Kijken
Kijken
Ik heb hier nog nen NC 700 X te koop staan. Ne Witte met 20.000km, juist nog onderhoud gehad, banden waar maar 3000km mee is gebold. Heeft maar 50cc minder dan de 750 en is direct beschikbaar. verbruik is idd 3.5lt
Interesse ?? Stuur me maar een PBke
grtz Drummer
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Kijken
Bon.
Wat heb ik gisteren niet gedaan
Niet naar BMC gereden want ik vrees dat een ritje met de Triumph Trophy te verleidelijk zou kunnen zijn.
Wel gekeken maar niet gereden met de V-Strom. Schoon machien maar iets houdt me tegen. Afwerking ok maar hier en daar net niet super (lasnaden, draden die net iets te los hangen).
Bij ??n garage was het onthaal me iets te glad, en neen, ik noem geen namen.
De truc om "zogezegd" goedkoop een moto te kopen door maandelijks bitter voor weinig af te betalen en na 4 jaar nog de restwaarde op te leggen of weer een andere moto te kopen, daar loop ik niet in.
Als je de restwaarde na 4 jaar betaald dan kost de moto uiteindelijk 10% meer (woeker intresten) en als je na 4 jaar een nieuwe moto koopt dan blijf je maar betalen. Dat is zogezegd een lease formule maar eentje waar je zelf nog al je onderhoud wegentaks en verzekeringen zelf moet betalen.
Elk zijn keuze en de man kon het maar voorstellen maar als ik dat niet wil dan wil ik dat niet. Punt.
Hier was het wel tof dat ze alle kleuren van de V-Strom en Nc op voorraad hadden. De Nc in matzwart is prachtig maar zo'n kleur is gevoelig aan krassen en vlekken, wit en rood vallen wel mee en het blauw is iets te modegebonden. De grijze muiskleur ziet er tijdlozer uit. Die rit was dus zeker niet voor niets (en ondertussen heb ik de Waze gps weer verder kunnen testen, anderhalf uur rijden en 0.0 mb verbruik)
Wat heb ik gisteren wel gedaan
Heen en weer tripjes naar enkele banken en het verzekeringskantoor en terug bij mijn vertrouwde Honda garage langsgegaan.
Daar was het onthaal, zoals altijd, hartelijk en spreken ze me gewoon bij de voornaam aan zonder te familiair te zijn.
Al? om een lang verhaal kort te maken :
De CBF gaat , waarschijnlijk via een opkoper, de deur uit. Hier krijg ik er wat minder voor dan ik dacht maar dan heb ik ook geen zorgen. Degene die de CBF koopt kan er trouwens zo opstappen en kan zeker nog een jaartje rijden vooraleer er onderhoudskosten aankomen.
Last but not least : De NC750X is besteld in sword silver Metallic en met wat geluk moet ik nog een week wachten, met wat pech nog twee weken wachten.
De accessoirkes hebben de aankoop wel iets duurder gemaakt maar dan is het, bijna volledig, mijn goesting en ben ik weer gerust voor, hopelijk, de volgende 10 jaar.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... 0k5_pdkn8p
Wat heb ik gisteren niet gedaan
Niet naar BMC gereden want ik vrees dat een ritje met de Triumph Trophy te verleidelijk zou kunnen zijn.
Wel gekeken maar niet gereden met de V-Strom. Schoon machien maar iets houdt me tegen. Afwerking ok maar hier en daar net niet super (lasnaden, draden die net iets te los hangen).
Bij ??n garage was het onthaal me iets te glad, en neen, ik noem geen namen.
De truc om "zogezegd" goedkoop een moto te kopen door maandelijks bitter voor weinig af te betalen en na 4 jaar nog de restwaarde op te leggen of weer een andere moto te kopen, daar loop ik niet in.
Als je de restwaarde na 4 jaar betaald dan kost de moto uiteindelijk 10% meer (woeker intresten) en als je na 4 jaar een nieuwe moto koopt dan blijf je maar betalen. Dat is zogezegd een lease formule maar eentje waar je zelf nog al je onderhoud wegentaks en verzekeringen zelf moet betalen.
Elk zijn keuze en de man kon het maar voorstellen maar als ik dat niet wil dan wil ik dat niet. Punt.
Hier was het wel tof dat ze alle kleuren van de V-Strom en Nc op voorraad hadden. De Nc in matzwart is prachtig maar zo'n kleur is gevoelig aan krassen en vlekken, wit en rood vallen wel mee en het blauw is iets te modegebonden. De grijze muiskleur ziet er tijdlozer uit. Die rit was dus zeker niet voor niets (en ondertussen heb ik de Waze gps weer verder kunnen testen, anderhalf uur rijden en 0.0 mb verbruik)
Wat heb ik gisteren wel gedaan
Heen en weer tripjes naar enkele banken en het verzekeringskantoor en terug bij mijn vertrouwde Honda garage langsgegaan.
Daar was het onthaal, zoals altijd, hartelijk en spreken ze me gewoon bij de voornaam aan zonder te familiair te zijn.
Al? om een lang verhaal kort te maken :
De CBF gaat , waarschijnlijk via een opkoper, de deur uit. Hier krijg ik er wat minder voor dan ik dacht maar dan heb ik ook geen zorgen. Degene die de CBF koopt kan er trouwens zo opstappen en kan zeker nog een jaartje rijden vooraleer er onderhoudskosten aankomen.
Last but not least : De NC750X is besteld in sword silver Metallic en met wat geluk moet ik nog een week wachten, met wat pech nog twee weken wachten.
