BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)

Post by Harald »

Is er veel verschil tss het model 2008 en dat van jou?
Heb deze in de mot gekregen. Dat kan ik nog stallen.
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 40489.html

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)

Post by Muug »

ik dénk niet dat er veel verschillen zijn. Op F800st.org weten ze er alles van.

Moto in de advertentie ziet er goed uit. Heeft zelfs middenbok volgens mij. Valbeugels? Waar dan? Lijkt ook zonder kosten te zijn. Riem moet alle 10.000km vervangen worden dus dat is perfect.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 02 Jul 2017 22:14 ik dénk niet dat er veel verschillen zijn. Op F800st.org weten ze er alles van.

Moto in de advertentie ziet er goed uit. Heeft zelfs middenbok volgens mij. Valbeugels? Waar dan? Lijkt ook zonder kosten te zijn. Riem moet alle 10.000km vervangen worden dus dat is perfect.
ValTOPPEN zie ik er wel op staan ... en een middenbok ook.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)

Post by Harald »

Muug wrote:ik dénk niet dat er veel verschillen zijn. Op F800st.org weten ze er alles van.

Moto in de advertentie ziet er goed uit. Heeft zelfs middenbok volgens mij. Valbeugels? Waar dan? Lijkt ook zonder kosten te zijn. Riem moet alle 10.000km vervangen worden dus dat is perfect.
Riem zou ook maar om de 40.000km (preventief) vervangen worden.
Idd, ronde valblokken.
Ik was stiekem aan t rond kijken naar een lichtere zowel ik kg als pk's, onderhoudsvriendelijke, goedkope moto.
Ik kwam dan altijd op cardan aangedreven moto's terecht die mij in kg te zwaar werden bevonden.
Tot dit draadje naar boven kwam en ik merkte dat er geen ketting op lag maar een riem. Net 200kg weegt en compact uitvalt.
Deze advertentie was oorspronkelijk in Antwerpen geplaatst, "wegens verhuis". Ondertussen is die dus verhuisd [emoji52]
Peis dat in toch ne keer ga kijken. Moto lijkt compleet en vertrekkens klaar voor een weekendje. Dus .... t kan snel gaan.
Hopelijk is dit niet te veel belastend voor mijn rug, en zit ik niet te ver voorover met een ruime beenhoek [emoji120]

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)

Post by Muug »

ah. ik bedoelde 40.000km.

beenhoek is vrij sportief vind ik.
je zit ook vrij goed naar voren maar misschien is dat net wel goed voor jou.
Denk VFR als zithouding, zij het met breder stuur.

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)

Post by Harald »

Heb vandaag een testritje gedaan met de F800GT van 2014.
Ook een iets langere testrit gereden met een R1200R van 2008.
Persoonlijk vond ik de F800 iets te klein/compact. Komende van de explorer, ook wat magertjes. Voelde aan als een budget motor. Vermogen is er voldoende, ik rijd eigenlijk alleen. Windbescherming viel goed mee. Als moto om in uw garage te staan hebben, pakt ge dat misschien wel iets sneller om her en der naartoe te bollen. Als reisgezel .... heeft de looks, maar valt mij klein en licht uit.

De R1200R, zalig als je er rustig mee rijdt. Ik had niets van windscherm. Is serieus wennen die boxer aan een kruispunt, alsook een rondpunt rond rijden voelt onwennig aan [emoji52]
Als ik mijn hart zou volgen, een R1200R, mijn verstand .... F800ST of GT
Pfffff Muug, ge had ni mogen updaten dezen draad, toeme toch [emoji1]

Post Reply