Kijken

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Kijken

Post by Drummer »

:cool: :cool: :cool:


Ik heb hier nog nen NC 700 X te koop staan. Ne Witte met 20.000km, juist nog onderhoud gehad, banden waar maar 3000km mee is gebold. Heeft maar 50cc minder dan de 750 en is direct beschikbaar. verbruik is idd 3.5lt

Interesse ?? Stuur me maar een PBke


grtz Drummer

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Bon.
Wat heb ik gisteren niet gedaan :?:

Niet naar BMC gereden want ik vrees dat een ritje met de Triumph Trophy te verleidelijk zou kunnen zijn. :unsure:
Wel gekeken maar niet gereden met de V-Strom. Schoon machien maar iets houdt me tegen. Afwerking ok maar hier en daar net niet super (lasnaden, draden die net iets te los hangen). :ermm:
Bij ??n garage was het onthaal me iets te glad, en neen, ik noem geen namen. :wink:
De truc om "zogezegd" goedkoop een moto te kopen door maandelijks bitter voor weinig af te betalen en na 4 jaar nog de restwaarde op te leggen of weer een andere moto te kopen, daar loop ik niet in. :blbl:
Als je de restwaarde na 4 jaar betaald dan kost de moto uiteindelijk 10% meer (woeker intresten) en als je na 4 jaar een nieuwe moto koopt dan blijf je maar betalen. Dat is zogezegd een lease formule maar eentje waar je zelf nog al je onderhoud wegentaks en verzekeringen zelf moet betalen. :sideways:

Elk zijn keuze en de man kon het maar voorstellen maar als ik dat niet wil dan wil ik dat niet. Punt. :|

Hier was het wel tof dat ze alle kleuren van de V-Strom en Nc op voorraad hadden. De Nc in matzwart is prachtig maar zo'n kleur is gevoelig aan krassen en vlekken, wit en rood vallen wel mee en het blauw is iets te modegebonden. De grijze muiskleur ziet er tijdlozer uit. Die rit was dus zeker niet voor niets (en ondertussen heb ik de Waze gps weer verder kunnen testen, anderhalf uur rijden en 0.0 mb verbruik) :wink:


Wat heb ik gisteren wel gedaan :?:


Heen en weer tripjes naar enkele banken en het verzekeringskantoor en terug bij mijn vertrouwde Honda garage langsgegaan.
Daar was het onthaal, zoals altijd, hartelijk en spreken ze me gewoon bij de voornaam aan zonder te familiair te zijn. :thumbsup:

Al? om een lang verhaal kort te maken :
De CBF gaat , waarschijnlijk via een opkoper, de deur uit. Hier krijg ik er wat minder voor dan ik dacht maar dan heb ik ook geen zorgen. Degene die de CBF koopt kan er trouwens zo opstappen en kan zeker nog een jaartje rijden vooraleer er onderhoudskosten aankomen. :grin:

Last but not least : De NC750X is besteld in sword silver Metallic en met wat geluk moet ik nog een week wachten, met wat pech nog twee weken wachten. :rayof:
De accessoirkes hebben de aankoop wel iets duurder gemaakt maar dan is het, bijna volledig, mijn goesting en ben ik weer gerust voor, hopelijk, de volgende 10 jaar. :grin:

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... 0k5_pdkn8p

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Kijken

Post by Koeno »

Drummer wrote::cool: :cool: :cool:


Ik heb hier nog nen NC 700 X te koop staan. Ne Witte met 20.000km, juist nog onderhoud gehad, banden waar maar 3000km mee is gebold. Heeft maar 50cc minder dan de 750 en is direct beschikbaar. verbruik is idd 3.5lt

Interesse ?? Stuur me maar een PBke


grtz Drummer
Spijtig dat het nen X is, als Jessie hier haar rijbewijs haalt, is zo nen NC een mogelijkheid...
maar met haar korte beentjes is die zithoogte erover :p

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Kijken

Post by Nickel »

Proficiat met de aankoop h?. Veel succes er mee.
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kijken

Post by Muug »

ai
en nu hebde spijt dat ge Drummer zijn spel niet gekocht heb zeker?

afin, dikke proficiat !

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Muug wrote:ai
en nu hebde spijt dat ge Drummer zijn spel niet gekocht heb zeker?

afin, dikke proficiat !
Bedankt. :grin:

Spijt, wel even een dedju moment gehad maar maar niet echt, neen. :|

'k Dacht dat die al verkocht was :unsure:

De voorwaarden voor een nieuwe waren zo mooi dat het interessanter is om een nieuwe ipv een recente tweedehands te kopen. Redelijk wat korting en de rentevoet van de lening zijn voor een nieuwe veel interessanter dan voor een tweedehands. (in mijn geval 1,59% ipv 5,59 %) :cool:
De dingen die minder waren aan de NC700 zijn, volgens de testverslagen die ik gezien en gelezen heb, blijkbaar ook verbeterd. Een betere en vlottere acceleratie, minder trillingen in het motorblok, een mooiere uitlaat en mooiere en betere lichtblokken. :grin:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Kijken

Post by diskeletlietje »

ja , ik heb het even moeten opzoeken hoe zo een NC750x er uit ziet :oops:
https://youtu.be/UEKJJWM3sfk

dat ziet er iets plezant uit , veel plezier met uw nieuwe vlam :beer:

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Kijken

Post by Jopet »

Veel plezier met de nieuwe machine :thumbsup:

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

BertTrack
Posts: 7
Joined: 31 Oct 2015 18:21

Kijken

Post by BertTrack »

Veel plezier er mee. :)


IMG_20160311_184827_(640_x_480).jpg



Die NC750X machientjes gaan vooral waar je zelf naartoe stuurt. :wink:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Kijken

Post by Drummer »

Koeno wrote:
Drummer wrote::cool: :cool: :cool:


Ik heb hier nog nen NC 700 X te koop staan. Ne Witte met 20.000km, juist nog onderhoud gehad, banden waar maar 3000km mee is gebold. Heeft maar 50cc minder dan de 750 en is direct beschikbaar. verbruik is idd 3.5lt

Interesse ?? Stuur me maar een PBke


grtz Drummer
Spijtig dat het nen X is, als Jessie hier haar rijbewijs haalt, is zo nen NC een mogelijkheid...
maar met haar korte beentjes is die zithoogte erover :p

ge kunt altijd is komen passen he, valt redelijk goed mee, ook voor korte beentjes ;-)

Staat ondertussen opnieuw op 2de hands en we hebben enkele bod's gekregen, dus mocht je interesse hebben, laat maar iets weten.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Kijken

Post by Davy78 »

F M wrote:Is een stier zonder kl***n karakterloos? :dontknow:
Ik ben toevallig ne stier, maar heb mijn knikkertjes nog. Toch, moest dat niet meer het geval zijn zou ik door zo een statement toch op mijn tenen getrapt zijn.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Kijken

Post by Davy78 »

Droopy wrote:De truc om "zogezegd" goedkoop een moto te kopen door maandelijks bitter voor weinig af te betalen en na 4 jaar nog de restwaarde op te leggen of weer een andere moto te kopen, daar loop ik niet in. :blbl:
Als je de restwaarde na 4 jaar betaald dan kost de moto uiteindelijk 10% meer (woeker intresten) en als je na 4 jaar een nieuwe moto koopt dan blijf je maar betalen. Dat is zogezegd een lease formule maar eentje waar je zelf nog al je onderhoud wegentaks en verzekeringen zelf moet betalen. :sideways:
Liggen de rentes voor zulke leningen zoveel hoger? Ik heb hier deze week ook nog zitten rekenen, maar heb geen rekening gehouden met dit type van leningen.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Davy78 wrote:
Liggen de rentes voor zulke leningen zoveel hoger? Ik heb hier deze week ook nog zitten rekenen, maar heb geen rekening gehouden met dit type van leningen.
De motowinkel waar ik ben gaan informeren werkt met Record bank.
Op de site van die bank kan je zelf een simulatie maken. :wink:

Een fictief voorbeeld met een gemakkelijk bedrag :
bij een lening van ? 10.000 voor je auto/moto op 48 maand betaal je ? 325 interest bij hun klassieke lening en ? 1156 intrest bij zo'n light car lening. :confused2:
De truc waar veel mensen inlopen is dat je maandbedrag bij de klassieke lening ? 215 is en bij die light lening slechts ? 138 is.
Bij de klassieke lening is de auto/moto je eigendom na die 48 maand, bij de light lening moet je op het eind van die 48 maand ofwel direct ? 4500 ophoesten om eigenaar te worden van je voertuig of, en dat was het plan van die motowinkel, je neemt een nieuwe lening en je koopt een nieuwe moto. Als je je moto kan inbrengen voor woon-werk verkeer of altijd met een recente moto wil rijden kan dit misschien een interessante optie zijn. :dontknow:
diskeletlietje wrote: dat ziet er iets plezant uit , veel plezier met uw nieuwe vlam :beer:
:wink:
:ermm: 'k Moet me nog eens amuseren met een naam voor de nieuwe vlam te vinden. :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kijken

Post by Muug »

Droopy wrote: :ermm: 'k Moet me nog eens amuseren met een naam voor de nieuwe vlam te vinden. :dontknow:
Wat denk je van "moto" ? :book:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

Muug wrote:
Droopy wrote: :ermm: 'k Moet me nog eens amuseren met een naam voor de nieuwe vlam te vinden. :dontknow:
Wat denk je van "moto" ? :book:
:grin:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Kijken

Post by F M »

Ik zou gaan voor' Honda NC750X'.


By the way, proficiat en veel plezier ermee !
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Kijken

Post by Droopy »

F M wrote:Ik zou gaan voor' Honda NC750X'.


By the way, proficiat en veel plezier ermee !
:thumbsup:

Da's een hele mond vol. :grotegrijns

Nu zeg ik gewoon de CBF of op zijn West-Vlaams de muk'n, die laatste naam komt door de lettertjes op de nummerplaat maar dat is nog een geel-zwart exemplaar dus die moet ik nu inleveren. :|

'k Zie wel, we hebben hier niet echt de gewoonte om koosnaampjes aan dingen te geven. :wink:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Kijken

Post by Koeno »

Ik zou gaan voor "Nancy".

en nu de waarom:

ge gaat beginnen zeggen: kga gaan rijden met den NC.
Dat gaat beginnenklinken als Den En Cee
Op ne moment gaat iemand verstaand: de Nencee
en de nencee is precies ons Nancy.

voila.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kijken

Post by Muug »

Nancy, vind ik goed gevonden!

Allez, nu nog iets po?tisch voor "950 Adventure" :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Kijken

Post by F M »

Die van Zappa heet toch 'Tuur' ?

'Ventje' is misschien ook een mogelijkheid?
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply