Kijken

Kletsen over moto's en andere motodingen.
tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Kijken

Post by tarn »

F M wrote:Wat meen je nu eigenlijk ?
hoe, hebt ge nog niet begrepen!

awel,gij hebt gepost, ik heb gepost, zij hebben gepost, gij post, ik post, zij posten, wij posten, gij gaat posten, ik ga posten, zij gaan posten.

ne post is ne post hee.

of anders gezegd sociale media, wie zijn ze, wat doen ze, wat motiveert hen, wat is de waarde hiervan? :blob1:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Kijken

Post by Koeno »

tarn wrote: awel,gij hebt gepost, ik heb gepost, zij hebben gepost, gij post, ik post, zij posten, wij posten, gij gaat posten, ik ga posten, zij gaan posten.:
Waarom?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Kijken

Post by Wipr »

Ik begrijp tarn wel. Ik heb eens een testrit geboekt met de toen nog NC700x en ondanks dat ik nog tijd over had stond ik vrij snel bij de dealer.

De ene noemt het karakterloos, de andere rustig en voor mij emotieloos wat karakterloos kan aanvullen.
Maar niet getreurd, we hebben de keuze om iets te vinden naar elks gevoel.

Zeker een goede motorfiets en de bak is handig maar toen niets voor mij.

De Honda VFR en de Varadero vond ik dan wel weer leuk. De VFR op z'n leukst als je er illegale snelheden mee aanhield op de autostrade. De Varadero vond ik in het begin maar: is dat nu een 1000cc ofwa, Pffff, tot ik eens een versnelling teveel terugschakelde aan de lichten en een paar een ongewilde wheelies mocht ervaren...(Pippi in de broek)..ah dat bedoelen ze met een afstammeling 1000cc VTR blok. :mrgreen:

Denk dat we het er allemaal over eens zijn dat een Rocket III, Vmax of Boss Hoss in volle acceleratie als karakter mag omschreven worden
:mrgreen:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

tarn wrote:hmmmm, zal verduidelijken dat ik het enkel en allen had over het motorblok, doelende op het karakter van deze.
...
ik ben van mening dat mijn mening even veel mening heeft als de vorige zijn mening en ook de volgden zijn mening.
en dat is naar mijn bescheiden mening, mening genoeg. :P
Dan zal ik even mijn mening geven over je mening, wel mijn mening is dat ik geen enkel probleem heb met je mening want je hebt een zinnige mening. :wink:

'k Zal zelfs meer zeggen, als gast van twintig jaar zou ik straal langs zo'n NC gelopen zijn. :huh:
De looks van een stoere crossmoto maar je kan er geen meter mee op onverhard rijden en een braaf (lineair) motorkarakter waarmee je geen sprintje aan het stoplicht mee kan winnen.
Als prille vijftiger kijk ik er al heel anders tegenaan. De looks van een stoere crossmoto en ik zal er toch geen meter onverhard mee rijden maar vooral genieten van de langere veerweg en de rechtere zithouding. Dat braaf motorkarakter is ruim voldoende om vlot mee te kunnen met het hedendaags verkeer en, moest ik het willen, dan kan er met zo'n XC nog aan snelheden gereden worden waarmee je je rijbewijs in geen tijd kwijt bent.

Waar ik nog altijd aan twijfel (dank u Stefke :wink: :wink: ) is dat ik het ambigu karakter van de CBF teveel zal missen, een os onder de 5000 toeren maar een stier boven de 5000 toeren. :mad:

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Kijken

Post by tarn »

Koeno wrote:
tarn wrote: awel,gij hebt gepost, ik heb gepost, zij hebben gepost, gij post, ik post, zij posten, wij posten, gij gaat posten, ik ga posten, zij gaan posten.:
Waarom?
als u het weet, post het hier. :thumbsup:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Kijken

Post by Harald »

Ik post mijn mening hier ook effe als 't mag.

Ik meen dat ik val op een zacht maar ook wel sterk karakter.
En die 2 vindt ge volgens mijn eigenste bescheiden mening enkel en alleen in een Triple.

Verder ga ik Stefke zijn mening volgen in de vergelijking CBF <> NC

Vwala mijn mening in 1 enkele post.

Succes Droopy met uw beslissing.
:grin:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Kijken

Post by diskeletlietje »

gewoon zo veel mogelijk uw goesting doen... en uw buik of hart volgen binnen de mogelijkheden ...
De verhalen die beginnen met achteraf gezien zijn meestal de beste :evil:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kijken

Post by Muug »

Droopy wrote:vooral genieten van de langere veerweg
en op deze snel verslechterende vlaamse wegen - verkankerd met talloze verkeersdrempels en ~tafels en paddestoelen - is dat ??n van de grootste argumenten om hoogpoters te kopen....

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Kijken

Post by F M »

Yep. Dat is nog altijd een mega belangrijk voordeel van mijn KTM. Die geweldige vering die het rijden over al deze obstakels comfortabel maakt.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Kijken

Post by Stefke »

Muug wrote:
Droopy wrote:vooral genieten van de langere veerweg
en op deze snel verslechterende vlaamse wegen - verkankerd met talloze verkeersdrempels en ~tafels en paddestoelen - is dat ??n van de grootste argumenten om hoogpoters te kopen....
tja, maar een langere veerweg is maar een heel klein deel van het plaatje, comfort hangt van zoveel meer dingen af... :ermm:

Ik heb dan weer twee dagen met een CBF500 mogen rondkachelen en ik stond er weer van te kijken hoe plezierig dat ding wel rijdt. Voor een modelleke van 12 jaar oud heeft dat echt een heerlijk chassis en vrij neutraal stuurgedrag. En met het minuscule schermpje erop zit ik dan ook nog eens uit de wind zonder turbulentie... :thumbsup: Waarmee ik wil zeggen dat zo'n nieuwe ketel misschien ook al aardig uit de hoek moet komen om zo'n CBFje te evenaren of overtreffen. :whip: In elk geval veel plezier bij het kiezen. :beer:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Kijken

Post by Drummer »

:cool: :cool: :cool:


Ik heb hier nog nen NC 700 X te koop staan. Ne Witte met 20.000km, juist nog onderhoud gehad, banden waar maar 3000km mee is gebold. Heeft maar 50cc minder dan de 750 en is direct beschikbaar. verbruik is idd 3.5lt

Interesse ?? Stuur me maar een PBke


grtz Drummer

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Bon.
Wat heb ik gisteren niet gedaan :?:

Niet naar BMC gereden want ik vrees dat een ritje met de Triumph Trophy te verleidelijk zou kunnen zijn. :unsure:
Wel gekeken maar niet gereden met de V-Strom. Schoon machien maar iets houdt me tegen. Afwerking ok maar hier en daar net niet super (lasnaden, draden die net iets te los hangen). :ermm:
Bij ??n garage was het onthaal me iets te glad, en neen, ik noem geen namen. :wink:
De truc om "zogezegd" goedkoop een moto te kopen door maandelijks bitter voor weinig af te betalen en na 4 jaar nog de restwaarde op te leggen of weer een andere moto te kopen, daar loop ik niet in. :blbl:
Als je de restwaarde na 4 jaar betaald dan kost de moto uiteindelijk 10% meer (woeker intresten) en als je na 4 jaar een nieuwe moto koopt dan blijf je maar betalen. Dat is zogezegd een lease formule maar eentje waar je zelf nog al je onderhoud wegentaks en verzekeringen zelf moet betalen. :sideways:

Elk zijn keuze en de man kon het maar voorstellen maar als ik dat niet wil dan wil ik dat niet. Punt. :|

Hier was het wel tof dat ze alle kleuren van de V-Strom en Nc op voorraad hadden. De Nc in matzwart is prachtig maar zo'n kleur is gevoelig aan krassen en vlekken, wit en rood vallen wel mee en het blauw is iets te modegebonden. De grijze muiskleur ziet er tijdlozer uit. Die rit was dus zeker niet voor niets (en ondertussen heb ik de Waze gps weer verder kunnen testen, anderhalf uur rijden en 0.0 mb verbruik) :wink:


Wat heb ik gisteren wel gedaan :?:


Heen en weer tripjes naar enkele banken en het verzekeringskantoor en terug bij mijn vertrouwde Honda garage langsgegaan.
Daar was het onthaal, zoals altijd, hartelijk en spreken ze me gewoon bij de voornaam aan zonder te familiair te zijn. :thumbsup:

