Kijken

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Je hebt kijken en kijken kijken. :grin: (rara uit wel hoogstaand schitterend tv-programma komt deze zinnige zin) :?:

Vandaag ben ik gaan kijken naar een Honda Deauville (oh wee, ik voel al banbliksems aankomen) :peepwall:
Schoon machien, zes jaar oud, 22000 km en prachtig onderhouden voor de vaste prijs van ?6790 (met een jaar garantie) :cool:

Terwijl ik daar sta te kijken zie ik ook een nieuwe Suzuki V-strom, ? 7899 en een nieuwe Honda NC750X, ? 7199. Bij allebei valt er nog een beetje over de prijs te praten. :|
Toen was het kijken kijken geworden. :sweetheart:
Beiden zitten comfortabel maar de Honda ziet er, ondanks de lagere prijs, toch degelijker afgewerkt uit dan de Suzuki.
Bij de Honda heb je, waar normaal gezien de benzinetank zit, een grote vuilbak die mijn tanktas zou kunnen vervangen (is eigenlijk bedoelt om een helm in te bergen), handig.

Thuis heb ik even gekeken wat de tarieven voor een lening zijn, voor een nieuwe zit je tegenwoordig rond de 2% en voor een tweedehands rond de 5,5%. Met andere woorden het is eigenlijk voordeliger om een nieuwe (zonder reiskoffers) moto te kopen dan om een mooie tweedehands moto te kopen.

:ermm: Wat is wijsheid?

De piste van de Yamaha T?n?r? heb ik al verlaten, ze zit me te hoog en de Triumph Trophy 800 is me te duur. Hiermee mag ik een testrit maken maar ik vrees dat ik dan verkocht zal zijn dus daarom begin ik er niet aan. The sky is hier niet the limit. :ermm:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kijken

Post by Muug »

Niet twijfelen, neem deze : Honda NC750X

De Deauville is een moto die je met verstand koopt: budget, bescherming, koffers, cardan, zuinig, braafjes. Is gelijk een Volkswagen Jetta of zoiets. Doet zijn ding.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Kijken

Post by Wipr »

7100? voor de nc750? Dit was toch een nieuwe niet?
Persoonlijk zou ik een lening wel nemen maar niet voor een occasie. Maar dat is persoonlijk.
Reden liggen voor de hand. Een nieuwe, garantie ligt, indien nodig makkelijker discussi?erbaar.
Ach, een beetje je hart volgen zou ik zeggen.

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Kijken

Post by vet on wheels »

de NC750X verbruikt enorm weinig!!!

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Kijken

Post by Jopet »

Wipr wrote:7100? voor de nc750? Dit was toch een nieuwe niet?
Dat klopt, zou nieuwprijs moeten zijn, zijn niet zo'n dure motoren, de X kost zonder korting iets meer dan 7000? en de S zo'n 400? minder.

Ik denk dat je eens moet proberen een testrit te versieren met beide motoren, dit is volgens mij de beste manier om te weten welke best bij je past.
Beiden zijn toppers in de verkoop, de Suzuki DL 650 V-Strom was in Nederland jaren lang de best verkopende motor.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Die NC's zijn inderdaad niet zo duur. :grin:
Handvatverwarming, sport of regen mappings, middenbok, extra aansluitingen etc.. zitten er niet op maar de nieuwe heeft toch al ledverlichting, gear indicator en een bak waar je je helm makkelijk in kwijt kan.

Het verbruik is volgens het Honda boekje 3.5 l per 100 km en volgens de garagist moet je rekenen op 3.5 tot 3.9 l wat nog bitter weinig is. :shock:

Dedju, dedju. :sweetheart: :sterrekes:

Bij een van de dealers waar ik ben geweest is het mogelijk om een testrit met de V-strom en de NC te krijgen. :cool:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kijken

Post by Muug »

Droopy, volg je hart.
Of je alles, of een deel, of niks wilt lenen beslis je zellf
Maar, gezien je nektoestanden, rij er inderdaad eerst mee voor je met een moto zit die je niet kan gebruiken owv je nek
Dat gezegd zijnde : ik ben 1m75 en ik haatte de Deaville (ooit een paar dagen gehad als vervangmotor) vanwege de ZEER HARDE TURBULENTIE ! Er was geen ontkomen aan, op geen enkele manier. Behalve misschien het scherm afzagen, wat een beetje raar is op een TOERmoto.
Die NC is een moto die ik zelf wel zou durven kopen: niet duur, extreem zuinig, erg handig, vrouwvriendelijk (kan zij er ook mee rijden) en nog redelijk mooi. etc etc
Schaf wel die middenbok aan. Het parkeert smaller in de garage. Als de verwarmde handvaten van Honda t? duur zijn, kan je nog steeds achteraf goedkopere (laten) plaatsen, van oxford of zo.
Mapppings heeft dat ding toch niet nodig, de motor is heel braaf.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Kijken

Post by F M »

Inderdaad, volg je hart. Met verstand kopen blijkt achteraf dikwijls een domme aankoop.

Ik heb vorige week ook even met een Dauville gereden. Veel te klein naar mijn gevoelen - ik ben 1m80. En verdorie veel input nodig om in te sturen in vergelijking met mijn machine.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Kijken

Post by Stefke »

Of gewoon lekker blijven rijden met de CBF600... :wink:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Stefke wrote:Of gewoon lekker blijven rijden met de CBF600... :wink:
H'mm da's de keuze van het logisch verstand :grin: (en moest je ze kennen dan zou ik vermoeden dat je met mijn vrouw heb gepraat). :wink:

'k Ben er nog niet uit, enerzijds is mijn eerste ambitie om de kaap van 100.000 te ronden met de CBF, voor mijn gebruik volstaat die moto nog steeds en eigenlijk rij ik er nog altijd graag mee maar anderzijds leeft een mens maar ??n keer h?. :sideways:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Kijken

Post by Stefke »

Droopy wrote:'k Ben er nog niet uit, enerzijds is mijn eerste ambitie om de kaap van 100.000 te ronden met de CBF, voor mijn gebruik volstaat die moto nog steeds en eigenlijk rij ik er nog altijd graag mee maar anderzijds leeft een mens maar ??n keer h?. :sideways:
En ik ben er vrij zeker van dat die 600 4 cylinder carburator op alle vlakken nog altijd veel plezieriger rijdt dan zo'n nieuwe NC750. En dat lage verbruik is een te verwaarlozen argument voor een recreatieve rijder. Met de centen voor zo'n nieuwe kan je dan weer andere leukere dingen doen denk ik dan. Natuurlijk doet iedereen waar 'm zin in heeft, ik gaf gewoon even mijn idee... :pom:

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Kijken

Post by tarn »

vet on wheels wrote:de NC750X verbruikt enorm weinig!!!
klopt!

maar de motor van dat ding is zo karakterloos als een stier zonder kl******. :whistling: :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kijken

Post by Muug »

tarn wrote:maar de motor van dat ding is zo karakterloos als een stier zonder kl******. :whistling: :mrgreen:
wat voor de ??n karakterloos is, is voor de ander "kalm en rustig" :cool:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Kijken

Post by Koeno »

tarn wrote:
vet on wheels wrote:de NC750X verbruikt enorm weinig!!!
klopt!

maar de motor van dat ding is zo karakterloos als een stier zonder kl******. :whistling: :mrgreen:
Nu ni voor 't een of t'ander...
maar dat lees je over ongeveer elke honda...

mijn sevenfifty wordt omschreven als saai en karakterloos,
de vfr werd door velen ook zo omschreven,
voor sommigen is een varadero ook een saaie fiets zonder emotie of karakter...

'k vraag mij dan soms af wat sommige van emotie/karakter willen op ne motor?
enen die zelf beslist of em diejen dag al dan niet start?
enen dat staat te trillen alsofem dringend moet deftig afgesteld worden?
indien ja: waarom rijdt niet iedereen op nen harley? :p

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Kijken

Post by F M »

Is een stier zonder kl***n karakterloos? :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kijken

Post by Muug »

F M wrote:Is een stier zonder kl***n karakterloos? :dontknow:
geen idee, ik ben dat nog niet tegen gekomen.

Maar "karakter" is z??r wijd interpreteerbaar. "Karakter" wil doorgaans zeggen dat het ne moto is met een raar kantje aan, en dat ge daarmee wilt leven. Raar kan dan slaan op onvoorspelbare electriciteit, een bizarre zitpositie, gerammel en gereutel van een droge platenkoppeling of motorblok, loskomende vijzen.... er zijn er die dat "cool" vinden, er zijn er die liever iets hebben dat trillingsvrij en probleemloos is... we houden toch ook niet allemaal van hetzelfde soort vrouw? (afin, in ons dromen misschien wel, maar in de realiteit toch echt niet!)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Kijken

Post by den Bullet »

F M wrote:Is een stier zonder kl***n karakterloos? :dontknow:
't Temperamentverschil tussen nen os en ne stier, dus :geek:

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Kijken

Post by tarn »

hmmmm, zal verduidelijken dat ik het enkel en allen had over het motorblok, doelende op het karakter van deze.

welk lineair wordt genoemd, zijnde men heeft het gevoel dat men met een elektromotor rijdt.
zet je het gas open heb je nergens een piek in acceleratie.
en de ene mens is zoiets al sneller moe als de andere.

ik zeg niets over het uiterlijk, noch het recht van keuze van droopy.
die mens heeft het recht te kopen en te rijden hoe em wilt, en moet hem van mij niks aantrekken.

ik ben van mening dat mijn mening even veel mening heeft als de vorige zijn mening en ook de volgden zijn mening.
en dat is naar mijn bescheiden mening, mening genoeg. :P

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Kijken

Post by F M »

Wat meen je nu eigenlijk ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kijken

Post by Muug »

tarn wrote:hmmmm, zal verduidelijken dat ik het enkel en allen had over het motorblok, doelende op het karakter van deze.
ik ben van mening dat mijn mening even veel mening heeft als de vorige zijn mening en ook de volgden zijn mening.
en dat is naar mijn bescheiden mening, mening genoeg. :P
mo tarnke toch maneke toch mo ventje toh weh :sweeet:
:P
mo we weten wij dal wel dat gij weet wat ge weet
de stelling blijft echter overeind : elk zijn gedacht :cool:

Post Reply