Kijken

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Kijken

Post by laouen »

Muug wrote:Nancy, vind ik goed gevonden!
Ik moet daarbij spontaan aan Blankenberge van CPeX denken :grin:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

laouen wrote:
Muug wrote:Nancy, vind ik goed gevonden!
Ik moet daarbij spontaan aan Blankenberge van CPeX denken :grin:
:grin: Ik ook en rara in welke kustgemeente heb ik mijn Honda gekocht :?:
:grin: :grin: :grin:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Bon, eindelijk vijf minuten tijd gevonden om hier wat neer te pennen. :grin:

Vanmorgen ben ik, in turbotempo wegens werkdag, iets gaan inleveren en iets gaan ophalen. :pom: :pom: :pom: :pom:

Yep, de papierwinkel was in orde, de nieuwe nummerplaat was toegekomen, de moto was geleverd en de accessoires staan erop. :grin:
De eerste indrukken zijn, gelukkig, zeer positief.

Alhoewel ik al jaren fan ben van viercylinders valt mijn eerste twincylinder heel goed mee. :grin:

Waar bij de CBF de pret begon aan een dikke 5000 toeren stopt de pret bij de NCX daar ongeveer, da's even wennen maar :
Dat beest heeft dus ongelooooflijk veel koppel.
Het klinkt misschien gek maar om een inhaalmanoever deftig en vlot te nemen is het beter om een versnelling hoger (ja hoger) te schakelen. Dat beest trekt direct op en blijft tot aan de rode zone trekken. :headbang:
Het gevoel is anders maar als ik naar de snelheidsmeter kijk dan is de NCX precies een valse trage, 'k zal moeten opletten voor flitskastjes en dergelijke. :unsure:
De middagpauze was vandaag een snelle hap en een eerste verkenning van wat polderbaantjes in de buurt, de NCX stuurt anders maar ook zeer vlot.
Een U-turn bvb gaat als een fluitje van een cent. :grin:

Voor de eerste keer in mijn leven heb ik ook handvatverwarming, die was tijdens de frisse ochtendrit al heel nuttig, zalig warme vingertjes toen ik toekwam op het werk. :grin:
Nu weet ik ook waarom ik de, retedure, Honda handvatverwarming genomen heb. Er zitten vijf standen op, er is aanduiding van de stand op het instrumentenbord en er zit een beveiliging op, indien de batterij te laag is werkt dat spel niet. :thumbsup:

Het uitgebreide digitale instrumentenbord is wel serieus wennen. :blush:
Er staat van alles en nog wat op, de handvatverwarmingstand, het verbruik, de stand van de benzinetank, een klokje, de kilometerstand een digitale toerenteller met vijf of zes kleurtjes, en die veranderen naargelang het toerental en de stand van de rechterpols.
Er staat zelfs een snelheidsmeter op. :grin:
Er zijn dan nog een deel submenu's voor verschillende tripstanden en van alles en nog wat aan te passen, onder andere die kersboomkleurtjes en de welkom tekst (jaja). :grin:
Ik vrees dat ik "the f*ck*ng manual" zal moeten lezen hiervoor. :ermm:

De rit naar huis zal straks iets uitlopen vrees ik. :grin: :ricky:

Tijd voor foto's heb ik nog niet gehad maar die volgen wel. :wink:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Kijken

Post by OzzePaa »

De "positieve" smiliekes zijn overdadig in de meerderheid zo pesies :!: :wink:
Gijlie gaat een schoon relatie tegemoet denk ik zo :wink:
Proficiat met uw -zullen we al maar Nancy zeggen - machien, Droop :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Kijken

Post by Harald »

Proficiat Droopy,
:beer:

't zal effe wennen worden om u terug te herkennen zo zonder CBF :|

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Kijken

Post by zappa »

Koeno wrote:Ik zou gaan voor "Nancy".

en nu de waarom:

ge gaat beginnen zeggen: kga gaan rijden met den NC.
Dat gaat beginnenklinken als Den En Cee
Op ne moment gaat iemand verstaand: de Nencee
en de nencee is precies ons Nancy.

voila.
:grin: :grin:

vandaar mijne advenTUUR den Tuur dus :wink:

Proficiat Droopy, en vele Onda-inge km's !
sig nature

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Kijken

Post by pingu »

Nen dikke proficiat met de nieuwe. En veel plezier ermee. Maar aan je post te lezen zit het wat dat betreft helemaal goed!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Foto's van de Maffer :P
(neen, het is toch net geen Nancy geworden maar naar goede gewoonte heeft de nummerplaat iets met de naam te maken en maf/maffen heeft meerdere betekenissen) :wink:


http://s1377.photobucket.com/user/Johan ... slideshow/


@Drummer: zoek de 7 verschillen tegenover de vorige versie. :wink:


Enige minpuntjes tot nu :

De gps houder krijg ik niet naar mijn zin ge?nstalleerd, ofwel is het scherm niet helemaal recht ofwel staat het half voor mijn dashboard en dat wil ik allebei niet. Vermits ik niet veel met gps rij is dit geen ramp maar ik ga op zoek naar een andere gps/smartphone houder. Iets dat midden op het stuur kan worden gezet en en liefst met een kapje bovenaan om de zon meer tegen te houden. :|
Mijn tanktas kan ik niet meer gebruiken, niet erg omdat ik nu een permanente kofferbak heb.
Tijdens mijn ritten heb ik graag een landkaart en ik heb ook nog wat ritten waar de weg gewoon op staat beschreven, hier moet ik nog een oplossing voor vinden. Er zal wel een of andere after-market fabrikant iets op de markt zal brengen hiervoor. :grin:

Verder is de roffel van de motor is bij stationair draaien h??l braafjes maar in het bruikbaar toerental gebied zalig, zeker niet te luid om de medemens te storen en tof om te horen tijdens het rijden. :cool:
Sturen is nog altijd even wennen, ik moet iets actiever duwen op de stuurhelften of met de heupen sturen maar de moto luistert dan ook direct om vlot te corrigeren. :grin:

Edit : een mens zou het nog vergeten te melden ook... :oops:
De 2 redenen om een andere moto te kopen zijn zeer tevreden. :beer:
De onderrug geniet van de comfortabele vering en de nekwervels zitten veel meer uit de wind. :rayof:
(en nu heb ik net een slechte periode dus dat kan alleen maar beter worden)

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Kijken

Post by F M »

Droopy wrote:Tijdens mijn ritten heb ik graag een landkaart en ik heb ook nog wat ritten waar de weg gewoon op staat beschreven, hier moet ik nog een oplossing voor vinden. Er zal wel een of andere after-market fabrikant iets op de markt zal brengen hiervoor.
Kaarthouders bij Louis.

Een schoon motoke; Veel plezier ermee !
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

F M wrote: Kaarthouders bij Louis.

Een schoon motoke; Veel plezier ermee !
Da's inderdaad wat ik zocht maar nog niet online gevonden had, bedankt FM. :wink:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Kijken

Post by TRooPER »

Muug wrote:Nancy, vind ik goed gevonden!

Allez, nu nog iets po?tisch voor "950 Adventure" :mrgreen:
"wegermee"

:peepwall:



Droopy, proficiat met uw nieuwe relatie !
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Kijken

Post by vet on wheels »

Toffe moto, waar voor uw geld en toptechnologie!! :P

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Kijken

Post by Droopy »

Omdat de "thank you" knop weg is zet ik het hier nog even extra : bedankt allemaal voor alle proficiats. :grin:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Kijken

Post by Droopy »

Alé, 'k zal nog eens Droopy gewijs een verslagje schrijven. :grin: ;)

Vandaag heb ik mijn eerste "serieuze" rit achter de kiezen. :ricky:
Tot nu toe waren het vooral woon-werkverkeer kilometers en (heel) wat ritjes rond de kerktoren. :|

Eerste vaststelling is dat ik met de nieuwe meestal iets later thuis ben van het werk.... :dontknow: :lol:

Bon, serieus nu.
Er staan al een zalige 1200 km op de teller en die zijn goed verlopen.
De NCX rijdt heel anders dan de cbf.
De CBF had twee gezichten, braaf onder de 5000 toeren en een beest(je) boven die 5000 toeren. :devil:
De NXC heeft een meer lineair verloop en is meer een valse trage. :o
Aan de stoplichten gaat maffertje vlot vooruit maar hij geeft minder het gevoel van te vlammen.
Waar ik vooral aan moet wennen is dat ik (zeker in eerste versnelling) sneller moet opschakelen. :?
De toerentalbegrenzer heeft al een paar keer zijn nut bewezen.
Bij inhaalmaneuvers is één versnelling lager schakelen ruim voldoende, bij de CBF ging het pas vlot voorruit als ik twee versnellingen terugschakelde. Nu heb ik soms het gevoel dat het trager gaat maar mijn kilometerteller vertelt me het omgekeerde.
Wennen aan het lineaire karakter dus (en waarschijnlijk ook het verschil tussen een twin met injectie en een vettige vier in lijn met carburator)

