Ben even Motorloos

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Ben even Motorloos

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Vandaag telefoontje van de makelaar dat ze morgen m'n vergoeding gaan uitbetalen :rayof: :rayof:

Kan ik volgende week na een weekje in de zon gaan shoppen en op zoek gaan naar een andere Crosstourer.


grtz Drummer

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Ben even Motorloos

Post by Wipr »

Toch terug een crosstourer?

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Ben even Motorloos

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Ja , Waarom niet, voor mij een super Motor. :ricky:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Ben even Motorloos

Post by Wipr »

Kan ik best geloven hoor. Maar je hebt er al ettelijke km's mee gereden dat er toch enkele punten zouden zijn die je nu voor iets anders zouden doen kiezen. :)

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Ben even Motorloos

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)

Op 13 maand ongeveer 27.000km mee gereden, In mijn geval perfecte zithouding, geen turbulentie rond m'n helm. DCT zou ik niet meer willen missen, verbruik gemiddeld rond de 6l /100km. Betrouwbare motor, soepel blok, en het soepele Schakelen van de DCT bak is bij sportief rijden veel aangenamer voor de Duo. ( lees minder kopstootjes :mrgreen: )

In Juni nog een weekje Alpen gedaan, met op de eerste dag 790km snelweg, en 150 binnendoor. Was minder vermoeiend dan ik had gedacht vanwege het comfortabele rijden.

Ik ben heel tevreden van de Crosstourer, en de volgende zal er dus ook weer 1 worden ;)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Ben even Motorloos

Post by Wipr »

27000km op 13maanden? :shock: :w00t:

Zoveel rij ik nog niet met de 2auto en scooter bijeen. Dat is toch wel heel uitzonderlijk vind ik. Buiten de Fore misschien
Maar super.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Ben even Motorloos

Post by petervdc »

Wipr wrote: 08 Sep 2017 22:46 27000km op 13maanden? :shock: :w00t:
Met de TDM heb ik er nog 39 op een jaar gedaan...
Der zijn er hier die dat ieder jaar doen wi.
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Ben even Motorloos

Post by Koeno »

Dat zijn nogal cijfers...
ik zit gemiddeld op 12.000km per jaar... 1 jaartje serieus wat minder (400km = 1ritje gedaan) tijdens den bouw...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ben even Motorloos

Post by Muug »

petervdc wrote: 11 Sep 2017 14:18 Met de TDM heb ik er nog 39 op een jaar gedaan...
Trekt daar ne keer uw woonwerkverkeer af ;)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Ben even Motorloos

Post by Stefke »

Muug wrote: 11 Sep 2017 15:33 Trekt daar ne keer uw woonwerkverkeer af ;)
Dat is niet motorrijden ofwa?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Ben even Motorloos

Post by Wipr »

Maakt ni uit waarom je de motor gebruikt maar 27.000 en 39.000km's op een jaar tijd is ferm goed gereden.
:grin:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Ben even Motorloos

Post by petervdc »

Muug wrote: 11 Sep 2017 15:33
petervdc wrote: 11 Sep 2017 14:18 Met de TDM heb ik er nog 39 op een jaar gedaan...
Trekt daar ne keer uw woonwerkverkeer af ;)
had ik er nog 29 over ;-)
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ben even Motorloos

Post by Muug »

Stefke wrote: 11 Sep 2017 18:18
Muug wrote: 11 Sep 2017 15:33 Trekt daar ne keer uw woonwerkverkeer af ;)
Dat is niet motorrijden ofwa?
Tuurlijk wel, maar het is "gemakkelijk" om zo veel kms te doen. Dat zijn dan veelal saaie autostrade-kms die helemaal niet behoren tot je vrijetijdsbesteding. Je wordt daar ook geen beter rijder van of zo. Maar de kms zijn natuurlijk wel gereden.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Ben even Motorloos

Post by petervdc »

Muug wrote: 12 Sep 2017 10:59 Tuurlijk wel, maar het is "gemakkelijk" om zo veel kms te doen. Dat zijn dan veelal saaie autostrade-kms die helemaal niet behoren tot je vrijetijdsbesteding. Je wordt daar ook geen beter rijder van of zo. Maar de kms zijn natuurlijk wel gereden.
Oh nee ?? Hoeveel idioten rijden er niet op de snelweg die niet kijken naar (andere)(moto)rijders ?
Hoeveel noodstops/uitwijk manoevers worden er niet gemaakt op "makkelijk" snelweg ?
:wall:
Keep going

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Ben even Motorloos

Post by Mario »

wat het technisch aspect betreft van motorrijden betreft, leerde ik in de files niet zo heel veel bij, dat klopt maar ik vind wel dat ik qua inschatting van rijgedrag van automobilisten veel heb geleerd en ook snel inzien hoe snel ik wil gaan tussen de files of waar ik al dan niet tussen kan
plezant is dat niet filerijden en ook vrij vermoeiend vind ik (zeker met mijn sportmotor, de hele tijd voorttuffen tegen 30 per uur...) maar het houdt je wel alert

ik sta soms versteld van de snelheid waarmee sommige andere motorrijders me in de file bijhalen en bjina ter plekke laten maar bon, dat kan mij niet veel schelen, ik probeer ze niet te volgen

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ben even Motorloos

Post by Muug »

petervdc wrote: 12 Sep 2017 11:22
Muug wrote: 12 Sep 2017 10:59 Tuurlijk wel, maar het is "gemakkelijk" om zo veel kms te doen. Dat zijn dan veelal saaie autostrade-kms die helemaal niet behoren tot je vrijetijdsbesteding. Je wordt daar ook geen beter rijder van of zo. Maar de kms zijn natuurlijk wel gereden.
Oh nee ?? Hoeveel idioten rijden er niet op de snelweg die niet kijken naar (andere)(moto)rijders ?
Hoeveel noodstops/uitwijk manoevers worden er niet gemaakt op "makkelijk" snelweg ?
:wall:
Peter, ge wordt misschien beter in die noodstops en uitwijkmaneuvers, maar dat zal het dan ook zowat zijn. Ge leert op een snelweg met 200km per dag rechtdoor niet deftig bochten nemen, lijnen kiezen, kijktechniek toepassen etc, wat mijn inziens toch nog steeds het verschil maakt tussen een gewone mens-op-een-motor en een motorrijder. :)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ben even Motorloos

Post by Muug »

Mario wrote: 12 Sep 2017 13:38 ik vind wel dat ik qua inschatting van rijgedrag van automobilisten veel heb geleerd
da's waar, ge leert bij wijze van spreken ruiken wat ze van plan zijn :)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Ben even Motorloos

Post by Wipr »

Muug wrote: 12 Sep 2017 14:32
petervdc wrote: 12 Sep 2017 11:22
Muug wrote: 12 Sep 2017 10:59 Tuurlijk wel, maar het is "gemakkelijk" om zo veel kms te doen. Dat zijn dan veelal saaie autostrade-kms die helemaal niet behoren tot je vrijetijdsbesteding. Je wordt daar ook geen beter rijder van of zo. Maar de kms zijn natuurlijk wel gereden.
Oh nee ?? Hoeveel idioten rijden er niet op de snelweg die niet kijken naar (andere)(moto)rijders ?
Hoeveel noodstops/uitwijk manoevers worden er niet gemaakt op "makkelijk" snelweg ?
:wall:
Peter, ge wordt misschien beter in die noodstops en uitwijkmaneuvers, maar dat zal het dan ook zowat zijn. Ge leert op een snelweg met 200km per dag rechtdoor niet deftig bochten nemen, lijnen kiezen, kijktechniek toepassen etc, wat mijn inziens toch nog steeds het verschil maakt tussen een gewone mens-op-een-motor en een motorrijder. :)
Wel Muug: technisch gezien zal je er niet beter van worden maar ik wil even een vergelijking maken dat wat vergezocht lijkt maar ik waag het er op:

Een sporter, om geen voetballer te nemen maar bijv een waterpolo-speler zal in eerste plaats techniek moeten hebben en een goede zwemstijl hanteren maar als hij geen inzicht heeft op het spel dan maakt hem dat geen complete speler en zo trek je dat maar door naar elke sport maar gerust elke situatie. Werk, sport, enz enz

Techniek, tactisch inzicht, mentaliteit en je het materiaal waar je mee sport.

Een zwaantje bij de politie zal in een achtervolging zeker voordeel halen uit diens technische skills maar als hij als een dwaas door het verkeer knalt en geen inschattingen maakt ten aanzien van het andere verkeer zal het sneller verkeerd aflopen.

Hypothetisch: Als je 30.000km per jaar op circuit relax baantjes rijdt, helemaal alleen, zal het je geen meerwaarde opleveren. In het verkeer dit jarenlang doen zonder kleerscheuren is wel een prestatie.

Ook bij motorrijden maakt de som der delen of je een goede of minder goede motorrijder bent. Maar dan nog, daar zijn geen toetsvlakken toch?! Als we iemand als goede motorrijder bestempelen dan beoordelen we meestal enkel op het technische kunde.

Niettemin, ongeacht het aantal km' zijn jullie allen super motards ;)

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Ben even Motorloos

Post by Cooper »

Manmanman, wat een kindertuin weer hier!
Jij doet je kilometers van en naar't werk en ik doe de mijne in m'n vrije tijd dus ben ik een betere/volwaardigere motorrijder dan jij.
Ik laat m'n teller er jaarlijks ook tussen de 30- en 35000 km bij tellen en woon vlakbij ( 4km) het werk. Ben ik nu een betere rijder dan iemand die 104 km van z'n werkplek woont ? ik voel me zo in elk geval niet. We hebben allen dezelfde hobby en of we onze kilometers nu maken van en naar de bakker of tijdens wekelijkse weekend/dagritten... who cares ! :dontknow:
Once you ride a Wing, you never want another thing !

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: Ben even Motorloos

Post by karel-p »

:rayof: ik ben een gewone mens-op-een-motor :ricky: :rayof:

Post Reply