't gaat gebeuren....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

zappa wrote: 07 Dec 2017 09:15
Toen ik testritjes gedaan heb en vroeg wat ik voor Tuur nog ging krijgen, keken ( triumph & yamaha) in zo'n klein dik boekje waar alle moto's en hun bouwjaar in staan, misschien dat de dealer dan zelf nog iets meer of minder geeft volgens de opties en het aantal km's ?
't zou kunnen, maar wat ik dan niet begrijp, dat een varadero zoals de mijne te koop staat (wel met minder kilometers, maar pak minder opties) aan 6750euro...

Aankopen voor 3000euro
verkopen voor 6750euro,
das wel serieus nen boterham verdienen...
Ok ze geven er wss een onderhoud aan, is dus maar 3250euro winst :p

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: 't gaat gebeuren....

Post by den Bullet »

Koeno wrote: 07 Dec 2017 09:28 ...
Ok ze geven er wss een onderhoud aan, is dus maar 3250euro winst :p
Èn een jaar garantie ...

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Stefke »

Koeno wrote: 07 Dec 2017 09:28 't zou kunnen, maar wat ik dan niet begrijp, dat een varadero zoals de mijne te koop staat (wel met minder kilometers, maar pak minder opties) aan 6750euro...

Aankopen voor 3000euro
verkopen voor 6750euro,
das wel serieus nen boterham verdienen...
Beetje kort door de bocht, misschien is die andere wel voor 5000 aangekocht en misschien is die 6750 ook gewoon veel te veel geld.
En wie zegt dat de uwe, voor 3000 overgenomen, voor 6750 in de showroom zal staan?
Ik lig al lang niet meer wakker van wat een dealer op een okkazie wint. En in orde zetten, en garantie geven, en een werkplaats en personeel betalen, en dit en dat. Moet ook allemaal betaald worden hé. En dan gaan we er van uit dat die okkazie (liefst zo snel mogelijk) verkocht wordt... 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Je hebt 100% gelijk natuurlijk,
ik ga daar veel te kort door de bocht, zoals je zegt: personeel/showroom/werkmateriaal moet ook betaald worden...
Maar voor een particulier lijkt het soms goochelen met getallen...

Nu goed, ondertussen een zeer goed bod gehad bij een andere handelaar.
Dus we komen er wel :)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

Koeno wrote: 07 Dec 2017 11:01 Maar voor een particulier lijkt het soms goochelen met getallen...
Ja, is altijd frustrerend. Ben ondertussen bijna een binge watcher geworden van Salvage Hunters, en zijn verkoopprijs ligt ook altijd een pàk hoger dan de aankoopprijs. Maar als ge - in dit geval - dan nog de uren rekent die de restaurateur nodig heeft om het ding verkoopbaar te krijgen. :lipsrsealed2: Ge verstaat meteen waarom die opkoper niet teveel wilt geven.

Wat de BMW-prijzen betreft : tja, de BMW-dealers houden hun prijzen kunstmatig hoog eh. Als ik met mijn schoon F800STtje naar een dealer stap ga ik daar wellicht ook wel ne schone prijs voor krijgen, ALS ik bij hun ne nieuwe koop :pillepalle:

De Faan, zou 'm nog leven?, die kocht nieuw bij BMW en had ook meteen een gegarandeerde terugnameprijs als de moto niet ouder was dan 3 jaar en max een bepaald aantal kms had. Ik herinner me nog dat hij met zijn kleine Dakar zo erg veel kms gedaan had op twee jaar tijd dat ie die GS gewoon bijna een jaar aan de kant gezet heeft, om niet boven die kms uit te komen.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Stefke »

Muug wrote: 07 Dec 2017 13:53 Wat de BMW-prijzen betreft : tja, de BMW-dealers houden hun prijzen kunstmatig hoog eh. Als ik met mijn schoon F800STtje naar een dealer stap ga ik daar wellicht ook wel ne schone prijs voor krijgen, ALS ik bij hun ne nieuwe koop :pillepalle:

De Faan, zou 'm nog leven?, die kocht nieuw bij BMW en had ook meteen een gegarandeerde terugnameprijs als de moto niet ouder was dan 3 jaar en max een bepaald aantal kms had. Ik herinner me nog dat hij met zijn kleine Dakar zo erg veel kms gedaan had op twee jaar tijd dat ie die GS gewoon bijna een jaar aan de kant gezet heeft, om niet boven die kms uit te komen.
Ik weet het niet of BMW zijn prijzen kunstmatig hoog houdt. Op zo'n premium okkazie krijg je 3 jaar garantie met onbeperkte kilometers... Bij onafhankelijke handelaars of particulieren krijg je dat niet en toch zitten die dikwijls in dezelfde prijsklasse... En ja die prijzen... het blijft toch altijd wat de zot er wil voor geven... 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: 't gaat gebeuren....

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 07 Dec 2017 16:38
...

En ja die prijzen... het blijft toch altijd wat de zot er wil voor geven... 8-)
Ik heb pertang lang moeten zoeken naar ne koper voor mijne GS die niet eens zo hoog geprijsd was ... :roll:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Varadero + 1000euro = GSa uit 2006 met 114.000km. (abs)
Varadero + 2000euro = GSa uit 2008 met 88.000KM (wel esa, asc, abs)
Varadero + 2500euro = GS uit 2008 met 66.000km (esa, asc, abs)

Varadero heeft inruilwaarde van 5700 (wat ik persoonlijk niet slecht vind).
Probleem is dat ik maar 1 handelaar vind die die overname prijs wilt geven...
Een andere kwam maar uit op 3000euro...

Ik snap dat een GS een meerwaarde heeft tov een varadero...
Maar ergens: vind ik het wat bij de haren gerukt :p

verstand zegt: die inruilwaarde krijg je nergens, dus zoek iets dat u aanstaat.
verstand zegt ook: laat u ni bij uw klote pakken
hart zegt: maakt dat ge ne moto vind die minder weegt als ne varadero... (wa ni echt moeilijk is he )

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

optie twee of drie, alleszins, vanwege de semi-aktieve vering

ne GSA is naar 't schijnt toch wel de betere dan een gewone GS.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

bah ge hoort veel he:
gsa zou beter zijn om te gaan touren....
gewone gs zou snediger sturen (minder gewicht) en lager.
Ondanks lagere vering vinden vele de gewone gs handiger als de baan minder baan is.

qua looks vind ik de GSa "schoner", maar toch weer 250kg volgetankt (is al 30kg minder).

maar 't is diejen opleg dat wat veel is... vara heeft uiteindelijk maar helft van die kilometers :p

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Blackbert »

Ik ben er ook nog niet helemaal achter wat die prijszetting bepaald. De GS heeft een status en reputatie, al of niet terecht. Een Vara helemaal niet, da's een grijze muis.
Ooit lang geleden stond ik ook voor de keuze: Vara of GS1150. Een dealer met Zero Vara's in de toonzaal maar wel een stuk of 7 GSen gaf gewoon de raad een Vara te kopen. Wegens met een gebruikte GS altijd wel wat akkefietjes naast het normale onderhoud. Hij verkocht er veel, en die kwamen ook op onderhoud.
Maar toch blijven die prijzen wat ze zijn. Het verhaaltje zal u niet veel helpen waarschijnlijk. Koop wat je graag wil kopen, overweeg of je met de potentiële nadelen en daaraan verbonden kosten kan leven. Verkoop zelf je Vara (terug in originele toestand, attributen afzonderlijk zijn meer waard) en zoek u een GS(A) met een bekende historie in uw prijsklasse. Kilometerstanden zijn een beetje overroepen, hoe ze behandeld en onderhouden zijn is van meer belang.
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Muug wrote: 07 Dec 2017 13:53
Koeno wrote: 07 Dec 2017 11:01 Maar voor een particulier lijkt het soms goochelen met getallen...
De Faan, zou 'm nog leven?, die kocht nieuw bij BMW en had ook meteen een gegarandeerde terugnameprijs als de moto niet ouder was dan 3 jaar en max een bepaald aantal kms had. Ik herinner me nog dat hij met zijn kleine Dakar zo erg veel kms gedaan had op twee jaar tijd dat ie die GS gewoon bijna een jaar aan de kant gezet heeft, om niet boven die kms uit te komen.
Daar moet je niet veel verder achter zoeken hoe dat gaat.
Noemt men de BMW leasing. Ale, misschien anders genoemd maar komt er op neer dat je bij aankoop doorgeeft hoeveel km’s je zal doen om de “leasingtermijn” en je betaalt gedurende pakweg 3j een bepaald maandbedrag en dan heb je de keuze na deze termijn. Een laatste bedrag betalen en dan is de motor van jou of je krijgt het bedrag dat op voorhand bepaald wordt door BMW en je begint opnieuw.

Niet specifiek voor BMW. Denk dat elk merk dit wel doet. Ben er zelf geen fan van..... reden is dat als er iets scheelt, ongeval, aanhoudende problemen , enz dat ze daarover zouden discussiëren en je een boete of vermindering van de overname in je boot kunnen duwen. Ik lees normaal alle kleine lettertjes maar soms zijn het pagina’s vol met kleine lettertjes

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Blackbert wrote: 10 Dec 2017 16:30 Ik ben er ook nog niet helemaal achter wat die prijszetting bepaald. De GS heeft een status en reputatie, al of niet terecht. Een Vara helemaal niet, da's een grijze muis.
Ooit lang geleden stond ik ook voor de keuze: Vara of GS1150. Een dealer met Zero Vara's in de toonzaal maar wel een stuk of 7 GSen gaf gewoon de raad een Vara te kopen. Wegens met een gebruikte GS altijd wel wat akkefietjes naast het normale onderhoud. Hij verkocht er veel, en die kwamen ook op onderhoud.
Maar toch blijven die prijzen wat ze zijn. Het verhaaltje zal u niet veel helpen waarschijnlijk. Koop wat je graag wil kopen, overweeg of je met de potentiële nadelen en daaraan verbonden kosten kan leven. Verkoop zelf je Vara (terug in originele toestand, attributen afzonderlijk zijn meer waard) en zoek u een GS(A) met een bekende historie in uw prijsklasse. Kilometerstanden zijn een beetje overroepen, hoe ze behandeld en onderhouden zijn is van meer belang.
:stupid:

@koeno: Ik heb mijn BMW gekocht met 3j garantie en 2j wegenbijstand in Europa. Bmw premium selectie. De dealer moet je garantie geven, sowieso maar deze premium selections staat de invoerder mee achter en als er dan iets mee scheelt zal de dealer zelf niet moeilijk doen. De kans is groter dat je dealer wel gaat discussiëren over al dan niet wel garantie als hij de betreffende occasie in eigen beheer heeft gekocht en terug verkoopt.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Alleh, we zijn al stappen verder...

Vanavond een laatste testrit met de GSa uit 2008.
ondertussen nog een GS, een KTM 1190 en nog eens met nen GSa van ne kameraad gereden...
Kans wordt zeer groot dat de GSa vanavond de "gelukkige" wordt...

ondanks het nog hogere gewicht, vind ik hem aangenamer rijden dan de standaard GS.
en de KTM 1190 leek voor mij iets té veel + toch nog steeds hogere prijs...
dus aankoop is een aankoop van deels hart deels verstand + afscheid van de merkennicht in mij ;-)

mijn vraag is eigenlijk:
Hoe gaat da tegenwoordig met de nummerplaten?
ik had ooit een gele, dat is dan een rode geworden met als begin een 1 - ...
die mocht ik ook niet houden en nu heb ik een nummerplaat dat begin met een M - ...
kan die nummerplaat gehouden worden, of moet ik opnieuw een nieuwe plaat nemen?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

De nummerplaat beginnende met M mag je houden en overzetten.

Fotootje he als he zover is ;)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 't gaat gebeuren....

Post by F M »

:grin:
Eindelijk geeft de titel van dit draadje de werkelijkheid weer . Allee, misschien...

Als het waar wordt, dan wens ik je veel plezier toe met de nieuwe.

Dat wordt hier stilaan een clubje van BMW-liefhebbers ipv KT-emmers. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

F M wrote: 19 Dec 2017 13:46 Dat wordt hier stilaan een clubje van BMW-liefhebbers ipv KT-emmers. :mrgreen:
Tja, moest Honda nu ne keer deftige modellen hebben.... denken we bvb aan een CBR1000 sporttoerder bvb, of een 1300-vier-in-lijn toermachine. Of een deftige 800cc allroader. :roll: Of ne schone 800cc naked.

Maar neen, enkel van die cross-dingen hebben ze....:cry:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Muug wrote: 19 Dec 2017 15:26
F M wrote: 19 Dec 2017 13:46 Dat wordt hier stilaan een clubje van BMW-liefhebbers ipv KT-emmers. :mrgreen:
Tja, moest Honda nu ne keer deftige modellen hebben.... denken we bvb aan een CBR1000 sporttoerder bvb, of een 1300-vier-in-lijn toermachine. Of een deftige 800cc allroader. :roll: Of ne schone 800cc naked.

Maar neen, enkel van die cross-dingen hebben ze....:cry:
:stupid:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Drummer »

Muug wrote: 19 Dec 2017 15:26
F M wrote: 19 Dec 2017 13:46 Dat wordt hier stilaan een clubje van BMW-liefhebbers ipv KT-emmers. :mrgreen:
Tja, moest Honda nu ne keer deftige modellen hebben.... denken we bvb aan een CBR1000 sporttoerder bvb, of een 1300-vier-in-lijn toermachine. Of een deftige 800cc allroader. :roll: Of ne schone 800cc naked.

Maar neen, enkel van die cross-dingen hebben ze....:cry:

Helaba, hedde gij een probleem met die Cross-dinges van Honda :whip: :whip:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Blackbert »

Ja.
Ze zullen allicht goed rijden, Honda's zijnde, maar zet ze allemaal naast elkaar, van de lichtste tot de zwaarste, en je staat precies naar de Daltons te kijken.
Voor 't moment maar 1 Honda in het gamma die mij zou kunnen krijgen: de 10 jaar te laat geboren AT.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply