't gaat gebeuren....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 15 Jul 2017 22:01 wat zou de reden zijn om nen GSadventure te kiezen boven nen GS?
buiten het "ik tank niet graag"-syndroom en de looks?
Omdat je graag met nog meer gewicht rondrijdt? :dontknow:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: 't gaat gebeuren....

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote: 15 Jul 2017 22:01 Africa twin: staat deze week geplanned (mijn idee is dat deze te offroad gericht is voor mij);
Als de gemiddelde motorrijder begint te denken dat zo'n dikke bak te "off-road gericht" is dan heeft de Honda marketing toch iets te hard zijn best gedaan, imho. Die motor kan uiteraard off-road en is er beter in dan pakweg een CB1300, maar is vooral "geschikt" in de handen van the likes off Chris Birch...
Tom Thumper wrote: 16 Jul 2017 09:56 Omdat je graag met nog meer gewicht rondrijdt? :dontknow:
:stupid:
En omdat je de gewone GS nog niet hoog genoeg vindt.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

ik had een antwoord gezet maar 't is verdwenen? :dontknow:

GSA = op hogere (illegalere) snelheden stabieler dan de GS.
Cardan + allroad = zeldzaam. Moto Guzzi NTX 750 iemand?

VFR 1200X Crosstourer misschien?

Anders Scottoiler met dubbele nozzle laten monteren?

Dus, na alle extra kosten aan de Varadere toch niet content? :shock:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Na alle kosten blijft er een enorme haat liefde verhouding...
Ja ik rijd er wel nog graag mee maar:
- hij blijft té veel wegen.
- windbescherming op snelweg moet ik nog steeds een oplossing voor vinden
- hij blijft te zwaar
- of ik ben gewoon iemand die altijd iets anders wilt... en dan ben ik gewoon de sigaar :)

ik had gehoopt met de iets méér te bereiken, maar euhm, jah, kijkt...
gegokt, beetje verloren?

Langs de andere kant, rondkijken, testritten en véél vragen stellen is nog niet hetzelfde als onmiddellijk een gekke beslissing nemen (denk ik)...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Davy78 »

Wat ik niet goed snap: de varadero weegt teveel, maar de motos in uw lijstje wegen niet veel minder volgens mij? De explorer bvb, die zit volgens ook ergens rond de 270kg.

Probeer es iets dat echt lichter is :thumbsup:

En wat betreft windbescherming, al es zo een wunderlich spoilerke geprobeerd?

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Heb in een ver verleden ook eens met een Varadero gereden, wat ik er toen van vond was dat die heel topzwaar is. kweet niet of ik da goed uitleg, maar het leek mij toen dat de Varadero daardoor een zware motor was/is.

Dit gevoel heb ik niet met de Crosstourer die uiteindelijk toch ongeveer hetzelfde weegt, denk ik.

Verbruik zit rond de 6 liter, en ik heb toch een vlotte rechterhand.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Davy78 wrote: 16 Jul 2017 20:52 Wat ik niet goed snap: de varadero weegt teveel, maar de motos in uw lijstje wegen niet veel minder volgens mij? De explorer bvb, die zit volgens ook ergens rond de 270kg.
Daar heb je 100% gelijk natuurlijk,
maar bij zo'n GS zit het gewicht een pak lager, die Adventure weegt volgetankt ergens 260kg,
dat is maar een kleine 15kg verschil met een varadero, maar toch voelt die lichter aan...
Waarschijnlijk omdat het gewicht zeer lag zit met de hangtetjes...

De explorer zelf vind ik een prachtige motor... qua gewicht/aanvoelen geen idee, daarom dat ik wel eens wil testrijden...
zelfde voor een Tenere of Crosstourer...

Probleem is dat ik om één of andere reden gecharmeerd ben door "groot" uitziende motoren en grote CC's (compensatie?)

'k zou het mijzelf kunnen gemakkelijker maken door natuurlijk het allroad gebeuren te laten varen en naar allerlei te kijken :)

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Harald »

Koeno,
Ik heb de Explorer gehad. Pracht van een moto om te reizen, beladen stabiel tot 160km/h. Windbescherming makkelijk aan te passen naar uw wensen (in mijn geval toch)
Gravel wegen geen enkel probleem, zolang je snelheid kunt houden, laat ons zeggen vanaf 30-40 km/h kunt ge zalig rijden.
Wanneer het "off-road" aan lagere snelheden gereden wordt, volgens mijn durven/kunnen, zit ge met het gewicht te sukkelen. Weeral volgens mij stuurkunsten.
Ikzelf ben 1m80 en 77-80kg.
Ik had problemen om hem aan de hand te verplaatsen als hij niet op een proper betonke stond.
Tom heeft daar iets minder last mee.

Ik heb met een tiger 800 gereden, mocht die iets meer Windbescherming hebben, zou dat een serieus goed alternatief zijn als reisgezel en off-road fiets. Genoeg vermogen, >40 kg lichter maar een ketting.
Voorlopig blijf ik van een GS af, ik wil niet weten hoe goed dat die zou rijden [emoji1].
Maar als ik mag vergelijken met een R1200R, rijdt zo'n boxer zalig (en verslavend) en het laag zwaartepunt is een leuk voordeel.

Succes!

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Raketman »

Ben na 3 weken en klein 2000km toch dik content van de Africa Twin. Niet teveel elektronica (ABS in 3 standen, tractiecontrole in 4 en dat is't zowat), voelt qua gewicht bijna identiek aan de KTM, draaicirkel idem. Misschien nog iets lichtvoetiger in het sturen. Enorm aangename gasrespons, vering dik in orde. Méér dan genoeg poeier om zot te doen. En vooral : een gerust gemoed, wat ik na 12 jaar KTM toch eens kan appreciëren. 'k Heb er het volledige reis-en beschermingspakket van Hepco & Becker bijgekregen aan een schandalig te noemen korting 8-) + handvatverwarming.

Tot nu toe maar één gigantisch nadeel : de standaard gemonteerde banden zijn geen zak waard op nat wegdek, waarvoor ze mij gelukkig gewaarschuwd hadden. Een typische kwaal voor veel fabrieksmontage banden, maar dit is toch wel heel erg te noemen. Maar gelukkig zijn de bandenmaten identiek aan de KTM, dus voor de herfst vliegen die dingen in de container en ga'k ze vervangen door Pirelli Scorpions.
Nil volentibus arduum

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 't gaat gebeuren....

Post by petervdc »

Raketman wrote: 17 Jul 2017 11:26 Ben na 3 weken en klein 2000km toch dik content van de Africa Twin. Niet teveel elektronica (ABS in 3 standen, tractiecontrole in 4 en dat is't zowat)
Ah, ben je naar Honda ?
Zelfde electronica als mijn 1190R dan... ah nee, nog bochten abs ook, geen knopjes vering bij mij.
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 15 Jul 2017 22:01 Wat zoeken we?
- Rechtop zitten en comfortabele kniehoek.
- Soft offroad
- Beetje vermogen alles boven de varadero is goedgekeurd.
- Uitschakelbare ABS
- Graag cardan, het prullen met ketting wordt mij beu...
Image

https://www.2dehands.be/autos/skoda/yet ... 88290.html

:dontknow: :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

:w00t: da's nen diesel, Bert, den onzen is ne naft van 170pk en daarenboven nen AWD ! En te koop, jawel ;)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Blackbert wrote: 17 Jul 2017 13:29
Koeno wrote: 15 Jul 2017 22:01 Wat zoeken we?
- Rechtop zitten en comfortabele kniehoek.
- Soft offroad
- Beetje vermogen alles boven de varadero is goedgekeurd.
- Uitschakelbare ABS
- Graag cardan, het prullen met ketting wordt mij beu...
Image

https://www.2dehands.be/autos/skoda/yet ... 88290.html

:dontknow: :mrgreen:
'k Heb deze al:
Image

ik zoek het equivalent in een 2-wieler ;-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Het is wellicht helemaal uit je denkpiste maar waarom geen Pan European 1300. Steengoede motor en mits wat zoeken ( heb ik gedaan :mrgreen: ) voor heel schappelijke prijzen en met niet al teveel km's te vinden.

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Gunter »

Raketman wrote: 17 Jul 2017 11:26 Ben na 3 weken en klein 2000km toch dik content van de Africa Twin. Niet teveel elektronica (ABS in 3 standen, tractiecontrole in 4 en dat is't zowat), voelt qua gewicht bijna identiek aan de KTM, draaicirkel idem. Misschien nog iets lichtvoetiger in het sturen. Enorm aangename gasrespons, vering dik in orde. Méér dan genoeg poeier om zot te doen. En vooral : een gerust gemoed, wat ik na 12 jaar KTM toch eens kan appreciëren. 'k Heb er het volledige reis-en beschermingspakket van Hepco & Becker bijgekregen aan een schandalig te noemen korting 8-) + handvatverwarming.

Tot nu toe maar één gigantisch nadeel : de standaard gemonteerde banden zijn geen zak waard op nat wegdek, waarvoor ze mij gelukkig gewaarschuwd hadden. Een typische kwaal voor veel fabrieksmontage banden, maar dit is toch wel heel erg te noemen. Maar gelukkig zijn de bandenmaten identiek aan de KTM, dus voor de herfst vliegen die dingen in de container en ga'k ze vervangen door Pirelli Scorpions.
Hey Raketman,

Proficiat met de aankoop, de standaardbanden trekken op nat wegdek idd op geen "....."
In het droog waren ze redelijk, ik twijfel nog wat ik erop ga leggen, nu 12000km dus achteraan dringend aan vernieuwing toe... 😳.
80% straatgebruik dus ik zou die Conti's wel overwegen en anders worden het idd ook weer die Pirelli Scorpions

Grts Gunter

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Proficiat met de aankoop Raketman! :rayof:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Koeno wrote: 16 Jul 2017 20:21
Langs de andere kant, rondkijken, testritten en véél vragen stellen is nog niet hetzelfde als onmiddellijk een gekke beslissing nemen (denk ik)...
Zelfs te koop aan bieden van de Varadero is géén onmiddellijke gekke belissing nemen he :p

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Koeno wrote: 25 Jul 2017 13:39
Koeno wrote: 16 Jul 2017 20:21
Langs de andere kant, rondkijken, testritten en véél vragen stellen is nog niet hetzelfde als onmiddellijk een gekke beslissing nemen (denk ik)...
Zelfs te koop aan bieden van de Varadero is géén onmiddellijke gekke belissing nemen he :p
Helemaal niet. Als er maar aan gedacht wordt om te verkopen van gelijk wat, meteen te koop zetten en voor de normale sterveling kan er pas echt actie ondernomen worden als het geld van deze verkoop ter beschikking staat.

Hoe sneller dat je hem te koop zet, hoe beter en je bent dan nog niets verplicht :grin:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

't heeft maar één nadeel, ik rijd nu nog minder met de Varadero net omdat hij te koop staat...

ondertussen in mijn hoofd al een compleet nieuw motorplan uitgedacht...
vrouwlief ziet het nog zitten, ikzelf ben klaar om mijzelf te laten interneren in één of ander gesticht...

maar tzou eens kunnen worden: ouwe allroad zoeken voor te leren offroad rijden in combinatie met een degelijke baanmachine...
bv cb 1300 sa gecombineerd met nen ouwe (t )ransalp (kwestie toch ook naar de ardennen te geraken, om daar wat bospaadtjes te kunnen doen)...

en voor iemand het zeggen wilt:
Ja ik ben wispelturig... en 'k ben niet zeker of ik het wel leuk vind ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

Koeno, elke week verschijnen er nieuwe zoekertjes van mooie en zeer goed onderhouden monocylinders voor grofweg zo'n 1500 euro. Honda Dominators, KLE500's, Transalps, DR's, XT600's, XT660's en nog veel meer. Je kan dus perfect voor een klein bedrag een endurootje kopen. :thumbsup:

Post Reply