Dagafstand

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagafstand

Post by Blackbert »

Of het kan? Ja dus.
Of het verstandig is? Nee dus. Een professionele chauffeur moet na 8 uur rijden een aantal uur aan de kant. Elke pendelaar die 1 keer per jaar zijn jengelende kinderen naar de zon sleurt mag dat zomaar in 1 rit van 12 uur proberen waar te maken.
Het rare is dat het in de meeste gevallen nog lukt ook. :?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagafstand

Post by Muug »

enkele quotes....
da's nog eens 2 uur er bij. Dat zijn 12 lange saaie uren. Zelfs met de auto zie ik tegen zo'n ritten op.

Ik vind 1200Km / dag met de auto al dicht tegen de limiet. Optimistisch gerekend (130Km/u gemiddeld) ben je dan sowieso al iets meer dan 9u onderweg. Om de twee uur 15 min pauze betekent nog n' keer 1u15 erbij. Je bent dus 10 à 11 uur onderweg. Wat er dan van je alertheid / reactievermogen nog overblijft... maar of dat verantwoord is, daar stel ik me toch vragen bij. :dontknow:

Of het verstandig is? Nee dus. Een professionele chauffeur ..... jengelende kinderen.....
volgens mijn ervaring : "ja het is verantwoord" en "ja je blijft alert en wakker", "neen, het is niet één keer 1200km maar zes keer 200km", "door extreem vroeg te vertrekken zijn de wegen nog leeg" en "door niet te lanterfanten kan je heel goed je uurgemiddelde van 90-100km/u handhaven" en "zelfs al is het 14u in totaal, als je 's morgens om zes uur vertrekt, dan ben je om 20u thuis zonder overdreven vermoeiingsverschijnselen" en "vergelijken met een wagen is absurd, want daarin hang je lusteloos en tam in je fauteuil en val je vanzelf in slaap" "vergelijken met een professionele chauffeur vind ik ook raar want die rijden met uberzware mastodonten die maar justekes binnen de lijntjes van een rijvak passen en die moeten veel meer opletten dat ze niks omver rijden met hun groot beest, wij motards hebben meer marge op de weg " en "jengelende kinderen??? we hebben het hier over grote afstanden per moto afleggen....."

Wim GS
Posts: 30
Joined: 12 May 2015 18:51

Re: Dagafstand

Post by Wim GS »

Frans, ik zou die buikdans-sessies eerst proberen van de Jos :whip: en dan komt dat wel in de handtas voor die 10 dagen ;)
BTW houd er maar een paar over voor volgend jaar hé ;)

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagafstand

Post by Blackbert »

Ja, de vergelijking met een auto- of vrachtwagenbestuurder loopt wat mank. Maar feit blijft dat je uren aan een stuk op een monotone baan zit en toch moet je ze allemaal in 't oog blijven houden en gezien hebben wat ze (gaan) doen.

Heb ik het ook al gedaan? ja, met de moto, met de auto, met de bestelwagen. Uitgerust aan zo'n rit beginnen help ook al veel merk ik.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagafstand

Post by F M »

De heenrit baart me niet zo heel veel zorgen. Goed op tijd mijn bed in de avond ervoor, en dan lukt het wel.

Maar de terugrit na 3 dagen door de Pyreneeën is wat minder aanlokkelijk.

Nu goed, er is nog niet eens toestemming van de huisbaas, dus evengoed wordt het niks. :?
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dagafstand

Post by Wipr »

Huisbaas?
Je zegt het zelf. De baas over het huis misschien maar toch niet over jou? ;)

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Dagafstand

Post by Harald »

FM,
Uit ervaring, Ja dat lukt.
Malmö - Hulshout.
11u15 min verstreken (incl 45 wachten op den boot)
922 km gereden. of te 9u20
3 stops om te tanken en effe te drinken (10 min)
Voor den overzet 45min gewacht en op den boot gegeten wat ongeveer 25 min varen was.

Was ik moe, ja, geef ik toe. Was ik dood op/pertotal, neen.

Als ge wilt, moogt ge mijn gel zadel ne keer testen, is wel "verhoogd" maar de zit is smaller zodanig je toch wel even makkelijk aan de grond kan dan met het standaard zadel.
Laat maar iets weten om eventueel af te spreken.

;)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagafstand

Post by F M »

Bedankt voor het aanbod, maar de ervaring leert me dat mijn zitvlak meestal geen probleem geeft. Rug en knieën zien meer af.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagafstand

Post by F M »

Wipr wrote:Huisbaas?
De huisbaas is op dit moment kwaad op mij. Ik heb per vergissing haar sportschoenen inclusief dure inlegzolen (maatwerk) mee weggegooid met een sporttas met oude schoenen... :furious3:

De Pyreneeën zijn op dit moment verder weg dan ooit... :(
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Dagafstand

Post by Harald »

Ik had ook geen "echte" rugklachten ;-)

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Dagafstand

Post by vet on wheels »

Ik heb zoiets een 4 jaar geleden gedaan : 1000 km naar Sell am See, dan 3 dagen Dolemieten (400 à 500 km/d!) en dan van Lechtal naar huis, dikke 900 km. en dat met een gewone GS.. dus met de Triumpf moet dat kunnen...
(Ik had wel fiat van de vrouw des huizes.. ;) )

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dagafstand

Post by Wipr »

F M wrote:
Wipr wrote:Huisbaas?
De huisbaas is op dit moment kwaad op mij. Ik heb per vergissing haar sportschoenen inclusief dure inlegzolen (maatwerk) mee weggegooid met een sporttas met oude schoenen... :furious3:

De Pyreneeën zijn op dit moment verder weg dan ooit... :(
De herstelprocedure als volgt:
- U gaat naar een goede schoenwinkel met bestaande schoenen uit de kleerkast. U tast eens diep in de buidel (best niet van een gezamenlijke rekening) en u koopt soortgelijke schoenen met bijhorende handtas. Schoenen met de bekende rode zool zijn meestal wel gegeerd, ook al kan de vrouw in kwestie diens beenderstructuur dit niet meer aan wegens te "high Heels"

- U rebelleert en zegt dat fouten maken menselijk is en dat u als minderwaardig wezen weinig schuld treft aan uw domheid. U knielt neer en geeft haar een bosje paardebloemetjes gewikkeld in alu folie. U vraagt haar nederig om uw zonden te vergeven. Smeken helpt!

- Geen van bovenstaande helpt en u geniet van het moment zelve en springt op uw stalen ros, rijdt de horizonten tegemoet en de billenkoek is voor de "Return of the motorcycle Jedi" waarbij het mogelijk is een vredesakkoord te ondertekenen met als titel "echtscheiding"

- U wijt uw ondoordachtzame zet aan een mentale of fysieke aandoening waarbij ik opteer voor een mentale afwijking daar dit minder na te gaan is. U gooit eerstdaags nog een ander favoriet kledingstuk, sieraad of meubelstukken weg en bekrachtigd uw mannelijkheid.

Herstelprocedure nr. 3 vergt enige moed. Herstelprocedure 1,2 en 4 zijn te overwegen en hebben elders in de wereld het "rijk der mannen" al succesverhalen opgeleverd.

Pyreneeën, watch out, FM is coming. :rayof:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagafstand

Post by Blackbert »

Na zo'n stoot is boetedoening aangewezen. Lourdes is daar een uitgelezen oord voor, zegt men. :twisted:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagafstand

Post by Muug »

F M wrote:Ik heb per vergissing haar sportschoenen inclusief dure inlegzolen (maatwerk) mee weggegooid met een sporttas met oude schoenen...
Hoe, had je geen backup van die schoenen? :shock:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagafstand

Post by Stefke »

denk dan volgende keer eerder aan...
F M wrote: De huisbaas is .... per vergissing ..... weggegooid met een sporttas met oude schoenen... :furious3:
en uw probleem is opgelost...
:twisted: :whistling:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagafstand

Post by F M »

:lol: :lol: :lol:
Bedankt voor het meedenken, mannen.

Huisbaas heeft deze morgen al een nieuw paar schoenen gekregen. Huisbaas heeft ondertussen van vele vriendinnen gehoord dat hun wederhelften dat ook al gepresteerd hebben, waardoor huisbaas al wat milder gestemd is.

Huisbaas heeft echter nog geen 'go' gegeven...
I am confused. Oh no, maybe not!

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: Dagafstand

Post by diskeletlietje »

ik ben niet mee.
dus je weet hoeveel dagen je hebt maar je hebt ze nog niet aangevraagd .
:mrgreen:

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Dagafstand

Post by Jopet »

Toen ik nog wat jonger was deed ik dit ook, met dat verschil dat ik het enkel deed in het doorgaan, in 1 trek naar de Pyreneeën heb ik dus ook nog gedaan (met de V-Strom), na een week berpassen op en af rijden is bij mij het bobijntje af, dan ben ik maar in 2 dagen terug gekeerd en zelfs dat was lastig. Ongeveer hetzelfde gedaan met FJR naar de Alpen, maar idem na een weekje bergpassen in 2 dagen moeten terugkeren. De laatste 2 motor vakanties vloog de motor echter op een trailer en werden de heen en terug rit afgehaspeld met de auto.
Mijn laatste reis heb ik alles gedaan met de auto en enkel ter plaatse nog een motor gehuurd.... wat ouder worden gepaard met fysieke ongemakken hebben hier voor gezorgd...

Ik denk dat je fysiek 100% moet zijn om na je vakantie nog zo'n eind terug te keren.

Vragen aan ons of dit te doen is is als vragen of de sex met jouw vrouw beter is dan met een andere vrouw, dat weten we niet..... ik ken uw lichaam niet, ik ken je beperkingen niet, ik ken ook je talenten niet, ik vrees dat je het vooral zelf zal moeten ondervinden.

Halverwege zal je wel beseffen of het zal lukken of niet en dan kun je nog beslissen om in een Formule1 of zo een nachtje door te brengen....

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagafstand

Post by Blackbert »

Jopet wrote: Vragen aan ons of dit te doen is is als vragen of de sex met jouw vrouw beter is dan met een andere vrouw, dat weten we niet..... ik ken uw lichaam niet, ik ken je beperkingen niet, ik ken ook je talenten niet, ik vrees dat je het vooral zelf zal moeten ondervinden.
Jopet
Het valt op dat er niet tussen staat "ik ken je vrouw niet" ... :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dagafstand

Post by Wipr »

Blackbert wrote:
Jopet wrote: Vragen aan ons of dit te doen is is als vragen of de sex met jouw vrouw beter is dan met een andere vrouw, dat weten we niet..... ik ken uw lichaam niet, ik ken je beperkingen niet, ik ken ook je talenten niet, ik vrees dat je het vooral zelf zal moeten ondervinden.
Jopet
Het valt op dat er niet tussen staat "ik ken je vrouw niet" ... :mrgreen:
:laugh3: :Oscar: :Oscar: :Oscar:

Post Reply