Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Tom Thumper »

Nee, ik denk eigenlijk dat we moeten aanvaarden dat iedereen met een auto rijdt, of die dat nu goed kan of niet, een auto is een basis vervoermiddel dat de meeste mensen nu eenmaal nodig hebben en in dat geval is het nu net beter om dat zo idioot bestendig te maken als mogelijk. De veiligheid zal erop vooruit gaan.

De moto is wat anders maar helaas/gelukkig is de motorrijder meestal het slachtoffer van de stommiteiten die hij/zij zelf uithaalt. Was daar niet ene Darwin die daar een ooit op het een of ander forum iets over geschreven had?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

Ze worden nét iets teveel door onoplettende wagens omver gekegeld om Darwin aan hún kant te citeren... afin , juist mijn twee centjes...

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 23 Nov 2020 17:50 Ze worden nét iets teveel door onoplettende wagens omver gekegeld om Darwin aan hún kant te citeren... afin , juist mijn twee centjes...
How wacht! Als een motorrijder stommiteiten uithaalt, is hij meestal zelf het slachtoffer. Duidelijker?
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

Vandaag was 't zover... Testrit met een type motor dat al langer mijn gedachten tart...
'k Had ooit al eens met een intruder 600 gereden, vooral snelweg...
en ook al eens met een Harley Sportster, vooral snelweg...
en uiteindelijk ook nog eens met een verbouwde Shadow 750...

Maar dit was toch iets anders... Yamaha XV 1600... anders genoemd een wildstar...
Een wilde sterre, en dat bleek toch een beetje...
Dit model had (waarom toch) veels te luide Vance & Hines (volgens de verkoper 'moet' dat op ne sjopper)... nu voor mij dus niet...
Ook een vitrine waar de gemiddelde crèmekar jaloers op wordt (stel u voor dat ge wind in uw gezicht voelt).

Maar verder? Ne kilometriek en wat goed weggestoken verklikkerlichtjes...

Starten en rijden dan maar...
Choke uit, startknop en.... bwoap bwoap bwoap bwoap...
Stationair klinkt die best leuk... tot de verkoper aan dieje gas draait: fok das luid...

Wegrijden dan maar, teen/hak schakelen maar genoeg plek om toch puur met de teentjes te schakelen...
Handig om te wennen aan zo'n masjien...

Eerst in't wijngaardveld (industrieterrein) wat op en af gereden om te voelen hoe/waar dat vermogen zat...
Dan een eerste rotonde en vlam treeplank over den asfalt... Ah dat ging vlot, ik kan nogal rijden he... oftewel, dat ding zat rap op de grond....

Rijden zelf, wel sjielliewiellie... jawel het spreekt mij aan maar da fokking scherm is pokke irritant...
En dan de main vraag: is dat trillen normaal, dat ding trilt zelf tijdens het rijden als nen vibrator...
stationair kan ik dat begrijpen, maar tijdens het rijden?
Zou het de motor zijn die last heeft van standaard carbu met open pijpen? of toch langer stilgestaan?
't is mij een raadsel, maar wel gek....

Image

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

No comment :lipsrsealed2:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by OzzePaa »

KoenO ... ge moet hoger kijken ipv naar de nummerplaat vanuwe voorliggger :arrow: dan ziede dat ijzeren geraamte van die vitrine zo niet ;) :mrgreen: :lol:
En voor de rest : zijde nu verkocht aan het sjopperen ofwah :?: :dontknow: ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

Verkocht aan sjopperen?
ja en neen...

mocht ik ooit de moeilijkste keuze krijgen om maar 1 motor in de garage te hebben dan zou het nooit een sjopper zijn maar wss mijn trouwe GSa...

Maar ergens was het wel plezant... op't gemakske...
Onmogelijk om gehaast te rijden wat voor mijn puberaal kopke misschien niet zoooo slecht is...
'k weet ni.... 't deed iets... maar deze motor an sich was niet de "Yes die wordt het" te luid, te vibrato(r), te vitrine & te duur :-D

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Raketman »

Het is misschien niet te begrijpen, maar toch : als ge nekeer plezant met nen HD wilt rijden moet ge ne Sportster Roadster testen. Den ene Sportster is namelijk den andere niet, en dit specifieke exemplaar heeft een sportief vorkske, een ietwat sportievere zithouding maar vooral een blokske dat iets kittiger genokkenas-t staat dan de touring of custom modellekes. En vooral : grondspeling !

Stage 1 eronder (halfopen uitlaatje, ander luchtfilterke, emissiegaten eruit mappen) en 't is zelfs helemaal plezant. Spartaans maar plezant. Spijtig genoeg zijn ze dit jaar uit het gamma gegaan...
Nil volentibus arduum

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by OzzePaa »

Raketman wrote: 20 May 2021 23:44 Het is misschien niet te begrijpen, maar toch : als ge nekeer plezant met nen HD wilt rijden moet ge ne Sportster Roadster testen. Den ene Sportster is namelijk den andere niet, en dit specifieke exemplaar heeft een sportief vorkske, een ietwat sportievere zithouding maar vooral een blokske dat iets kittiger genokkenas-t staat dan de touring of custom modellekes. En vooral : grondspeling !

Stage 1 eronder (halfopen uitlaatje, ander luchtfilterke, emissiegaten eruit mappen) en 't is zelfs helemaal plezant. Spartaans maar plezant. Spijtig genoeg zijn ze dit jaar uit het gamma gegaan...
Ja, en hetgeen ervoor in de plaats gekomen is als "niet-zo-Harlie-als-alle-andere-Harlies" is er helaas niet mee te vergelijken ... ;)
https://www.harley-davidson.com/be/nl/m ... -1250.html

Hebben we het hier allis over dat apparaat gehad :?: :dontknow: :whistling:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by den Bullet »

Mijn enigste ervaring met een H-D was die die ik had overgekocht van mijn schoonbroer: een Electra Glide van '68 (ex-gendarmerie, want die kwam van Marc-van-Ninove).

Nooit ingeschreven maar wel de plak van mijn 500 GTL opgevezen en enkele keren een toerke ermee gedaan.

Het plezantste eraan was gebruik te maken van het koppel 8-)

Voor de rest niet mijn ding ...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Koeno wrote: 20 May 2021 19:15
Image
Het eerste wat ik zie aan die motor: Veel kuiswerk :w00t: :oops:

Maar ja, dat is voor jou geen bezwaar. ;)
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

Again, ik weet niet waar de kriebel vandaan komt (of misschien een beetje wel) en wat ik er moet mee doen...
Mijn eerst rit als passagier op een motor was een Ninja uit 1998 waar ik mij moest vastklampen dat het een lieve lust was ...
De 2e rit als passagier was op een VN 800... en dat was zo chilliewillie...

Op mijn 14 jaar met papa naar het autosalon en toen wist ik het zeker...
Een VN 800 Drifter ging mijn eerste motor worden, hell ik begon er al voor te sparen... 'k Peis toen zelfs nog met 50 BEFR per keer...

Alleh kom, geschiedenis liep dan wat anders cbr125-> cb Sevenfifty -> vfr -> vara -> gsa -> kriebel kriebel...

kom, der is nog niks gekocht of verkocht, dus 't zit nog snor :D

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Blackbert »

Zo lang ge op en af die GSA geraakt zonder opstapje, die dingen gewoon laten waar ze zijn ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 21 May 2021 09:40 Zo lang ge op en af die GSA geraakt zonder opstapje, die dingen gewoon laten waar ze zijn ...
Rationeel : :stupid:

Emo : blijven kwijlen ;) :mrgreen: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

Koeno wrote: 21 May 2021 09:34 't zit nog snor :D
Ja, dat had ik al willen zien. :grin:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

Langs den andere kant is kiezen verliezen... ;-)

GSa blijft sowieso. Daar bestaat geen twijfel. Die blijft hier staan tot hij de geest geeft.
CBR of VTR eten geen brood, dus 1 van die twee blijft normaal ook staan... (daarvoor heb ik nen hangar op kleine afstand :p )
CB1000 & Sevenfifty zijn de twijfelgevallen... als die weggaan is nen sjoppert misschien wel nog een waardige vervanger....

Maar voor er iets veranderd moeten er minstens 2 of 3 motoren weg... :peepwall:

CB1000R is voor mij gewoon even een probleem geval... die lokt mij iets té veel uit mijn pijp en na 100tal km beginnen knieën te zeuren...
en 'k weet niet of zijn rijkwaliteiten genoeg zijn om fysieke pijn te verdoezelen...

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 21 May 2021 12:18 Langs den andere kant is kiezen verliezen... ;-)

CB1000R is voor mij gewoon even een probleem geval... die lokt mij iets té veel uit mijn pijp en na 100tal km beginnen knieën te zeuren...
en 'k weet niet of zijn rijkwaliteiten genoeg zijn om fysieke pijn te verdoezelen...
Huur u eens zo'n sjopperding voor een dag, en kijk welke andere delen eventueel beginnen zeuren. Dat kan zelfs het kopke zijn.
als die CB zo snel last veroorzaakt is er toch geen probleem ...
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

Als tiener heb ik al fietsend de flank van een auto gekust....
sindsdien zijn de knieën niet meer 100%...
Mijn overgewicht speelt ook mee, dat merkte ik zelf toen ik 2 jaar geleden ergens 25tal kg ben kwijtgespeeld...
spijtig genoeg is er van die 25kg kwijt al veel teruggekomen...

maar 'k sta angstig om naar een dokter ermee te gaan om dan te moeten horen: operatie-tijd....
rondom mij al veel mensen die na een operatie even hard of harder sukkelde als ervoor...
'k zen geen held op de operatie tafel... zelfs na 4-tal bezoekjes aan zo'n OK ben ik er nog geen fan van ;-)

maar ge hebt gelijk, huren staat op de agenda zodra het weer echt wat beter is...
dan kan ik eens een ardennenrit ermee doen...

Ik gok dat onderrug als eerste zal beginnen zeuren :D

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by den Bullet »

Koeno wrote: 21 May 2021 12:39
...

Ik gok dat onderrug als eerste zal beginnen zeuren :D
Die gaat bij eender welk masjien zeuren :?

(bij mij toch)

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Blackbert »

den Bullet wrote: 21 May 2021 13:46
Koeno wrote: 21 May 2021 12:39
...

Ik gok dat onderrug als eerste zal beginnen zeuren :D
Die gaat bij eender welk masjien zeuren :?

(bij mij toch)
da's nog lager, wel beetje afhankelijk van het zadel
grease up your baby for a ball on the hill

Locked