euuhm..... boot
allee dan maar
Re: allee dan maar
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: allee dan maar
Dikke proficia! Inderdaad terug naar de roots als ik afga op je andere topic.
En jammer om te horen dat de Triumph een 'karakter' geval bleek te zijn...
En jammer om te horen dat de Triumph een 'karakter' geval bleek te zijn...
Re: allee dan maar
Moet ik aan een West-Vlaming de betekenis van het gezegde 'op de kop af' uitleggen?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: allee dan maar
Ferm masjien, Frans Gefeliciprofiateerd met de aanschaf en veel onbezorgd rijplezier ermee
Hij "staat" u ook beter dan nen hoogpoter, mijgedacht
't Is mensegoesting natuurlijk, maar persoonlijk vind ik de luchtgekoelde ook schoner dan de LC ... daarvan "hangt" de kop precies veel meer op de voorvork, en de uitlaat vinnek ook bweih
Hij "staat" u ook beter dan nen hoogpoter, mijgedacht
't Is mensegoesting natuurlijk, maar persoonlijk vind ik de luchtgekoelde ook schoner dan de LC ... daarvan "hangt" de kop precies veel meer op de voorvork, en de uitlaat vinnek ook bweih
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: allee dan maar
Proficiat met uwe nieuwe Bm..... Dinges
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: allee dan maar
Omdat ik niet voorovergebogen kan zitten is de keuze voor mij beperkt. Een RT of een hoogpoter.
Sinds ik de Explorer heb laten omvallen bij stapvoets manouvreren, had ik precies niet veel vertrouwen meer. Bij de minste schuine helling kreeg ik schrik.
Vandaar eigenlijk mijn grootste beweegreden om opnieuw naar een RT te gaan. Niet zwaarder dan de Explorer, maar korter bij de grond. Twee voeten plat op de grond is geen enkel probleem.
De krappere kniehoek zal ik opnieuw voor lief moeten nemen.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: allee dan maar
schone moto zeg! Effenaf een schoon kleurstelling. Ze slankt ook erg af.
Goe bezig FM!
Goe bezig FM!
Re: allee dan maar
Ja FM. Een fantastische keuze, echt waar en bmw gelooft blijkbaar heel fel in dit motorblok getuige heel hun retro classics reeks.
Ferme kleurstelling.
In alle eerlijkheid. Mochten de centen voor handen zijn ging ik ook voor dergelijk machine. Op en top
Geniet ervan met volle teugen
Ferme kleurstelling.
In alle eerlijkheid. Mochten de centen voor handen zijn ging ik ook voor dergelijk machine. Op en top
Geniet ervan met volle teugen
Re: allee dan maar
@FM: je zegt een soepeler blok....? Vanaf welk jaartal is dit soepeler blok dan gaande?
Re: allee dan maar
Kijk hier es: je ziet het verschil ook duidelijk op de cylinderkop
https://www.youtube.com/watch?v=c8bgzzy ... be&t=1m39s
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: allee dan maar
Davy78 wrote: ↑26 Aug 2017 12:49Kijk hier es: je ziet het verschil ook duidelijk op de cylinderkop
https://www.youtube.com/watch?v=c8bgzzy ... be&t=1m39s
Dank u voor de opheldering
Re: allee dan maar
oeps FM , 'k zie dat ik je nog niet gefeliciteerd heb met de aanschaf van je nieuw Beiers Megagrote Wonderopwielen. Bij deze.
Re: allee dan maar
Dankoewel.
Maar dat megagroot wil ik toch bestrijden. De RT voelt voorlopig in vergelijking met een hoogpoter eerder 'klein' aan.
Die topkoffer daarentegen...
Zondag plan ik alvast een oefentochtje in. Anders moet ik de week daarop wennen aan de motor in de Dolomieten.
Maar dat megagroot wil ik toch bestrijden. De RT voelt voorlopig in vergelijking met een hoogpoter eerder 'klein' aan.
Die topkoffer daarentegen...
Zondag plan ik alvast een oefentochtje in. Anders moet ik de week daarop wennen aan de motor in de Dolomieten.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: allee dan maar
Een update na mijn eerste rit vandaag met de RT. Ik haal even mijn beschrijving van mijn eerste rit met de Triumph Explorer terug:
Vandaag bleek dat niet alleen de KTM speelser en gemakkelijker stuurt, ook de RT klopt de Triumph met straatlengtes. Ik heb vandaag alleen al 2 keer zo veel plezier gehad als gedurende de bijna 2 jaar met de Explorer.
Wat heeft BMW toch een geweldige toermotor in mekaar gestoken. Op de snelweg is het windscherm nog beter dan het pre-2010 -model. Oordopjes horen niet meer bij mijn uitrusting, nergens voor nodig. Eens van de snelweg af gaat het windscherm omlaag, en je geniet van de afkoelende rijwind terwijl je gezwind van rechts naar links hopt, vol vertrouwen elke bocht ingaat, en eventueel met gemak herstelt wanneer je toch iets verkeerd had ingeschat.
Ik ben blij dat ik in allerijl de beslissing genomen heb de Explorer te vervangen.
Als het net die schitterende motor is die stopt met schitteren, dan blijft er weinig over om lyrisch over te zijn.F M wrote: ↑10 Apr 2016 22:24 Maar vandaag heb ik er een eerste echte rit mee gemaakt...
Waarom ben ik vandaag o zo blij met de Explorer ? ...naast die kleine verbeterde puntjes is er één ding waar ik lyrisch over ben, en dat is de prachtige driecilinder. ... De driecilinder ... zacht spinnend aan lage toerentallen, hoog brullend wanneer hij vol aangesproken wordt. Weliswaar een redelijk rechtlijnig afgegeven vermogen, dus nooit een echte schop onder de kont, wat sommigen karakterloos noemen. Voor mij is hij echter de max! Hij is ook veel soepeler dan de KTM.
...Laten we daar aan toevoegen dat hij misschien iets minder speels stuurt dan de KTM, maar dat dit nog ruim genoeg is om me met veel pret door de Ardense bochten te loodsen.
...Al met al ben ik na vandaag een heel gelukkige Triumph Tiger Explorer eigenaar.
Vandaag bleek dat niet alleen de KTM speelser en gemakkelijker stuurt, ook de RT klopt de Triumph met straatlengtes. Ik heb vandaag alleen al 2 keer zo veel plezier gehad als gedurende de bijna 2 jaar met de Explorer.
Wat heeft BMW toch een geweldige toermotor in mekaar gestoken. Op de snelweg is het windscherm nog beter dan het pre-2010 -model. Oordopjes horen niet meer bij mijn uitrusting, nergens voor nodig. Eens van de snelweg af gaat het windscherm omlaag, en je geniet van de afkoelende rijwind terwijl je gezwind van rechts naar links hopt, vol vertrouwen elke bocht ingaat, en eventueel met gemak herstelt wanneer je toch iets verkeerd had ingeschat.
Ik ben blij dat ik in allerijl de beslissing genomen heb de Explorer te vervangen.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: allee dan maar
Zou het niet kunnen dat die Triumph in zijn begindagen ook goed te rijden was, maar door "slijtage' "vastzittende onderdelen" of een of andere reden, minder goed is beginnen sturen enzo ?
Wel goed dat de motor je pleziert
sig nature