Kon het niet laten

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Kon het niet laten

Post by Davy78 »

Proficiat met uwen tijger ;)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kon het niet laten

Post by F M »

Jij ook.







Die van mij is groter...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Kon het niet laten

Post by Droopy »

:ricky: Een heel dikke proficiat en een schitterende keuze (en een mooie uitleg). :thumbsup:

Inmiddels ben ik al een weekje zeer gelukkig met de nieuwe maar moest mijn portemonnee gewilliger geweest zijn dan stond er hier waarschijnlijk een driecilinder voor de deur. ;)
Zo'n Triumph voelt (voor mij toch) zo'n beetje als een Honda, je zet je daarop en dat voelt als thuiskomen. :)
Last edited by Droopy on 24 Mar 2016 20:47, edited 1 time in total.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Kon het niet laten

Post by duibhce Kaelann »

Niet mijn favoriete kleur, maar wel een toffe moto! :ricky: :thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kon het niet laten

Post by F M »

Tja, met mijn kleurenblindheid... Ik dacht dat ik een groene gekocht had. :oops:
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Kon het niet laten

Post by Jopet »

Proficiat met uw Explorer Frans :thumbsup:

Voor diegenen die geen FB hebbben, zo ziet Frans zijn nieuw machien eruit :rayof:

Image

Image

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Kon het niet laten

Post by ChiChiWaWa »

Graté :!:
Zo nen Explorer was ook bij mij één van de kandidaten, maar om één of andere reden kon de GS me nog meer bekoren, al had ik wa jaren geleden gezworen nooit met nen Boxer te rijden :P

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kon het niet laten

Post by Muug »

en FM, da geeft meer bescherming dan een KTM?

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kon het niet laten

Post by zappa »

Muug wrote:en FM, da geeft meer bescherming dan een KTM?

bescherming tegen een geblokkeerde rug ? :mrgreen:
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Kon het niet laten

Post by Wipr »

Iedereen zijn eigen stijl. Al schreeuwende van de daken of ingetogen op zoek naar een nieuwe motor.

Financiën zijn uitermate belangrijk. Een tiger zal je effectief beter passen. Een mooi compromis tussen de vroegere RT en een adventurer.

Proficiat en veel veilige km's gewenst!

:thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kon het niet laten

Post by F M »

Muug wrote:en FM, da geeft meer bescherming dan een KTM?
Aha, je hebt mijn 'grieven' effectief gelezen ;)

Wel dat zal zowat het enige zijn waaraan niet voldaan wordt. Maar ja, je kan niet alles hebben in het leven.
Daarnaast ben ik me er ook bewust van dat de Tiger in een aantal zaken onder ligt tov de KTM. Geen electronische veerinstelling meer, minder topvermogen...

Wat de korte testritjes me deden opvallen: de zitpositie van een hoogpoter wil ik liever niet kwijt, achteraf gezien. Veel beter voor de knieën, die een veel minder scherpe hoek maken.
I am confused. Oh no, maybe not!

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Kon het niet laten

Post by Nickel »

Proficiat FM. Blijft een schone moto hé, zit ook nog altijd in een hoge schuif bij mij als het ooit weer eens zo ver zal zijn....nog niet voor sebiet...
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kon het niet laten

Post by F M »

Raar toch. Koop je een KTM of een BMW, en je hebt dadelijk een schare van 'believers' en 'non-believers'. Koop je een Triumph, en de enige zweem van kritiek komt van een halve gare die het een transformer-ding vindt... :grin:

Doordat ik minder moet betalen aan deze Explorer dan ik eerst van plan was te spenderen, heb ik mezelf verwend met nog een extraatje. Mijn Zumo550 gaat in de verkoop, en ik heb een tweedehandse Zumo590 gekocht. 8-) :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kon het niet laten

Post by Muug »

F M wrote:Raar toch. Koop je een KTM of een BMW, en je hebt dadelijk een schare van 'believers' en 'non-believers'. Koop je een Triumph, en de enige zweem van kritiek komt van een halve gare die het een transformer-ding vindt... :grin:
BMW is op een bepaalde manier afstotelijk en toch aantrekkelijk, idem met KTM, maar velen hebben voor Triumph erg veel respect, omdat ze uit de doden zijn heropgestaan én omdat ze Brits zijn, wat op één of andere manier ook erg veel respect oproept.

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Kon het niet laten

Post by kirikoe »

FM heeft het licht gezien :idea: . Die 3 cilinder is inderdaad zalig ( al is het bij mij het kleine broertje ) Deze zomer eens testen of die met duo volstaat anders zal er hier rap ook een explorer in de garage staan .

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Kon het niet laten

Post by Harald »

FM, heb ik een telefoontje gemist van u? :oops:

Proficiat, maar de mijne is schoner :lol:

PS: ik heb wat hulpstukjes om uw scherm aan te passen, ge moogt die altijd eens lenen om te testen voor ge iets koopt hé. Heb zowel normaal als toeringscherm

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kon het niet laten

Post by F M »

Ik heb eerder de neiging om het scherm lager te willen. maar ik heb daarnet gemerkt dat je alleen de inclinatie van het scherm kan aanpassen? Dus meer vooruit of naar achteren, maar niet hoger en lager ? Klopt dat ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Kon het niet laten

Post by Harald »

awel, ik kan dat wel.
Ik heb een setje aanpasbare hoogte geleiders gekocht van een duitser.
Dat werk redelijk goed.
Als ge dat eens wil proberen, haal ik die er bij mij af, plaats ik die bij u erop en ... kunt ge dat eens testen.
Eventueel met het standaard scherm, want ik denk dat jij het touringscherm erop hebt staan.
Laar maar weten.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kon het niet laten

Post by Tom Thumper »

Nen Tiger Explorer? Gij scheve zot! De miekes gaan niemeer naar jou kijken! :pillepalle:

Maar toch proficiat! :thumbsup:

Wat dat scherm ding betreft, ik heb van MRA een laag scherm gekocht en opeens van alle scherm miserie af. Je mag dat gerust eens komen halen voor een test. Gewoon doen, al die verhogingsdingen of aanpassingsdingen verbeteren misschien wat als je geluk hebt, wil je van de miserie af, gewoon een laag scherm!
Last edited by Tom Thumper on 30 Mar 2016 10:01, edited 1 time in total.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kon het niet laten

Post by F M »

Ja ik wil die schermpjes wel eens bekijken. Maar laat dat nog even wachten, op dit moment heb ik nog niet veel tijd.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply