Zou 'm kunnen worden ...

Kletsen over moto's en andere motodingen.
tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Zou 'm kunnen worden ...

Post by tarn »

zappa wrote:maareuh als hij uit india komt, is't toch niet links remmen, rechts schakelen ? :sterrekes:
dat waren de pre unit?s blokken, worden niet meer gemaakt zins 2008

de himalyan zou voorlopig enkel voor de interne markt zijn.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Zou 'm kunnen worden ...

Post by TRooPER »

gaan jullie tevreden zijn met 28PK'tjes ????
om in de himalaya te gaan rijden is dat genoeg, maar hier.....?

ik vind het beetje te rudimentair en zou de kwaliteit van materiaal eerst van dichtbij willen zien.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Zou 'm kunnen worden ...

Post by den Bullet »

Kwalitatief is RE er sterk op vooruit gegaan; de Continental GT is daar een goed voorbeeld van. En wat de power betreft: niet iedereen wil zo'n potent pk-monster onder de kont. Ik bijvoorbeeld ... :cool:

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Zou 'm kunnen worden ...

Post by tarn »

TRooPER wrote:gaan jullie tevreden zijn met 28PK'tjes ????
moah, valt nog mee zene

deze doet al 15 jaar en over de 80.000km trouwe dienst.

Image

heb vroeger met 150 + pk moto?s gereden heb op de enfield nog nooit ne pk gemist
k?heb het al eens gezegd veel zit in?t kopeke en ook de persoon(en)/groep waar mee je je omringd.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Zou 'm kunnen worden ...

Post by duibhce Kaelann »

:stupid:

28pk, dat is al bijna het dubbele van wat mijn WR250 had.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Zou 'm kunnen worden ...

Post by Blackbert »

Cool ding.
Als hij de Europese markt wil halen moet daar nog op:
- ABS
- V??l milieurommel

't zal dan ineens vanzelf al een stuk duurder zijn, nog afgezien van invoerrechten en zo.
tenzij je een EU-versie, eens die bestaat, ginder nieuw koopt en er op 't gemakske mee naar huis komt. 6 maand en 6000 km kan geen probleem zijn, je kan 'm dan invoeren als tweedehands.
grease up your baby for a ball on the hill

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Zou 'm kunnen worden ...

Post by bompa »

duibhce Kaelann wrote::stupid:

28pk, dat is al bijna het dubbele van wat mijn WR250 had.
Ja maar de WR 250 cc zal wel een heel stuk vlotter gaan.

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Zou 'm kunnen worden ...

Post by den Bullet »

Heel hun gamma haalt de e-normen; de GT kost zo'n 6.200 euro (voor een 600+) en is daarmee de duurste.
Dus heb ik er alle vertrouwen in dat dit de Europese markt wel haalt ?n betaalbaar blijft ;-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Zou 'm kunnen worden ...

Post by bompa »

tarn wrote:
TRooPER wrote:gaan jullie tevreden zijn met 28PK'tjes ????
moah, valt nog mee zene

deze doet al 15 jaar en over de 80.000km trouwe dienst.

Image

heb vroeger met 150 + pk moto?s gereden heb op de enfield nog nooit ne pk gemist
k?heb het al eens gezegd veel zit in?t kopeke en ook de persoon(en)/groep waar mee je je omringd.
Ik heb de pk's ook nog niet gemist :grin: 2 van 165 pk gehad en nog een heel deel andere ,nu eentje van 48 pk en van 73 pk dacht ik, maar eigenlijk echt het meeste plezier heb ik met mijn 2 2T 250 cc enduro's gehad.

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Zou 'm kunnen worden ...

Post by Mick »

Oeh, dat ding verenigt op 't eerste zicht wel een paar eigenschappen die me zouden aanspreken aan een tweede moto. Van de Continental GT was ik ook al fan, maar vind het zo redundant om nog een caf?racer te kopen als je al een moderne naked hebt.

Een moto met hopelijk een beetje echte offroad bruikbaarheid zou dan een pak meer steek houden. :whistling:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Zou 'm kunnen worden ...

Post by Wipr »

Awel, 28pk is niet bijster veel. De 44pk die ik nu heb voldoen wel maar in het huidige verkeer worden de auto's er niet trager op en de rijstijlen agressiever, althans is dat mijn gedacht. Ik mis de extra pk's niet, eerder een betere windbescherming.
Na een goede drie jaar zonder motor was het geen gewenning om terug te rijden maar wel de constatie dat het verkeer hier in het Antwerpse agressiever is. De grootste waarschijnlijkheid zal het aandeel ouder worden, groter zijn dan de groeiende verkeersagressie op 3j tijd.

De kwaliteit.....er zal nog een verschil zijn met de traditionele merken maar aannemen dat ze in het stenen tijdperk zijn blijven stilstaan lijkt me te ver gezocht.

28pk voor wat raggen en een zanderige lange tocht en dit met simpele techniek......waarom niet. Als enige motor in onze contreien zou ik er niet voor kiezen maar dat ligt aan het gebrek aan plaats in de garage en aan geld op de rekening

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Zou 'm kunnen worden ...

Post by Raketman »

Moto's zijn nog altijd blijven plakken op euro3, dus al die injectiebrol met katalysatoren en 37 sensoren zijn vooralsnog niet echt noodzakelijk om die norm te behalen...veel modellekes van rond het jaar 2000 halen die norm zelfs nog met carburatoren.

Ziet er een plezant ding uit, alleen de vering lijkt mij nogal slappe moes. Maar daar is zeker wel een mouw aan te passen :P ...
Nil volentibus arduum

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Zou 'm kunnen worden ...

Post by den Bullet »

http://www.cartoq.com/royal-enfield-him ... 0-unveiled

Inderdaad spijtig dat er gene kickstarter op staat :ermm:

Image

Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Zou 'm kunnen worden ...

Post by duibhce Kaelann »

while retardation is handled through disc brakes
retardation?!? :gieren:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Zou 'm kunnen worden ...

Post by Wipr »

duibhce Kaelann wrote:
while retardation is handled through disc brakes
retardation?!? :gieren:
Een rare woordkeuze lijkt het maar letterlijk is het wel "vertraging"
Vertraging zoals in "achter"lijk geeft ni de beste indruk :mad:

Maar effectief, de redacteur had nog wel keuze tussen een 30tal synoniemen die iets minder het beeld van een "one flew over the cuckoo's nest" zouden tewerkstellingen :mrgreen:

Zolang ze bij hun verstand waren bij de assemblage van deze moto is 't goed he. Toffe motor. :thumbsup:

Retard doet me altijd aan dit type denken
https://www.youtube.com/watch?v=FLwD60hPK4I
:lurker: :gieren:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Zou 'm kunnen worden ...

Post by duibhce Kaelann »

Wipr wrote:Een rare woordkeuze lijkt het maar letterlijk is het wel "vertraging"
Vertraging zoals in "achter"lijk geeft ni de beste indruk :mad:
De achterlijke connotatie is inderdaad jammerlijk. Maar "retardation" is enkel vertraging in de zin van "uitstel". Misschien dat het bij dat Indisch Engels anders ligt, maar in de context van een voertuig tot stilstand brengen danwel afremmen is het sowieso de verkeerde woordkeuze.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Zou 'm kunnen worden ...

Post by den Bullet »

duibhce Kaelann wrote:... Misschien dat het bij dat Indisch Engels anders ligt, ...
Briek (Afrikaans): zn rem; ww remmen ("Briek aandraai" = Op de rem trappen, afremmen)

Maken die nog geen moto's? ...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Zou 'm kunnen worden ...

Post by Wipr »

duibhce Kaelann wrote:
Wipr wrote:Een rare woordkeuze lijkt het maar letterlijk is het wel "vertraging"
Vertraging zoals in "achter"lijk geeft ni de beste indruk :mad:
maar in de context van een voertuig tot stilstand brengen danwel afremmen is het sowieso de verkeerde woordkeuze.
:stupid:

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Zou 'm kunnen worden ...

Post by Muug »

Bullet, zijn er geen andere Enfields die een leukere zitpositie hebben?

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Zou 'm kunnen worden ...

Post by den Bullet »

Muug wrote:Bullet, zijn er geen andere Enfields die een leukere zitpositie hebben?
Op de klassieke Bullet-modellen zit ge redelijk recht, maar zoiets heb ik al thuis staan (niet rijdend, weliswaar) ?n origineel Engels :beer:

En zoals gezegd: de Continental is niet echt iets om honderden km's af te haspelen :huh:

Post Reply