Nieuw speelgoed

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Nieuw speelgoed

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Dank u allemaal voor de reacties.

Het is idd een DCT uitvoering, en in deze kleurstelling en de koffers kon ik deze niet laten staan.
Ik was van plan om de nieuwe 2016 versie te kopen, maar uiteindelijk was dat een prijsverschil van 6000€ daar kan ik nog dikwijls van gaan tanken ;-) en nog is naar de Noordkaap rijden denk ik.

Als ik er een paar dagen mee heb gereden zal ik zeker eens laten weten hoe dat die rijd, alhoewel ik de DCT al kende van op Ann hare moto.

Ook een grote reden dat ik voor DCT heb gekozen heeft te maken met mijn hobby als Mobiele Seingever.

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Nieuw speelgoed

Post by Harald »

Proficiat!

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Nieuw speelgoed

Post by ChiChiWaWa »

'k Zou da precies toch missen, da schakelen. Lijkt me toch niet hetzelfde gevoel te hebben om voor den bocht een knopke in te duwen in plaats van met enige vastberadenheid een vitesse lager te schakelen met de voet.
Maar 't zal vast een kwestie van gewoonte zijn. Dien schakelassistent van BMW leek me ook zo'n onnodige gadget, maar heb ik daar al plezier aan beleefd zeg :twisted:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Nieuw speelgoed

Post by OzzePaa »

ChiChiWaWa wrote:'k Zou da precies toch missen, da schakelen. Lijkt me toch niet hetzelfde gevoel te hebben om voor den bocht een knopke in te duwen in plaats van met enige vastberadenheid een vitesse lager te schakelen met de voet.
Maar 't zal vast een kwestie van gewoonte zijn. Dien schakelassistent van BMW leek me ook zo'n onnodige gadget, maar heb ik daar al plezier aan beleefd zeg :twisted:
Het schakelen op zich zouwik nogwel gewoon kunnen worden met "peddles" of knopkes, whatever ipv de linkervoet/teen ... denkik ... maar het "spelen" met de koppeling is er sowieso niet meer bij mee zo'n DCT. En laat nu dat iet zijn wat toch één van de leuke dingen aan motorrijden is ... mijgedacht hé ;)
Onafgezien daarvan : gefellesiteerd met dit potent uitziend apparaat Peter :thumbsup: (tenminste als ge 't hebt over diene op de voorgrond en niet over de witte mee blauw strepen daarachter ;) :tongue: )
Trouwens : als nen brommer de poolcirkel overgeweest is hebde daar inderdaad verder niks meer mee te beleven :arrow: buiten diene bazaar en ne vesse :!: :mrgreen: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Nieuw speelgoed

Post by F M »

Ook congrats van hier, Peter.

Ik heb al eens gereden met zo een Crosstourer DCT. Ik zou het ook wel kunnen smaken. Alleen best even goed oefenen op de maneuvers. Want daarbij mis je de koppeling in het begin wel. Ik was bij mijn eerste meters al bijna op mijn gezicht gegaan omdat de gas niet gedoseerd was...

Veel plezier ermee :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Nieuw speelgoed

Post by petervdc »

Proficiat !!
Keep going

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: Nieuw speelgoed

Post by karel-p »

vet maschien

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Nieuw speelgoed

Post by Koeno »

Nice speelgoed,

Valt het gewicht wat mee?
Komende van de Vstrom die ergens 230kg weegt, zal dit toch wat zwaarder zijn nee?

User avatar
Muug
Posts: 11776
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Nieuw speelgoed

Post by Muug »

Koeno wrote:Komende van de Vstrom die ergens 230kg weegt, zal dit toch wat zwaarder zijn nee?
Bwa, wete, zolang ge dat niet moet opheffen is dat niet zo belangrijk eh ;) :mrgreen:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Nieuw speelgoed

Post by Koeno »

Muug wrote:Bwa, wete, zolang ge dat niet moet opheffen is dat niet zo belangrijk eh ;) :mrgreen:
Ik heb kik de varadero nog nooit moeten opheffen... ik lag namelijk vast onder de valbaar, maar toch vond ik het een gewichtige zaak :p

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Nieuw speelgoed

Post by TRooPER »

hij zit er ook tussen , de nieuwe AT,
naast de KTM, BMW en Ducati,

zoals bij vele vergelijkingen kan er niet 1 de beste zijn :lol:
overall conclusie: elke moto is beter dan de andere op 1 terrein....

https://www.youtube.com/watch?v=FrxscwTIlyw
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Nieuw speelgoed

Post by petervdc »

En ik ga es de blog lezen van drummer : http://denoordkaap2016.blogspot.be/

Es zien hoe het je vergaan is in vgl met mijn 2 passage's ginder ;-)
Keep going

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Nieuw speelgoed

Post by Drummer »

Koeno wrote:Nice speelgoed,

Valt het gewicht wat mee?
Komende van de Vstrom die ergens 230kg weegt, zal dit toch wat zwaarder zijn nee?

Da voel je niet als je ermee rijd ;) , en wegzetten in het tuinhuis/garage gaat even vlot als voorheen.

Dit weekend de vuurdoop voor de Honda in de Wielerwedstrijd. Eens kijken hoe dat gaat 8-)

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Nieuw speelgoed

Post by Drummer »

petervdc wrote:En ik ga es de blog lezen van drummer : http://denoordkaap2016.blogspot.be/

Es zien hoe het je vergaan is in vgl met mijn 2 passage's ginder ;-)
En laat dan eens weten wat je ervan vind.

grtz Drummer

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Nieuw speelgoed

Post by petervdc »

Drummer wrote:En laat dan eens weten wat je ervan vind. grtz Drummer
Hmm. Eerste keer hebben we de vooral fjorden gedaan, 400/450km per dag. Beetje te veel om écht te genieten, wél veel highlights gezien. Pràchtig land om door te rijden, ferm content dat ik mee was toen.
Tweede keer oa 1000km offroad, anders genieten, avontuurlijker, tentjes, wild kamperen.
Maar iedere keer in de onderste "bol" gebleven.
Naar ik overal hoor is het laatste stuk naar de noordkaap vooral sjezen om er te geraken, en minder genieten. Getuige ook je aantal km's per dag.

Maar je zal er ook van genoten hebben hé, Noorwegen blijft een heel mooi land om door te rijden !! En 2 of 3 weken is écht een minimum, 800km tot Kiel, dan een dag boot, da's al 4 dagen "verlies" h/t hé.
Mooi verslag ook !

Vraag maar aan Kirikoe ;-) Die is er al 7 keer geweest...
Keep going

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Nieuw speelgoed

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)

Die boot vanaf Kiel vaart S'nachts en dan win je die nacht aan reis tijd, je komt rond 10 hr aan in Oslo en ka je nog een hele dag rijden en genieten ;-)

En zoals je zegt noordelijker is er minder te zien, maar ja ik wilde eens aan de Noordkaap geweest zijn.
Mocht ik de reis nog eens willen overdoen, zou ik er minstens 4 weken voor uit trekken.

Wie weet 8-)

Zuid Noorwegen, de onderste bol dus, ga ik alleszins nog eens doen.

grtz

User avatar
Muug
Posts: 11776
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Nieuw speelgoed

Post by Muug »

Drummer wrote: Zuid Noorwegen, de onderste bol dus, ga ik alleszins nog eens doen.
grtz
Daar alleen al kan je heel gemakkelijk een maand rondreizen.

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Nieuw speelgoed

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Dat heb ik nog gehoord ;-)

Ben toch stiekem al plannen aan het maken in die richting. Nu alleen ons madam nog overtuigen en vragen of ik nog eens een paar weken weg mag.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Nieuw speelgoed

Post by Wipr »

Proficiat Drummer,

Je mag er altijd eens mee langskomen hoor.

Toeme toch. Ik ga volgende keer meer dan waarschijnlijk ook terug voor iets "automatisch" en een heus windscherm. KTM snappet ni goe denk k. Adventurer met 690 blok in aub.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Nieuw speelgoed

Post by bompa »

Proficiat met uwe nieuwe he ;)

Post Reply