Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Raketman »

Kijk eens wie ik hier vind...

https://www.2dehands.be/v/motoren/motor ... ousPage=lr

Da's dus 110% zeker mijnen tweede. Geen 10.000km bijgekomen...via via weet ik dat er enorm mee gebrakt geweest is, en ik vraag mij af of alle problemen waarvoor ik hem ooit weggedaan heb eigenlijk wel opgelost geraakt zijn.
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

Met andere woorden het is een tof motorzoekertje waarvan uw verstand zegt dat ge hem beter niet koopt? :mrgreen:

En al zeker niet voor die prijs... :w00t:
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by TRooPER »

Raketman wrote: 07 Apr 2021 23:18 Kijk eens wie ik hier vind...

https://www.2dehands.be/v/motoren/motor ... ousPage=lr

Da's dus 110% zeker mijnen tweede. Geen 10.000km bijgekomen...via via weet ik dat er enorm mee gebrakt geweest is, en ik vraag mij af of alle problemen waarvoor ik hem ooit weggedaan heb eigenlijk wel opgelost geraakt zijn.


zit heel dicht in mijn buurt, :grin:
moeten die mens misschien hier es uitnodigen, denk niet dat ik hem al ken.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Raketman »

F M wrote: 08 Apr 2021 09:13 Met andere woorden het is een tof motorzoekertje waarvan uw verstand zegt dat ge hem beter niet koopt? :mrgreen:
En al zeker niet voor die prijs... :w00t:
Waarom denkt ge dat ik die link hier post :? :mrgreen:

Ik had altijd gedacht dat ze diene moto direct richting Timboektoe zouden verschepen om er asap vanaf te zijn. Maar de prijs die ik er zelf voor gekregen heb deed al wat wenkbrauwen fronsen, en toen ze'm in hun eigen toonzaal te koop zetten heb ik mij eerlijk gezegd een tijdje mottig gevoeld...ocharme diegene die hem zou kopen.

Allez ja, alles is te herstellen en up te graden zenne, maar ik had er bij den deze geen goesting meer in. Wat niet gezegd is dat, zodra mijn nieuwe garage/werkplaats er staat er een vrij grote kans bestaat dat er terug nen 990 komt. En daar zal ik dan de tijd voor nemen om die 100% in orde te zetten.
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

Raketman wrote: 08 Apr 2021 15:03
F M wrote: 08 Apr 2021 09:13 Met andere woorden het is een tof motorzoekertje waarvan uw verstand zegt dat ge hem beter niet koopt? :mrgreen:
En al zeker niet voor die prijs... :w00t:
Waarom denkt ge dat ik die link hier post :? :mrgreen:
Waarom denkt ge dat ik die commentaar geef ? :mrgreen:
Raketman wrote: 08 Apr 2021 15:03 toen ze'm in hun eigen toonzaal te koop zetten heb ik mij eerlijk gezegd een tijdje mottig gevoeld...ocharme diegene die hem zou kopen.
Ik voelde me ook niet echt goed toen ik mijn Tiger Explorer verkocht. Heel even maar :laugh3:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Koeno »

Soms... dan denk ik...
Soms ook niet...
En soms, dan zoek ik gewoon naar een unieke cruiser...
Géén typische V-twin maar een lekkere boxer-6... :peepwall:

Maar volgens mijn madam is dat nen ouwe peekes moto... (en moet ik van 2dehands afblijven)

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Koeno wrote: 15 Apr 2021 08:02 Maar volgens mijn madam is dat nen ouwe peekes moto... (en moet ik van 2dehands afblijven)
Ga je dan niet beter voor het échte werk?
https://www.2dehands.be/v/motoren/motor ... ousPage=lr
Image

En je hebt geluk: bij Mototech hebben ze zo ene staan, mét garantie natuurlijk.

Maar uw madam heeft gelijk natuurlijk. Wil ik 2dehands.be vragen dat ze uw account bannen? :grin:

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Koeno »

Die Rune vind ik niet mooi....
Dan liever dit protoype:

Image

Enneuh mijn account van 2dehands bannen? moet ik ze dan allemaal nieuw kopen???

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Koeno wrote: 15 Apr 2021 08:15 Dan liever dit protoype:
Enneuh mijn account van 2dehands bannen? moet ik ze dan allemaal nieuw kopen???
Da's precies een MT07 eh. Ge gaat toch niet overstappen naar een ander Yapans-merk zeker? :shock:

En jawel, koopt ze dan maar allemaal nieuw. Dat gaan ze thuis geen enkel probleem vinden, want aan nieuwe zijn minder kosten en ge hebt er garantie op. 8-)

Ik heb trouwens nog iets voor u: Kunt ge schoon doen blinken, monteer er terug de originele uitlaatdemper op, en verkoop hem voor duizend euro meer.
https://www.2dehands.be/v/motoren/motor ... ousPage=lr

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Koeno »

Nieje, 't is genoeg geweest met sleutelen....
VTR afwerken, CB afwerken en gedaan tot de volgende lockdown (of crash op circuit)

En aan nen stukgatie begin ik zeker al ni :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Koeno wrote: 15 Apr 2021 08:37 En aan nen stukgatie begin ik zeker al ni :peepwall:
Da's een bijnaam die al lang niet meer van toepassing is. ;) Sinds ze eigendom van Audi zijn is ook bij de Italianen Deutsche Grundlichkeit ingeslopen. :thumbsup: Dat de kleppen bvb nu maar om de 60.000km gecontroleerd moeten worden is zowaar de allerlangste onderhoudsinterval van de héle motorwereld.

Trouwens, 't was kopen om te verkopen, had ik gezegd, dus ge kunt daar centjes mee verdienen.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by den Bullet »

Muug wrote: 15 Apr 2021 08:48
Koeno wrote: 15 Apr 2021 08:37 En aan nen stukgatie begin ik zeker al ni :peepwall:
Da's een bijnaam die al lang niet meer van toepassing is. ;)

...
Die gingen niet stuk; die waren alleen allergisch aan een gebrek aan onderhoud ... Altijd al geweest.

René Vanden Borre (ex-invoerder van Ducati) heeft mij dat in '79 op het hart gedrukt toen ik mijn PT 500 GTL bij hem op onderhoud bracht.

En gelijkhatie!

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 15 Apr 2021 08:48Sinds ze eigendom van Audi zijn is ook bij de Italianen Deutsche Grundlichkeit ingeslopen.
Die transactie is pas van 2012 terwijl die Uglystrada op 2ehands van 2004 is...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

Schussboelie wrote: 15 Apr 2021 09:42 Uglystrada
Hoe kunnen die Italianen een spuuglelijk ding laten opvolgen door één van de mooiste motoren op aarde... :w00t:
Hebben die hun volledige designafdeling ontslagen en vervangen?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 15 Apr 2021 09:42
Muug wrote: 15 Apr 2021 08:48Sinds ze eigendom van Audi zijn is ook bij de Italianen Deutsche Grundlichkeit ingeslopen.
Die transactie is pas van 2012 terwijl die Uglystrada op 2ehands van 2004 is...
okok, maar da spel van 2004 moet gewoon eens goed gesoigneerd worden. De MTS die ik op het oog had was trouwens eerder van 2017.
En, geluk den bullet zegt: goed met de regelmaat van de klok uitgevoerd onderhoud hebben ze nodig. TLC.
'k heb mijn Ducati 900SS van '97 meermaals door winterse sneeuwbuien gestuurd zonder dat die één klap verkeerd gaf. Niks geen elektrische of andere problemen. Koude handen ja, dat wel :grin:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Mario »

F M wrote: 15 Apr 2021 10:11
Schussboelie wrote: 15 Apr 2021 09:42 Uglystrada
Hoe kunnen die Italianen een spuuglelijk ding laten opvolgen door één van de mooiste motoren op aarde... :w00t:
Hebben die hun volledige designafdeling ontslagen en vervangen?
't moet zijn dat daar een KTM-designer bij betrokken was :peepwall:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

Ik denk eerder een FIAT-designer. Zo een oude Multistrada doet me denken aan een FIAT Multipla. :?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 15 Apr 2021 13:30 Ik denk eerder een FIAT-designer. Zo een oude Multistrada doet me denken aan een FIAT Multipla. :?
Nog nooit zo bekeken, maar nu je het zegt... :o
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by den Bullet »

De eerste Multistrada werd getekend door Pierre Terblanche; de 1200 door een heel team.

Als ge de designs van hem ziet, moet hij toch 'iets' van plan geweest zijn met dat ontwerp ...

Hij was overiens ook de ontwerper van de prille voorganger, de Cagiva Elefant.

Image

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

den Bullet wrote: 15 Apr 2021 14:33 De eerste Multistrada werd getekend door Pierre Terblanche; de 1200 door een heel team.
Een man met een visie, en sinds ik zo'n ouwe Multistrada gedemonteerd heb, heb ik enkel maar groot respect voor die man. :bowdown:

Post Reply