TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by Koeno »

Zoals eenieder ondertussen al weet:
Met een tomtom (en nu ook garmin dacht ik) kan je van A naar B rijden dmv een kronkelige route...
Gps zoekt dan voor jou (adhv bepaalde algoritmes) bochtige wegjes uit...

Allemaal leuk en wel,
maar bestaat er zo geen alternatief online?
lijkt mij wel leuk, en dan moet ik helemaal geen nieuwe gps kopen :p

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by Wipr »

Ja natuurlijk bestaat dat. Rij eens deftig verloren zonder GPS :mrgreen:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by pingu »

Routeyou heeft sinds een tijdje zoiets:
http://www.routeyou.com/nl-be/route/pla ... uteplanner

Gebruikt volgens de site een combinatie van alle in het verleden opgeladen motorroutes om "mooie" wegen te bepalen.

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by Muug »

Wipr wrote:Ja natuurlijk bestaat dat. Rij eens deftig verloren zonder GPS :mrgreen:
Touch? ! :rayof:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by Koeno »

Muug wrote:
Wipr wrote:Ja natuurlijk bestaat dat. Rij eens deftig verloren zonder GPS :mrgreen:
Touch? ! :rayof:
Helemaal niet touch?...
op ??n of andere manier heb ik het in mij om altijd op steenwegen terecht te komen....
sommige vinden niets anders dan leuke baantjes, ik vind niets anders als steenwegen of rotbaantjes die steenwegen met elkaar verbinden :p

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by Stefke »

Koeno wrote: op ??n of andere manier heb ik het in mij om altijd op steenwegen terecht te komen....
blijven oefenen! :ricky: Hier en daar eens een rit mee rijden kan ook wel wat opleveren of eens neuzen op een ?chte vintage Michelin wegenkaart :yikes:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by Koeno »

Stefke wrote:
Koeno wrote: op ??n of andere manier heb ik het in mij om altijd op steenwegen terecht te komen....
blijven oefenen! :ricky: Hier en daar eens een rit mee rijden kan ook wel wat opleveren of eens neuzen op een ?chte vintage Michelin wegenkaart :yikes:
WowWowWow een wegenkaart? Nu niet te zot gaan doen he,
ik ben nen twintiger opgevoed in een wereld vol met digitale dingen... :p

Ok daar heb je een punt, 'k ben misschien iets te verwend door mijn gps...

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by F M »

Koeno wrote:Zoals eenieder ondertussen al weet:
Met een tomtom (en nu ook garmin dacht ik) kan je van A naar B rijden dmv een kronkelige route...
Gps zoekt dan voor jou (adhv bepaalde algoritmes) bochtige wegjes uit...

Allemaal leuk en wel,
maar bestaat er zo geen alternatief online?
lijkt mij wel leuk, en dan moet ik helemaal geen nieuwe gps kopen :p
Als je met de motor ergens staat, en je wil onvoorbereid een leuk ritje maken, dan is de 'kronkrlige route' een prima oplossing.

Als je voor de PC zit, dan zie je een ganse kaart voor je. Je kan zelfs kiezen welke kaart je wil zien. Niets is zo leuk als zelf je route op die kaart uit te stippelen. Niks geen op het stomme af een wegske inslaan en dan maar hopen dat het op iets trekt (ik snap nog altijd niet wat daar leuk aan is), maar de bochtenrijke wegjes er zo uitkiezen.

Ik gebruik dikwijls ITNConverter. Je plant daar een route, en je kiest op welke kaart je dat doet. Meestal gebruik ik ViaMichelin, ofwel GoogleMapsTerrain, waar je perfect de heuvels of bergen kan zien.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by Droopy »

Koeno wrote:
WowWowWow een wegenkaart? Nu niet te zot gaan doen he,
ik ben nen twintiger opgevoed in een wereld vol met digitale dingen... :p

Ok daar heb je een punt, 'k ben misschien iets te verwend door mijn gps...
Eigenlijk is het heel simpel, je rijdt met je verwen gps naar een vertrekpunt.
Daar stel je je gps in op een stoppunt en dan sla je gewoon de eerste de beste "boerenwegel" in en je begint te genieten van de kronkelbaantjes en je trekt je weinig aan van je gps. Ben je even het noorden (of je stoppunt) kwijt dan kijk je even op je gps om weer in de goede richting te rijden. :cool:

Kom je weer op een grote baan terecht dan sla je weer het volgende kleine baantje in, simpel en avontuurlijk. :wink:

Wat soms ook plezant is zijn de toeristische autoroutes, die hebben een wit-blauw bord en daar zitten regelmatig ook toffe baantjes tussen. bvb : http://www.motorlife.be/Artikels/Toeris ... route.html

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by Muug »

:stupid:
Droopy, je haalt daar twee mooie oplossingen aan. Vooral die eerste is wel creatief.

En die borden, inderdaad, men zou haast vergeten dat die er nog staan. In mijn beginjaren - toen GPSsen niet bestonden - heb ik in bijna hele Belgi? al die routes afgereden, met mijn lief achterop. Af en toe ontbrak er wel een bord, maar de routes stonden op de achterkant van de NGI-topografische kaarten.

@FM: elk heeft zijn stijl. Er zijn ook mensen die zich graag "verliezen" in een land, zoals ik bvb.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by Stefke »

Koeno wrote: WowWowWow een wegenkaart? Nu niet te zot gaan doen he,
:mrgreen: neenee... kaarten zijn echt wel tof, ik gebruik zelfs stafkaarten...
Image

en met zo'n kaart kom ja al eens ergens... :mrgreen:
Image


Wat niet wegneemt dat ik al ferme routes mee gereden heb die door de anderen thuis in elkaar geprutst waren. :grin: Zelf gebruik ik geen GPS, die ligt al een jaar of 4 in de kast te bestoffen... :ermm:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by vet on wheels »

ik denk dat je als je uw GPS instelt op kortste route, je ook al al toffe baantjes tegenkomt.... :wink:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by F M »

Muug wrote: @FM: elk heeft zijn stijl. Er zijn ook mensen die zich graag "verliezen" in een land, zoals ik bvb.
Yep, ieder zijn ding.
@Droopy: boerenwegen zijn wegen waar ik liefst van wegblijf. Ook hier dus, ieder zijn ding. :wink:
@Stefke: ik heb daar ook ooit gestaan. Met een op de PC voorbereide route, in de gps gestoken. Ik wist op voorhand dus dat het daar mooi zou zijn. En ik heb niet op goedvallen uit een ander boerenwegelke gekozen en daardoor dit punt gemist. :P (Ik geef toe dat daar niet veel boerenwegelkes zijn)
I am confused. Oh no, maybe not!

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by karel-p »

Hier in de westhoek zijn alle wegen boerenwegen.

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by den Bullet »

Koeno wrote:
...
Ok daar heb je een punt, 'k ben misschien iets te verwend door mijn gps...
"Young riders pick a destination and go, old riders pick a direction and go" :wav:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by F M »

Noem je mij nu een jonge rijder? :w00t: :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by den Bullet »

F M wrote:Noem je mij nu een jonge rijder? :w00t: :lol:
Wel, vanuit mijn standpunt moet zowat het hele forum bevolkt zijn door snotneuzen ... :icon:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

TomTom - Kronkelige route.... maar dan online

Post by laouen »

den Bullet wrote:
"Young riders pick a destination and go, old riders pick a direction and go" :wav:
ow, ik ben een oude rijder :w00t: :ricky:

Dit jaar is de algmeen aan te houden richting oostwaarts om dan creatief weer westwaarts te trekken :cool:

de route
Image

de leidraad
Image

GPS is handig, maar wij nemen toch ook altijd een kaart mee om het overzicht te behouden. Ik hou er niet van om blindelings dat bakske te moeten volgen.

Wij hebben al proefondervindelijk kunnen vaststellen dat Meneer Michelin zijn groene baantjes vooral definieert op basis van hun kronkelgehalte :ricky:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Post Reply