Het kan ook anders zou je wensen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Het kan ook anders zou je wensen

Post by Wipr »

Hoe vaak heb ik bij een nieuw model niet gedacht: "wauw, super knappe motor maar.....zonde van dit en zonde van dat"

Nagenoeg de perfecte motor maar toch iets dat je weerhoudt van ervoor te kiezen.

Voorbeeld: de nieuwe bonneville 1200cc vind ik zonder meer ok maar waarom altijd een ketting? ok, een ketting zal dan wel goedkoper zijn in de kost dan een cardan maar waarom geen onderhoudsvrije riem denk ik dan. De productiekost zal niet van die aard zijn dat een motor gevoelig meer moet gaan kosten.

Voor velen maakt een ketting smeren niet uit maar ik vind het eigenlijk een rotjob. Dan reinig ik de ketting maar wanneer is het goed genoeg en dan weer smeren, na de eerste ritten het overtollige vet overal liggen afkuisen (want ik heb een hekel aan een vuile motor, auto daarentegen mag smeriger dan smerig zijn, kan me niet schelen)

Ander voorbeeld, weer met een classic: waarom de spatborden in metaal en waarom niet in plastiek met Metal look.

Waarom geen modellen meer zoals een NTV650. Simpel, sterk en onderhoudsvriendelijk en de prijs is respectabel. (Zo eentje met meer pk bijv)
Een VFR800 met Cardan,.... Enz enz
Een Aprilia Mana lijkt ok maar waarom een afzonderlijk systeem voor de vario en dan nog eens een aparte eindoverbrenging :pillepalle: (dubbele kosten op de duur)
(Gewoon een systeem zoals destijds op de camino met een variosysteem zoals op de scooters, enkel steviger, ik zou het geweldig vinden bijv de Duke met een variosysteem en meteen de riem als eindoverbrenging)

Vroeger had ik dat met de eerste fazer600 modellen. Ideale motor leek me maar in godsnaam waarom met die zwarte uitlaatbochten die verkleurden en roesten als gek. Waarom niet gewoon RVS?
Puur omdat de fazer dergelijke uitlaatbochten had en ik wist dat het corrodeerde heb ik voor een diversion 600 gekozen die RVS had.
En waarom geen motor in de hogere prijsklasse zonder verschillende rijmodificaties.

Ook hier een voorbeeld: de helm die ik nu heb is duur maar zo der franjes, toeters en bellen. Degelijk zonder meer.

Keuze genoeg daar niet van maar de perfecte motorfiets bestaat niet.

Met al die keuzes tegenwoordig en al die technische snufjes lijken echte verkoopstoppers minder uitgesproken, de BMW RT ter zijde gelaten maar dat is weer de hogere prijsklasse.

Dus motorfabrikanten.....geef me carte blanche en ik geef jullie een democratisch motorsucces :mrgreen: :pillepalle: :whistling: :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Het kan ook anders zou je wensen

Post by F M »

:P

Wipr wrote:Dus motorfabrikanten.....geef me carte blanche en ik geef jullie een democratisch motorsucces :mrgreen: :pillepalle: :whistling: :mrgreen:
Maak daarvan : Geef Wipr carte blanche en jullie maken een motor die Wipr op de huid geschreven is.










Toch al zeker voor een paar maanden. :lipsrsealed2:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Het kan ook anders zou je wensen

Post by Stefke »

haha, een NTV650 is nu wel respectabel van prijs, voor 750 tot 1000 euro kan je een perfect exemplaar op de kop tikken. In 1996 echter was dat een erg dure vogel (+-260000 Belgische franken...) en waarschijnlijk daarom ook niet echt veel verkocht. Tegenwoordig heb je voor 6500 euro toch meer moto dan toen.

Gelukkig bestaat de perfecte moto niet, dat zou wel heel erg saai zijn... :wall:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Het kan ook anders zou je wensen

Post by Wipr »

F M wrote::P

Wipr wrote:Dus motorfabrikanten.....geef me carte blanche en ik geef jullie een democratisch motorsucces :mrgreen: :pillepalle: :whistling: :mrgreen:
Maak daarvan : Geef Wipr carte blanche en jullie maken een motor die Wipr op de huid geschreven is.










Toch al zeker voor een paar maanden. :lipsrsealed2:
:lol:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Het kan ook anders zou je wensen

Post by vet on wheels »

een perfecte moto bestaat niet, want wat voor de ene een droommoto is, is voor een andere een nachtmerrie...
wat voor de ene een karaktermoto is (KTM??), is voor een andere een onbetrouwbare krel... ;)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Het kan ook anders zou je wensen

Post by F M »

OK, mijn droommotor op dit moment:

De looks van een Multistrada
De rij-eigenschappen en vering van de KTM 1190 Adventure,
De opbergmogelijkheden en windbescherming van de RT.
De motor en hopelijke betrouwbaarheid van de Triumph Explorer.
De prijs van een Hyosung.

Dat zal wel niet lukken, zeker ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: Het kan ook anders zou je wensen

Post by Mick »

F M wrote:OK, mijn droommotor op dit moment:
Een 'klassieke' naked à la SV 650, basic en lichtgewicht, qua ontwerp niet retro en ook geen Transformers-toestanden. Maar dan met het blok uit de V-Strom 1000. Of een soortgelijke Honda met het blok van de nieuwe Africa Twin. Of een Yamaha met hun triple, maar die zie ik niet direct plek maken in hun gamma tussen de MT en XSR voor nóg een naked variant.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Het kan ook anders zou je wensen

Post by Muug »

F M wrote:OK, mijn droommotor op dit moment:

De looks van een Multistrada
De rij-eigenschappen en vering van de KTM 1190 Adventure,
De opbergmogelijkheden en windbescherming van de RT.
De motor en hopelijke betrouwbaarheid van de Triumph Explorer.
De prijs van een Hyosung.

Dat zal wel niet lukken, zeker ?
FM, gij wilt dus een hoogpoter-RT :?: :idea:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Het kan ook anders zou je wensen

Post by OzzePaa »

Muug wrote:
F M wrote:OK, mijn droommotor op dit moment:

De looks van een Multistrada
De rij-eigenschappen en vering van de KTM 1190 Adventure,
De opbergmogelijkheden en windbescherming van de RT.
De motor en hopelijke betrouwbaarheid van de Triumph Explorer.
De prijs van een Hyosung.

Dat zal wel niet lukken, zeker ?
FM, gij wilt dus een hoogpoter-RT :?: :idea:
Gat in de markt gevonden :!: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply