allee dan maar

Kletsen over moto's en andere motodingen.
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: allee dan maar

Post by TRooPER »

bompa wrote: 24 Aug 2017 23:45 Proficiat met uwe moto :thumbsup:


:stupid:
euuhm..... boot


:lipsrsealed2:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: allee dan maar

Post by TRooPER »

F M wrote: 24 Aug 2017 21:27
Koeno wrote: 24 Aug 2017 20:42 Ik ga dat hier niet in het lang en het breed uitleggen. Maar ik zou mijn Triumph zeker nooit aan een bekende doorverkopen...
wie A zegt.....

:peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: allee dan maar

Post by pingu »

Dikke proficia! Inderdaad terug naar de roots als ik afga op je andere topic.
En jammer om te horen dat de Triumph een 'karakter' geval :? bleek te zijn...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: allee dan maar

Post by F M »

TRooPER wrote: 25 Aug 2017 10:48
bompa wrote: 24 Aug 2017 23:45 Proficiat met uwe moto :thumbsup:


:stupid:
euuhm..... boot


:lipsrsealed2:
Je zou het niet zeggen, maar die RT weegt op de kop af evenveel als de Tiger Explorer...
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: allee dan maar

Post by petervdc »

F M wrote: 25 Aug 2017 11:03 Je zou het niet zeggen, maar die RT weegt op de kop af evenveel als de Tiger Explorer...
en achteraan ?
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: allee dan maar

Post by F M »

:grin:
Moet ik aan een West-Vlaming de betekenis van het gezegde 'op de kop af' uitleggen?
:grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: allee dan maar

Post by petervdc »

F M wrote: 25 Aug 2017 11:17 :grin:
Moet ik aan een West-Vlaming de betekenis van het gezegde 'op de kop af' uitleggen?
:grin:
aan mij niet... mss aan de andere ;-)
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: allee dan maar

Post by OzzePaa »

Ferm masjien, Frans :thumbsup: :!: Gefeliciprofiateerd met de aanschaf en veel onbezorgd rijplezier ermee :ricky:
Hij "staat" u ook beter dan nen hoogpoter, mijgedacht ;)
't Is mensegoesting natuurlijk, maar persoonlijk vind ik de luchtgekoelde ook schoner dan de LC ... daarvan "hangt" de kop precies veel meer op de voorvork, en de uitlaat vinnek ook bweih :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: allee dan maar

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Proficiat met uwe nieuwe Bm..... Dinges ;)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: allee dan maar

Post by F M »

OzzePaa wrote: 25 Aug 2017 17:07 Hij "staat" u ook beter dan nen hoogpoter, mijgedacht ;)
Omdat ik niet voorovergebogen kan zitten is de keuze voor mij beperkt. Een RT of een hoogpoter.
Sinds ik de Explorer heb laten omvallen bij stapvoets manouvreren, had ik precies niet veel vertrouwen meer. Bij de minste schuine helling kreeg ik schrik.
Vandaar eigenlijk mijn grootste beweegreden om opnieuw naar een RT te gaan. Niet zwaarder dan de Explorer, maar korter bij de grond. Twee voeten plat op de grond is geen enkel probleem.

De krappere kniehoek zal ik opnieuw voor lief moeten nemen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: allee dan maar

Post by Muug »

schone moto zeg! Effenaf een schoon kleurstelling. Ze slankt ook erg af.
Goe bezig FM!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: allee dan maar

Post by Wipr »

Ja FM. Een fantastische keuze, echt waar en bmw gelooft blijkbaar heel fel in dit motorblok getuige heel hun retro classics reeks.

Ferme kleurstelling.

In alle eerlijkheid. Mochten de centen voor handen zijn ging ik ook voor dergelijk machine. Op en top :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Geniet ervan met volle teugen

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: allee dan maar

Post by Wipr »

@FM: je zegt een soepeler blok....? Vanaf welk jaartal is dit soepeler blok dan gaande?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: allee dan maar

Post by Davy78 »

Wipr wrote: 26 Aug 2017 11:06 @FM: je zegt een soepeler blok....? Vanaf welk jaartal is dit soepeler blok dan gaande?
Kijk hier es: je ziet het verschil ook duidelijk op de cylinderkop
https://www.youtube.com/watch?v=c8bgzzy ... be&t=1m39s

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: allee dan maar

Post by Tom Thumper »

Allee, veel plezier ermee dan maar! 8-)
Me gusta la moto, me gustas tu.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: allee dan maar

Post by Wipr »

Davy78 wrote: 26 Aug 2017 12:49
Wipr wrote: 26 Aug 2017 11:06 @FM: je zegt een soepeler blok....? Vanaf welk jaartal is dit soepeler blok dan gaande?
Kijk hier es: je ziet het verschil ook duidelijk op de cylinderkop
https://www.youtube.com/watch?v=c8bgzzy ... be&t=1m39s
:thumbsup:
Dank u voor de opheldering :thumbsup:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: allee dan maar

Post by Droopy »

oeps FM :oops: , 'k zie dat ik je nog niet gefeliciteerd heb met de aanschaf van je nieuw Beiers Megagrote Wonderopwielen. Bij deze. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: allee dan maar

Post by F M »

Dankoewel.

Maar dat megagroot wil ik toch bestrijden. De RT voelt voorlopig in vergelijking met een hoogpoter eerder 'klein' aan. :?

Die topkoffer daarentegen... :pillepalle:

Zondag plan ik alvast een oefentochtje in. Anders moet ik de week daarop wennen aan de motor in de Dolomieten. :w00t:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: allee dan maar

Post by F M »

Een update na mijn eerste rit vandaag met de RT. Ik haal even mijn beschrijving van mijn eerste rit met de Triumph Explorer terug:
F M wrote: 10 Apr 2016 22:24 Maar vandaag heb ik er een eerste echte rit mee gemaakt...
Waarom ben ik vandaag o zo blij met de Explorer ? ...naast die kleine verbeterde puntjes is er één ding waar ik lyrisch over ben, en dat is de prachtige driecilinder. ... De driecilinder ... zacht spinnend aan lage toerentallen, hoog brullend wanneer hij vol aangesproken wordt. Weliswaar een redelijk rechtlijnig afgegeven vermogen, dus nooit een echte schop onder de kont, wat sommigen karakterloos noemen. Voor mij is hij echter de max! Hij is ook veel soepeler dan de KTM.
...Laten we daar aan toevoegen dat hij misschien iets minder speels stuurt dan de KTM, maar dat dit nog ruim genoeg is om me met veel pret door de Ardense bochten te loodsen.
...Al met al ben ik na vandaag een heel gelukkige Triumph Tiger Explorer eigenaar.
Als het net die schitterende motor is die stopt met schitteren, dan blijft er weinig over om lyrisch over te zijn.
Vandaag bleek dat niet alleen de KTM speelser en gemakkelijker stuurt, ook de RT klopt de Triumph met straatlengtes. Ik heb vandaag alleen al 2 keer zo veel plezier gehad als gedurende de bijna 2 jaar met de Explorer.

Wat heeft BMW toch een geweldige toermotor in mekaar gestoken. Op de snelweg is het windscherm nog beter dan het pre-2010 -model. Oordopjes horen niet meer bij mijn uitrusting, nergens voor nodig. Eens van de snelweg af gaat het windscherm omlaag, en je geniet van de afkoelende rijwind terwijl je gezwind van rechts naar links hopt, vol vertrouwen elke bocht ingaat, en eventueel met gemak herstelt wanneer je toch iets verkeerd had ingeschat.

Ik ben blij dat ik in allerijl de beslissing genomen heb de Explorer te vervangen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: allee dan maar

Post by zappa »

:thumbsup:


Zou het niet kunnen dat die Triumph in zijn begindagen ook goed te rijden was, maar door "slijtage' "vastzittende onderdelen" of een of andere reden, minder goed is beginnen sturen enzo ?

Wel goed dat de motor je pleziert :grin:
sig nature

Post Reply