Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by F M »

Pol, je kent toch wel de procedure om foto's op het forum te zetten?
Of moeten we dat even uitleggen?
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by petervdc »

F M wrote: 12 Oct 2017 10:31 Pol, je kent toch wel de procedure om foto's op het forum te zetten?
Of moeten we dat even uitleggen?
ne reminder kan geen kwaad hé
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Muug »

Vanochtend met de TRX naar het werk gereden.
Welk een merkwaardige machine toch.
Licht, om te beginnen. Dat ding weegt zoveel minder dan de moderne bolides.
Eenvoudig, ook. De kopkuip bvb is gewoon een open schaal waarin alles vrolijk zichtbaar en vastneembaar is. Geen randjes, kantjes of afdekplaatjes, die toch maar in de weg zitten bij het sleutelen. Eenvoudig en simpel, schoon en eerlijk. En vele lichter dan die zware kuipen die tegenwoordig gemonteerd worden.
Het blok draait ook fascinerend zijdezacht. En soepel en krachtig! Je vergeet als het ware van op te schakelen. Rustig rijdend aan 120 per uur zie je plots op je toerenteller dat het blok aan 6000 toeren draait (en op 8000 begint de rode zone) Verrek, je zit nog maar in derde! Best even opschakelen dan.
De gemonteerde originele dempers zijn wel héél stil. Beetje té zelfs, al zeg ik het zelf. Dat had wel een handvol dB's luider mogen klinken.
De voorrem is nog altijd niet top, gisteren was de banjobout rechts onder nog aan het lekken, dat heb ik gelukkig kunnen oplossen.
Maar de blokjes zijn duideiljk nog niet geheel "ingeremd" op de schijven.

Aja,
en ik heb rap wat foto's genomen vanmorgen, aan het tankstation.
(op www.toonze.be kan je nog grotere foto's ontdekken)

Image

Image

Image

Als ik trouwens de TRX een bijnaam zou geven, zou het Scarface, of Twoface zijn. Jullie hebben nu zijn rechterkant gezien. Ik moet nog eens een fotootje trekken van zijn linkerkant. Dan snap je 't wel.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by petervdc »

schoon machien zeg !
Keep going

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Wipr »

laouen wrote: 10 Oct 2017 19:04
Muug wrote: 09 Oct 2017 19:55
laouen wrote: 09 Oct 2017 18:50:stupid:
Look who's talking 8-)
:blbl:

Ik wou wachten tot ze schoon was en 't schoon weer was, en dan mijn schone camera pakken om er schoon foto's van te pakken, met de zon aan de goeie kant en zo :whistling: :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)



Proper machien :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Stefke »

Muug wrote: 12 Oct 2017 12:33 De voorrem is nog altijd niet top,
is normaal met zo'n lelijke remleidingen... :shock: :mrgreen:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Blackbert »

Aha. Very nice. :ricky:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by duibhce Kaelann »

Ziet er erg proper uit ook! :thumbsup:

Die Yamaha 850 parallel twin (en de 900 evolutie ervan) zijn echt super blokjes. kunnen wat olie verbruiken, vooral de 850, maar lekker soepel met zeer lineair koppel en voldoende top end. Ik zat er ook na bijna 100.000km nog steeds af en toe mee in de begrenzer...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Muug »

Stefke wrote: 12 Oct 2017 23:07
Muug wrote: 12 Oct 2017 12:33 De voorrem is nog altijd niet top,
is normaal met zo'n lelijke remleidingen... :shock: :mrgreen:
wel, de moto heeft een gele achterveer, en wat andere gele accentjes, dus gele remleidingen leek me wel passend. Maar in het echt zijn ze echt wel giftig fluogeel, op de site kwam dat zo niet over.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Muug »

dat gezegd zijnde, moet ik wel zeggen dat ik heel benieuwd ben hoe een strontbruine versys er uit ziet. 8-)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote: 13 Oct 2017 12:03 Ziet er erg proper uit ook! :thumbsup:

Die Yamaha 850 parallel twin (en de 900 evolutie ervan) zijn echt super blokjes. kunnen wat olie verbruiken, vooral de 850, maar lekker soepel met zeer lineair koppel en voldoende top end. Ik zat er ook na bijna 100.000km nog steeds af en toe mee in de begrenzer...
Is dat hetzelfde blok dat ook in de Super Tenere gebruikt werd? De bitch, de Super Tenere die even in mijn bezit geweest is, had toch wel een stevig drankprobleem maar voor de rest was het blok wel aangenaam, zowat het enige aangename aan de bitch.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Droopy »

Proper machien, proficiat :thumbsup:


Die kuip, koplamp en het kleur doen me nogal zeer sterk denken aan de Diversions uit die tijd, ik had meer een TRX in gedachten zoals een zekere Duibdinges ooit had. :)
De zijkant heeft wat weg van een Ducati Monster, een beetje industriële maar mooie brute look. :)

(en die gele remleidingen... :dontknow: )

(en ja, een TRX heeft ooit nog op mijn verlanglijstje gestaan). :grin:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by zappa »

Muug wrote: 13 Oct 2017 12:24
wel, de moto heeft een gele achterveer, en wat andere gele accentjes, dus gele remleidingen leek me wel passend. Maar in het echt zijn ze echt wel giftig fluogeel, op de site kwam dat zo niet over.

Die gele remleidingen hebben wel iets, sportief en als er enen zijne frein toeklopt komende van denaldi parking, omdat die ineens je remleidingen ziet, wel dan gaan ze pas echt bewezen hebben dat ze iets hebben :thumbsup:
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote: 13 Oct 2017 15:20Is dat hetzelfde blok dat ook in de Super Tenere gebruikt werd? De bitch, de Super Tenere die even in mijn bezit geweest is, had toch wel een stevig drankprobleem maar voor de rest was het blok wel aangenaam, zowat het enige aangename aan de bitch.
Een evolutie van de 750 Super Tenere en de YZE850 waarmee Dakar werd gereden. Maar de briljantste aanpassing die Yamaha gedaan heeft aan de evolutie van dat blok is er een 270° krukas in steken. Dat sluit mooi aan bij het "Japanse Ducati" gevoel dat ze wilden bereiken met het trellis frame. De geïnjecteerde versie (van de TDM dan) was nog een stuk zuiniger op de benzine.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Cotthem »

Proper, wel een saai kleurtje, maar proper ding :)
"...the path is the destination"

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Wipr »

Gele remleidingen.......goh nu nog gele remklauwen en menig Porsche bezitter gaat je hoger inschatten :mrgreen:
(Ter info: standaard zijn de remklauwen bij Porsche zwart, Rood bij een paar turbo modellen en de gele remklauwen hebben keramische schijven. Als je een Porsche ziet met fluo gele remklauwen gaat het over een hybride)

Wie dit leest, let vanaf heden telkens op de remklauwen als de zoveelste Porsche je pad kruist :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Stefke »

Wipr wrote: 06 Nov 2017 23:50 Wie dit leest, let vanaf heden telkens op de remklauwen als de zoveelste Porsche je pad kruist :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nope, want het Porsche verhaal eindigt voor mij bij de 964... 8-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Wipr »

Stefke wrote: 07 Nov 2017 00:11
Wipr wrote: 06 Nov 2017 23:50 Wie dit leest, let vanaf heden telkens op de remklauwen als de zoveelste Porsche je pad kruist :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nope, want het Porsche verhaal eindigt voor mij bij de 964... 8-)
Inderdaad een pareltje deze 964 al ken ik de verschillen niet met een 911

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Muug »

Wipr wrote: 07 Nov 2017 19:26 Inderdaad een pareltje deze 964 al ken ik de verschillen niet met een 911
Moeilijk is da nochtans niet eh. Ne 964 is 53 meer dan nen 911. :roll:

:laugh3:

Post Reply