Omdat het kan.

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Omdat het kan.

Post by Wipr »

De 390 heeft me iets meer dan een jaar veel plezier verschaft en het had kunnen blijven duren maar omdat het kon, een mooie overnameprijs en de nieuwe Duke 690 heel leuk rijdt, mocht hij nu de plaats innemen van de 390.
Het blijft een 1-cil maar wel eentje met een mooie dosis punch in het vooronder en mits een extra balansas worden de trillingen bijna allemaal weggefilterd. Toch blijft het een 1-cilinder maar het gaat goed vooruit en pakt mooi op vanaf 2500rpm.
Een bescherming voor de uitlaatcollector komt er nog op maar deze zou nog een paar weken op zich laten wachten.

Omdat het dus kan: de Duke 690

Image

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Omdat het kan.

Post by zappa »

hmmmmmmmmmmmmmmmm :thumbsup:
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Omdat het kan.

Post by Wipr »

Bijkomende info: een gearindicator: check
Nieuw scherm: overzichtelijk
Rijmodificaties: geen pakket genomen, standaard op de R aanwezig, niet op de gewone (deze krachtafgifte komt overeen met de streetmodus op de R)
Tractioncontrole: aanwezig (vroeger betaalde je bij voor de rijmodificaties, nu betaal je bij om ABS, Tractioncontrole uit te kunnen schakelen. :pillepalle: :mrgreen:
Verder made in Austria en niet in India en dat merk je meteen.

Een adventurer of zelfs BMW stond ook op de verlanglijst maar de realiteitszin (aantal km's/jaar + plaats in de garage) maakte dat deze weer goed genoeg is voor afzienbare tijd.

Weddenschappen hoeven deze keer niet want vorige keer zaten jullie er allemaal naast :mrgreen:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Omdat het kan.

Post by vet on wheels »

echte funbike!

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Omdat het kan.

Post by F M »

Proficiat ! :grin:


Met een 690 geen excuses meer om weg te blijven van eventuele forumritten ! ;)
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Omdat het kan.

Post by Wipr »

F M wrote:Proficiat ! :grin:


Met een 690 geen excuses meer om weg te blijven van eventuele forumritten ! ;)
Nee idd niet nee. Echter ritten van een 250km/dag lijken me meer dan genoeg en de ritjes hier zijn dodentochten :pillepalle:

nu eerst die 1000km's eens bijeen krijgen.

Het voornemen is om effectief eens wat ritten mee te rijden.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Omdat het kan.

Post by Droopy »

Een ktm begot. :o

Dikke proficiat Wipr. :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Omdat het kan.

Post by OzzePaa »

Hieseh, doaseh, de Wippr heeft toch genen nieven brommer zekers :?: :o :shock:
Wel helemaal niks waar ik mezelve zie opzitten, maar gefeliciteerd met dat blits goei-en-smijt-spel, Wim :thumbsup: ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Omdat het kan.

Post by petervdc »

Nice, proficiat !!
Keep going

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Omdat het kan.

Post by pingu »

Zo'ne 690 staat al een tijdje hoog op mijn lijstje van "fun bikes", mocht ik (ooit) nekeer plaats hebben om die te zetten (doenbaar) en tijd om er mee te rijden (al heel wat moeilijker).

Proficiat, enneuh, welke wordt het volgend jaar? :mrgreen:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Omdat het kan.

Post by Wipr »

Dank u voor de proficiats en steken :mrgreen:

Volgend jaar zien we wel weer he :twisted: :mrgreen:

Ik ga eerlijk zijn dat het terug een KTM geworden is omdat de dealer hem overnam en een heel degelijke prijs gaf. Ben bijv ook eens naar een Yamaha tracer 900 gaan kijken maar die namen de KTM niet over dus was het een makkelijke keuze.

Denk dat een Duke 690 beter in de occasiemarkt ligt dan de 390. Zal het volgend jaar weten te vertellen :twisted:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Omdat het kan.

Post by Bij »

Wipr...... the story continious .... :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Omdat het kan.

Post by Harald »

Proficiat !

Das nog eens kunnen sparen se :thumbsup:
Vorige jaar nen 390, dit jaar nen 690
Doe zo verder en volgend jaar nen 990 ...
Dus binnen 2 jaar hebt ge nen 1290

:twisted:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Omdat het kan.

Post by bompa »

Allee proficiat met uwe 690. :thumbsup:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Omdat het kan.

Post by Wipr »

Toertje haven van Antwerpen afgelopen zondag. Na 1150km heeft de motor een eerste onderhoudje gekregen en mag het beest nu los. Het was al heel leuk te rijden tot 5000rpm maar nu zijn er nog 4000extra toeren bij.
Motorisch vind ik het een pareltje. Als er een andere 1-cilinder genre BMW gs650 voorbij komt dan denk ik: je zou dit blok eens moeten ervaren. Voor een 1-cilinder ongekende souplesse. Toerental laten zakken tot 2000 kan. Op de autostrade ook heel vlot al kon de gearing misschien iets beter. 100km/u in 6de dan draait het blok net geen 4000toeren en zou je in vijfde rijden.
De ideale motorfiets zou een Duke 690 GT zijn naar voorbeeld van de grote broer maar goe. Aan alles is iets zeker?


Image

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Omdat het kan.

Post by petervdc »

Mooi machine !!
Keep going

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Omdat het kan.

Post by Wipr »

petervdc wrote:Mooi machine !!
Merci Peter!

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Omdat het kan.

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)



Nice, veel plezier ermee :)

Post Reply