Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

@ Sofie : Mat, van bmwboxertoko, heeft wel wat gepimpte GSsen te koop hoor, zo in de stijl waarin Blackbert denkt 8-) :
Moet je hier maar es kijken, onder "verkoop" : http://www.bmwboxertoko.nl/home.htm :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote:Maar kom, zo'n Terra, wat scheelde er dan nog aan, buiten topspeed? zitcomfort? vering toch nog niet helemaal goed?
falende krukaslager :roll:
maar verder vond ik daar eigenlijk niet veel aan schelen. Zitcomfort enkel wanneer er lange stukken autostrade (of gewone weg die zo recht en verlaten was dat het net zo goed autostrade had kunnen zijn) en ik lange tijd in dezelfde positie zat. Maar dat had ik eigenlijk ook met de Tenere en met de TDM. Volgens mij zijn er weinig motoren waarop je dat niet hebt als je weken na elkaar lange ritten maakt.
Topspeed is echt geen probleem op de Terra, die gaat rap genoeg.
Van Turbulentie had Laouen wel meer last als ik, en dat is vermoeiend. Maar op te lossen met een ander scherm imho.
De achtervering was voor mij zeer goed. Op de lekkende dichting na (maar Bas van Hyperpro heeft al aangegeven dat we ter compensatie de shocks mogen binnensteken voor een volledige revisie).
De voorvering was ok, maar ook niet meer dan dat. Zonder in een heel nieuw binnenwerk te investeren is er echter nog weinig aan te verbeteren buiten de veren, olie en minimale aanpassingen aan de dempingsshims en -veertjes die allemaal al gedaan zijn.

Maar meer moto's is uiteraard altijd beter :mrgreen:
ge kunt zo ene moto al ne keer ergens in het oosten achterlaten waar ge wat volk kent om van daaruit ritten te doen :ricky: :whistling:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by laouen »

Blackbert wrote:Sofie heeft al afgesproken met Bas van Hyperpro om haar g/s te prepareren zoals die van hem. ;)
:shock: :shock:
Was't maar waar :cry:
Blackbert wrote:Maar kom, zo'n Terra, wat scheelde er dan nog aan, buiten topspeed? zitcomfort? vering toch nog niet helemaal goed?
Zitcomfort en heel veel turbulentie op de autostradestukken vooral, wat imho toch niet meteen met een ander schermke op te lossen valt. Die turbulentie was om zot te worden bij momenten, of om bij in slaap te vallen :roll: Heel vermoeiend. Als dat zo een dagske (of 2) is, valt dat allemaal mee, maar zo 3 keer een week aan 120 (en meer) door Turkije (het zijn daar allemaal autostrades blijkbaar), dan begint dat toch tegen te steken.

Verder helemaal niks mis met die Terra van mij 8-) op een klein elektrisch probleem ergens in de kabelboom die onder de tank door loopt, waardoor mijn dashboard een flikkerende kerstboom lijkt. Maar als ik recht ga staan, gaan de lichtjes altijd uit. Dus zo erg zal't wel allemaal niet zijn. :lol: Behalve dan wanneer ik de kerstboom te lang laat branden en het rode lichtje niet meer uitgaat als ik stop, of wanneer ik net getankt heb en we dan nog efkes pauzeren voor een koffietje ofzo. Dan krijg ik niet alleen de kerstboomverlichting maar ook een EWS :roll: :?

Mijn Terra gaat nu wat liefdevolle aandacht krijgen zodat ik er nog een hoop kilometers bij op kan zetten. Ze is toch voorbij de kilometer-of-no-resell-value :lol:

Punt is dat ik tot nu toe altijd al vol in de wind (of de turbulentie) gezeten heb op al mijn moto's. Ik vind dat ik nu es 'comfort' verdiend heb, neh! En ik ben gewoon curieus geworden naar die sublieme GS'en die je toch overal tegen komt.
duibhce Kaelann wrote: Maar meer moto's is uiteraard altijd beter :mrgreen:
ge kunt zo ene moto al ne keer ergens in het oosten achterlaten waar ge wat volk kent om van daaruit ritten te doen :ricky: :whistling:
:ricky:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Wel, Stefke, ikzelf, Raketman en Bij ook weten tesamen HEEL erg veel over die ouwe boxers ! :thumbsup:

