TRooPER wrote: ↑03 Oct 2018 11:40
't spook wrote: ↑03 Oct 2018 10:26
ik was gek van de TL1000R vroeger
maar ik kots van wat ze met dat blok gedaan hebben in de VStrom
De cagiva Navigator (met tl1000 blok) was ook een vrij giftig 'allroad' (niet echt) superbike touring gif machine
Vrij vinnige motor was dat, moest ge vrij voorzichtig aan de gas zitten, niet gelijk de 950s waar ik vrij vlot gas kan opendraaien.
Ik vond dat blok in de SV1000 toch redelijk pittig zelle . Had ook een fijne 'sjot' rond 7-8000 rpm ...en die ging door tot 11000 rpm dacht ik .
En dat voor nen twin ...
Motooke op tijd weggedaan ...gingen ongelukken van komen ...te speels
Bon , on topic
Ik ben de laatste weken ook aan't testrijden , de K1300S is aan vervanging toe na drie jaar aftrek .
Zonde , ben aan't overwegen om die niet weg te doen omwille van fiscaliteit . T'is gewoon ne beregoede plezante motor .
Ik blijf naar BMW kijken omwille van grote tevredenheid en omwille van meeste keus in cardanfietsen . Al is er ene bij met ketting
De R1200RS als eerste getest :
-Verstelbaar scherm ( manueel in twee standen ) , goed scherm ...ik had er geen hinderlijke turbulentie van .
-Esa ( offcourse ....what else
) , met erg veel instelcombinaties ....rain , road , dynamic ...en dan elks nog eens volgens twee erop , bagage erop . Allee bon , zoveel instelmogelijkheden waardoor ik denk dat je er uiteindelijk maar ééntje zult gebruiken .
- Hangt goed aan de gas en is uiteraard wendbaarder , ttz makkelijker in de bochten dan mijn huidige .
Awel , dat rijdt ...en daarmee heb ik alles wat samengevat . Dat doet wat het moet doen in mijn ogen ...de meeste fun heb je van de quickshifter ...en dat is het dan . Ik vond het dus een saaie moto
Dan de S1000XR : ketting dus , maar ik wou weten hoe die is , de testen erover zijn dan toch zo lyrisch ....
Na twee bochten wist ik het al ...te hoog , te groot , te lomp , teveel turbulentie rond de helm , ....maar wat een beest .
Ik ben zulk een vermogen natuurlijk wel gewoon ...maar dat met meer handelbaarheid en een quickshifter erop
Rijden op een stukje autosnelweg ....gewoon aanvoelend ...tot je de kilometerteller effkes bekijkt ....150 ! Rustig cruisen noemen ze dat
Op bochtige wegeltjes ... na gewenning ga je daar te snel mee .
Alle toeters en bellen zoals dieje hierboven ...zelfde nuttigheid of niet .
Bon , niet mijn ding deze moto , en zeker niet voor het rijbewijs
Dan twee helemaal andere :
- De Rnine T :
Niks toeters of bellen , niks scherm , klein .... enkel handvatverwarming ...en ne gearindicator
Werken erop geblazen als je 140 km/u wil halen , wegligging dat uitnodigt tot " gaan in de bochten " naar rustig tuffen tegen 50km/u . Allemaal mogelijk .
Geaccompanieerd met een heerlijke niet storende Akra's soundmix .
Afstappen met ne smile van hier tot ginder !
Looks ...ik weet het " les gouts et les couleurs " ...ik vind die ferm knap .
En dan
- de R nine T Urban G/S :
Weer geen toeters en bellen als ESA , quickshifter , cruise control ...zelfs geen toerenteller . wel handvatverwarming
Klein schermpje dat wel wat effect heeft , voldoende op de autosnelweg . Voor langere ritten ...misschien niet .
Achtervering heeft een langere weg dan de R nine T omdat deze ook beetje hoger staat op zijn wielen ...maar gaf me een beetje een te zapig gevoel . Vering kon wel harder gezet worden ...maar dan denk ik dat die misschien wel wat gaat springen .
Bon , speels karakter en weer zo een ferme sound , en dit uit de standaarduitlaat . Hoe ze die gehomologeerd hebben ...toch wat (sjoemel)software aanwezig ??
Uiteindelijke keuze ? Nog niet gemaakt , maar één van die twee laatste waarschijnlijk .
Mits wat personalisaties .
My cents