Mijne Mystery-Moto....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Mijne Mystery-Moto....

Post by Muug »

Ah
eindelijk was 'm klaar.
Gisterenavond mocht ik er om.
Dit is 'm.

Image

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by zappa »

Muug wrote:Ah
eindelijk was 'm klaar.
Gisterenavond mocht ik er om.
Dit is 'm.

Image
amai wat een blote poep? :shock:

Dat ga vooruit gaan, zoude daar geen sisibar op zetten, voor ge te geweldig aan uw gazze draait ? :mrgreen:

Nee, groot gelijk dat je uw goesting tot werkelijkheid brengt, veel vlam plezier ermee :thumbsup: :thumbsup:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by Muug »

't is een Blade van 2009, in een vrij zeldzame kleur, diep bordeau rood. Van Mototech (natuurlijk). Nieuwe banden, nieuwe kettingset, nieuwe nooit gebruikte kuip. Mogelijks heeft de moto een circuitverleden - aan weerskanten zijn de blote delen van het motorblok voorzien van carbondeksels - maar dat zie je er niet aan. Het blok is de afgelopen weken geheel gedemonteerd en nagezien geweest, en voorzien van een nieuwe krukas met beter verharde tanden op het kanwiel dat de versnellingsbak aandrijft. Dat was bij die modelletjes van dat jaar nl een zwak punt, er dierf al eens een tandje af te breken bij zware belasting en dan was plots je motorblok een beetje kapot gemalen....
Mototech racet al acht jaar met dit model en heeft diverse kuipsets liggen voor deze moto. Ze vroegen me dan ook of ik er een circuitkuip op wou (met of zonder licht), of een gewone kuip, en zo ja welke kleuren dan: het HRC-blauw, dit bordeau, de Repsol-kleuren of een andere rode kleurstelling. :mrgreen: Afin, als ik de moto eens plat leg hebben ze genoeg stukken op overschot om hem te herstellen. :w00t:

De moto zit vrij ruim, nergens voel je je te hard opgeplooid, niet in de polsen, niet in de kniëen. Het blok is poeslief, maar bij elk toerental voel je de power broebelen, maar zonder zich op te dringen (gelijk bij KTM). Je kunt er dus ultrarustig mee rijden zonder dat dat raar aanvoelt. 'k heb ooit met een moderne Porsche gereden, en deze Blade voelt ook zo aan : je weet dat je met een powerhuis onderweg bent, maar je merkt het bijna niet, je zit superlekker in de zetel (hier zadel), de motor broebelt zachtjes onder je, je rijdt rustig mee met de rest.... totdat je effe volgas geeft en dan springt hij gelijk een sabeltandtijger vooruit. Een valse trage als het ware.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by Tom Thumper »

Woow, nen duuzend!

:thumbsup:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by Blackbert »

Fool power?
ne gearindicator?

;)
:thumbsup:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by Stefke »

oei oei oei... :o ge gaat die toch laten flashen door GUHL-motors? anders rijdt dat voor gene meter jong!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by Droopy »

Een dikke proficiat met je vuurzwaard. :thumbsup:

Het lijkt wel een nieuwe moto, zo mooi blinken in die chique kleurtjes. :shock: :thumbsup:

Edit : het begint hier al een beetje op een Honda forum te lijken. :lol: :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by bompa »

Mooi proficiat. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by F M »

Proficiat :thumbsup:

Fireblades staan er inderdaad voor bekend dat ze machtig veel , maar zeer beheersbaar vermogen hebben.

En je kan er mee het circuit op, of een wereldreis à la Sjakie mee maken... :ricky:
I am confused. Oh no, maybe not!

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by tarn »

schuuuun machien :w00t:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by Wipr »

Wauw Muug, schooooooon machien, prachtige kleurstelling. :thumbsup:

Dus als ik de redenering maak was de R6 een model waar je wel verliefd op kon worden maar het mocht allemaal wel wat koppelrijker. Wetende dat indien nodig je maar aan de gas moet komen en je schiet als een raket vooruit.

't Is in orde, dik in orde!!!

Het kriebelt, het kriebelt.
:thumbsup:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by Jopet »

sjiek ding zeg :thumbsup:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by duibhce Kaelann »

Ne CBR duusd! dat had ik nooit kunnen raden :mrgreen:
:thumbsup: :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by Muug »

Stefke wrote:oei oei oei... :o ge gaat die toch laten flashen door GUHL-motors? anders rijdt dat voor gene meter jong!
Zeker zeker, volgende week komt 'm over. Moet hij iets aan uwe GS doen ook? :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by OzzePaa »

Na de R6 vermoedenik wel dat de mystery-bike iets in dien aard zou kunnen worden ... mar ne FaajerBleet tehdjuuh :!: :w00t: :thumbsup: ... Ge zijt dus nu potentieel eel rap 8-) :ricky: ...
Geproficiateerd, en zie dagge tijd ept om ermee te rijden ;) :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by Muug »

De zit op den R6 was wel héél erg "foetus", of "kikkertje". Op den Blade is er wat meer ruimte, ellebogen en kniëen zijn niet meer tot het uiterste geplooid. En gek genoeg zit je op den Blade minder voorover gekanteld, waardoor je veel minder zwaar op de polsen steunt. Kortom, je kan er comfortabel lang en rustig mee rijden, lees: toerritten doen !

Doordat het blok uit elkaar geweest is, is 'm nu weer in rodage, dus 'k moet 1000 km braaf blijven. Nu, 't idee is dat de moto en ik langzaam elkaar leren kennen en dat we tesamen beter en beter worden. Er gaan dan ook de nodige cursussen gevolgd worden, al dan niet in het buitenland. :rayof: Die liggen trouwens nog niet vast. :|

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by F M »

F M wrote:
Muug wrote:
F M wrote:Van mij mag je nog mee, hoor. En van Wim ook wel. Je moet alleen nog zelf hotels vastleggen in de buurt van die van ons. :P
slecht vel :icon: :mrgreen:
Ik had deze reactie precies over het hoofd gezien.

Mijn reactie was goed bedoeld hoor! Je mag zeker mee; ik wilde alleen bedoelen dat onze hotels vastgelegd zijn en dat je dus zelf nog logies moet zoeken.
Muug wrote:.............. ik weet niet of ik tegen dan nog een KTM 950 Adventure ga hebben, dus ik pas voorlopig......
Zoek ik de hotels of doe jij het ?
:mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by Davy78 »

Proficiat met de nieuwe honda. Ziet er heel leuk speelgoed uit!

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by laouen »

:pillepalle: :drif: :whistling: 8-) :Pyndn:

zoiets in die volgorde :lol:

Vetschoon machien en pracht van een kleur! Veel plezier dermee!

Persoonlijk zou ik die kuipkes precies toch Mototechgewijs op zolder stockeren uit schrik da'k ze op Zolder naar de filistijnen zou rijden :peepwall:
Maar dat zit dan vooral tussen de oren...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijne Mystery-Moto....

Post by Muug »

Laouen, dan blijf ik gewoon wegvan Zolder eh :-D
Last edited by Muug on 24 Apr 2016 11:47, edited 1 time in total.

Post Reply