't gaat gebeuren....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Tom Thumper
Posts: 1320
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Tom Thumper » 16 Jul 2017 09:56

Koeno wrote:
15 Jul 2017 22:01
wat zou de reden zijn om nen GSadventure te kiezen boven nen GS?
buiten het "ik tank niet graag"-syndroom en de looks?
Omdat je graag met nog meer gewicht rondrijdt? :dontknow:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 1996
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: 't gaat gebeuren....

Post by duibhce Kaelann » 16 Jul 2017 14:03

Koeno wrote:
15 Jul 2017 22:01
Africa twin: staat deze week geplanned (mijn idee is dat deze te offroad gericht is voor mij);
Als de gemiddelde motorrijder begint te denken dat zo'n dikke bak te "off-road gericht" is dan heeft de Honda marketing toch iets te hard zijn best gedaan, imho. Die motor kan uiteraard off-road en is er beter in dan pakweg een CB1300, maar is vooral "geschikt" in de handen van the likes off Chris Birch...
Tom Thumper wrote:
16 Jul 2017 09:56
Omdat je graag met nog meer gewicht rondrijdt? :dontknow:
:stupid:
En omdat je de gewone GS nog niet hoog genoeg vindt.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 6261
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug » 16 Jul 2017 18:57

ik had een antwoord gezet maar 't is verdwenen? :dontknow:

GSA = op hogere (illegalere) snelheden stabieler dan de GS.
Cardan + allroad = zeldzaam. Moto Guzzi NTX 750 iemand?

VFR 1200X Crosstourer misschien?

Anders Scottoiler met dubbele nozzle laten monteren?

Dus, na alle extra kosten aan de Varadere toch niet content? :shock:

Koeno
Posts: 1160
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno » 16 Jul 2017 20:21

Na alle kosten blijft er een enorme haat liefde verhouding...
Ja ik rijd er wel nog graag mee maar:
- hij blijft té veel wegen.
- windbescherming op snelweg moet ik nog steeds een oplossing voor vinden
- hij blijft te zwaar
- of ik ben gewoon iemand die altijd iets anders wilt... en dan ben ik gewoon de sigaar :)

ik had gehoopt met de iets méér te bereiken, maar euhm, jah, kijkt...
gegokt, beetje verloren?

Langs de andere kant, rondkijken, testritten en véél vragen stellen is nog niet hetzelfde als onmiddellijk een gekke beslissing nemen (denk ik)...
- Things should be made as simple as possible... But not simpler. -

User avatar
Davy78
Posts: 480
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Davy78 » 16 Jul 2017 20:52

Wat ik niet goed snap: de varadero weegt teveel, maar de motos in uw lijstje wegen niet veel minder volgens mij? De explorer bvb, die zit volgens ook ergens rond de 270kg.

Probeer es iets dat echt lichter is :thumbsup:

En wat betreft windbescherming, al es zo een wunderlich spoilerke geprobeerd?

Drummer
Posts: 606
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Drummer » 16 Jul 2017 21:04

8-) 8-) 8-)


Heb in een ver verleden ook eens met een Varadero gereden, wat ik er toen van vond was dat die heel topzwaar is. kweet niet of ik da goed uitleg, maar het leek mij toen dat de Varadero daardoor een zware motor was/is.

Dit gevoel heb ik niet met de Crosstourer die uiteindelijk toch ongeveer hetzelfde weegt, denk ik.

Verbruik zit rond de 6 liter, en ik heb toch een vlotte rechterhand.
Eerst nen Transalp, daarna een V Strom DL 1000 en een Honda Crosstourer VFR1200X Dct.
Momenteel een Transalp XL650V en opnieuw een Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://fransealpen2017.blogspot.com/

Koeno
Posts: 1160
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno » 16 Jul 2017 21:11

Davy78 wrote:
16 Jul 2017 20:52
Wat ik niet goed snap: de varadero weegt teveel, maar de motos in uw lijstje wegen niet veel minder volgens mij? De explorer bvb, die zit volgens ook ergens rond de 270kg.
Daar heb je 100% gelijk natuurlijk,
maar bij zo'n GS zit het gewicht een pak lager, die Adventure weegt volgetankt ergens 260kg,
dat is maar een kleine 15kg verschil met een varadero, maar toch voelt die lichter aan...
Waarschijnlijk omdat het gewicht zeer lag zit met de hangtetjes...

De explorer zelf vind ik een prachtige motor... qua gewicht/aanvoelen geen idee, daarom dat ik wel eens wil testrijden...
zelfde voor een Tenere of Crosstourer...

Probleem is dat ik om één of andere reden gecharmeerd ben door "groot" uitziende motoren en grote CC's (compensatie?)

'k zou het mijzelf kunnen gemakkelijker maken door natuurlijk het allroad gebeuren te laten varen en naar allerlei te kijken :)
- Things should be made as simple as possible... But not simpler. -

User avatar
Harald
Posts: 682
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Harald » 16 Jul 2017 22:58

Koeno,
Ik heb de Explorer gehad. Pracht van een moto om te reizen, beladen stabiel tot 160km/h. Windbescherming makkelijk aan te passen naar uw wensen (in mijn geval toch)
Gravel wegen geen enkel probleem, zolang je snelheid kunt houden, laat ons zeggen vanaf 30-40 km/h kunt ge zalig rijden.
Wanneer het "off-road" aan lagere snelheden gereden wordt, volgens mijn durven/kunnen, zit ge met het gewicht te sukkelen. Weeral volgens mij stuurkunsten.
Ikzelf ben 1m80 en 77-80kg.
Ik had problemen om hem aan de hand te verplaatsen als hij niet op een proper betonke stond.
Tom heeft daar iets minder last mee.

Ik heb met een tiger 800 gereden, mocht die iets meer Windbescherming hebben, zou dat een serieus goed alternatief zijn als reisgezel en off-road fiets. Genoeg vermogen, >40 kg lichter maar een ketting.
Voorlopig blijf ik van een GS af, ik wil niet weten hoe goed dat die zou rijden .
Maar als ik mag vergelijken met een R1200R, rijdt zo'n boxer zalig (en verslavend) en het laag zwaartepunt is een leuk voordeel.

Succes!

User avatar
Raketman
Posts: 694
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Raketman » 17 Jul 2017 11:26

Ben na 3 weken en klein 2000km toch dik content van de Africa Twin. Niet teveel elektronica (ABS in 3 standen, tractiecontrole in 4 en dat is't zowat), voelt qua gewicht bijna identiek aan de KTM, draaicirkel idem. Misschien nog iets lichtvoetiger in het sturen. Enorm aangename gasrespons, vering dik in orde. Méér dan genoeg poeier om zot te doen. En vooral : een gerust gemoed, wat ik na 12 jaar KTM toch eens kan appreciëren. 'k Heb er het volledige reis-en beschermingspakket van Hepco & Becker bijgekregen aan een schandalig te noemen korting 8-) + handvatverwarming.

Tot nu toe maar één gigantisch nadeel : de standaard gemonteerde banden zijn geen zak waard op nat wegdek, waarvoor ze mij gelukkig gewaarschuwd hadden. Een typische kwaal voor veel fabrieksmontage banden, maar dit is toch wel heel erg te noemen. Maar gelukkig zijn de bandenmaten identiek aan de KTM, dus voor de herfst vliegen die dingen in de container en ga'k ze vervangen door Pirelli Scorpions.
Nil volentibus arduum

petervdc
Posts: 3008
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 't gaat gebeuren....

Post by petervdc » 17 Jul 2017 11:33

Raketman wrote:
17 Jul 2017 11:26
Ben na 3 weken en klein 2000km toch dik content van de Africa Twin. Niet teveel elektronica (ABS in 3 standen, tractiecontrole in 4 en dat is't zowat)
Ah, ben je naar Honda ?
Zelfde electronica als mijn 1190R dan... ah nee, nog bochten abs ook, geen knopjes vering bij mij.
Keep going

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests