Omdat het kan.
Omdat het kan.
De 390 heeft me iets meer dan een jaar veel plezier verschaft en het had kunnen blijven duren maar omdat het kon, een mooie overnameprijs en de nieuwe Duke 690 heel leuk rijdt, mocht hij nu de plaats innemen van de 390.
Het blijft een 1-cil maar wel eentje met een mooie dosis punch in het vooronder en mits een extra balansas worden de trillingen bijna allemaal weggefilterd. Toch blijft het een 1-cilinder maar het gaat goed vooruit en pakt mooi op vanaf 2500rpm.
Een bescherming voor de uitlaatcollector komt er nog op maar deze zou nog een paar weken op zich laten wachten.
Omdat het dus kan: de Duke 690
Het blijft een 1-cil maar wel eentje met een mooie dosis punch in het vooronder en mits een extra balansas worden de trillingen bijna allemaal weggefilterd. Toch blijft het een 1-cilinder maar het gaat goed vooruit en pakt mooi op vanaf 2500rpm.
Een bescherming voor de uitlaatcollector komt er nog op maar deze zou nog een paar weken op zich laten wachten.
Omdat het dus kan: de Duke 690
Re: Omdat het kan.
Bijkomende info: een gearindicator: check
Nieuw scherm: overzichtelijk
Rijmodificaties: geen pakket genomen, standaard op de R aanwezig, niet op de gewone (deze krachtafgifte komt overeen met de streetmodus op de R)
Tractioncontrole: aanwezig (vroeger betaalde je bij voor de rijmodificaties, nu betaal je bij om ABS, Tractioncontrole uit te kunnen schakelen.
Verder made in Austria en niet in India en dat merk je meteen.
Een adventurer of zelfs BMW stond ook op de verlanglijst maar de realiteitszin (aantal km's/jaar + plaats in de garage) maakte dat deze weer goed genoeg is voor afzienbare tijd.
Weddenschappen hoeven deze keer niet want vorige keer zaten jullie er allemaal naast
Nieuw scherm: overzichtelijk
Rijmodificaties: geen pakket genomen, standaard op de R aanwezig, niet op de gewone (deze krachtafgifte komt overeen met de streetmodus op de R)
Tractioncontrole: aanwezig (vroeger betaalde je bij voor de rijmodificaties, nu betaal je bij om ABS, Tractioncontrole uit te kunnen schakelen.
Verder made in Austria en niet in India en dat merk je meteen.
Een adventurer of zelfs BMW stond ook op de verlanglijst maar de realiteitszin (aantal km's/jaar + plaats in de garage) maakte dat deze weer goed genoeg is voor afzienbare tijd.
Weddenschappen hoeven deze keer niet want vorige keer zaten jullie er allemaal naast
Re: Omdat het kan.
Proficiat !
Met een 690 geen excuses meer om weg te blijven van eventuele forumritten !
Met een 690 geen excuses meer om weg te blijven van eventuele forumritten !
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Omdat het kan.
Nee idd niet nee. Echter ritten van een 250km/dag lijken me meer dan genoeg en de ritjes hier zijn dodentochtenF M wrote:Proficiat !
Met een 690 geen excuses meer om weg te blijven van eventuele forumritten !
nu eerst die 1000km's eens bijeen krijgen.
Het voornemen is om effectief eens wat ritten mee te rijden.
Re: Omdat het kan.
Een ktm begot.
Dikke proficiat Wipr.
Dikke proficiat Wipr.
Re: Omdat het kan.
Hieseh, doaseh, de Wippr heeft toch genen nieven brommer zekers
Wel helemaal niks waar ik mezelve zie opzitten, maar gefeliciteerd met dat blits goei-en-smijt-spel, Wim ...
Wel helemaal niks waar ik mezelve zie opzitten, maar gefeliciteerd met dat blits goei-en-smijt-spel, Wim ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Omdat het kan.
Zo'ne 690 staat al een tijdje hoog op mijn lijstje van "fun bikes", mocht ik (ooit) nekeer plaats hebben om die te zetten (doenbaar) en tijd om er mee te rijden (al heel wat moeilijker).
Proficiat, enneuh, welke wordt het volgend jaar?
Proficiat, enneuh, welke wordt het volgend jaar?
Re: Omdat het kan.
Dank u voor de proficiats en steken
Volgend jaar zien we wel weer he
Ik ga eerlijk zijn dat het terug een KTM geworden is omdat de dealer hem overnam en een heel degelijke prijs gaf. Ben bijv ook eens naar een Yamaha tracer 900 gaan kijken maar die namen de KTM niet over dus was het een makkelijke keuze.
Denk dat een Duke 690 beter in de occasiemarkt ligt dan de 390. Zal het volgend jaar weten te vertellen
Volgend jaar zien we wel weer he
Ik ga eerlijk zijn dat het terug een KTM geworden is omdat de dealer hem overnam en een heel degelijke prijs gaf. Ben bijv ook eens naar een Yamaha tracer 900 gaan kijken maar die namen de KTM niet over dus was het een makkelijke keuze.
Denk dat een Duke 690 beter in de occasiemarkt ligt dan de 390. Zal het volgend jaar weten te vertellen
Re: Omdat het kan.
Proficiat !
Das nog eens kunnen sparen se
Vorige jaar nen 390, dit jaar nen 690
Doe zo verder en volgend jaar nen 990 ...
Dus binnen 2 jaar hebt ge nen 1290
Das nog eens kunnen sparen se
Vorige jaar nen 390, dit jaar nen 690
Doe zo verder en volgend jaar nen 990 ...
Dus binnen 2 jaar hebt ge nen 1290
Re: Omdat het kan.
Toertje haven van Antwerpen afgelopen zondag. Na 1150km heeft de motor een eerste onderhoudje gekregen en mag het beest nu los. Het was al heel leuk te rijden tot 5000rpm maar nu zijn er nog 4000extra toeren bij.
Motorisch vind ik het een pareltje. Als er een andere 1-cilinder genre BMW gs650 voorbij komt dan denk ik: je zou dit blok eens moeten ervaren. Voor een 1-cilinder ongekende souplesse. Toerental laten zakken tot 2000 kan. Op de autostrade ook heel vlot al kon de gearing misschien iets beter. 100km/u in 6de dan draait het blok net geen 4000toeren en zou je in vijfde rijden.
De ideale motorfiets zou een Duke 690 GT zijn naar voorbeeld van de grote broer maar goe. Aan alles is iets zeker?
Motorisch vind ik het een pareltje. Als er een andere 1-cilinder genre BMW gs650 voorbij komt dan denk ik: je zou dit blok eens moeten ervaren. Voor een 1-cilinder ongekende souplesse. Toerental laten zakken tot 2000 kan. Op de autostrade ook heel vlot al kon de gearing misschien iets beter. 100km/u in 6de dan draait het blok net geen 4000toeren en zou je in vijfde rijden.
De ideale motorfiets zou een Duke 690 GT zijn naar voorbeeld van de grote broer maar goe. Aan alles is iets zeker?
Re: Omdat het kan.
Merci Peter!petervdc wrote:Mooi machine !!
Re: Omdat het kan.
Nice, veel plezier ermee
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com