allee dan maar

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

allee dan maar

Post by F M »

harald wrote:Den Triumph aan t vervangen FM?
Allee, het heeft weinig zin om onnozelweg geheimzinnig te doen. Dit wordt hem:
R1200RT_02.jpg
(154.69 KiB) Downloaded 2511 times
R1200RT_01.jpg
(134.62 KiB) Downloaded 2511 times
I am confused. Oh no, maybe not!

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: allee dan maar

Post by diskeletlietje »

proficiat Frans
terug naar de roots :thumbsup:

ik hoop dat je dan ook uw dik visser regenpakje terug boven haalt :grin:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: allee dan maar

Post by Koeno »

Proficiat, maar den platten band was toch met een ander bouwjaar? (uitlaat/cardan gewisseld).
't was grappig, ik herkende de hangende tiet,
en als ik op't werk naar de varadero stap, zie ik ineens die herkenbaar uitlaat onder den rt naast mijne vara...
de frang was gevallen...

vanwaar de overstap?

veel plzier alleszins :)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: allee dan maar

Post by Davy78 »

:thumbsup:

Wim GS
Posts: 30
Joined: 12 May 2015 18:51

Re: allee dan maar

Post by Wim GS »

Dikke proficiat Frans, die moeten we zo vlug mogelijk gaan inrijden :rayof: :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: allee dan maar

Post by F M »

Koeno wrote: 24 Aug 2017 20:42 Proficiat, maar den platten band was toch met een ander bouwjaar?
Ja, die RT zie je rechts boven op de foto.
Koeno wrote: 24 Aug 2017 20:42vanwaar de overstap?
De mensen waarmee ik de laatste keren samen gereden en gezeten heb (Davy bv), zullen wel weten waarom. Ik ga dat hier niet in het lang en het breed uitleggen. Maar ik zou mijn Triumph zeker nooit aan een bekende doorverkopen...

En waarom niet de LC? Natuurlijk niet omwille van de platte band, maar wel in de eerste plaats voor het financiële plaatje - er zijn er thuis nog met inspraak - en in de 2e plaats voelde ik me eigenlijk iets beter op deze. Maar dat kan ermee te maken hebben dat de koppeling van de LC erg bruut pakte, niks geen soepelheid. Mogelijk dus exemplarisch.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: allee dan maar

Post by zappa »

wauw proficiat FM, had jij niet zo al eentje? Die keer de M&T route over stukken modderige glibberbaantjes ? Of was dat een ander model, ik volg dat merk zo niet echt. :oops:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: allee dan maar

Post by F M »

Ja, toen had ik een 2005 model. Deze is een 2010, dat is een update van dezelfde. De motor draait iets soepeler.

En deze is iets beter uitgerust. Ik heb nu ook ESA, de elektronisch geregelde veerinstelling.
En een verwarmd zadel, leuk voor in de regen.
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: allee dan maar

Post by bompa »

Proficiat met uwe moto :thumbsup:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: allee dan maar

Post by petervdc »

Proficitiat !!
Keep going

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: allee dan maar

Post by TRooPER »

bompa wrote: 24 Aug 2017 23:45 Proficiat met uwe moto :thumbsup:


:stupid:
euuhm..... boot


:lipsrsealed2:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: allee dan maar

Post by TRooPER »

F M wrote: 24 Aug 2017 21:27
Koeno wrote: 24 Aug 2017 20:42 Ik ga dat hier niet in het lang en het breed uitleggen. Maar ik zou mijn Triumph zeker nooit aan een bekende doorverkopen...
wie A zegt.....

:peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: allee dan maar

Post by pingu »

Dikke proficia! Inderdaad terug naar de roots als ik afga op je andere topic.
En jammer om te horen dat de Triumph een 'karakter' geval :? bleek te zijn...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: allee dan maar

Post by F M »

TRooPER wrote: 25 Aug 2017 10:48
bompa wrote: 24 Aug 2017 23:45 Proficiat met uwe moto :thumbsup:


:stupid:
euuhm..... boot


:lipsrsealed2:
Je zou het niet zeggen, maar die RT weegt op de kop af evenveel als de Tiger Explorer...
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: allee dan maar

Post by petervdc »

F M wrote: 25 Aug 2017 11:03 Je zou het niet zeggen, maar die RT weegt op de kop af evenveel als de Tiger Explorer...
en achteraan ?
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: allee dan maar

Post by F M »

:grin:
Moet ik aan een West-Vlaming de betekenis van het gezegde 'op de kop af' uitleggen?
:grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: allee dan maar

Post by petervdc »

F M wrote: 25 Aug 2017 11:17 :grin:
Moet ik aan een West-Vlaming de betekenis van het gezegde 'op de kop af' uitleggen?
:grin:
aan mij niet... mss aan de andere ;-)
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: allee dan maar

Post by OzzePaa »

Ferm masjien, Frans :thumbsup: :!: Gefeliciprofiateerd met de aanschaf en veel onbezorgd rijplezier ermee :ricky:
Hij "staat" u ook beter dan nen hoogpoter, mijgedacht ;)
't Is mensegoesting natuurlijk, maar persoonlijk vind ik de luchtgekoelde ook schoner dan de LC ... daarvan "hangt" de kop precies veel meer op de voorvork, en de uitlaat vinnek ook bweih :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: allee dan maar

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Proficiat met uwe nieuwe Bm..... Dinges ;)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: allee dan maar

Post by F M »

OzzePaa wrote: 25 Aug 2017 17:07 Hij "staat" u ook beter dan nen hoogpoter, mijgedacht ;)
Omdat ik niet voorovergebogen kan zitten is de keuze voor mij beperkt. Een RT of een hoogpoter.
Sinds ik de Explorer heb laten omvallen bij stapvoets manouvreren, had ik precies niet veel vertrouwen meer. Bij de minste schuine helling kreeg ik schrik.
Vandaar eigenlijk mijn grootste beweegreden om opnieuw naar een RT te gaan. Niet zwaarder dan de Explorer, maar korter bij de grond. Twee voeten plat op de grond is geen enkel probleem.

De krappere kniehoek zal ik opnieuw voor lief moeten nemen.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply