niet meer zoekstertje...

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zoekstertje...

Post by zappa »

Muug wrote:Dus het moet goedkoop zijn, en in zeer goede staat, en goedkope onderdelen, en gemakkelijk in orderhoud.....
Koopt gij u ne velo jong :mrgreen: :mrgreen:
Goedkoop : ja (ik kom goede punten te kort :mrgreen: )

in zeer goede staat : ja, iemand die z'n moto altijd goed heeft onderhouden en die nu wegdoet voor ne auto bvb, heeft de voorkeur, dan iemand die daar ne pekelfiets/smijtbrommer (daar zal ik wel voor zorgen ;) ) van gemaakt heeft.

Goedkope onderdelen : nee, maakt me niet zo uit, ik hoop dat ik juist geen onderdelen moet laten vervangen, dan is dat nog meer oké :grin:

Gemakkelijk dus goedkoop in onderhoud : ja liefst, werkuren zijn duur :?

en ik heb al een fiets (zal wel ne keer moeten zoeken waar?) :mrgreen:
clutch slaves bij de KTMs die allemaal kapot gaan (behalve bij mij)
sssssssT !! :shock:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: zoekstertje...

Post by bompa »

Als je een enduro achtige moto koopt heb je denk ik meer kans op een redelijke versleten moto ,
ik heb me is een TT 600 aangeschaft van in de jaren 80 en die zijn kleppen tikte redelijk luid , ik mocht er mee rijden ,die moto ging nog vlot dus ik kocht hem voor een klein prijsje, thuis zag ik dan dat de plaatjes waar de kleppen achter zitten los gedaan waren , die hadden ze laten tikken , thuis ze laten regelen maar niks gekort , verder gekeken nokkenaszitting uitgesleten :? ,dus zou een nieuwe cilinderkop op moeten , binnen gedaan om na te kijken , moest ook een andere piston in ,nieuwe cilinder er op , oliepomp , distributieketting ,dus niet meer laten maken, ik had een geluk dat ik hem nog kon verkopen aan een die die verzamelde , legde hem uit hoe het zat ,speelde geen rol zegde hij,hij moet alleen draaien , en na hem terug ineen gevezen te hebben draaide hij , en die man heeft hem dan overgekocht voor dezelfde prijs , geluk gehad.
Ik kocht een KDX 250cc 2T die ging zeeeer vlot , trok zonder moeite op den asfalt 1,2,3,elke keer zeer vlot op zijn achterwiel :o Ik kocht die en heb een nieuwe piston moeten laten steken, waterpomp, nieuw krukas en alle kogellagers laten vervangen was toen toch open, maar toen was hij gelijk nieuw :grin:
Zo zie je maar op het eerste gevoel kan je het niet makkelijk merken, maar met een enduro achtige moto heb je kans dat er redelijk wat kosten aanzijn volgens ik al ervaren heb.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: zoekstertje...

Post by TRooPER »

tarn wrote: het is onderandere ook zo dat ik uiteindelijk voor men oranje dromedaris heb gekozen en niet voor een xr650r degene ik veel liever had gehad.
als ik de honda prijzen(3 tot 4 maal duurder) van de onderdelen zag was de beslissing voor de ktm snel genomen

:shock:

dat kan positief of negatief uitdraaien,
als je voor die honda 3-4x minder onderdelen moet kopen dan een ktm , gaat de rekening uiteindelijk geen verschil maken.

toevallig heb ik beide :grin:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zoekstertje...

Post by zappa »

TRooPER wrote:
tarn wrote: het is onderandere ook zo dat ik uiteindelijk voor men oranje dromedaris heb gekozen en niet voor een xr650r degene ik veel liever had gehad.
als ik de honda prijzen(3 tot 4 maal duurder) van de onderdelen zag was de beslissing voor de ktm snel genomen

:shock:

dat kan positief of negatief uitdraaien,
als je voor die honda 3-4x minder onderdelen moet kopen dan een ktm , gaat de rekening uiteindelijk geen verschil maken.

toevallig heb ik beide :grin:
wij ook :mrgreen:
sig nature

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: zoekstertje...

Post by tarn »

TRooPER wrote:
tarn wrote: het is onderandere ook zo dat ik uiteindelijk voor men oranje dromedaris heb gekozen en niet voor een xr650r degene ik veel liever had gehad.
als ik de honda prijzen(3 tot 4 maal duurder) van de onderdelen zag was de beslissing voor de ktm snel genomen

:shock:

dat kan positief of negatief uitdraaien,
als je voor die honda 3-4x minder onderdelen moet kopen dan een ktm , gaat de rekening uiteindelijk geen verschil maken.

toevallig heb ik beide :grin:
indien je 3-4 maal zoveel kl doet identiek gebruik, kleine revisies, kompleet revisie op X kl, enz .....met de honda, pas dan kan men spreken van een 0 operatie.

ofwel brengt men alles in het vergelijk of enkel wat men wilt, tot dan is het een nutteloos vergelijk.
en als men het dan toch wilt vergelijken rekening houden met verschillende bovengenoemde en andere factoren blijft de honda per kl duurder.

tja, om mezelf nog eens te herhalen”iedereen heeft zijn eigen versie van betrouwbaarheid(realiteit)” :mrgreen:

en geen van beide versie is goed of slecht te noemen, dat past of past niet bij wat men zelf wilt “slikken”. :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: zoekstertje...

Post by Muug »

tarn, zappa wacht nog steeds op uw suggestie. ;)

ik heb trouwens een minuut zitten kijken naar "kl" eer ik besefte dat je eigenlijk "km" bedoelde... :oops: km = kilometer, kl= nieuw uitgevonden afkorting ;)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: zoekstertje...

Post by F M »

Tarn heeft dus een KTL ?
:grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: zoekstertje...

Post by tarn »

Muug wrote:tarn, zappa wacht nog steeds op uw suggestie. ;)
die heb ik al eenmalig gegeven, meer heeft geen zin.

vrouwen en suggesties geven is ni gemakkelijk. :whistling: :)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zoekstertje...

Post by zappa »

tarn wrote:
Muug wrote:tarn, zappa wacht nog steeds op uw suggestie. ;)
die heb ik al eenmalig gegeven, meer heeft geen zin.

vrouwen en suggesties geven is ni gemakkelijk. :whistling: :)
:lol: :lol: :lol: :lol: joat tes ni simpel :lol: :lol: :lol: :lol:
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: zoekstertje...

Post by TRooPER »

tarn wrote:
Muug wrote:tarn, zappa wacht nog steeds op uw suggestie. ;)
die heb ik al eenmalig gegeven, meer heeft geen zin.

vrouwen en suggesties geven is ni gemakkelijk. :whistling: :)

:laugh3: :laugh3: :laugh3: :laugh3:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zoekstertje...

Post by zappa »

en 't zoeken gaat verder, d'r misschien eerst eens even tussen uit en dan gaaaaaan op zoek naar de juiste banaaaaaaan :mrgreen:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zoekstertje...

Post by zappa »

Ik zag ne klx500 en dat ziet er toch top zwaar uit ? :shock:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zoekstertje...

Post by zappa »

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :rayof: :rayof: :rayof:
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: zoekstertje...

Post by Tom Thumper »

:dontknow:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: zoekstertje...

Post by OzzePaa »

zappa wrote::grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :rayof: :rayof: :rayof:
Zoekstertjestocht ten einde :?: :thumbsup: :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: zoekstertje...

Post by Droopy »

:idea: Het nieuw paardje is toegekomen :?:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: zoekstertje...

Post by Drummer »

zappa wrote:Ik zag ne klx500 en dat ziet er toch top zwaar uit ? :shock:

Ik heb daar is mee gereden op vakantie in Griekenland. Da stuurt gelijk ne fiets ;)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zoekstertje...

Post by zappa »

Drummer wrote:
zappa wrote:Ik zag ne klx500 en dat ziet er toch top zwaar uit ? :shock:

Ik heb daar is mee gereden op vakantie in Griekenland. Da stuurt gelijk ne fiets ;)
ik rij niet zo graag mee een fiets :dontknow:


;)
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ont- zoekstertje...

Post by zappa »

taaaa daaaaa :


wat staat hier op mijne hof ?

Iets slank, ronde vormen, 16 jarig, duidelijk een vrouwelijke motor, tot nu alleen maar mannekesmoto's gehad, maar bij deze m'n eerste vrouwelijke (als dat maar goed komt :shock: )

Prudence

Dear Prudence, won't you come out to play?
Dear Prudence, greet the brand new day
The sun is up, the sky is blue.....


En onder de blue sky zijn we ( Bart/Bert en ik ) gaan kijken naar een 2dehandsje, zeer uitgebreid nagezien, met 2de handse auto's al eens heel slecht gevaren, dus erg happig zijn we niet omdat we d'r zelf niets van kennen. Maar gelukkig kwam Bert (uit NL met zijn diesel motor, komt hier ook wel soms op 't forum) mee en hij is echt wel iemand met kennis van motoren.

Even dacht ik dat we de volgende dag daar nog gingen staan kijken naar de motor, maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en gekocht :

Image

Suzuki ( ken dat merk eigenlijk niet echt? :dontknow: ) Freewind XF 650

een éénpitter, beetje het antwoord op de bmw 650

Deze (vanaf nu Prudence of Pru ) heeft maar 12400 km en ziet er haar leeftijd zeker niet uit ! :o

Al een heel klein ritje gedaan, naar de Oostenrijkse grens


paal ...
Image

Image

Image

Image


Ze draait kort, ik kan aan de grond !! ik krijg haar heel alleen op en af d'r middenbok :rayof:


Ze is al mee om boodschappen geweest, ja ze doet dat goed :grin:

Image


Juist deksel van die topkoffer rammelt, zal daar gelijk iets moeten tussen steken?

En haar vensterke van de olie in 't blok stond voorbij het maximum peil, vandaag ongeveer 4,5 dl er terug uitgehaald, zodat 't niveau mooi tussen de min/max staat.
Op de zijkant van 't blok juist naast de olie vuldop staat 2300ml en op de heel recente onderhoudsfactuur van die man, van wie ik ze kocht, stond : motorolie 2,6 l :?


Vanmorgen om half 9 bij de DIV in gent, ze waren aan nr-tje 80 en ik had 33 , nog 53 te gaan dus :|

Om 12u sluiten ze de boel af tot 13 u dus als je niet aan de beurt was kan je na de middag terug komen en als je dan nog niet aan de beurt bent, want om 15:45 is alles toe, de volgende dag terug komen HOE VOOR OORLOGS IS ME DAT??

Ik had m'n auto buiten 't stad geparkeerd met ticket kort betalen, vlug terug gereden met de bus, auto gaan halen, voor het div kantoor geparkeerd, met schijf en verder wachten.... om 11u30 zitten ze aan 25 nog 8 te gaan, binnen het half uur :shock: 26 ...niemand? 27... niemand? ...28 ...niemand?... 29 ..30 .. 31... 32 ... 33 !!!!! spring actie !!! 11u50 mijn papieren kunnen afgeven en morgen (dat dienen facteur niet waagt mijn deur voorbij te rijden !!! :twisted: ) nr plaat met de post :grin:
Last edited by zappa on 11 Aug 2016 21:05, edited 1 time in total.
sig nature

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: ont- zoekstertje...

Post by tarn »

zappa wrote:
Image
:thumbsup: en veel plezante kilometers op en van de baan.
zappa wrote:een éénpitter, beetje het antwoord op de btw 650
me zo nen uitspraak roep ge wel toorn van de bmw puristen op u, bwm is uniek en kent geen gelijken. :mrgreen: :lol:
Last edited by tarn on 12 Aug 2016 14:31, edited 1 time in total.

Post Reply