Kon het niet laten

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Kon het niet laten

Post by F M »

Droopy, Davy, Muug misschien: jullie moeten niet denken dat jullie de enigen zijn die iets nieuws wilden.

Vanavond wordt mijn KTM opgehaald door een nieuwe eigenaar.

Zaterdag ga ik in principe de Tiger Explorer ophalen. Voor foto's moet je voorlopig op mijn facebook account kijken.

:rayof:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kon het niet laten

Post by Muug »

ha nen Transformer-moto ! :mrgreen:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Kon het niet laten

Post by vet on wheels »

waaw, goei keuze!!
ik xas na een testrit bijna overtuigd voor een Triumph Explorer... fantastische motorblok!! Ge gaat er van genieten!!! ;)
maar de looks van de GSA waren te overtuigend ( en ook de vriendenkring die we opgebouwd hebben bij Winge Motors...)

petervdc
Posts: 3459
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Kon het niet laten

Post by petervdc »

Wtf...

Allé, proficiat & veel plezier hé !
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Kon het niet laten

Post by OzzePaa »

Hieseh, daaseh :!: Al dat nief spul op een ander werkt aanstekelijk hé Frans ;)
Gefelixiteerd met de blitse Britse ... ge gaat onderwijl dan ook een ervaringsdeskundige worden in soorten moto-motoren :4-in-lijn, boxer, staande twin, tripple ... :ugeek:
Tenandere : hier ook iet nief in de garage volgende week ... maar dan wel op 4 wielen.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Kon het niet laten

Post by pingu »

Weer een Triumph erbij! Dat begint hier precies een Oostenrijks - Brits forum te worden :mrgreen:
In elk geval veel plezier ermee!
BTW, een 2dehands geval, of zo'n sexy nieuw 2016 model met semi-actieve vering?

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kon het niet laten

Post by F M »

De financiën zijn belangrijk !

Tweedehands dus. Bouwjaar 2012, 20.000 km.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3204
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Kon het niet laten

Post by Koeno »

Proficiat met de aankoop,
geen idee je te vinden op facebook, maar ik vertrouw erop dat het ne schone moto is ;)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kon het niet laten

Post by F M »

Misschien Droopy-gewijs ook een wat uitgebreidere uitleg.

Mijn KTM staat al lang te koop. Al heel de tijd met het gedacht dat het eigenlijk een steengoede motor is, waar ik hier en daar wat negatieve puntjes, gemissen ervaar. Als ik voldoende krijg voor de KTM , mag hij weg.

Om eerlijk te zijn was PeterVDC de eerste die is komen kijken. Maar nagenoeg alle geïnteresseerden knapten af op de kilometerstand. Na verloop van tijd kwam ik dan tot het besef dat mijn vraagprijs toch wel te hoog bleek. Temeer daar er meer en meer 1190 Adventures op de tweedehandsmarkt verschenen. UIteindelijk is mijn minimumprijs dan ook nog behoorlijk gezakt.

Wat waren nu de minpuntjes voor mij ?
- geen cardan
- geen cruise control
- slechte zijpikkel met slechte balans tot gevolg
- relatief zwakke windbescherming
- Zijkoffers die niet (plug en play' zijn: op- en afschroeven, en bijgevolg dus niet snel even eraan te hangen als je eventjes ergens heen wil met nood aan meer kofferruimte
- motorsensaties voornamelijk in de snelle regionen, relatief saai aan Vlaamse kruissnelheden.
- het grootste minpunt voor mij: erop en eraf kruipen. In de meerderheid van de gevallen had ik meer dan één poging nodig om mijn been over het zadel te zwaaien, zeker als de zijkoffers gemonteerd zijn.

Kortom, allemaal kleinere redenen die niet echt een noodzaak tot verkoop waren. Maar die me heimelijk deden verlangen naar de Triumph Trophy, de concurrent bij de moeilijke beslissing bij de keuze indertijd voor de KTM.

Dus, eindelijk een koper gevonden die de minimumprijs wilde geven. Ik dadelijk uitkijken naar de Triumph, waarvan ik de driecilindermotor de max vond. En ik had al snel een Trophy gevonden, particulier, in Turnhout, 2013, 15.000 km, super volledig uitgerust. Vraagprijs 12.500, we komen overeen op 12.000. Ik ga gisteren kijken naar die Trophy. Op 3 jaar tijd heeft die geen onderhoud gehad (moet immers pas op 16.000km), eerste banden liggen er nog op. Hmmm, ik wil daar toch eerst even mee rijden. Met wat tegenstribbelen geeft verkoper toestemming. De motor klinkt heel rauw, totaal niet wat ik me herinner van mijn testrit 2 jaar terug. een waarschuwingslampje blijft branden. De typische zitpositie van een toermotor is me nu onwennig, een nogal krappe beenhoek. Ik ben precies niet overtuigd en vraag bedenktijd.

Ik wist dat vlakbij Turnhout in Oostmalle een Explorer te koop stond. Ik denk, ik bel die man, kan ik even komen kijken? Dan kan ik eens het eventuel verschil voelen met die krachtbron. De motor staat daar met gemonteerde koffers. Ik zwaai mijn been volledig probleemloos over het zadel ( :shock: ), ik vertrek ermee en die motor klinkt hemels! Ik ben onmiddllijk weg ervan.

En dus dadlijk beslist om die Explorer te kopen.

Voilà. :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kon het niet laten

Post by zappa »

whohow ! Proficiat hoor ! :grin:

Veel leuke explorende km's hé :thumbsup:
sig nature

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Kon het niet laten

Post by Davy78 »

Proficiat met uwen tijger ;)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kon het niet laten

Post by F M »

Jij ook.







Die van mij is groter...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Kon het niet laten

Post by Droopy »

:ricky: Een heel dikke proficiat en een schitterende keuze (en een mooie uitleg). :thumbsup:

Inmiddels ben ik al een weekje zeer gelukkig met de nieuwe maar moest mijn portemonnee gewilliger geweest zijn dan stond er hier waarschijnlijk een driecilinder voor de deur. ;)
Zo'n Triumph voelt (voor mij toch) zo'n beetje als een Honda, je zet je daarop en dat voelt als thuiskomen. :)
Last edited by Droopy on 24 Mar 2016 20:47, edited 1 time in total.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Kon het niet laten

Post by duibhce Kaelann »

Niet mijn favoriete kleur, maar wel een toffe moto! :ricky: :thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kon het niet laten

Post by F M »

Tja, met mijn kleurenblindheid... Ik dacht dat ik een groene gekocht had. :oops:
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Kon het niet laten

Post by Jopet »

Proficiat met uw Explorer Frans :thumbsup:

Voor diegenen die geen FB hebbben, zo ziet Frans zijn nieuw machien eruit :rayof:

Image

Image

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Kon het niet laten

Post by ChiChiWaWa »

Graté :!:
Zo nen Explorer was ook bij mij één van de kandidaten, maar om één of andere reden kon de GS me nog meer bekoren, al had ik wa jaren geleden gezworen nooit met nen Boxer te rijden :P

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kon het niet laten

Post by Muug »

en FM, da geeft meer bescherming dan een KTM?

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kon het niet laten

Post by zappa »

Muug wrote:en FM, da geeft meer bescherming dan een KTM?

bescherming tegen een geblokkeerde rug ? :mrgreen:
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Kon het niet laten

Post by Wipr »

Iedereen zijn eigen stijl. Al schreeuwende van de daken of ingetogen op zoek naar een nieuwe motor.

Financiën zijn uitermate belangrijk. Een tiger zal je effectief beter passen. Een mooi compromis tussen de vroegere RT en een adventurer.

Proficiat en veel veilige km's gewenst!

:thumbsup:

Post Reply