De accessoirkes hebben de aankoop wel iets duurder gemaakt maar dan is het, bijna volledig, mijn goesting en ben ik weer gerust voor, hopelijk, de volgende 10 jaar.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... 0k5_pdkn8p
Kijken
Spijtig dat het nen X is, als Jessie hier haar rijbewijs haalt, is zo nen NC een mogelijkheid...Drummer wrote:
Ik heb hier nog nen NC 700 X te koop staan. Ne Witte met 20.000km, juist nog onderhoud gehad, banden waar maar 3000km mee is gebold. Heeft maar 50cc minder dan de 750 en is direct beschikbaar. verbruik is idd 3.5lt
Interesse ?? Stuur me maar een PBke
grtz Drummer
maar met haar korte beentjes is die zithoogte erover :p
Kijken
Bedankt.Muug wrote:ai
en nu hebde spijt dat ge Drummer zijn spel niet gekocht heb zeker?
afin, dikke proficiat !
Spijt, wel even een dedju moment gehad maar maar niet echt, neen.
'k Dacht dat die al verkocht was
De voorwaarden voor een nieuwe waren zo mooi dat het interessanter is om een nieuwe ipv een recente tweedehands te kopen. Redelijk wat korting en de rentevoet van de lening zijn voor een nieuwe veel interessanter dan voor een tweedehands. (in mijn geval 1,59% ipv 5,59 %)
De dingen die minder waren aan de NC700 zijn, volgens de testverslagen die ik gezien en gelezen heb, blijkbaar ook verbeterd. Een betere en vlottere acceleratie, minder trillingen in het motorblok, een mooiere uitlaat en mooiere en betere lichtblokken.
-
- Posts: 330
- Joined: 25 Sep 2014 18:50
Kijken
ja , ik heb het even moeten opzoeken hoe zo een NC750x er uit ziet
https://youtu.be/UEKJJWM3sfk
dat ziet er iets plezant uit , veel plezier met uw nieuwe vlam
https://youtu.be/UEKJJWM3sfk
dat ziet er iets plezant uit , veel plezier met uw nieuwe vlam
Kijken
Koeno wrote:Spijtig dat het nen X is, als Jessie hier haar rijbewijs haalt, is zo nen NC een mogelijkheid...Drummer wrote:
Ik heb hier nog nen NC 700 X te koop staan. Ne Witte met 20.000km, juist nog onderhoud gehad, banden waar maar 3000km mee is gebold. Heeft maar 50cc minder dan de 750 en is direct beschikbaar. verbruik is idd 3.5lt
Interesse ?? Stuur me maar een PBke
grtz Drummer
maar met haar korte beentjes is die zithoogte erover :p
ge kunt altijd is komen passen he, valt redelijk goed mee, ook voor korte beentjes
Staat ondertussen opnieuw op 2de hands en we hebben enkele bod's gekregen, dus mocht je interesse hebben, laat maar iets weten.
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Kijken
Liggen de rentes voor zulke leningen zoveel hoger? Ik heb hier deze week ook nog zitten rekenen, maar heb geen rekening gehouden met dit type van leningen.Droopy wrote:De truc om "zogezegd" goedkoop een moto te kopen door maandelijks bitter voor weinig af te betalen en na 4 jaar nog de restwaarde op te leggen of weer een andere moto te kopen, daar loop ik niet in.
Als je de restwaarde na 4 jaar betaald dan kost de moto uiteindelijk 10% meer (woeker intresten) en als je na 4 jaar een nieuwe moto koopt dan blijf je maar betalen. Dat is zogezegd een lease formule maar eentje waar je zelf nog al je onderhoud wegentaks en verzekeringen zelf moet betalen.
Kijken
De motowinkel waar ik ben gaan informeren werkt met Record bank.Davy78 wrote:
Liggen de rentes voor zulke leningen zoveel hoger? Ik heb hier deze week ook nog zitten rekenen, maar heb geen rekening gehouden met dit type van leningen.
Op de site van die bank kan je zelf een simulatie maken.
Een fictief voorbeeld met een gemakkelijk bedrag :
bij een lening van ? 10.000 voor je auto/moto op 48 maand betaal je ? 325 interest bij hun klassieke lening en ? 1156 intrest bij zo'n light car lening. :confused2:
De truc waar veel mensen inlopen is dat je maandbedrag bij de klassieke lening ? 215 is en bij die light lening slechts ? 138 is.
Bij de klassieke lening is de auto/moto je eigendom na die 48 maand, bij de light lening moet je op het eind van die 48 maand ofwel direct ? 4500 ophoesten om eigenaar te worden van je voertuig of, en dat was het plan van die motowinkel, je neemt een nieuwe lening en je koopt een nieuwe moto. Als je je moto kan inbrengen voor woon-werk verkeer of altijd met een recente moto wil rijden kan dit misschien een interessante optie zijn.
diskeletlietje wrote: dat ziet er iets plezant uit , veel plezier met uw nieuwe vlam
'k Moet me nog eens amuseren met een naam voor de nieuwe vlam te vinden.
Kijken
F M wrote:Ik zou gaan voor' Honda NC750X'.
By the way, proficiat en veel plezier ermee !
Da's een hele mond vol. :grotegrijns
Nu zeg ik gewoon de CBF of op zijn West-Vlaams de muk'n, die laatste naam komt door de lettertjes op de nummerplaat maar dat is nog een geel-zwart exemplaar dus die moet ik nu inleveren.
'k Zie wel, we hebben hier niet echt de gewoonte om koosnaampjes aan dingen te geven.