zetten zonder zij opvang van iemand :confused2: ik lag haast bovenop Tuur bij de kippen, :foutje: net op 't nippertje een voetje kunnen zetten :stop: ter stabiliteit, wel met mijn scheenbeen tegen de voetstep :sterrekes: maar we bleven beiden recht :P

oja terwijl hij toch op de middenbok stond, de ketting gesmeerd :ipisonjoe:
Da is graag gedaan :grin:

Ik gebruik gewoonlijk een stukje jufferke van 6,5 cm dik en 30cm lang of een halve dal van 6cm dik


Maar als hij op zijne middenbok staat kan je best dat plankje of balkje onder dat voorwiel onderuithalen, dan gaat dat makkelijker om hem terug op zijn wielen te zetten ,ja ik had da eigenlijk ook moeten vermelden :blush:

IK neem hem gewoonlijk met twee handen bij zijn stuur met een paar vingers op de voorrem en duw hem dan vooruit van zijne middenbok,en dat gaat normaal zeer goed zo,allee bij mij toch

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Ik denk dat Zappa op de moto zat als zij hem van de middenbok afduwde.

Iets wat ik niet meer doe sinds ik zo indertijd met mijn zo goed als nieuwe FJR omviel omdat de grond te ver helde en ik niet met mijn voet aan de grond raakte...

Zoals Bompa zegt: altijd naast de motor staan en hem van de middenbok afduwen. En hopen dat je niet vergeten bent de zijpikkel uit te zetten. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked