Losse babbel over de Husqvarna Terra

Kletsen over moto's en andere motodingen.
TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by TimS »

Yup, zou bij de Terra ook gebeuren waarschijnlijk. Evenals wat windbescherming, want dat is op de XC even miniem als op de 690... Bij de Terra zouden we er nog vanaf komen met een eenvoudig scherm zoals Duibhce aangeeft.
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by bompa »

Muug wrote:De demping zal bij die terra inderdaad het grootste probleem zijn. Zomaar een andere veer steken is maar een raar oplossing. Bompa heeft voor zijn Tenere ook een andere veer gestoken zonder zijn demping aan te passen, en dat vond ik toch ook maar een beetje raar. :|
Ja maar de originele veer van mijne Tenere is eigenlijk te licht,en je hebt wel wat speling in verband de veer die je gebruikt want de originele veer kan je ook opspannen en afspannen maar dan blijft de demping ook hetzelfde bij die vering, moest de originele veer progressief zijn was die vering goed voor wat ik de Tenere gebruik , daarom dat ik geprobeerd heb met een progressieve veer te monteren maar ik vind ze eigenlijk iets te straf .De moto slaat niet heen en weer geeft gene sjot onder uw achterste bij het terug uitkomen ,de vering doet eigenlijk wel zijn werk ,maar ik vind ze nu net iets te strak (of iets te snel hard offroad). maar slecht is ze niet ,maar kon beter.
Daarom dat ik is terug ga proberen met de originele veer iets meer op te spannen met een ring als't zo is aankomt 't is nu ni echt dringend . Het ergste is dat het zo een afbraak is om aan die achterste vering te kunnen .

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by TimS »

Hierbij allereerst mijn beste wensen aan iedereen voor 2016!

Dan ook een kleine update omtrent de Terra. Voorlopig zeer positief moet ik zeggen. De moto was al zeer compleet aangekleed, dus echt veel kan/moet ik er niet meer aan toevoegen. Wat heb ik voorlopig al gedaan:

* GPS mount
* scherm van Screens for Bikes (gewoon duibhce gevolgd hierin) - zeer tevreden van! Voor zoiets kleins is het verschil groot. Nu kan ik vrij comfortabel tegen 120-130km/u een snelweg doen (wat voorheen niet zo aangenaam was).
* veren vooraan vervangen en "afgesteld" - tenminste: laten doen door HyperPro. Dit is al een serieuze verbetering - de voorkant filtert nu veel meer weg als voorheen.

Zij hebben ook ineens alles opgemeten om de achterdemper te laten maken - hopelijk ergens in januari/februari inplannen om ook die te laten vervangen.

Ook ga ik nu wat beginnen kijken voor risers. Als tip van duibhce een type van Powermadd aan het overwegen maar ook Rox Risers die je wat van je weg kan kantelen. Reden is dat met risers alles misschien wel wat dicht tegen me aan gaat komen, maar misschien dat duibhce zijn ervaring hierover kan geven?

Dan als laatste ergens in februari banden vervangen; ik denk aan Mitas E09.

Enfin: me still happy camper. Het is een goeie indicator dat ik 2/3e van de moto-kilometers op de Terra doe sinds aankoop (tot nu een 2.000 of zo).

PS: bij HyperPro staan er verdorie mooie machientjes, van allerlei slag! Maar de deze sprong er toch uit, al wordt hij voorlopig niet echt veel gebruikt:

Image
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by Muug »

aaaaaaaaaaaarghhh, a zo'n hartepijn da'k nu voel :bleiten: :bleiten: :bleiten: :bleiten:
Geld over hebben, tijd over hebben, in niemand zijne weg lopen en voor niemand moeten zorgen zodat ge zomaar gelijk wanneer gelijk naar waar kunt rijden en reizen en tijd verdoen: het zou de job van mijn leven zijn ! :bleiten:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by duibhce Kaelann »

TimS wrote:* veren vooraan vervangen en "afgesteld" - tenminste: laten doen door HyperPro. Dit is al een serieuze verbetering - de voorkant filtert nu veel meer weg als voorheen.

Zij hebben ook ineens alles opgemeten om de achterdemper te laten maken - hopelijk ergens in januari/februari inplannen om ook die te laten vervangen.
Dat is goed nieuws. Wij moeten ook nog altijd eens passeren bij Hyperpro voor we op onze trip vertrekken.

TimS wrote:Ook ga ik nu wat beginnen kijken voor risers. Als tip van duibhce een type van Powermadd aan het overwegen maar ook Rox Risers die je wat van je weg kan kantelen. Reden is dat met risers alles misschien wel wat dicht tegen me aan gaat komen, maar misschien dat duibhce zijn ervaring hierover kan geven?
Met die risers van PowerMadd (type 475 als ik me niet vergis) kan je net zoveel kantelen als met Rox. Ik heb uiteindelijk voor PowerMadd gekozen omdat die goedkoper waren en uit 1 stuk.
Eerst had ik ze zo gemonteerd dat het stuur goed dicht tegen me aankwam, omdat ik het liefst zo heb, dat maakt het wat makkelijker om het stuur volledig tegen de aanslag te draaien zonder de arm helemaal te moeten strekken. Ik heb ze uiteindelijk toch weer wat verder van me af gezet omdat dat comfortabeler is bij het rechtstaan, en dan kon de tanktas nog iets verder vooruit.

TimS wrote:PS: bij HyperPro staan er verdorie mooie machientjes, van allerlei slag! Maar de deze sprong er toch uit, al wordt hij voorlopig niet echt veel gebruikt:

Image
Bikeporn, die LPR Adventure! Walter heeft duidelijk weer grote plannen voor het komende seizoen in Siberi?. Ik ben benieuwd, misschien komen we hem wel ergens tegen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by TimS »

duibhce Kaelann wrote: Dat is goed nieuws. Wij moeten ook nog altijd eens passeren bij Hyperpro voor we op onze trip vertrekken.
Er zat bij mij wel aardig wat "ontdekwerk" en "meetwerk" bij, maar reken maar op een volledige dag ter plekke. Ik denk dat ze er met twee toch een groot stuk van de dag aan jullie moto's gaan bezig zijn.

duibhce Kaelann wrote: Met die risers van PowerMadd (type 475 als ik me niet vergis) kan je net zoveel kantelen als met Rox. Ik heb uiteindelijk voor PowerMadd gekozen omdat die goedkoper waren en uit 1 stuk.
Eerst had ik ze zo gemonteerd dat het stuur goed dicht tegen me aankwam, omdat ik het liefst zo heb, dat maakt het wat makkelijker om het stuur volledig tegen de aanslag te draaien zonder de arm helemaal te moeten strekken. Ik heb ze uiteindelijk toch weer wat verder van me af gezet omdat dat comfortabeler is bij het rechtstaan, en dan kon de tanktas nog iets verder vooruit.
Hmm misschien dan toch die Powermadds nemen, al is het prijsverschil niet zo heel groot precies? Ik denk inderdaad dat het niet zo comfortabel gaat zijn om alles zo dicht tegen me aan te hebben, dus wil zeker iets hebben dat ik wat kan finetunen (naar voren).

duibhce Kaelann wrote: Bikeporn, die LPR Adventure! Walter heeft duidelijk weer grote plannen voor het komende seizoen in Siberi?. Ik ben benieuwd, misschien komen we hem wel ergens tegen.
Yup, mooi ding hoor. Al heeft hij er een aantal gelijkaardige staan. Blijkbaar vragen aardig wat "world travelers" of ze hun bike daar kunnen zetten in de winter zodat hij er op zijn gemak naar kan kijken. En hijzelf heeft ook wel wat tweewielers staan. Maar Walter zou [strike]volgend[/strike] edit: dit jaar niet echt veel plannen hebben. Hij overweegt een trip van twee weken; meer zou er niet inzitten (te druk met de job).

Trouwens ook de volgende van Walter staat er al: een Xcountry die hij gaat gebruiken om alles van zijn vorige Xchallenge over te zetten.
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by duibhce Kaelann »

TimS wrote:Hmm misschien dan toch die Powermadds nemen, al is het prijsverschil niet zo heel groot precies? Ik denk inderdaad dat het niet zo comfortabel gaat zijn om alles zo dicht tegen me aan te hebben, dus wil zeker iets hebben dat ik wat kan finetunen (naar voren).
Misschien dat de prijzen van Rox ondertussen wat gezakt zijn, maar toen ik ernaar keek was het (voor 22mm stuur en 2" rise) +-65? voor Powermadd en +-90? voor Rox.
Hou er wel rekening mee dat hoe verder je het stuur naar voor plaatst hoe moeilijker je de sleutel in en uit het contact krijgt.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by TimS »

duibhce Kaelann wrote: Misschien dat de prijzen van Rox ondertussen wat gezakt zijn, maar toen ik ernaar keek was het (voor 22mm stuur en 2" rise) +-65? voor Powermadd en +-90? voor Rox.
Hou er wel rekening mee dat hoe verder je het stuur naar voor plaatst hoe moeilijker je de sleutel in en uit het contact krijgt.
Goeie tip over de sleutel! :thumbsup:

Ze zijn waarschijnlijk iets goedkoper geworden: http://www.altrider.eu/product/detail/pid/610 - inclusief shipping op een 82 euro.

Wat ik wel handig aan die van Rox vindt, is dat ze gemakkelijk te herzetten zijn (on the fly zeg maar). Alleen ben ik niet zeker hoe stevig dat systeem dan wel is als ik eens goed op mijn doos ga. Maar het snelle verzetten kan dan misschien het probleem van de sleutel meer overkomelijk maken? (onderstaande video, ongeveer 3m34sec ver).

[video]http://www.youtube.com/watch?v=xhOQvV69IKw&t=3m34s[/video]
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by Wipr »

Muug wrote:aaaaaaaaaaaarghhh, a zo'n hartepijn da'k nu voel :bleiten: :bleiten: :bleiten: :bleiten:
Geld over hebben, tijd over hebben, in niemand zijne weg lopen en voor niemand moeten zorgen zodat ge zomaar gelijk wanneer gelijk naar waar kunt rijden en reizen en tijd verdoen: het zou de job van mijn leven zijn ! :bleiten:
Nog een 9jaren te gaan hier en dan kan het hier misschien wel, maar voor de rest, deel ik je mening en kennen we het gevoel.

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by TimS »

Het is weinigen gegeven. Kijk naar Walter Colebatch: ook hij zit een beetje droog de laatste tijd en blijkbaar ook niets groots gepland dit jaar.
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by Muug »

TimS wrote:Het is weinigen gegeven. Kijk naar Walter Colebatch: ook hij zit een beetje droog de laatste tijd en blijkbaar ook niets groots gepland dit jaar.
Ja, ik lees net dat hij het te druk met zijn job zou hebben? WTF? Welke job? Sinds wanneer "werkt" die mens? :grotegrijns

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by TimS »

Muug wrote:Ja, ik lees net dat hij het te druk met zijn job zou hebben? WTF? Welke job? Sinds wanneer "werkt" die mens? :grotegrijns
Ik heb ooit eens gehoord dat hij in de financi?le wereld actief is en daarin ook bedrijven begeleidt die zaken willen doen in Rusland aangezien hij de cultuur, taal etc wel wat kent en daar waarschijnlijk ook al een netwerk heeft uitgebouwd. Rusland is zeer specifiek qua regelgeving voor buitenlandse bedrijven die zich er willen vestigen of actief worden (bv gegevens moeten in Rusland opgeslagen worden etc), dus kan me voorstellen dat er wel wat interesse is voor iemand die een bedrijf daarin kan begeleiden.

Maar laat duidelijk zijn: het is van horen zeggen, ik ken de man in de verste verte niet :mrgreen:
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by duibhce Kaelann »

TimS wrote:Wat ik wel handig aan die van Rox vindt, is dat ze gemakkelijk te herzetten zijn (on the fly zeg maar). Alleen ben ik niet zeker hoe stevig dat systeem dan wel is als ik eens goed op mijn doos ga. Maar het snelle verzetten kan dan misschien het probleem van de sleutel meer overkomelijk maken? (onderstaande video, ongeveer 3m34sec ver).
Het filmpje is denk ik een beetje misleidend. Als ik de gesproken uitleg goed begrijp moet je wel degelijk de bouten even los en weer vast draaien om de positie te veranderen. Lijkt me ook niet meer dan normaal, anders zou het bij de minste schok verschuiven. Maar dat kan je in principe met elke pivoterende riser. Ik zou het in elk geval vlug beu worden als ik elke keer de motor gestart moet worden de Torx moet bovenhalen. Ik kan me vergissen natuurlijk maar ik vind nergens info dat er een soort van snelsluiting oid op zit om even vlug de positie te kunnen aanpassen.

TimS wrote:Het is weinigen gegeven. Kijk naar Walter Colebatch: ook hij zit een beetje droog de laatste tijd en blijkbaar ook niets groots gepland dit jaar.
Mja, eens je onderweg bent buiten de rijke ge?ndustrialiseerde landen is het leven op de baan goedkoper dan gewoon thuis. Zeker als je wat op je uitgaven let en kan leven met beperkt comfort. Maar tenzij je massa's geld hebt kan je natuurlijk niet blijven leven zonder inkomen.
Voor ons betekent wil dat zeggen dat we al meerdere jaren aan het sparen zijn specifiek voor deze trip te kunnen doen en dat onze voornaamste investeringen volledig in het teken van de reis staan. We gaan ook proberen om het appartement enkele maanden verhuurd te krijgen wanneer we weg zijn. En volgend jaar zal het zwaar worden: zeer weinig verlof en de uitgaven behoorlijk beperken om toch weer een beetje reserve op te bouwen.
Er zijn inderdaad een beperkt aantal mensen die het wel lange tijd volhouden of er zelfs een volledige carri?re van maken.
Grant en Susan van HUBB hebben er hun voltijdse job van gemaakt, maar moeten ook hun tijd verdelen tussen reizen en HU. Als je het juiste profiel hebt kan je ook veel sponsoring krijgen.
Sjaak is sinds zijn wereldreizen nog weinig thuis dankzij sponsoring en betaalde artikels en lezingen.
Lyndon Poskitt wordt enorm gesponsord, vooral dankzij zijn raceprestaties en Dakardeelname. Maar daar staat iets tegenover: hij moet zijn filmpjes maken en regelmatig zijn sponsors in de kijker zetten op Facebook, wat geld bijverdienen met lezingen en presentaties, merchandising, ... En zelfs dan moet hij op de 3-4 maanden weer naar zijn workshop om enkele weken projecten af te werken zodat hij weer verder kan. Hij heeft natuurlijk wel het geluk dat zijn trip ineens een fantastische reclame is voor zijn zaak.
Colebatch is veel terughoudender met sponsoring, maar is ondertussen ook al geruime tijd niet meer langdurig op de baan geweest. En ook zijn laatste grote uitstap (het Husaberg hoogterecord in de Andes) was waarschijnlijk betaald.
RTWDoug financiert zijn trips tegenwoordig door de uitbating van zijn hotel/camping en gerelateerde events in Bulgarije.
Nathan 'the postman" Millward verdient blijkbaar een centje bij met de verkoop van boeken, het schrijven van artikels, het geven van presentaties en AdventurebikeTV.
En ook Noah heeft zijn reis moeten onderbreken om weer aan het werk te gaan bij een fabrikant van windmolens.

Je kan het ook iets anders aanpakken, zoals Dr. Rock die met zijn vrouw elk jaar een 4-tal weken met de motor verder trekt om op het einde de motoren ergens voor enkele maanden tot een jaar te stockeren, terug naar huis te vliegen en later de trip verder te zetten.

Of je kan het heel extreem doen en gewoon alles achterlaten/verkopen en onderweg hier en daar wat bijverdienen met klusjes en korte jobs. Maar dan lever je wel erg veel zekerheid in.

TimS wrote:Maar laat duidelijk zijn: het is van horen zeggen, ik ken de man in de verste verte niet :mrgreen:
Het klopt wel wat je zegt. Hij heeft dat ooit eens uitgelegd in een van zijn verslagen. Het zal zeker geen slechtbetaalde job zijn. Net zoals Noah (Senior Engineer in de windenergiesector), Dr. Rock en zijn vrouw (Spoedarts en -verpleegster als ik me niet vergis).
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3431
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by Blackbert »

De strafste die ik ken: Lisa en Simon Thomas. 'Thuis' vertrokken op 18 Mei 2003. Reisverhalen en foto's leveren inkomsten en sponsors op. Ze zijn precies nog altijd niet terug.

Lisa en Simon Thomas

Waarbij ik mij dan afvraag of je dat nomadenbestaan niet beu zou worden, zo af en toe. En waar de inspiratie vandaan moet blijven komen om fris en origineel te blijven in je uitleg, gesproken of geschreven.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by Muug »

Zijn foto's zijn dan ook wel spectaculair goed, duidelijk zeer professioneel materiaal en een goed oog. En de nodige photoshop natuurlijk, en hier en daar een fooi geven voor ne schone foto. Respect! En als ze dan nog eens goed kunnen schrijven, moet kunnen!
Trouwens, zeker weten dat die mensen van tijd ook "cong?" nemen, in de zin van een paar weken ter plekke blijven en niks ruigs en avontuurlijks doen, maar lekker luxueus luieren. En ne keer naar ma en pa thuis vliegen zal er ook wel bij zijn. Maar dat zeggen ze waarschijnlijk niet (?), want dat verstoort het imago peis ik. ;-)
Jaja, straffe dingens.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote:Waarbij ik mij dan afvraag of je dat nomadenbestaan niet beu zou worden, zo af en toe. En waar de inspiratie vandaan moet blijven komen om fris en origineel te blijven in je uitleg, gesproken of geschreven.
ik heb een collega die enkele jaren geleden een jaar loopbaanonderbreking genomen heeft om een wereldreis te maken. Volgens hem zijn de eerste 4-6 maanden het leukst omdat het verrassingseffect en de nieuwigheid dan nog niet zo afgestompt zijn. Daarna begint de gewenning de overhand te krijgen en wordt al dat mooie nieuwe dat je te zien krijgt eerder gewoon. Na een tiental maanden waren zij wat reismoe en ze hebben dan ook hun reis wat vroeger dan gepland be?indigd. Hetzelfde heb ik ook al van andere mensen gehoord, dus er zal wel iets van aan zijn.

Elke dag weer reizen is bovendien ook psychisch vermoeiend, vandaar dat wij gaan proberen om per 7 dagen 2 dagen rust in te lassen. Dat is niet toevallig een gemiddelde werkweek en het lijkt voor vele andere reizigers ook een goed tempo te zijn.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by Koeno »

Ik kan mij daar best iets bij voorstellen...
Constant opnieuw aanpassen aan een andere omgeving zorgt volgens mij voor een mentale vermoeidheid.
Dit combineren met fysieke vermoeidheid kan volgens mij snel een demper op de feestvreugde zetten...

't is ook constant uzelf beetje "aanvoelen" hoe ver ge het kunt trekken...
ofzoiets

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by TimS »

duibhce Kaelann wrote: Het filmpje is denk ik een beetje misleidend. Als ik de gesproken uitleg goed begrijp moet je wel degelijk de bouten even los en weer vast draaien om de positie te veranderen. Lijkt me ook niet meer dan normaal, anders zou het bij de minste schok verschuiven. Maar dat kan je in principe met elke pivoterende riser. Ik zou het in elk geval vlug beu worden als ik elke keer de motor gestart moet worden de Torx moet bovenhalen. Ik kan me vergissen natuurlijk maar ik vind nergens info dat er een soort van snelsluiting oid op zit om even vlug de positie te kunnen aanpassen.
Ik denk dat je gelijk hebt en dat je het inderdaad echt met een allen wrench zou moeten los/vastmaken. Ik ga ze precies toch proberen. Je zei dat die 5cm op het randje was. Heb je ook de gas moeten herrouteren (ik dacht dat je de koppeling had gedaan)? Daar ga ik geen held in zijn. Ik mag dat type Rox Risers van Philip proberen (heeft ze nog liggen).

duibhce Kaelann wrote: Mja, eens je onderweg bent buiten de rijke ge?ndustrialiseerde landen is het leven op de baan goedkoper dan gewoon thuis. Zeker als je wat op je uitgaven let en kan leven met beperkt comfort. Maar tenzij je massa's geld hebt kan je natuurlijk niet blijven leven zonder inkomen.
Ja het is dat h?. Je kan proberen om tijdens je afwezigheid je vaste kosten zoveel mogelijk op 0 te brengen, maar hoe dan ook krijg je (normaal gezien) niets binnen. Dus financieel is dat een aderlating en moet je het inderdaad zien als iets waarvoor je een aantal andere dingen opoffert.

duibhce Kaelann wrote: Het klopt wel wat je zegt. Hij heeft dat ooit eens uitgelegd in een van zijn verslagen. Het zal zeker geen slechtbetaalde job zijn. Net zoals Noah (Senior Engineer in de windenergiesector), Dr. Rock en zijn vrouw (Spoedarts en -verpleegster als ik me niet vergis).
Ah zou inderdaad goed kunnen dat ik het in een van zijn verslagen heb gelezen.
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by duibhce Kaelann »

TimS wrote:Je zei dat die 5cm op het randje was. Heb je ook de gas moeten herrouteren (ik dacht dat je de koppeling had gedaan)?
Koppelingskabel heb ik moeten herrouteren.
Gaskabel niet, daar was het voldoende om de houder van de gaskabel aan het handvat wat te verdraaien zodat die meer naar beneden gericht stond.
Sommige eigenaren van de ABS-versie hebben ook de banjobout van de remleiding wat moeten verdraaien om iets meer speling te krijgen op de remleiding naar de ABS-unit. Bij mij was dat niet echt een probleem.

De gaskabel herrouteren zou in elk geval niet zo erg veel moeilijker mogen zijn dan de koppelingskabel hoor. Je zou 2 boutjes moeten losmaken om een plastic covertje te verwijderen, maar verder is dat eigenlijk hetzelfde principe met een bolletje, een gaatje en een sleufje. :grin:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Losse babbel over de Husqvarna Terra

Post by TimS »

Allez, we zullen eens zien hoe dit afloopt... :yikes:
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

Post Reply