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Bij »

Bij den boxertoko staat een BMW XXL1070 te koop die is van wijlen Bill BMW ik heb er ooit in Retie bij ge staan en een keertje opgezeten
Fanatastisch ding. Het volledige verhaal vind ge hier http://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/408 ... on/?page=1

Ik weet ni wat de vraagprijs is maar ik zou hem wel willen hebben :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Koeno »

onlangs nog een zoekertje gevonden: tof maar mijn verstand zegt neen: ik kan niet genoeg rijden
Flash, King of the impossible

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Moh, is da onzen Bas niet? Dus voor ritten van 1500+ km is de zithouding slecht? Tssssss

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

Zoon is motormechanicien
Moest dat niet zijn: "Kind 1 is motormecanicien" ?

En ook vergeten: "zelf rijd ik met een duuzend".
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

Heeft er niemand zin om te reageren op het zoekertje? Met de vraag of je daar wel examen-achtjes mee kan rijden? :peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by zappa »

Dé vraag is: zou Bas het wel weten dat Marreke zijne flasche moto verkoopt ?
sig nature

Online
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by petervdc »

Muug wrote: 02 Jul 2017 19:57 Moh, is da onzen Bas niet? Dus voor ritten van 1500+ km is de zithouding slecht? Tssssss
ja, dat doe je ieder weekend toch ?
met de meeste anders moto's kun je dat hoor...
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

zappa wrote: 03 Jul 2017 13:28 Dé vraag is: zou Bas het wel weten dat Marreke zijne flasche moto verkoopt ?
Hoogstwaarschijnlijk is hij zelf verbannen van dat forum, en moet Marreke het wel doen. :lipsrsealed2:
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by petervdc »

F M wrote: 03 Jul 2017 13:54 Hoogstwaarschijnlijk is hij zelf verbannen van dat forum, en moet Marreke het wel doen. :lipsrsealed2:
van "alle" forums ?
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Koeno »

F M wrote: 03 Jul 2017 00:00
Zoon is motormechanicien
Moest dat niet zijn: "Kind 1 is motormecanicien" ?

En ook vergeten: "zelf rijd ik met een duuzend".
Het voordeel van op veel fora mee te lezen, is dat je trollen altijd herkent,
ik vrees enkel dat je "duust met aggressieve mapping"-referentie niet meer opgaat:
k heb een, motorisch aan gort gereden, 1000rr ingeruild voor wat anders bij een dealer. En nee, ik heb ook geen behoefte aan vragen door de volgende eigenaar.
't is nu een CBF 600, maar vermoedelijk met een hyperagressieve mapping he...

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Stefke »

interessant zoekertje, zou ge daar een 8-tje mee kunnen draaien? En kan ik mijn examen daar mee doen? :?

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

Stefke wrote: 03 Jul 2017 21:19 En kan ik mijn examen daar mee doen? :?
Je kan met elke motor een examen doen ! 8-)

Of je ermee door geraakt, dat is iets anders. :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by petervdc »

Stefke wrote: 03 Jul 2017 21:19 interessant zoekertje, zou ge daar een 8-tje mee kunnen draaien? En kan ik mijn examen daar mee doen? :?
jij kan dat
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

Eigenlijk vraag ik me af, moest ik nu reageren op dat zoekertje, en de motor effectief gaan bekijken, zou die me ergens aan herkennen? :?

Al een geluk dat ik geen tijd heb, want het is zoooo tempting.
I am confused. Oh no, maybe not!


User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by zappa »

Muug wrote: 30 Jul 2017 19:53 Hola zekers ! Zou dat straatlegaal zijn?


zeker ! op een remork zeker ! :mrgreen:


trouwens, ik heb het een beetje gehad met hoogpotige moto's, waar ik amper aan de grond kom, maar bij jou is het gelijk nog wat erger? :shock:
sig nature

Post Reply