Die injectie en automatisch choke is ook wennen, vroeger was het starten, rijden en choke uit. Nu moet ik opletten want de eerste kilometers blijft het toerental hoger en bij stapvoets rijden moet ik nog even de stand van de gashendel leren inschatten. (ja ik ben al een paar keer stilgevallen) :oops:

De vering en het zitcomfort zijn pakken beter, het kleine standaard windscherm voldoet ruimschoots voor mij. :)
Mijn rug en nek zijn me zeer dankbaar en dat was toch de hoofdreden om van moto te veranderen. :rayof: :rayof:

Bochten pakken was ook even wennen, de NCX heeft iets meer de neiging om de buitenkant van de bocht op te zoeken maar laat zich zeer vlot corrigeren. Op mijn woon-werkroute zie ik dat ik de meeste bochten toch wat sneller en vlotter neem dan voorheen. :)

Voor mijn favoriete polderbaantjes is het vermogen, de vering en de wegligging echt ideaal om vlot voorruit te gaan, zelfs zonder veel schakelwerk. :grin:
Vanmorgen ben ik de rodeberg, zwarteberg en kemmelberg gaan opzoeken en dat ging ook zeer vlot. :grin:

De led koplamp is een super pluspunt. Getest op donkere polderbaantjes en zeer goed bevonden. :thumbsup:
Uiteraard kan je er in het pikkedonker geen drie bochten verder mee kijken maar de baan is mooi breed en helder verlicht.
In de file heb ik de indruk dat ik sneller word opgemerkt met die led koplamp, nog een goed pluspunt.
Filerijden gaat trouwens ook een stuk vlotter nu.

De uitlaat geeft een leuke twinroffel en de leukste roffel is als de gaskraan wordt dichtgedraaid, 'k durf af en toe verkwistend gas geven om die roffel beter te horen. :whistling:
Bij stationair toerental lijkt het geluid meer op een braaf naaimachientje,de medemens zal dus zeker niet klagen over geluidsoverlast.

Het verbruik is een brave 3.8 liter, tanken is dus best aangenaam.
De indicator voor de benzinetank heeft vier streepjes, als er nog één vierde in de benzinetank zit begint er al een lampje te knipperen en krijg ik aangeduid hoeveel kilometer ik al op reserve rij. :?
Da's veel te pessimistisch want na een paar tankbeurten weet ik dat ik dan zeker nog 70 à 80 km kan rijden.

Het dashboard is vlot leesbaar, zelfs in volle zon. :)
Het lichtblok op de toerenteller heeft 6 verschillende kleurtjes die variëren naargelang het toerental en de stand van de rechterpols. :o
Een leuk gadget maar het helpt ook om wat zuiniger te rijden.
Je kan de kleuren ook instellen naargelang de versnelling waarin je rijdt maar vermits er al een versnellingsindicator opzit hou ik het kleurenpatroon zoals het is.

Nu de mindere puntjes :

Wat ik soms een beetje mis is een "eindjump", de CBF kon er nog een lap opgeven aan hogere snelheden maar dan is de pijp uit bij de NCX.
Dan spreek ik wel over snelheden die niet meer echt euh... goed zijn.
Dat is even wennen maar uiteindelijk niet erg, mijn rijbewijs zal me dankbaar zijn en voor het hedendaags verkeer gaat de NCX nog meer dan vlot genoeg vooruit.
De schakelaar voor de knipperlichten en de claxon zijn verwisseld t.o.v. de CBF, de eerste dag heb ik dus een paar keer ongewild op het foute knopje gedrukt. tuut tuut :oops:
Als ik ontkoppel en tegelijk mijn linkerknipperlicht wil aandoen dan is mijn duim precies te kort, da's wel vervelend. :(

Nog één nadeel is de windgevoeligheid op de snelweg, het stuur durft wat meer heen en weer wiebelen bij felle (tegen)wind en zeker bij het het inhalen van vrachtwagens. Iets meer voorovergebogen zitten en zo meer gewicht op het voorwiel zetten helpt hier wel. :)

Einde speech : den droevigen hond is dus zeer gelukkig met zijn keuze. :grin:

Post Reply