Al? om een lang verhaal kort te maken :
De CBF gaat , waarschijnlijk via een opkoper, de deur uit. Hier krijg ik er wat minder voor dan ik dacht maar dan heb ik ook geen zorgen. Degene die de CBF koopt kan er trouwens zo opstappen en kan zeker nog een jaartje rijden vooraleer er onderhoudskosten aankomen. :grin:

Last but not least : De NC750X is besteld in sword silver Metallic en met wat geluk moet ik nog een week wachten, met wat pech nog twee weken wachten. :rayof:
De accessoirkes hebben de aankoop wel iets duurder gemaakt maar dan is het, bijna volledig, mijn goesting en ben ik weer gerust voor, hopelijk, de volgende 10 jaar. :grin:

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... 0k5_pdkn8p

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Kijken

Post by Koeno »

Drummer wrote::cool: :cool: :cool:


Ik heb hier nog nen NC 700 X te koop staan. Ne Witte met 20.000km, juist nog onderhoud gehad, banden waar maar 3000km mee is gebold. Heeft maar 50cc minder dan de 750 en is direct beschikbaar. verbruik is idd 3.5lt

Interesse ?? Stuur me maar een PBke


grtz Drummer
Spijtig dat het nen X is, als Jessie hier haar rijbewijs haalt, is zo nen NC een mogelijkheid...
maar met haar korte beentjes is die zithoogte erover :p

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Kijken

Post by Nickel »

Proficiat met de aankoop h?. Veel succes er mee.
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kijken

Post by Muug »

ai
en nu hebde spijt dat ge Drummer zijn spel niet gekocht heb zeker?

afin, dikke proficiat !

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Muug wrote:ai
en nu hebde spijt dat ge Drummer zijn spel niet gekocht heb zeker?

afin, dikke proficiat !
Bedankt. :grin:

Spijt, wel even een dedju moment gehad maar maar niet echt, neen. :|

'k Dacht dat die al verkocht was :unsure:

De voorwaarden voor een nieuwe waren zo mooi dat het interessanter is om een nieuwe ipv een recente tweedehands te kopen. Redelijk wat korting en de rentevoet van de lening zijn voor een nieuwe veel interessanter dan voor een tweedehands. (in mijn geval 1,59% ipv 5,59 %) :cool:
De dingen die minder waren aan de NC700 zijn, volgens de testverslagen die ik gezien en gelezen heb, blijkbaar ook verbeterd. Een betere en vlottere acceleratie, minder trillingen in het motorblok, een mooiere uitlaat en mooiere en betere lichtblokken. :grin:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Kijken

Post by diskeletlietje »

ja , ik heb het even moeten opzoeken hoe zo een NC750x er uit ziet :oops:
https://youtu.be/UEKJJWM3sfk

dat ziet er iets plezant uit , veel plezier met uw nieuwe vlam :beer:

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Kijken

Post by Jopet »

Veel plezier met de nieuwe machine :thumbsup:

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

BertTrack
Posts: 7
Joined: 31 Oct 2015 18:21

Kijken

Post by BertTrack »

Veel plezier er mee. :)


IMG_20160311_184827_(640_x_480).jpg



Die NC750X machientjes gaan vooral waar je zelf naartoe stuurt. :wink:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Kijken

Post by Drummer »

Koeno wrote:
Drummer wrote::cool: :cool: :cool:


Ik heb hier nog nen NC 700 X te koop staan. Ne Witte met 20.000km, juist nog onderhoud gehad, banden waar maar 3000km mee is gebold. Heeft maar 50cc minder dan de 750 en is direct beschikbaar. verbruik is idd 3.5lt

Interesse ?? Stuur me maar een PBke


grtz Drummer
Spijtig dat het nen X is, als Jessie hier haar rijbewijs haalt, is zo nen NC een mogelijkheid...
maar met haar korte beentjes is die zithoogte erover :p

ge kunt altijd is komen passen he, valt redelijk goed mee, ook voor korte beentjes ;-)

Staat ondertussen opnieuw op 2de hands en we hebben enkele bod's gekregen, dus mocht je interesse hebben, laat maar iets weten.

Post Reply