ecologisch off-road ...

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

ecologisch off-road ...

Post by vet on wheels »

http://demotorsite.be/nieuws/bultaco-te ... e-brinco-r

speciaal ding... kruising tussen MTB en Trial-moto ! ;)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: ecologisch off-road ...

Post by Wipr »

Ecologisch minder maar er bestaat zoiets met de befaamde DAX motor. En als je gaat kijken zijn er vele toepassingen. Zal wel heel leuk speelgoed zijn deze ecologische of roader. :thumbsup:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: ecologisch off-road ...

Post by Wipr »

Ik denk dat dergelijke fietsen wel een toekomst hebben temeer moeilijkere en technische parcours ook door minder ervaren rijders kunnen bereden worden. Zoals rijden met een Honda African Twin met DCT offroad, je meer kan focussen op het sturen en remmen en het schakelen (en trappen bij de fiets) je zorgen niet meer hoeven te zijn.

En de prijs vind ik eigenlijk het pakket dat je krijgt wel ok. Er zijn genoeg mtbikes die evenveel kosten zonder elektronische hulpmiddelen.

Zou het wel weten, enkel vraag ik me af of daar dan ook zo een S-nummerplaat op moet?

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: ecologisch off-road ...

Post by TRooPER »

Wipr wrote:
Zou het wel weten, enkel vraag ik me af of daar dan ook zo een S-nummerplaat op moet?

de grijze zone gaat steeds grijzer worden,

als je met de gashendel zou rijden en meer dan 45km/u, heb je zelfs motorplaat (W-xxx-xxx) nodig
als je daar enkel mee zou zelftrappend 'fietsen', geen plaat nodig: maar dat zal utopie zijn met deze funbike
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: ecologisch off-road ...

Post by Wipr »

Een bijkomende vraag dan: als je nu een elektrische fiets koopt kan je dan nog om een registratie, dito plaataanvraag heen?

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: ecologisch off-road ...

Post by vet on wheels »

ik rij nu al met een elektrische Mountainbike, en amuseer me er rot mee, maar hij geeft maar tot 25/u ondersteuning, dus geen plaat nodig.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: ecologisch off-road ...

Post by den Bullet »

vet on wheels wrote:..., dus geen plaat nodig.
Ik ook ni; ik heb nen elektrische hometrainer 8-)

Post Reply