Vroagske veur de menschen van Gent.

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Vroagske veur de menschen van Gent.

Post by diskeletloetje »

Os ge mee de moto noar Gent komt en eu doar wilt parkere, moede dan uuk noar die nief parkeermeters terten veur een tikeetje? want neu moede eu plakke intiepen op da masjien. Want mee da nief circulaseplan van diene groene zievereire moek mee mijnen oto betoalen veur oan mijn wirk te kunne parkere. Da lolleke kost 600 euro surplus per joare. Weeterda iemand?
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Vroagske veur de menschen van Gent.

Post by zappa »

wel,









Ik vrees dat je daar nu moet betalen?? Ik zag onlangs aan de Zuid, le sud, the soud, dat een motorrijder parkeerde in een vak voor auto's, en mooi netjes aan zo'n machien ging gaan betalen :|

Natuurlijk zag ik anderzijds ook motor's staan, niet op zo'n parkeervak, maar op de grote grote voetpaden euh excuseer voetpleinen, en dan vraag ik me af moeten die ook betalen??

En ja ik ben niet van geeeeent, maar passeer daar soms, of soms eet ik daar mijne boterham, of zit ik eens op het internet mee mijne gsm. ;)
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Vroagske veur de menschen van Gent.

Post by Tom Thumper »

Als inwoners van Gent een bewonerskaart kunnen hebben en met het leggen van een bewonerskaart niet moeten betalen, moet jij met je moto ook niet betalen. Een bewonerskaart is namelijk gelijkgesteld met een parkeerschijf en motorrijders zijn vrijgesteld van het leggen ener parkeerschijf.

Ik ben even gaan piepen op de webstek van de Stad Gent en de bewonerskaarten zijn afgeschaft en gedigitaliseerd. Enkel zorgverstrekkers en marktkramers hebben voorlopig nog een gewone kaart die op termijn ook gedigitaliseerd gaat worden. (Lees: ze hebben nog geen idee hoe ze dat geen aanpakken want dat past niet in het systeem) Die hebben dus nog een kaart en bijgevolg moet jij geen ticket nemen.

Na nog een beetje verder surfen op bovenvermede webstek, kom ik deze pagina tegen. Mijn theoretische uitleg wordt hier bevestigd door de praktijk. Nee dus, vermits het gratis is, moet je niet betalen. Q.E.D.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Vroagske veur de menschen van Gent.

Post by zappa »

Tom Thumper wrote:Nee dus, vermits het gratis is, moet je niet betalen. Q.E.D.
:iloveyou: :pom:
sig nature

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Vroagske veur de menschen van Gent.

Post by fore »

Tom Thumper wrote: Na nog een beetje verder surfen op bovenvermede webstek, kom ik deze pagina tegen.
Tiens, hoe weten die dat ik niet van Gent ben? ... :?

... als ik op die link 'gratis' druk, dan krijg ik de melding dat ik geen toegangsrechten heb ... :roll:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Vroagske veur de menschen van Gent.

Post by Wipr »

Koopt u allen zo een
MP3 van Piaggio en je kan op een gehandicapten plaats parkeren :mrgreen:

Post Reply