effe geluk ...

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: effe geluk ...

Post by bompa »

Een gevaarlijke ring, ik heb er al is staan kijken, daar rijden ze met alles door mekaar, traag snel al wa je wil ,en voelde me niet echt aangesproken om daar is te rijden :grin:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: effe geluk ...

Post by F M »

Het is wel mijn droom om daar eens te rijden.

Maar dan wel met de auto. De snelheidsverschillen zijn er inderdaad heel groot. Je moet rechts houden als trager verkeer, goed in je spiegels kijken en tegelijk zeker de weg goed in het oog houden. Net iets te veel spanning voor mij om dat op de motor te doen.

En het parcours kennen helpt ook.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: effe geluk ...

Post by Stefke »

F M wrote: Maar dan wel met de auto. De snelheidsverschillen zijn er inderdaad heel groot. Je moet rechts houden als trager verkeer, goed in je spiegels kijken en tegelijk zeker de weg goed in het oog houden. Net iets te veel spanning voor mij om dat op de motor te doen.

En het parcours kennen helpt ook.
Mij krijgen ze daar dan voor geen geld van de wereld op. Ik ken het circuit niet, zelf na 20 ronden zal dat nog niet zo zijn. En in de spiegels kijken is iets wat ge beter niet doet op een circuit... Doe mij dan maar een paar rondjes Francorchamps... :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: effe geluk ...

Post by F M »

Op de Nordschleife is in de spiegels kijken in de praktijk zo goed als verplicht. Eigenlijk moet je daar gewoon rechts rijden. Als je dan niemand inhaalt, hoef je dus niet in je spiegels te kijken. tenzij als je eens de bochten wil aansnijden zoals een echte...

En ik durf te beweren dat ik het circuit uit mijn hoofd ken, ook al heb ik er nog nooit op gereden... :peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: effe geluk ...

Post by OzzePaa »

F M wrote:Op de Nordschleife is in de spiegels kijken in de praktijk zo goed als verplicht. Eigenlijk moet je daar gewoon rechts rijden. Als je dan niemand inhaalt, hoef je dus niet in je spiegels te kijken. tenzij als je eens de bochten wil aansnijden zoals een echte...

En ik durf te beweren dat ik het circuit uit mijn hoofd ken, ook al heb ik er nog nooit op gereden... :peepwall:
Ook veel Need-for-Speed gespeeld destijds meschien ;) :?: :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: effe geluk ...

Post by F M »

Neen. Youtube.
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: effe geluk ...

Post by Mario »

OzzePaa wrote:
F M wrote:Op de Nordschleife is in de spiegels kijken in de praktijk zo goed als verplicht. Eigenlijk moet je daar gewoon rechts rijden. Als je dan niemand inhaalt, hoef je dus niet in je spiegels te kijken. tenzij als je eens de bochten wil aansnijden zoals een echte...

En ik durf te beweren dat ik het circuit uit mijn hoofd ken, ook al heb ik er nog nooit op gereden... :peepwall:
Ook veel Need-for-Speed gespeeld destijds meschien ;) :?: :grin:
tot voor een kleine 10 jaar heel vaak Grand Prix Legends gespeeld (F1-bolides van 1967)
de 'oude' Nordschliefe zit daar ook in in al haar glorie, dus niet de versie voor mietjes die vanaf de jaren '70 bestaat :lol:

ben er wel nooit in geslaagd daar onder de 9 minuten op rond te karren en ontelbare malen gecrasht
zou er wel een of twee rondjes opnieuw moeten rondrijden om m'n geheugen serieus op te frissen :)

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: effe geluk ...

Post by vet on wheels »

F M wrote:Neen. Youtube.
Heb je al de crashes gezien van de jaren 70 gezien?

https://www.youtube.com/watch?v=dtmEcNV-z8A

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: effe geluk ...

Post by den Bullet »

vet on wheels wrote:
F M wrote:Neen. Youtube.
Heb je al de crashes gezien van de jaren 70 gezien?

https://www.youtube.com/watch?v=dtmEcNV-z8A
Zowat de meest befilmden bocht daar ...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: effe geluk ...

Post by F M »

vet on wheels wrote:
F M wrote:Neen. Youtube.
Heb je al de crashes gezien van de jaren 70 gezien?

https://www.youtube.com/watch?v=dtmEcNV-z8A
Natuurlijk. Adenauer Forst is ook berucht voor het grote aantal auto's en vooral motorrijders die daar rechtdoor over het gras gaan. Na een lange strook plankgas kom je eerst op een rechterbocht. Je komt die bocht uit aan de linkerkant van de weg, en daar begint de S-bocht van Adenauer forst met een flauwe knik naar links. Wie het daar niet kent heeft de neiging die knik aan de binnenkant te volgen, maar dan gaat het plots veel scherper naar links, en de weg loopt af naar beneden. Ofwel draai je daar bruusk links de bocht in, met als gevolg slippen en zelfs over de kop gaan zoals in het filmpje, ofwel ga je rechtdoor, zoals heel veel motorrijders.

Het is dus zaak om de flauwe knik naar links NIET te volgen, maar naar de rechterkant uit te wijken om de linkerbocht vlot te kunnen indraaien.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply